Με κατεπείγουσα διαδικασία η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη Βουλή
Με κατεπείγουσα διαδικασία η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη Βουλή
Το τίμημα για την αποκρατικοποίηση έχει προκαλέσει αντιδράσεις από την αντιπολίτευση - Η ΝΔ σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για «απαξίωση της περιουσίας του Δημοσίου»
Με εξπρές διαδικασίες αναμένεται να κυρωθεί από την Βουλή η ευρωπαϊκή οδηγία για την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων λίγες ημέρες μετά την αποδοχή από το ΤΑΙΠΕΔ της οικονομικής προσφοράς που κατέθεσε η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane SpA για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες το νομοσχέδιο θα εισαχθεί στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή την ερχόμενη Πέμπτη και θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια την επόμενη ημέρα.
Να σημειωθεί ότι η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με το ευρωπαϊκό δίκαιο αποτελεί υποχρέωση της χώρας που δεν συνδέεται άμεσα με την παραχώρηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Υπενθυμίζεται πάντως, ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη αποδεχθεί την προσφορά 45 εκατ. ευρώ που έχει καταθέσει η κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ιταλίας.
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούσε υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης όχι μόνο στα πλαίσια του μνημονίου αλλά και στα πλαίσια της προ ετών συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών επιδοτήσεων που η Ε.Ε. έκρινε ότι έχουν χορηγηθεί στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Πάντως, το τίμημα για την αποκρατικοποίηση έχει προκαλέσει αντιδράσεις από την αντιπολίτευση. Η ΝΔ σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για «απαξίωση της περιουσίας του Δημοσίου» και υπενθυμίζει ότι «Το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ,
Σύμφωνα με πληροφορίες το νομοσχέδιο θα εισαχθεί στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή την ερχόμενη Πέμπτη και θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια την επόμενη ημέρα.
Να σημειωθεί ότι η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με το ευρωπαϊκό δίκαιο αποτελεί υποχρέωση της χώρας που δεν συνδέεται άμεσα με την παραχώρηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Υπενθυμίζεται πάντως, ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη αποδεχθεί την προσφορά 45 εκατ. ευρώ που έχει καταθέσει η κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ιταλίας.
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούσε υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης όχι μόνο στα πλαίσια του μνημονίου αλλά και στα πλαίσια της προ ετών συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών επιδοτήσεων που η Ε.Ε. έκρινε ότι έχουν χορηγηθεί στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Πάντως, το τίμημα για την αποκρατικοποίηση έχει προκαλέσει αντιδράσεις από την αντιπολίτευση. Η ΝΔ σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για «απαξίωση της περιουσίας του Δημοσίου» και υπενθυμίζει ότι «Το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ,
δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε "ξεπούλημα" τις 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μετά από 18 μήνες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό».
Επίσης το Ποτάμι σχολίασε ότι «Πριν από δύο χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατ. ευρώ. Σήμερα και αφού οι διάφορες επιδοτήσεις έχουν στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατ. ευρώ, η εταιρεία πωλείται για 45 εκατ. ευρώ. Ποιος πληρώνει τη διαφορά των επιδοτήσεων που δόθηκαν και των 245 εκατομμυρίων που δεν εισπράχθηκαν; Όχι φυσικά, τα στελέχη της κυβέρνησης, αλλά αυτοί που πληρώνουν πάντα. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ο μόνος τρόπος ανάπτυξης της εταιρείας. Κι αν είχε γίνει στο χρόνο που έπρεπε τα οφέλη θα ήταν πολύ μεγαλύτερα».
Επίσης το Ποτάμι σχολίασε ότι «Πριν από δύο χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατ. ευρώ. Σήμερα και αφού οι διάφορες επιδοτήσεις έχουν στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατ. ευρώ, η εταιρεία πωλείται για 45 εκατ. ευρώ. Ποιος πληρώνει τη διαφορά των επιδοτήσεων που δόθηκαν και των 245 εκατομμυρίων που δεν εισπράχθηκαν; Όχι φυσικά, τα στελέχη της κυβέρνησης, αλλά αυτοί που πληρώνουν πάντα. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ο μόνος τρόπος ανάπτυξης της εταιρείας. Κι αν είχε γίνει στο χρόνο που έπρεπε τα οφέλη θα ήταν πολύ μεγαλύτερα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα