Eμπρηστικός Φίλης: Τις αλλαγές στα Θρησκευτικά τις κάνουμε εμείς, όχι η Εκκλησία
Eμπρηστικός Φίλης: Τις αλλαγές στα Θρησκευτικά τις κάνουμε εμείς, όχι η Εκκλησία
Αναφέρθηκε στο Θρήσκευμα και τις ταυτότητες - Μίλησε και πάλι για ανεξίθρησκη παιδεία - Μόνον οι έξαλλοι αντιδρούν στις αλλαγές στα θρησκευτικά
UPD:
38
ΣΧΟΛΙΑ
Ερωτηματικά για την πραγματική στάση της κυβέρνησης στο θέμα των θρησκευτικών προκάλεσε η τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας. «Δεν πρόκειται για σύγκρουση Πολιτείας και Εκκλησίας. Γιατί δε θα κέρδιζε καμία πλευρά, δε θα κέρδιζε ο λαός» είπε ο κ. Φίλης, αλλά ανακοίνωσε πως δεν κάνει πίσω, όπως τουλάχιστον είχε δημιουργήσει την αίσθηση ο υπουργός Άμυνας, μετά τη συνάντησή του με τον Αρχιεπίσκοπο.
Στην ουσία ο υπουργός Παιδείας έκανε μια «εμπρηστική» τοποθέτηση σε ό,τι αφορά στις σχέσεις Πολιτείας με Εκκλησία, κόντρα στην τοποθέτηση του πρωθυπουργού νωρίτερα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Παιδείας επανέφερε στην επικαιρότητα θέματα όπως η αναγραφή του Θρηκεύματος στις ταυτότητες, τις αμβλώσεις ακόμη και του πολιτικού γάμου, θέματα που είχαν διχάσει την κοινωνία και είχαν φέρει σε πολλές περιπτώσεις την Εκκλησία απέναντι στην Πολιτεία.
Παράλληλα μίλησε για «πολυπολιτισμική τάξη» στα σχολεία.
«Τα νέα προγράμματα διδάσκονται πιλοτικά εδώ και τρία χρόνια. Θα εφαρμοστούν και θα αξιολογηθούν φέτος ώστε του χρόνου να έχουμε και τα νέα βιβλία» διεμήνυσε ο Νίκος Φίλης και προσπάθησε να υποβαθμίσει τις αντιδράσεις: «Δεν είναι η πρώτη φορά που η Εκκλησία εκφράζει αντιρρητικό λόγο. Την ευθύνη την έχει η Πολιτεία. Το σχολείο είναι κοσμικό και ανεξίθρησκο. Δεν είναι μόνο θέμα αρχής αλλά και πραγματικότητας της σύγχρονης πολυπολιτισμικής τάξης» ξεκαθάρισε.
Κατέθεσε, μάλιστα στα πρακτικά τα νέα προγράμματα, κάνοντας ένα ακόμη βήμα για να δείξει ότι δεν υπάρχει υποχώρηση της κυβέρνησης. «Δεν έχω διαβάσει την επιστολή του Αρχιεπισκόπου, αλλά ρωτώ: γιατί αντιδρά; Δεν είναι η πρώτη φορά. Θέλει να έχει λόγο» εκτίμησε και προέβλεψε: «Αλλά δεν επιμένει, γιατί οι αλλαγές είναι ώριμες. Μπορεί να αντιδρούν οι έξαλλοι, αλλά όχι η πλειοψηφία. Θυμίζω την περιπέτεια με τις ταυτότητες, τον πολιτικό γάμο, τις αμβλώσεις, τα δικαιώματα στους Ιεχωβάδες».
Στην ουσία ο υπουργός Παιδείας έκανε μια «εμπρηστική» τοποθέτηση σε ό,τι αφορά στις σχέσεις Πολιτείας με Εκκλησία, κόντρα στην τοποθέτηση του πρωθυπουργού νωρίτερα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Παιδείας επανέφερε στην επικαιρότητα θέματα όπως η αναγραφή του Θρηκεύματος στις ταυτότητες, τις αμβλώσεις ακόμη και του πολιτικού γάμου, θέματα που είχαν διχάσει την κοινωνία και είχαν φέρει σε πολλές περιπτώσεις την Εκκλησία απέναντι στην Πολιτεία.
Παράλληλα μίλησε για «πολυπολιτισμική τάξη» στα σχολεία.
«Τα νέα προγράμματα διδάσκονται πιλοτικά εδώ και τρία χρόνια. Θα εφαρμοστούν και θα αξιολογηθούν φέτος ώστε του χρόνου να έχουμε και τα νέα βιβλία» διεμήνυσε ο Νίκος Φίλης και προσπάθησε να υποβαθμίσει τις αντιδράσεις: «Δεν είναι η πρώτη φορά που η Εκκλησία εκφράζει αντιρρητικό λόγο. Την ευθύνη την έχει η Πολιτεία. Το σχολείο είναι κοσμικό και ανεξίθρησκο. Δεν είναι μόνο θέμα αρχής αλλά και πραγματικότητας της σύγχρονης πολυπολιτισμικής τάξης» ξεκαθάρισε.
Κατέθεσε, μάλιστα στα πρακτικά τα νέα προγράμματα, κάνοντας ένα ακόμη βήμα για να δείξει ότι δεν υπάρχει υποχώρηση της κυβέρνησης. «Δεν έχω διαβάσει την επιστολή του Αρχιεπισκόπου, αλλά ρωτώ: γιατί αντιδρά; Δεν είναι η πρώτη φορά. Θέλει να έχει λόγο» εκτίμησε και προέβλεψε: «Αλλά δεν επιμένει, γιατί οι αλλαγές είναι ώριμες. Μπορεί να αντιδρούν οι έξαλλοι, αλλά όχι η πλειοψηφία. Θυμίζω την περιπέτεια με τις ταυτότητες, τον πολιτικό γάμο, τις αμβλώσεις, τα δικαιώματα στους Ιεχωβάδες».
Από τις διαφωνίες προκύπτει το κοινό καλό, αλλά αυτό δε μπορεί να συμβεί με το μέτωπο της καταστροφολογίας, ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο υπουργός Παιδείας. Μετά από πολλά χρόνια τα σχολεία άνοιξαν στην ώρα τους και με τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους, υποστήριξε και ανακοίνωσε πως θα συνεχιστούν οι προσλήψεις, ώστε να στελεχωθούν όλες οι θέσεις.
Συνέκρινε, μάλιστα τους πίνακες των προσλήψεων, τα χρόνια των μνημονίων, στοιχεία που κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής. Αν υπήρχε έστω και ένα κενό θα ήταν κεντρικό θέμα στα δελτία ειδήσεων, προσέθεσε ο κ. Φίλης. Έχουμε καταθέσει στους θεσμούς σχέδιο για 20 χιλιάδες προσλήψεις τα επόμενα χρόνια, προσέθεσε.
Μεταρρύθμιση σε τρεις άξονες, σε τρία χρόνια:
Δεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, με λιγότερες εξετάσεις.
Κατάργηση εξετάσεων για είσοδο στα ΑΕΙ- Είσοδος σε σχολές και όχι σε τμήματα- Να αναλάβει το έργο διαμόρφωσης της τελικής πρότασης η επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Έρευνα και εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο αυτό, ζήτησε από τη ΝΔ να σταματήσει να απαξιώνει τη δημόσια εκπαίδευση. Κατηγόρησε, μάλιστα, την αξιωματική αντιπολίτευση για λαϊκισμό και σκοπιμότητες. Η ΝΔ έχει ως κεντρικό στόχο τη συντριβή του κοινωνικού κράτους, είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.
Για την εκπαίδευση των προσφύγων: Είναι ευθύνη της Πολιτείας, θέλουμε τα παιδιά στα σχολεία και όχι σε γκέτο, όχι στον ρατσισμό. Ξεκινάμε τις τάξεις υποδοχής το απόγευμα.
Δευτερολογία Φίλη: Δεν είμαι «αιώνιος φοιτητής» ούτε πριγκιπόπουλο
«Ο κ. Μητσοτάκης, αξιοποιώντας το γεγονός ότι με επιλογή μου δεν πήρα πτυχίο, θέλει να με στραπατσάρει» τόνισε στη δευτερολογία του ο υπουργός Παιδείας και προσέθεσε: «Δεν είμαι αιώνιος φοιτητής. Δεν κρύβω τίποτα από τη ζωή μου. Ο κ. Μητσοτάκης είναι υποκινητής μιας λάσπης στον χώρο της ηλεκτρονικής ενημέρωσης, γιατί νομίζει πως μπορεί να στραπατσάρει το πρόσωπό μου. Δεν είμαι πριγκιπόπουλο. Δεν έχω κανένα κόμπλεξ».
Ο υπουργός Παιδείας έδειξε και φυλλάδιο του μητροπολίτη Αμβρόσιου, που τον αναφέρει ως «φίδι» και γράφει ότι «όλοι οι χοντροί είναι βλάκες».
Αυτή είναι αντιχριστιανική εκστρατεία, δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει αντίδραση της Εκκλησίας, είπε ο κ. Φίλης. Κατήγγειλε μάλιστα ότι ο κ. Αμβρόσιος έβαλε να χτυπήσουν και τις καμπάνες για τον θανατό του! Ο Θεός δεν το έκανε, μπορεί όμως κάποιος λεβέντης να παρασυρθεί, από εκείνους που έλεγε γλυκιά ελπίδα του έθνους, υπογράμμισε.
Υπερασπίστηκε και τη θέση του για την απουσία της Εκκλησίας. Διαχώρισε μόνο δύο μητροπολίτες που ανέβηκαν στο βουνό στην Κατοχή και δύο ιερείς στην περίοδο της χούντας.
Στη δευτερολογία του απάντησε στα ερωτήματα που έθεσε ο πρόεδρος της ΝΔ:
- Όχι στην τιμωρητική αξιολόγηση που οδηγεί σε ανισότητες
- Ναι στην αυτονομία του σχολείου, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι κάθε σχολείο μόνο του θα ζει από τα κουπόνια των γονέων. Αυτό θα ήταν διάλυση των σχολείων.
- Τι έπραξαν για την αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών όσοι κόπτονται για την αριστεία;
- Ευρυζωνικό Ίντερνετ σε όλα τα σχολεία.
- Δεν γίνεται τα πανεπιστήμια να βγάζουν όσους πτυχιούχους θέλει η αγορά.
- Ναι στα ξενόγλωσσα τμήματα. Συγκροτήσαμε το διεθνές πανεπιστήμιο. Να γίνει στη βάση του δημόσιου συστήματος.
- Ζητώ από την Βουλή να αναλάβει την πρωτοβουλία για να συζητήσουμε την αλλαγή του συστήματος εισόδου στα πανεπιστήμια, γιατί δεν άκουσα τίποτα για αυτό.
- Ουδείς αποκλείσθηκε από το ολοήμερο σχολείο.
- Προχωρούμε σε 250 συσσίτια την ημέρα.
Συνέκρινε, μάλιστα τους πίνακες των προσλήψεων, τα χρόνια των μνημονίων, στοιχεία που κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής. Αν υπήρχε έστω και ένα κενό θα ήταν κεντρικό θέμα στα δελτία ειδήσεων, προσέθεσε ο κ. Φίλης. Έχουμε καταθέσει στους θεσμούς σχέδιο για 20 χιλιάδες προσλήψεις τα επόμενα χρόνια, προσέθεσε.
Μεταρρύθμιση σε τρεις άξονες, σε τρία χρόνια:
Δεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, με λιγότερες εξετάσεις.
Κατάργηση εξετάσεων για είσοδο στα ΑΕΙ- Είσοδος σε σχολές και όχι σε τμήματα- Να αναλάβει το έργο διαμόρφωσης της τελικής πρότασης η επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Έρευνα και εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο αυτό, ζήτησε από τη ΝΔ να σταματήσει να απαξιώνει τη δημόσια εκπαίδευση. Κατηγόρησε, μάλιστα, την αξιωματική αντιπολίτευση για λαϊκισμό και σκοπιμότητες. Η ΝΔ έχει ως κεντρικό στόχο τη συντριβή του κοινωνικού κράτους, είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.
Για την εκπαίδευση των προσφύγων: Είναι ευθύνη της Πολιτείας, θέλουμε τα παιδιά στα σχολεία και όχι σε γκέτο, όχι στον ρατσισμό. Ξεκινάμε τις τάξεις υποδοχής το απόγευμα.
Δευτερολογία Φίλη: Δεν είμαι «αιώνιος φοιτητής» ούτε πριγκιπόπουλο
«Ο κ. Μητσοτάκης, αξιοποιώντας το γεγονός ότι με επιλογή μου δεν πήρα πτυχίο, θέλει να με στραπατσάρει» τόνισε στη δευτερολογία του ο υπουργός Παιδείας και προσέθεσε: «Δεν είμαι αιώνιος φοιτητής. Δεν κρύβω τίποτα από τη ζωή μου. Ο κ. Μητσοτάκης είναι υποκινητής μιας λάσπης στον χώρο της ηλεκτρονικής ενημέρωσης, γιατί νομίζει πως μπορεί να στραπατσάρει το πρόσωπό μου. Δεν είμαι πριγκιπόπουλο. Δεν έχω κανένα κόμπλεξ».
Ο υπουργός Παιδείας έδειξε και φυλλάδιο του μητροπολίτη Αμβρόσιου, που τον αναφέρει ως «φίδι» και γράφει ότι «όλοι οι χοντροί είναι βλάκες».
Αυτή είναι αντιχριστιανική εκστρατεία, δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει αντίδραση της Εκκλησίας, είπε ο κ. Φίλης. Κατήγγειλε μάλιστα ότι ο κ. Αμβρόσιος έβαλε να χτυπήσουν και τις καμπάνες για τον θανατό του! Ο Θεός δεν το έκανε, μπορεί όμως κάποιος λεβέντης να παρασυρθεί, από εκείνους που έλεγε γλυκιά ελπίδα του έθνους, υπογράμμισε.
Υπερασπίστηκε και τη θέση του για την απουσία της Εκκλησίας. Διαχώρισε μόνο δύο μητροπολίτες που ανέβηκαν στο βουνό στην Κατοχή και δύο ιερείς στην περίοδο της χούντας.
Στη δευτερολογία του απάντησε στα ερωτήματα που έθεσε ο πρόεδρος της ΝΔ:
- Όχι στην τιμωρητική αξιολόγηση που οδηγεί σε ανισότητες
- Ναι στην αυτονομία του σχολείου, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι κάθε σχολείο μόνο του θα ζει από τα κουπόνια των γονέων. Αυτό θα ήταν διάλυση των σχολείων.
- Τι έπραξαν για την αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών όσοι κόπτονται για την αριστεία;
- Ευρυζωνικό Ίντερνετ σε όλα τα σχολεία.
- Δεν γίνεται τα πανεπιστήμια να βγάζουν όσους πτυχιούχους θέλει η αγορά.
- Ναι στα ξενόγλωσσα τμήματα. Συγκροτήσαμε το διεθνές πανεπιστήμιο. Να γίνει στη βάση του δημόσιου συστήματος.
- Ζητώ από την Βουλή να αναλάβει την πρωτοβουλία για να συζητήσουμε την αλλαγή του συστήματος εισόδου στα πανεπιστήμια, γιατί δεν άκουσα τίποτα για αυτό.
- Ουδείς αποκλείσθηκε από το ολοήμερο σχολείο.
- Προχωρούμε σε 250 συσσίτια την ημέρα.
UPD:
38
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα