Χατζηδάκης: Στον «αυτόματο πιλότο» οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας
29.09.2016
15:41
Tη μεγάλη μείωση των εσόδων και τη διεύρυνση των ελλειμμάτων του ΟΑΣΑ επισημαίνει με ερώτησή του στη Βουλή ο αντιπρόεδρος της ΝΔ
Τη μεγάλη μείωση των εσόδων και τη διεύρυνση των ελλειμμάτων στις αστικές συγκοινωνίες επισημαίνει ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ , Βουλευτής Β’ Αθηνών, Κωστής Χατζηδάκης σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Ο Κωστής Χατζηδάκης επισημαίνει ότι τα έσοδα του Ομίλου ΟΑΣΑ έχουν σχεδόν καταρρεύσει και παρουσιάζουν μείωση που υπερβαίνει το 35% μέσα σε ενάμιση χρόνο. Επίσης το έλλειμμα μόνο σε ένα χρόνο, το 2015, αυξήθηκε κατά 27%. Παρόλα αυτά η κυβέρνηση έχει θέσει τις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών στον «αυτόματο πιλότο» και έχει εναποθέσει τις ελπίδες της για την αντιμετώπιση του προβλήματος των εσόδων στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που με τόση λύσσα είχε πολεμήσει το κυβερνών κόμμα όταν ήταν στην αντιπολίτευση.
Αναλυτικότερα, ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, στην ερώτησή του σημειώνει τα ακόλουθα:
1. Την περίοδο 2015-2016 οι αστικές συγκοινωνίες επέστρεψαν στον δρόμο των ελλειμμάτων και της υποβάθμισης του συγκοινωνιακού τους έργου.
Ο Κωστής Χατζηδάκης επισημαίνει ότι τα έσοδα του Ομίλου ΟΑΣΑ έχουν σχεδόν καταρρεύσει και παρουσιάζουν μείωση που υπερβαίνει το 35% μέσα σε ενάμιση χρόνο. Επίσης το έλλειμμα μόνο σε ένα χρόνο, το 2015, αυξήθηκε κατά 27%. Παρόλα αυτά η κυβέρνηση έχει θέσει τις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών στον «αυτόματο πιλότο» και έχει εναποθέσει τις ελπίδες της για την αντιμετώπιση του προβλήματος των εσόδων στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που με τόση λύσσα είχε πολεμήσει το κυβερνών κόμμα όταν ήταν στην αντιπολίτευση.
Αναλυτικότερα, ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, στην ερώτησή του σημειώνει τα ακόλουθα:
1. Την περίοδο 2015-2016 οι αστικές συγκοινωνίες επέστρεψαν στον δρόμο των ελλειμμάτων και της υποβάθμισης του συγκοινωνιακού τους έργου.
- Ενώ το 2014 ό όμιλος ΟΑΣΑ εμφάνιζε λειτουργικό πλεόνασμα 4 εκατ. ευρώ τo 2015 εμφάνισε λειτουργικό έλλειμμα περίπου 28 εκατ. ευρώ.
- Οι ζημιές προ φόρων του ομίλου ΟΑΣΑ έφτασαν στα 105,7 εκατ. ευρώ το 2015 έναντι 83,2 εκατ. ευρώ το 2014, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 27%.
- Ο κύκλος εργασιών του ομίλου ΟΑΣΑ παρουσίασε μείωση 18,63% το 2015 και διαμορφώθηκε στα 201,5 εκατ. ευρώ έναντι 247,6 εκατ. ευρώ το 2014.
2. Βασική αιτία για την επιστροφή των αστικών συγκοινωνιών στα ελλείμματα ήταν η σημαντική μείωση των εσόδων της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ από τα εισιτήρια και τις κάρτες. Αυτό συνέβη με:
- Τη σταδιακή κατάρρευση των μηχανισμών ελέγχου της εισητηριοδιαφυγής
- Τη διαπόμπευση των ελεγκτών με την ανοχή της κυβέρνησης
- Τις δωρεάν παροχές του Υπουργού προς στήριξη του δημοψηφίσματος
- Τη διεύρυνση του συστήματος δωρεάν μετακινήσεων με την ένταξη και άλλων ευπαθών ομάδων (άνεργοι, όλο το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας κ.α.) χωρίς να υπογραφούν οι αντίστοιχες συμβάσεις με τα αρμόδια υπουργεία ώστε να υπάρχει χρηματοδότηση αυτών των μετακινήσεων.
3. Η μείωση των εσόδων από εισιτήρια και κάρτες, δυστυχώς επιταχύνθηκε τους πρώτους μήνες του 2016, και εκτιμάται ότι αθροιστικά ξεπερνάει πλέον το 35%. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που κατατέθηκαν στη Βουλή, για την ΣΤΑΣΥ Α.Ε. – που συνεισφέρει περισσότερο από τα 2/3 των εσόδων του ομίλου ΟΑΣΑ- προκύπτει ότι για έσοδα από πωλήσεις υπηρεσιών:
§ Ιανουάριος- Μάιος 2014: 56 εκατ. ευρώ
§ Ιανουάριος- Μάιος 2015: 45 εκατ. ευρώ
§ Ιανουάριος- Μάιος 2016: 36 εκατ. ευρώ
Συνολική μείωση εσόδων 35,67%
4. Παρόλα αυτά, τον Ιούνιο δημοσιεύθηκε ο προϋπολογισμός του ομίλου ΟΑΣΑ για το 2016 που προβλέπει αύξηση εσόδων 6% (περίπου 213 εκατ. ευρώ) και μείωση του ελλείμματος του ομίλου κατά 33%, στα 77 εκατ. ευρώ.
Ο Κωστής Χατζηδάκης ζητάει να πληροφορηθεί για τα βασικά οικονομικά μεγέθη (έσοδα, ζημιές, λειτουργικό έλλειμμα) του Ομίλου ΟΑΣΑ και των εταιρειών ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, το πρώτο 8μηνο του 2016.
Επίσης ρωτάει για τις ενέργειες στις οποίες έχουν προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και οι διοικήσεις του Ομίλου ΟΑΣΑ και των εταιρειών ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ για να ανακοπεί η αύξηση των ελλειμμάτων, η πτωτική πορεία των εσόδων και να αντιμετωπιστεί η εισιτήριοφοροδιαφυγή.
Τέλος ο Κωστής Χατζηδάκης ζητάει να μάθει πού βρίσκεται η διαδικασία για την υπογραφή συμβάσεων με τα αρμόδια υπουργεία για τη δωρεάν μετακίνηση ευπαθών ομάδων.
- Οι ζημιές προ φόρων του ομίλου ΟΑΣΑ έφτασαν στα 105,7 εκατ. ευρώ το 2015 έναντι 83,2 εκατ. ευρώ το 2014, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 27%.
- Ο κύκλος εργασιών του ομίλου ΟΑΣΑ παρουσίασε μείωση 18,63% το 2015 και διαμορφώθηκε στα 201,5 εκατ. ευρώ έναντι 247,6 εκατ. ευρώ το 2014.
2. Βασική αιτία για την επιστροφή των αστικών συγκοινωνιών στα ελλείμματα ήταν η σημαντική μείωση των εσόδων της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ από τα εισιτήρια και τις κάρτες. Αυτό συνέβη με:
- Τη σταδιακή κατάρρευση των μηχανισμών ελέγχου της εισητηριοδιαφυγής
- Τη διαπόμπευση των ελεγκτών με την ανοχή της κυβέρνησης
- Τις δωρεάν παροχές του Υπουργού προς στήριξη του δημοψηφίσματος
- Τη διεύρυνση του συστήματος δωρεάν μετακινήσεων με την ένταξη και άλλων ευπαθών ομάδων (άνεργοι, όλο το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας κ.α.) χωρίς να υπογραφούν οι αντίστοιχες συμβάσεις με τα αρμόδια υπουργεία ώστε να υπάρχει χρηματοδότηση αυτών των μετακινήσεων.
3. Η μείωση των εσόδων από εισιτήρια και κάρτες, δυστυχώς επιταχύνθηκε τους πρώτους μήνες του 2016, και εκτιμάται ότι αθροιστικά ξεπερνάει πλέον το 35%. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που κατατέθηκαν στη Βουλή, για την ΣΤΑΣΥ Α.Ε. – που συνεισφέρει περισσότερο από τα 2/3 των εσόδων του ομίλου ΟΑΣΑ- προκύπτει ότι για έσοδα από πωλήσεις υπηρεσιών:
§ Ιανουάριος- Μάιος 2014: 56 εκατ. ευρώ
§ Ιανουάριος- Μάιος 2015: 45 εκατ. ευρώ
§ Ιανουάριος- Μάιος 2016: 36 εκατ. ευρώ
Συνολική μείωση εσόδων 35,67%
4. Παρόλα αυτά, τον Ιούνιο δημοσιεύθηκε ο προϋπολογισμός του ομίλου ΟΑΣΑ για το 2016 που προβλέπει αύξηση εσόδων 6% (περίπου 213 εκατ. ευρώ) και μείωση του ελλείμματος του ομίλου κατά 33%, στα 77 εκατ. ευρώ.
Ο Κωστής Χατζηδάκης ζητάει να πληροφορηθεί για τα βασικά οικονομικά μεγέθη (έσοδα, ζημιές, λειτουργικό έλλειμμα) του Ομίλου ΟΑΣΑ και των εταιρειών ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, το πρώτο 8μηνο του 2016.
Επίσης ρωτάει για τις ενέργειες στις οποίες έχουν προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και οι διοικήσεις του Ομίλου ΟΑΣΑ και των εταιρειών ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ για να ανακοπεί η αύξηση των ελλειμμάτων, η πτωτική πορεία των εσόδων και να αντιμετωπιστεί η εισιτήριοφοροδιαφυγή.
Τέλος ο Κωστής Χατζηδάκης ζητάει να μάθει πού βρίσκεται η διαδικασία για την υπογραφή συμβάσεων με τα αρμόδια υπουργεία για τη δωρεάν μετακίνηση ευπαθών ομάδων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr