Σπίρτζης: Όχι κάτω από 35% η συμμετοχή του Δημοσίου στο Καστέλι
29.09.2016
21:05
Μετάθεση της δημοπρασίας του έργου στις 27 Οκτωβρίου
Η συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου στο αεροδρόμιο στο Καστέλι δεν θα είναι κάτω από 35%, υπογραμμίζει ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης, σε ανακοίνωση για την μετάθεση της δημοπρασίας του έργου στις 27 Οκτωβρίου.
Όπως αναφέρει, το ελληνικό Δημόσιο επιδιώκει την εξασφάλιση δεσπόζουσας θέσης στο νέο αεροδρόμιο, με την μέγιστη δυνατή συμμετοχή του Δημοσίου στην εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας, σε ποσοστό 45% έως 55%. " Σε καμία περίπτωση το προαναφερθέν ποσοστό της συμμετοχής του Δημοσίου στο μετοχικό σχήμα, δε θα μπορεί να είναι χαμηλότερο από ο 35%" αναφέρει.
Στο διαγωνισμό περιλαμβάνονται δύο σημαντικές αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης, οι οποίες, κατά τον υπουργό στοχεύουν στη βελτίωση των όρων συνεργασίας του δημοσίου με τα πιθανά επενδυτικά σχήματα και στην ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού. Η πρώτη αλλαγή αφορά θέματα διαιτησίας, ώστε να διασφαλίζονται τα συμφέροντα του δημοσίου από διαιτησία διεθνούς δικαστηρίου και επιδιαιτητή αναγνωρισμένο από το Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) στο Παρίσι.
Η δεύτερη αλλαγή, θωρακίζει σύμφωνα με το υπουργείο, το δημόσιο χαρακτήρα του έργου, αποκλείοντας ακόμη και μελλοντική παράδοση του αεροδρομίου του Καστελίου σε ιδιώτες. Στους όρους του διαγωνισμού προβλέπεται μέγιστη δυνατή συμμετοχή του δημοσίου σε ποσοστό 45% έως 55% και σε καμία περίπτωση το προαναφερθέν ποσοστό της συμμετοχής του δημοσίου στο μετοχικό σχήμα, δε θα μπορεί να είναι μικρότερο του 35% σε όλη την διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.
"Η αίσια έκβαση της εν λόγω διαγωνιστικής διαδικασίας, θα αποτυπώσει μία σύμβαση παραχώρησης, η οποία δε θα θυμίζει σε τίποτα, όσες έχουν υπογραφεί μέχρι σήμερα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Το Δημόσιο δεν πρόκειται να δεσμευτεί με μία ακόμη λεόντειο σύμβαση.
Αντιθέτως διασφαλίζονται πλήρως τα συμφέροντα του Δημοσίου, των τοπικών κοινωνιών και των πολιτών, αλλά και οι αναπτυξιακές προοπτικές για την Κρήτη και την εθνική οικονομία" καταλήγει η ανακοίνωση.
Όπως αναφέρει, το ελληνικό Δημόσιο επιδιώκει την εξασφάλιση δεσπόζουσας θέσης στο νέο αεροδρόμιο, με την μέγιστη δυνατή συμμετοχή του Δημοσίου στην εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας, σε ποσοστό 45% έως 55%. " Σε καμία περίπτωση το προαναφερθέν ποσοστό της συμμετοχής του Δημοσίου στο μετοχικό σχήμα, δε θα μπορεί να είναι χαμηλότερο από ο 35%" αναφέρει.
Στο διαγωνισμό περιλαμβάνονται δύο σημαντικές αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης, οι οποίες, κατά τον υπουργό στοχεύουν στη βελτίωση των όρων συνεργασίας του δημοσίου με τα πιθανά επενδυτικά σχήματα και στην ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού. Η πρώτη αλλαγή αφορά θέματα διαιτησίας, ώστε να διασφαλίζονται τα συμφέροντα του δημοσίου από διαιτησία διεθνούς δικαστηρίου και επιδιαιτητή αναγνωρισμένο από το Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) στο Παρίσι.
Η δεύτερη αλλαγή, θωρακίζει σύμφωνα με το υπουργείο, το δημόσιο χαρακτήρα του έργου, αποκλείοντας ακόμη και μελλοντική παράδοση του αεροδρομίου του Καστελίου σε ιδιώτες. Στους όρους του διαγωνισμού προβλέπεται μέγιστη δυνατή συμμετοχή του δημοσίου σε ποσοστό 45% έως 55% και σε καμία περίπτωση το προαναφερθέν ποσοστό της συμμετοχής του δημοσίου στο μετοχικό σχήμα, δε θα μπορεί να είναι μικρότερο του 35% σε όλη την διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.
"Η αίσια έκβαση της εν λόγω διαγωνιστικής διαδικασίας, θα αποτυπώσει μία σύμβαση παραχώρησης, η οποία δε θα θυμίζει σε τίποτα, όσες έχουν υπογραφεί μέχρι σήμερα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Το Δημόσιο δεν πρόκειται να δεσμευτεί με μία ακόμη λεόντειο σύμβαση.
Αντιθέτως διασφαλίζονται πλήρως τα συμφέροντα του Δημοσίου, των τοπικών κοινωνιών και των πολιτών, αλλά και οι αναπτυξιακές προοπτικές για την Κρήτη και την εθνική οικονομία" καταλήγει η ανακοίνωση.
Πηγή: newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr