Κατσιαντώνης σε Σκουρλέτη: Με «αυτοκινούμενα κειμήλια» δεν μπορείς να καταστείλεις το έγκλημα
16.10.2017
21:35
Μετά τις καταγγελίες των αστυνομικών υπαλλήλων για περιπολικά δεκαετιών, που δεν έχουν περάσει ούτε ΚΤΕΟ...
Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες υπηρετούν την ελληνική έννομη τάξη οι αστυνομικοί, έτσι όπως περιγράφονται διά στόματος του αντιπροέδρου της ΠΟΑΣΥ, Θεόφιλου Παπαδάκη, επισημαίνει, με ερώτηση του προς τον υπουργό Εσωτερικών, Πάνο Σκουρλέτη, ο βουλευτής Λάρισας της Ένωσης Κεντρώων, Γιώργος Κατσιαντώνης.
Οι σοβαρές καταγγελίες των αστυνομικών υπαλλήλων για περιπολικά δεκαετιών που δεν έχουν περάσει ούτε ΚΤΕΟ, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των αστυνομικών που υπερβαίνουν εαυτόν για το καθήκον, ο ανεπαρκής εξοπλισμός και η απουσία «νέου αίματος» από το Ελληνικό Σώμα αποτελούν εγκληματικές παραλείψεις, κατεπείγουσες προς διερεύνηση, με στόχο την επίλυσή τους, τονίζει ο Γιώργος Κατσιαντώνης στον αρμόδιο υπουργό.
Και λέει χαρακτηριστικά: «Με "αυτοκινούμενα κειμήλια" και "γερασμένο" προσωπικό, καταδεικνύεται προφανώς η αδυναμία ορθής αστυνόμευσης, γεγονός που έχει ως συνέπεια να μην υπάρχει επαρκής έλεγχος και καταστολή της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας, σε μια χώρα που κατά τα άλλα θέλει και πρέπει να λέγεται ευνομούμενη από κάθε άποψη. Και αυτό, γιατί πώς να τηρηθεί ο νόμος, αν δεν μπορεί να προληφθεί και να κατασταλεί το έγκλημα λόγω ανεπάρκειας των μέσων και των ανθρωπίνων πόρων του Σώματος της Αστυνομίας, που φέρει και την ευθύνη γι' αυτό».
Η ερώτηση του Γιώργου Κατσιαντώνη έχει ως εξής:
Σε συνθήκες που ούτε σε σενάριο επιστημονικής αστυνομικής φαντασίας δεν θα μπορούσαν να φανταστούν, αναγκάζονται να υπηρετούν την Ελληνική έννομη τάξη οι Αστυνομικοί Υπάλληλοι ανά την Ελλάδα. Ο λόγος έγκειται στο ότι τα οχήματα της υπηρεσίας είναι πεπαλαιωμένα, το προσωπικό «γερασμένο» και το οργανόγραμμα «δεν συνάδει σε µία σύγχρονη κοινωνία, όπου η εγκληματικότητα έχει αυξηθεί κατακόρυφα και η χώρα µας έχει επιπλέον να αντιμετωπίσει τις μεγάλες μεταναστευτικές και προσφυγικές ροές των τελευταίων ετών», όπως καταγγέλλει απεγνωσμένος ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ), Θεόφιλος Παπαδάκης σε σχετικό δημοσιογραφικό έντυπο, ο οποίος περιγράφει με μελανά γράμματα το παρόν και το μέλλον της Ελληνικής Αστυνομίας, αν δεν ληφθούν άμεσα πρωτοβουλίες και δεν γίνουν βαθιές παρεμβάσεις από την Πολιτεία.
Δημιουργεί σοκαριστική εικόνα η προσομοίωση της περιγραφής του, σύμφωνα με την οποία «η Ελληνική Αστυνομία, εν έτει 2017, λειτουργεί σε συνθήκες που αντιστοιχούν στη δεκαετία του '80… με τον κύριο στόλο των οχημάτων να αποτελείται από περιπολικά που είχαµε προμηθευτεί πριν από την Ολυμπιάδα του 2004… με κανένα περιπολικό σε ολόκληρη τη χώρα να μην περνάει από ΚΤΕΟ, αφού (κατά παράβαση του προεδρικού διατάγματος του 2008 σύμφωνα με το οποίο κάθε περιπολικό πρέπει να περνάει από ΚΤΕΟ κάθε δύο χρόνια για την ασφάλεια των εργαζομένων) αυτό δεν γίνεται, γιατί απλά, εάν θα γινόταν, τουλάχιστον τα µισά περιπολικά θα κριθούν ακατάλληλα, καθώς µιλάµε για οχήματα µε 700.000 χλµ που κινούνται 24ώρες/24ωρο και µπορεί να κάνουν µέχρι και 1.000 χλµ/µέρα…
Οι σοβαρές καταγγελίες των αστυνομικών υπαλλήλων για περιπολικά δεκαετιών που δεν έχουν περάσει ούτε ΚΤΕΟ, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των αστυνομικών που υπερβαίνουν εαυτόν για το καθήκον, ο ανεπαρκής εξοπλισμός και η απουσία «νέου αίματος» από το Ελληνικό Σώμα αποτελούν εγκληματικές παραλείψεις, κατεπείγουσες προς διερεύνηση, με στόχο την επίλυσή τους, τονίζει ο Γιώργος Κατσιαντώνης στον αρμόδιο υπουργό.
Και λέει χαρακτηριστικά: «Με "αυτοκινούμενα κειμήλια" και "γερασμένο" προσωπικό, καταδεικνύεται προφανώς η αδυναμία ορθής αστυνόμευσης, γεγονός που έχει ως συνέπεια να μην υπάρχει επαρκής έλεγχος και καταστολή της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας, σε μια χώρα που κατά τα άλλα θέλει και πρέπει να λέγεται ευνομούμενη από κάθε άποψη. Και αυτό, γιατί πώς να τηρηθεί ο νόμος, αν δεν μπορεί να προληφθεί και να κατασταλεί το έγκλημα λόγω ανεπάρκειας των μέσων και των ανθρωπίνων πόρων του Σώματος της Αστυνομίας, που φέρει και την ευθύνη γι' αυτό».
Η ερώτηση του Γιώργου Κατσιαντώνη έχει ως εξής:
Σε συνθήκες που ούτε σε σενάριο επιστημονικής αστυνομικής φαντασίας δεν θα μπορούσαν να φανταστούν, αναγκάζονται να υπηρετούν την Ελληνική έννομη τάξη οι Αστυνομικοί Υπάλληλοι ανά την Ελλάδα. Ο λόγος έγκειται στο ότι τα οχήματα της υπηρεσίας είναι πεπαλαιωμένα, το προσωπικό «γερασμένο» και το οργανόγραμμα «δεν συνάδει σε µία σύγχρονη κοινωνία, όπου η εγκληματικότητα έχει αυξηθεί κατακόρυφα και η χώρα µας έχει επιπλέον να αντιμετωπίσει τις μεγάλες μεταναστευτικές και προσφυγικές ροές των τελευταίων ετών», όπως καταγγέλλει απεγνωσμένος ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ), Θεόφιλος Παπαδάκης σε σχετικό δημοσιογραφικό έντυπο, ο οποίος περιγράφει με μελανά γράμματα το παρόν και το μέλλον της Ελληνικής Αστυνομίας, αν δεν ληφθούν άμεσα πρωτοβουλίες και δεν γίνουν βαθιές παρεμβάσεις από την Πολιτεία.
Δημιουργεί σοκαριστική εικόνα η προσομοίωση της περιγραφής του, σύμφωνα με την οποία «η Ελληνική Αστυνομία, εν έτει 2017, λειτουργεί σε συνθήκες που αντιστοιχούν στη δεκαετία του '80… με τον κύριο στόλο των οχημάτων να αποτελείται από περιπολικά που είχαµε προμηθευτεί πριν από την Ολυμπιάδα του 2004… με κανένα περιπολικό σε ολόκληρη τη χώρα να μην περνάει από ΚΤΕΟ, αφού (κατά παράβαση του προεδρικού διατάγματος του 2008 σύμφωνα με το οποίο κάθε περιπολικό πρέπει να περνάει από ΚΤΕΟ κάθε δύο χρόνια για την ασφάλεια των εργαζομένων) αυτό δεν γίνεται, γιατί απλά, εάν θα γινόταν, τουλάχιστον τα µισά περιπολικά θα κριθούν ακατάλληλα, καθώς µιλάµε για οχήματα µε 700.000 χλµ που κινούνται 24ώρες/24ωρο και µπορεί να κάνουν µέχρι και 1.000 χλµ/µέρα…
Αντιμετωπίζουμε περιπτώσεις με καταδιώξεις όπου ο δράστης έχει πολύ καλύτερο όχηµα από αυτό της αστυνομίας κι εµείς προσπαθούμε να φέρουµε εις πέρας την επιχείρηση µε… σαραβαλάκια»…Για τον δε καθαρισµό των οχημάτων, δεν έχουμε ούτε βούρτσα, ενώ παρακαλάµε τα βενζινάδικα να µας τα καθαρίσουν ή πληρώνουµε από την τσέπη µας. Μάλιστα, υπάρχουν περιπτώσεις όπου κρίνεται απαραίτητο να γίνει βιολογικός καθαρισµός, διότι µεταφέρουµε άτοµα µε µεταδοτικές ασθένειες».
Όλα τα παραπάνω, μόνον σοβαρή ανησυχία και προβληματισμό δημιουργούν, αφού είναι προφανής η αδυναμία ορθής αστυνόμευσης, γεγονός που έχει ως συνέπεια να μην υπάρχει επαρκής έλεγχος και καταστολή της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας, σε μια Χώρα που κατά τα άλλα θέλει, και πρέπει να λέγεται ευνομούμενη από κάθε άποψη. Και αυτό, γιατί πώς να τηρηθεί ο Νόμος αν δεν μπορεί να προληφθεί και να κατασταλεί το έγκλημα λόγω ανεπάρκειας των μέσων και των ανθρωπίνων πόρων του Σώματος της Αστυνομίας, που φέρει και την ευθύνη για αυτό. Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα τραγικά αναφέρει στις καταγγελίες της η ΠΟΑΣΥ, ειδικά στην Τροχαία, έχουν υπηρεσιακές µμοτοσυκλέτες, που έχουν παραληφθεί από το 1990, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τον κίνδυνο που διατρέχουν οι υπηρετούντες το Σώμα Αστυνομικοί, εν ώρα εργασίας, αφού αναγκάζονται να κυνηγάνε τους δράστες με κίνδυνο να τραυματιστούν ή και να χάσουν ακόμη και τη ζωή τους…
Ταυτόχρονα, οι πιο πάνω ελλείψεις «ενισχύονται» από την απουσία «νέου αίματος» στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς το προσωπικό που υπηρετεί σήμερα στις τάξεις του Σώματος έχει μέσο όρο ηλικίας τα 35-40 έτη, το οποίο, παρά το γεγονός ότι είναι άρτια εκπαιδευμένο, πρόθυμο και υπεράνθρωπα φιλότιμο στην καθημερινότητά του, εν τούτοις αυτά τα στοιχεία από μόνα τους δεν επαρκούν, αφού είναι εκ των ουκ άνευ δεδομένη η ανάγκη η Αστυνομία να απαρτίζεται από νεαρής ηλικίας προσωπικό, το οποίο, σε συνδυασμό πάντα με την άρτια εκπαίδευση, να αποδίδει το ανώτατο δυνατό με βάση και τις δύσκολες συνθήκες εργασίας που καλείται να ανταπεξέρχεται καθημερινά για την πάταξη του εγκλήματος. Οι ελλείψεις αυτές σε νέο προσωπικό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το Οργανόγραμμα και ο τρόπος λειτουργίας της Αστυνομίας δεν έχει μεταβληθεί από τη δεκαετία του ’80, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι απαιτείται άμεσος εκσυγχρονισμός του στόλου, των συστημάτων και της διαχείρισης του προσωπικού, με συνεκτίμηση της εκπαίδευσης των υπηρετούντων, της ηλικίας τους, των αναγκών κάθε περιοχής, κλπ. Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι το πρόβλημα ως προς τις ελλείψεις σε προσωπικό έχει κορυφωθεί κατά τα τελευταία 3 χρόνια, όταν καταργήθηκαν 6.700 «κενές οργανικές θέσεις αστυφυλάκων», με το Νόμο Δένδια, με το πρόσχημα των μνημονιακών δεσμεύσεων, πλην όμως όλα αυτά έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την ανάγκη αντιμετώπισης του προβλήματος που οφείλεται κατά πολύ στο γεγονός ότι πολλοί αστυνομικοί έχουν μεταφερθεί σε υπηρεσίες περιοχών που παρατηρείται αυξημένη μεταναστευτική ροή (σε πύλες εισόδου μεταναστών, όπως τα Νησιά και οι εν γένει παραμεθόριες περιοχές της Χώρας).
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Προτίθεστε άμεσα να προβείτε σε ενέργειες ελέγχου και αξιολόγησης του στόλου της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να εξακριβωθεί και πιστοποιηθεί η καταλληλότητά του (έλεγχος ΚΤΕΟ), κατά τα οριζόμενα στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, και σε κάθε περίπτωση προς διασφάλιση της ασφάλειας των Αστυνομικών που τα χρησιμοποιούν, στο πλαίσιο εκτέλεσης του καθήκοντός τους;
2. Προτίθεστε να αντικαταστήσετε τα οχήματα και τις μοτοσυκλέτες του στόλου της Ελληνικής Αστυνομίας που φέρουν εμφανή προβλήματα, βλάβες και δυσλειτουργίες, ένεκα της παλαιότητάς τους, ώστε να καταστεί από κάθε άποψη ασφαλέστερη, αποδοτικότερη και οικονομικότερη η χρήση αυτών από τους Αστυνομικούς;
3. Προτίθεστε να τροποποιήσετε το θεσμικό πλαίσιο των προσλήψεων στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να προβείτε σε προσλήψεις Αστυνομικών ανά την επικράτεια, προκειμένου να επανδρωθεί το Σώμα της ΕΛ.ΑΣ. με νεότερο ηλικιακά ανθρώπινο δυναμικό, γεγονός που θα οδηγήσει μετά βεβαιότητας σε ποιοτικότερη και αποδοτικότερη παροχή υπηρεσιών αστυνόμευσης στη Χώρα;
4. Προτίθεστε να τροποποιήσετε το Οργανόγραμμα της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να καταστεί καλύτερη η διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων της, πάντα με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την καλύτερη αστυνόμευση της Ελλάδας από άκρη σε άκρη;
Όλα τα παραπάνω, μόνον σοβαρή ανησυχία και προβληματισμό δημιουργούν, αφού είναι προφανής η αδυναμία ορθής αστυνόμευσης, γεγονός που έχει ως συνέπεια να μην υπάρχει επαρκής έλεγχος και καταστολή της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας, σε μια Χώρα που κατά τα άλλα θέλει, και πρέπει να λέγεται ευνομούμενη από κάθε άποψη. Και αυτό, γιατί πώς να τηρηθεί ο Νόμος αν δεν μπορεί να προληφθεί και να κατασταλεί το έγκλημα λόγω ανεπάρκειας των μέσων και των ανθρωπίνων πόρων του Σώματος της Αστυνομίας, που φέρει και την ευθύνη για αυτό. Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα τραγικά αναφέρει στις καταγγελίες της η ΠΟΑΣΥ, ειδικά στην Τροχαία, έχουν υπηρεσιακές µμοτοσυκλέτες, που έχουν παραληφθεί από το 1990, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τον κίνδυνο που διατρέχουν οι υπηρετούντες το Σώμα Αστυνομικοί, εν ώρα εργασίας, αφού αναγκάζονται να κυνηγάνε τους δράστες με κίνδυνο να τραυματιστούν ή και να χάσουν ακόμη και τη ζωή τους…
Ταυτόχρονα, οι πιο πάνω ελλείψεις «ενισχύονται» από την απουσία «νέου αίματος» στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς το προσωπικό που υπηρετεί σήμερα στις τάξεις του Σώματος έχει μέσο όρο ηλικίας τα 35-40 έτη, το οποίο, παρά το γεγονός ότι είναι άρτια εκπαιδευμένο, πρόθυμο και υπεράνθρωπα φιλότιμο στην καθημερινότητά του, εν τούτοις αυτά τα στοιχεία από μόνα τους δεν επαρκούν, αφού είναι εκ των ουκ άνευ δεδομένη η ανάγκη η Αστυνομία να απαρτίζεται από νεαρής ηλικίας προσωπικό, το οποίο, σε συνδυασμό πάντα με την άρτια εκπαίδευση, να αποδίδει το ανώτατο δυνατό με βάση και τις δύσκολες συνθήκες εργασίας που καλείται να ανταπεξέρχεται καθημερινά για την πάταξη του εγκλήματος. Οι ελλείψεις αυτές σε νέο προσωπικό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το Οργανόγραμμα και ο τρόπος λειτουργίας της Αστυνομίας δεν έχει μεταβληθεί από τη δεκαετία του ’80, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι απαιτείται άμεσος εκσυγχρονισμός του στόλου, των συστημάτων και της διαχείρισης του προσωπικού, με συνεκτίμηση της εκπαίδευσης των υπηρετούντων, της ηλικίας τους, των αναγκών κάθε περιοχής, κλπ. Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι το πρόβλημα ως προς τις ελλείψεις σε προσωπικό έχει κορυφωθεί κατά τα τελευταία 3 χρόνια, όταν καταργήθηκαν 6.700 «κενές οργανικές θέσεις αστυφυλάκων», με το Νόμο Δένδια, με το πρόσχημα των μνημονιακών δεσμεύσεων, πλην όμως όλα αυτά έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την ανάγκη αντιμετώπισης του προβλήματος που οφείλεται κατά πολύ στο γεγονός ότι πολλοί αστυνομικοί έχουν μεταφερθεί σε υπηρεσίες περιοχών που παρατηρείται αυξημένη μεταναστευτική ροή (σε πύλες εισόδου μεταναστών, όπως τα Νησιά και οι εν γένει παραμεθόριες περιοχές της Χώρας).
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Προτίθεστε άμεσα να προβείτε σε ενέργειες ελέγχου και αξιολόγησης του στόλου της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να εξακριβωθεί και πιστοποιηθεί η καταλληλότητά του (έλεγχος ΚΤΕΟ), κατά τα οριζόμενα στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, και σε κάθε περίπτωση προς διασφάλιση της ασφάλειας των Αστυνομικών που τα χρησιμοποιούν, στο πλαίσιο εκτέλεσης του καθήκοντός τους;
2. Προτίθεστε να αντικαταστήσετε τα οχήματα και τις μοτοσυκλέτες του στόλου της Ελληνικής Αστυνομίας που φέρουν εμφανή προβλήματα, βλάβες και δυσλειτουργίες, ένεκα της παλαιότητάς τους, ώστε να καταστεί από κάθε άποψη ασφαλέστερη, αποδοτικότερη και οικονομικότερη η χρήση αυτών από τους Αστυνομικούς;
3. Προτίθεστε να τροποποιήσετε το θεσμικό πλαίσιο των προσλήψεων στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να προβείτε σε προσλήψεις Αστυνομικών ανά την επικράτεια, προκειμένου να επανδρωθεί το Σώμα της ΕΛ.ΑΣ. με νεότερο ηλικιακά ανθρώπινο δυναμικό, γεγονός που θα οδηγήσει μετά βεβαιότητας σε ποιοτικότερη και αποδοτικότερη παροχή υπηρεσιών αστυνόμευσης στη Χώρα;
4. Προτίθεστε να τροποποιήσετε το Οργανόγραμμα της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να καταστεί καλύτερη η διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων της, πάντα με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την καλύτερη αστυνόμευση της Ελλάδας από άκρη σε άκρη;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr