Στην επόμενη κυβέρνηση σπρώχνουν το κόστος της αναβάθμισης των F-16
Στην επόμενη κυβέρνηση σπρώχνουν το κόστος της αναβάθμισης των F-16
O Βίτσας παραδέχτηκε ότι θα χρειαστούν 7-8 χρόνια για να εκσυγχρονιστούν τα αεροσκάφη - Καθαρές απαντήσεις ζητούνβουλευτές την αντιπολίτευσης - Λοβέρδος: Οι αντιφατικές δηλώσεις του Καμμένου, θολώνουν την υπόθεση και εγείρουν υποψίες - Μαυρωτάς: «Τι αποφασίστηκε για την βάση της Σούδας;»
Ξεκάθαρες απαντήσεις για το πραγματικό κόστος της αναβάθμισης των F-16
ζητά η αντιπολίτευση από τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Βίτσα κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων από την οποία λείπει ο κ. Πάνος Καμμένος.
Ο κ. Δημήτρης Βίτσας στην επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής απαντώντας στις ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης και της συμπολίτευσης, έδωσε ένα ακόμη πλάνο για την αναβάθμιση των αεροσκαφών.
Ο αναπληρωτής υπουργός παραδέχθηκε ότι η πρόταση των Αμερικάνων για την αναβάθμιση των 123 F16 ανέρχεται σε 2,404 δις δολάρια πρόσθεσε όμως ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να δώσει περισσότερα απο 1,1 δις ευρώ. Ο κ. Βίτσας είπε ότι ο τελικός αριθμός των μαχητικών αεροσκαφών που θα αναβαθμιστούν θα είναι προϊόν διαπραγμάτευσης ενώ για πρώτη φορά παραδέχθηκε επίσημα πως το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί σε 7 με 8 έτη, δηλαδή το 2024 – 2025!
Αίσθηση δε προκάλεσε το «δηλητηριώδες» σχόλιο του κ. Νίκου Φίλη μετά την πρώτη ενημέρωση του κ. Βίτσα.
Ο κ. Δημήτρης Βίτσας στην επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής απαντώντας στις ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης και της συμπολίτευσης, έδωσε ένα ακόμη πλάνο για την αναβάθμιση των αεροσκαφών.
Ο αναπληρωτής υπουργός παραδέχθηκε ότι η πρόταση των Αμερικάνων για την αναβάθμιση των 123 F16 ανέρχεται σε 2,404 δις δολάρια πρόσθεσε όμως ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να δώσει περισσότερα απο 1,1 δις ευρώ. Ο κ. Βίτσας είπε ότι ο τελικός αριθμός των μαχητικών αεροσκαφών που θα αναβαθμιστούν θα είναι προϊόν διαπραγμάτευσης ενώ για πρώτη φορά παραδέχθηκε επίσημα πως το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί σε 7 με 8 έτη, δηλαδή το 2024 – 2025!
Αίσθηση δε προκάλεσε το «δηλητηριώδες» σχόλιο του κ. Νίκου Φίλη μετά την πρώτη ενημέρωση του κ. Βίτσα.
«Ευχαριστούμε που μας βοηθάτε να βγούμε από το πέλαγος αγνοίας. Όμως πότε θα έχουμε το τέλος της διαδικασίας; Θα έχουμε νομοθετική ρύθμιση για τα Α/Ω; Υπάρχει μελέτη της ηγεσία των ΗΠΑ για το σύνολο των εξοπλιστικών;»
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Βίτσας χαρακτήρισε ως «μείγμα άγνοιας» την κριτική του κ. Φίλη για την αναβάθμιση των αεροσκαφών. Απαντώντας δε στις ερωτήσεις του κ. Φίλη είπε πως «στις 2 Νοεμβρίου το Αμερικανικό Κογκρέσο θα μας στείλει την αναλυτική επιστολή. Από εκεί και πέρα αρχίζει ουσιαστικά η διαπραγμάτευση. Δηλαδή αν θα αναβαθμίσουμε 85 ή 123. Βέβαια τα 123 θέλουν 2,4 δις δολάρια που δεν μπορούμε να διαθέσουμε. Ενα κομμάτι της διαπραγμάτευσης έχει ήδη γίνει. Αν πούμε κάτι περισσότερο θα είναι για τον αριθμό των αεροσκαφών που θα αναβαθμιστούν»
«Είναι αδήριτη η ανάγκη της αναβάθμισης των F16. Τον Φεβρουάριο του 2017 στείλαμε εκδήλωση ενδιαφέροντος στις ΗΠΑ. Ο Αμερικάνικος Στρατός στις 16 .10.17 έστειλε στο Αμερικανικό Κογκρέσο τιμή για αναβάθμιση 123 Φ16 η οποία είναι 2,404 δις δολάρια. Όλοι το ξέρουν αυτό. Αν μπει κανείς στο αμερικάνικο κογκρέσο βλέπει τα πάντα. Λέμε εμείς ότι αυτό που μπορούμε να δώσουμε είναι 1,1 δις ευρώ. Από πού θα τα δώσουμε; Από τον προϋπολογισμό που έχουμε» είπε αρχικά ο κ. Βίτσας για να προσθέσει «Αντίστοιχη αναβάθμιση έχει κάνει άλλη μια χώρα. Η αναβάθμιση της Τουρκίας δεν είναι αυτή. Η Ταιβάν έχει κάνει αντίστοιχη αναβάθμιση».
Απαντώντας στην έντονη κριτική που επισημαίνει πως η κυβέρνηση ξοδεύει δις σε καιρό ανθρωπιστικής κρίσης, ο κ. Βίτσας επέμεινε πως «έπρεπε ήδη να τα έχουμε αναβαθμίσει. Η αλήθεια είναι ότι μια αναβάθμιση 100 αεροσκαφών θα κρατήσει εως το 2024-2025».
Επίσης, υποστήριξε ότι « θα πάνε ειδικοί έλληνες στις ΗΠΑ να δουν την διαδικασία. Θα γυρίσουμε με ειδικούς αμερικάνους της εταιρίας που αναλαμβάνει την αναβάθμιση/. Θα μετέχει η ελληνική βιομηχανία η ΕΑΒ και άλλες ιδιωτικές εταιρείες».
Αναφορικά δε με τα Α/Ω είπε ότι θα γίνει «κέντρο συντήρησης και αναβάθμισης ελικοπτέρων».
Ξυδάκης: Πηγή σκανδάλων τα αντισταθμιστικά
Από την πλευρά της πλειοψηφίας ο κ. Νίκος Ξυδάκης εξέφρασε τον προβληματισμό του για την πρόθεση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας να ενεργοποιήσει το σύστημα των αντισταθμιστικών επισημαίνοντας πως «στο παρελθόν αποτέλεσαν πηγή σκανδάλων και διαφθοράς».
«Δεν μας επιτρέπεται να αφήσουμε καμία υπόνοια μη υποδειγματικής διαχείρισης» είπε χαρακτηριστικά ενώ και ο κ. Θοδωρής Δρίτσας επισήμανε την ανάγκη της αναβάθμισης του ρόλου της επιτροπής εξοπλισμών της Βουλής ώστε -όπως είπε- «να την τρέμουν οι υπουργοί».
Απαντήσεις για το πραγματικό κόστος της αναβάθμισης των F-16 ζήτησε ο κ. Ανδρέας Λοβέρδος από την ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας υποστηρίζοντας πως οι αντιφατικές δηλώσεις του κ. Πάνου Καμμένου για το θέμα θολώνουν την υπόθεση και εγείρουν υποψίες.
Κατά την συνεδρίαση της επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής όπου παρίσταται ο αναπληρωτής υπουργός Δημήτρης Βίτσας, ο κ. Λοβέρδος είπε «Ο κ. Βίτσας υποχρεούται να δώσει διευκρινήσεις. Το θέμα είχε συζητηθεί στην υποεπιτροπή εξοπλισμών στις 20 Σεπτεμβρίου και εμείς ως ΔΗΣΥ δια του κ. Θεοχαρόπουλου είχαμε πει ότι είμαστε θετικοί στην αναβάθμιση αλλά δεν μπορούμε να καταγράψουμε τις προτεραιότητες αν δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες. Εξαρτάται η τελική μας θέση από την κοστολόγηση. Εκεί ο κ. Καμμένος απάντησε ότι δεν έχει εικόνα δαπάνης και είπε πως αν η δαπάνη φθάσει στα 2 δις ευρώ θα αποκλείσει το πρόγραμμα. Λίγες ημέρες μετά απαντώντας σε κοινοβουλευτικό έλεγχο είπε ότι η δαπάνη ξεκινά από 1,5 και φθάνει σε 2 δις ευρώ. Δηλαδή λίγες ημέρες μετά έχει εικόνα δαπάνης» και πρόσθεσε «Μετά, τις δηλώσεις Τράμπ μέσω twitter ο κ. Καμμένος λεει ότι το κόστος θα είναι 1,1 δις ευρώ + αντισταθμιστικά ενώ λίγες ώρες μετά έλεγε πως μπορεί να είναι και δωρεάν. Δώστε μια απάντηση κ. Βίτσα και πείτε μας επίσης, τα Α/Ω επιτρέπονται; Με νομοθετική ρύθμιση του 2011 που ενσωμάτωσε ευρωπαϊκή οδηγία απαγορεύτηκαν τα αντισταθμιστικά. Βάλτε επίσημα τα πράγματα στις σωστές τους διαστάσεις κ. Βίτσα».
Υπενθυμίζεται πάντως πως ο κ. Καραγιαννίδης ήταν ένας εκ των δεκατριών βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που πριν από οκτώ μήνες υπέγραφαν ερώτηση του κ. Νίκου Φίλη (σ.σ. η οποία τελικά δεν κατατέθηκε ποτέ) με την οποία εξέφραζαν την διαφωνία τους για το εξοπλιστικό πρόγραμμα των F-16 λόγω της οικονομικής και ανθρωπιστικής κρίσης.
Για «τσιράκια του ΝΑΤΟ» μίλησε η κυρία Λιάνα Κανέλλη υπογραμμίζοντας πως «ο επιτελάρχης του ΝΑΤΟ που βομβάρδιζε πριν λίγα χρόνια το Κόσσοβο, σήμερα είναι επιχειρηματίας και δραστηριοποιείται στην συγκεκριμένη περιοχή, συμβάλλοντας στην «ανάπτυξη» του Κοσσόβου».
Από το Ποτάμι ο κ. Γιώργος Μαυρωτάς επισήμανε πως «πρέπει να μάθουμε πόσα απο τα F16 θα αναβαθμιστούν; Πότε θα είναι επιχειρησιακά έτοιμα; Θα έχουμε ελληνική προστιθέμενη αξία από την δική μας αμυντική βιομηχανία; Προβλέπετε αναβάθμιση και των Μιράζ 2000; Τι αποφασίστηκε για την βάση της Σούδας;».
Ο κ. Θανάσης Θεοχαρόπουλος (ΔΗΣΥ) υπενθύμισε τις διαβεβαιώσεις που έδινε ο κ. Καμμένος στην επιτροπή εξοπλισμών και συμβάσεων που έρχονται σε αντίθεση με όσα δηλώνει σήμερα ο υπουργός Εθνικής Αμυνας. «Η δημοκρατική Συμπαράταξη είχε πει στην επιτροπή πως βεβαίως θέλουμε αναβάθμιση των F16 αλλά λευκή επιταγή δεν δίνουμε αν δεν έχουμε ποσό. Γι αυτό και ψήφισα λευκό. Όταν ρώτησα τον υπουργό μου είπε ότι θα απαντήσει η αμερικάνικη πλευρά στις 7 Οκτωβρίου». Σε εκείνο το σημείο παρενέβη ο κ. Βίτσας για να ενημερώσει πως «στις 2 Νοεμβρίου απελευθερώνεται το letter of agreement, και τότε θα μάθουμε την επίσημη πρόταση των Αμερικάνων» ενώ πρόσθεσε ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει λάβει «άτυπη ενημέρωση για το κόστος της αναβάθμισης» των μαχητικών αεροσκαφών και θα την παρουσιάσει κατά την τοποθέτησή του τα επόμενα λεπτά.
Συνεχίζοντας πάντως ο κ. Θεοχαρόπουλος υπενθύμισε ότι «ο κ. Καμμένος μας είχε πει πως αν το κόστος είναι 1,7 – 2,2 δις ευρώ δεν θα τα πάρουμε γιατί είναι απαγορευτικό το ποσό. Δεν μπορεί όλη η χώρα να συζητά γι αυτό το ζήτημα και να μην έχουμε μια υπεύθυνη τοποθέτηση από εσάς».
«Τα όσα είπε ο κ. Καμμένος δεν είναι ακριβή» σχολίασε ο κ. Θανάσης Δαβάκης από την ΝΔ και πρόσθεσε «Το κείμενο της εισήγησής του δεν είχε ποσά και έλεγε ότι το τελικό ποσό θα προκύψει από διαπραγματεύσεις. Κληθείς να σχολιάσει δημοσιεύματα είπε ότι κόστος αναβάθμισης στα 1,7 – 2,2 δις ευρώ δεν μπορεί να καλυφθεί».
Επίσης, ο κ. Θοδωρής Δρίτσας είπε «Να θυμίσω ότι η χώρα μας έχει ταλαιπωρηθεί πολύ και η οικονομία από το ανερμάτιστο και προβληματικό σύστημα των εξοπλιστικών και αυτό καταγράφεται ευρύτατα. Δικαιώθηκε μετά από χρόνια η πεισματική απαίτηση της Αριστεράς για την αναβάθμιση του ρόλου του κοινοβουλίου στα εξοπλιστικά.
Προϊόν αυτής της πίεσης είναι η ίδρυση ως υποεπιτροπή αλλά πλέον ως ειδική επιτροπή του κοινοβουλίου για τους εξοπλισμούς. Συνεχίζουμε να πιέζουμε για να γίνει επιτροπή υψηλού κύρους και επάρκειας ώστε να την τρέμουν οι εκάστοτε υπουργοί άμυνας και εξωτερικών.
Εϊναι αναγκαίο για μια Δημοκρατική χώρα η αναβάθμιση του ρόλου του κοινοβουλίου στην χάραξη της αμυντικής και εξωτερικής πολιτικής. Η συζήτηση για τα Φ16 έγινε τουλάχιστον δύο φορές (Σεπτέμβριο 2017) έγινε στην υποεπιτροπή και κατεγράφησαν οι απόψεις, επιφυλάξεις κλπ. Εκείνο που δεν κατεγράφη από πουθενά είναι η αντίρρηση της ανάγκης για τον προγραμματισμό της αναβάθμισης. Όμως όταν πήγε ο Τσίπρας στις ΗΠΑ και ανακοινώθηκε ότι δρομολογείται η διαδικασία ξαφνικά ξέσπασε ένας ορυμαγδός ως να διαφωνούν οι πάντες με αυτό τον προγραμματισμό».
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Βίτσας χαρακτήρισε ως «μείγμα άγνοιας» την κριτική του κ. Φίλη για την αναβάθμιση των αεροσκαφών. Απαντώντας δε στις ερωτήσεις του κ. Φίλη είπε πως «στις 2 Νοεμβρίου το Αμερικανικό Κογκρέσο θα μας στείλει την αναλυτική επιστολή. Από εκεί και πέρα αρχίζει ουσιαστικά η διαπραγμάτευση. Δηλαδή αν θα αναβαθμίσουμε 85 ή 123. Βέβαια τα 123 θέλουν 2,4 δις δολάρια που δεν μπορούμε να διαθέσουμε. Ενα κομμάτι της διαπραγμάτευσης έχει ήδη γίνει. Αν πούμε κάτι περισσότερο θα είναι για τον αριθμό των αεροσκαφών που θα αναβαθμιστούν»
«Είναι αδήριτη η ανάγκη της αναβάθμισης των F16. Τον Φεβρουάριο του 2017 στείλαμε εκδήλωση ενδιαφέροντος στις ΗΠΑ. Ο Αμερικάνικος Στρατός στις 16 .10.17 έστειλε στο Αμερικανικό Κογκρέσο τιμή για αναβάθμιση 123 Φ16 η οποία είναι 2,404 δις δολάρια. Όλοι το ξέρουν αυτό. Αν μπει κανείς στο αμερικάνικο κογκρέσο βλέπει τα πάντα. Λέμε εμείς ότι αυτό που μπορούμε να δώσουμε είναι 1,1 δις ευρώ. Από πού θα τα δώσουμε; Από τον προϋπολογισμό που έχουμε» είπε αρχικά ο κ. Βίτσας για να προσθέσει «Αντίστοιχη αναβάθμιση έχει κάνει άλλη μια χώρα. Η αναβάθμιση της Τουρκίας δεν είναι αυτή. Η Ταιβάν έχει κάνει αντίστοιχη αναβάθμιση».
Απαντώντας στην έντονη κριτική που επισημαίνει πως η κυβέρνηση ξοδεύει δις σε καιρό ανθρωπιστικής κρίσης, ο κ. Βίτσας επέμεινε πως «έπρεπε ήδη να τα έχουμε αναβαθμίσει. Η αλήθεια είναι ότι μια αναβάθμιση 100 αεροσκαφών θα κρατήσει εως το 2024-2025».
Επίσης, υποστήριξε ότι « θα πάνε ειδικοί έλληνες στις ΗΠΑ να δουν την διαδικασία. Θα γυρίσουμε με ειδικούς αμερικάνους της εταιρίας που αναλαμβάνει την αναβάθμιση/. Θα μετέχει η ελληνική βιομηχανία η ΕΑΒ και άλλες ιδιωτικές εταιρείες».
Αναφορικά δε με τα Α/Ω είπε ότι θα γίνει «κέντρο συντήρησης και αναβάθμισης ελικοπτέρων».
Ξυδάκης: Πηγή σκανδάλων τα αντισταθμιστικά
Από την πλευρά της πλειοψηφίας ο κ. Νίκος Ξυδάκης εξέφρασε τον προβληματισμό του για την πρόθεση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας να ενεργοποιήσει το σύστημα των αντισταθμιστικών επισημαίνοντας πως «στο παρελθόν αποτέλεσαν πηγή σκανδάλων και διαφθοράς».
«Δεν μας επιτρέπεται να αφήσουμε καμία υπόνοια μη υποδειγματικής διαχείρισης» είπε χαρακτηριστικά ενώ και ο κ. Θοδωρής Δρίτσας επισήμανε την ανάγκη της αναβάθμισης του ρόλου της επιτροπής εξοπλισμών της Βουλής ώστε -όπως είπε- «να την τρέμουν οι υπουργοί».
Απαντήσεις για το πραγματικό κόστος της αναβάθμισης των F-16 ζήτησε ο κ. Ανδρέας Λοβέρδος από την ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας υποστηρίζοντας πως οι αντιφατικές δηλώσεις του κ. Πάνου Καμμένου για το θέμα θολώνουν την υπόθεση και εγείρουν υποψίες.
Κατά την συνεδρίαση της επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής όπου παρίσταται ο αναπληρωτής υπουργός Δημήτρης Βίτσας, ο κ. Λοβέρδος είπε «Ο κ. Βίτσας υποχρεούται να δώσει διευκρινήσεις. Το θέμα είχε συζητηθεί στην υποεπιτροπή εξοπλισμών στις 20 Σεπτεμβρίου και εμείς ως ΔΗΣΥ δια του κ. Θεοχαρόπουλου είχαμε πει ότι είμαστε θετικοί στην αναβάθμιση αλλά δεν μπορούμε να καταγράψουμε τις προτεραιότητες αν δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες. Εξαρτάται η τελική μας θέση από την κοστολόγηση. Εκεί ο κ. Καμμένος απάντησε ότι δεν έχει εικόνα δαπάνης και είπε πως αν η δαπάνη φθάσει στα 2 δις ευρώ θα αποκλείσει το πρόγραμμα. Λίγες ημέρες μετά απαντώντας σε κοινοβουλευτικό έλεγχο είπε ότι η δαπάνη ξεκινά από 1,5 και φθάνει σε 2 δις ευρώ. Δηλαδή λίγες ημέρες μετά έχει εικόνα δαπάνης» και πρόσθεσε «Μετά, τις δηλώσεις Τράμπ μέσω twitter ο κ. Καμμένος λεει ότι το κόστος θα είναι 1,1 δις ευρώ + αντισταθμιστικά ενώ λίγες ώρες μετά έλεγε πως μπορεί να είναι και δωρεάν. Δώστε μια απάντηση κ. Βίτσα και πείτε μας επίσης, τα Α/Ω επιτρέπονται; Με νομοθετική ρύθμιση του 2011 που ενσωμάτωσε ευρωπαϊκή οδηγία απαγορεύτηκαν τα αντισταθμιστικά. Βάλτε επίσημα τα πράγματα στις σωστές τους διαστάσεις κ. Βίτσα».
Υπενθυμίζεται πάντως πως ο κ. Καραγιαννίδης ήταν ένας εκ των δεκατριών βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που πριν από οκτώ μήνες υπέγραφαν ερώτηση του κ. Νίκου Φίλη (σ.σ. η οποία τελικά δεν κατατέθηκε ποτέ) με την οποία εξέφραζαν την διαφωνία τους για το εξοπλιστικό πρόγραμμα των F-16 λόγω της οικονομικής και ανθρωπιστικής κρίσης.
Για «τσιράκια του ΝΑΤΟ» μίλησε η κυρία Λιάνα Κανέλλη υπογραμμίζοντας πως «ο επιτελάρχης του ΝΑΤΟ που βομβάρδιζε πριν λίγα χρόνια το Κόσσοβο, σήμερα είναι επιχειρηματίας και δραστηριοποιείται στην συγκεκριμένη περιοχή, συμβάλλοντας στην «ανάπτυξη» του Κοσσόβου».
Από το Ποτάμι ο κ. Γιώργος Μαυρωτάς επισήμανε πως «πρέπει να μάθουμε πόσα απο τα F16 θα αναβαθμιστούν; Πότε θα είναι επιχειρησιακά έτοιμα; Θα έχουμε ελληνική προστιθέμενη αξία από την δική μας αμυντική βιομηχανία; Προβλέπετε αναβάθμιση και των Μιράζ 2000; Τι αποφασίστηκε για την βάση της Σούδας;».
Ο κ. Θανάσης Θεοχαρόπουλος (ΔΗΣΥ) υπενθύμισε τις διαβεβαιώσεις που έδινε ο κ. Καμμένος στην επιτροπή εξοπλισμών και συμβάσεων που έρχονται σε αντίθεση με όσα δηλώνει σήμερα ο υπουργός Εθνικής Αμυνας. «Η δημοκρατική Συμπαράταξη είχε πει στην επιτροπή πως βεβαίως θέλουμε αναβάθμιση των F16 αλλά λευκή επιταγή δεν δίνουμε αν δεν έχουμε ποσό. Γι αυτό και ψήφισα λευκό. Όταν ρώτησα τον υπουργό μου είπε ότι θα απαντήσει η αμερικάνικη πλευρά στις 7 Οκτωβρίου». Σε εκείνο το σημείο παρενέβη ο κ. Βίτσας για να ενημερώσει πως «στις 2 Νοεμβρίου απελευθερώνεται το letter of agreement, και τότε θα μάθουμε την επίσημη πρόταση των Αμερικάνων» ενώ πρόσθεσε ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει λάβει «άτυπη ενημέρωση για το κόστος της αναβάθμισης» των μαχητικών αεροσκαφών και θα την παρουσιάσει κατά την τοποθέτησή του τα επόμενα λεπτά.
Συνεχίζοντας πάντως ο κ. Θεοχαρόπουλος υπενθύμισε ότι «ο κ. Καμμένος μας είχε πει πως αν το κόστος είναι 1,7 – 2,2 δις ευρώ δεν θα τα πάρουμε γιατί είναι απαγορευτικό το ποσό. Δεν μπορεί όλη η χώρα να συζητά γι αυτό το ζήτημα και να μην έχουμε μια υπεύθυνη τοποθέτηση από εσάς».
«Τα όσα είπε ο κ. Καμμένος δεν είναι ακριβή» σχολίασε ο κ. Θανάσης Δαβάκης από την ΝΔ και πρόσθεσε «Το κείμενο της εισήγησής του δεν είχε ποσά και έλεγε ότι το τελικό ποσό θα προκύψει από διαπραγματεύσεις. Κληθείς να σχολιάσει δημοσιεύματα είπε ότι κόστος αναβάθμισης στα 1,7 – 2,2 δις ευρώ δεν μπορεί να καλυφθεί».
Επίσης, ο κ. Θοδωρής Δρίτσας είπε «Να θυμίσω ότι η χώρα μας έχει ταλαιπωρηθεί πολύ και η οικονομία από το ανερμάτιστο και προβληματικό σύστημα των εξοπλιστικών και αυτό καταγράφεται ευρύτατα. Δικαιώθηκε μετά από χρόνια η πεισματική απαίτηση της Αριστεράς για την αναβάθμιση του ρόλου του κοινοβουλίου στα εξοπλιστικά.
Προϊόν αυτής της πίεσης είναι η ίδρυση ως υποεπιτροπή αλλά πλέον ως ειδική επιτροπή του κοινοβουλίου για τους εξοπλισμούς. Συνεχίζουμε να πιέζουμε για να γίνει επιτροπή υψηλού κύρους και επάρκειας ώστε να την τρέμουν οι εκάστοτε υπουργοί άμυνας και εξωτερικών.
Εϊναι αναγκαίο για μια Δημοκρατική χώρα η αναβάθμιση του ρόλου του κοινοβουλίου στην χάραξη της αμυντικής και εξωτερικής πολιτικής. Η συζήτηση για τα Φ16 έγινε τουλάχιστον δύο φορές (Σεπτέμβριο 2017) έγινε στην υποεπιτροπή και κατεγράφησαν οι απόψεις, επιφυλάξεις κλπ. Εκείνο που δεν κατεγράφη από πουθενά είναι η αντίρρηση της ανάγκης για τον προγραμματισμό της αναβάθμισης. Όμως όταν πήγε ο Τσίπρας στις ΗΠΑ και ανακοινώθηκε ότι δρομολογείται η διαδικασία ξαφνικά ξέσπασε ένας ορυμαγδός ως να διαφωνούν οι πάντες με αυτό τον προγραμματισμό».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα