Η Siemens «φούσκωνε» τις τιμές στα νοσοκομεία
13.07.2010
13:19
Καταστρατηγώντας κάθε έννοια δημοσίου συμφέροντος και ερμηνεύοντας κατά το δοκούν τους νόμους, διοικήσεις νοσοκομείων υπέγραφαν συμβάσεις με απ’ ευθείας ανάθεση, με την Siemens η οποία εκμεταλλευόμενη το «κενό» υπερκοστολογούσε τα προϊόντα της.
Καταστρατηγώντας κάθε έννοια δημοσίου συμφέροντος και ερμηνεύοντας κατά το δοκούν τους νόμους, διοικήσεις νοσοκομείων υπέγραφαν συμβάσεις με απ’ ευθείας ανάθεση, με την Siemens η οποία εκμεταλλευόμενη το «κενό» υπερκοστολογούσε τα προϊόντα της.
Αυτό προκύπτει από το πόρισμα που συνέταξαν οι ελεγκτές δημόσιας υγείας για τις συμβάσεις που υπέγραψαν τα νοσοκομεία της χώρας με την εταιρεία. Οι ελεγκτές εξέτασαν 164 συμβάσεις και τα βασικά στοιχεία που τις χαρακτηρίζουν είναι «έλλειψη ανταγωνισμού και μονομερής καθορισμός τιμών από την ανάδοχο εταιρείας (σ.σ. Siemens), απουσία διαπραγματευτικής ικανότητας του νοσοκομείου και ασαφής εικόνα ως προς την επίτευξη ή μη του βέλτιστου οικονομικού αποτελέσματος»
Ενδεικτικές περιπτώσεις που αφήνουν υπόνοιες για διασπάθιση δημόσιου χρήματος είναι οι εξής:
«Γ.Ν. Ελευσίνας Θριάσιο»
Το συγκεκριμένο νοσοκομείο υπέγραψε 16 συμβάσεις με την Siemens κυρίως την περίοδο 2004-2009 και στα συμπεράσματά τους οι ελεγκτές μεταξύ άλλων αναφέρουν:
«Το κόστος αντικατάστασης της λυχνίας (σ.σ. το νοσοκομείο προμηθευόταν τις λυχνίες από την Siemens με απευθείας αναθέσεις) κατά το διάστημα 2004 – 2009 ανήλθε στο συνολικό ποσό των 511.991,44 ευρώ». Σύμφωνα μάλιστα με τον αναλυτικό πίνακα, ενώ το 2004 η δαπάνη του νοσοκομείου για τις λυχνίες ανήλθε στα 41.536 ευρώ το 2009 εκτινάχθηκε στα 184.862,64 ευρώ!
Αυτό προκύπτει από το πόρισμα που συνέταξαν οι ελεγκτές δημόσιας υγείας για τις συμβάσεις που υπέγραψαν τα νοσοκομεία της χώρας με την εταιρεία. Οι ελεγκτές εξέτασαν 164 συμβάσεις και τα βασικά στοιχεία που τις χαρακτηρίζουν είναι «έλλειψη ανταγωνισμού και μονομερής καθορισμός τιμών από την ανάδοχο εταιρείας (σ.σ. Siemens), απουσία διαπραγματευτικής ικανότητας του νοσοκομείου και ασαφής εικόνα ως προς την επίτευξη ή μη του βέλτιστου οικονομικού αποτελέσματος»
Ενδεικτικές περιπτώσεις που αφήνουν υπόνοιες για διασπάθιση δημόσιου χρήματος είναι οι εξής:
«Γ.Ν. Ελευσίνας Θριάσιο»
Το συγκεκριμένο νοσοκομείο υπέγραψε 16 συμβάσεις με την Siemens κυρίως την περίοδο 2004-2009 και στα συμπεράσματά τους οι ελεγκτές μεταξύ άλλων αναφέρουν:
«Το κόστος αντικατάστασης της λυχνίας (σ.σ. το νοσοκομείο προμηθευόταν τις λυχνίες από την Siemens με απευθείας αναθέσεις) κατά το διάστημα 2004 – 2009 ανήλθε στο συνολικό ποσό των 511.991,44 ευρώ». Σύμφωνα μάλιστα με τον αναλυτικό πίνακα, ενώ το 2004 η δαπάνη του νοσοκομείου για τις λυχνίες ανήλθε στα 41.536 ευρώ το 2009 εκτινάχθηκε στα 184.862,64 ευρώ!
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΝΕΓΕΡΣΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ (ΔΕΠΑΝΟΜ ΑΕ)
Στα συμπεράσματά τους οι ελεγκτές αναφέρουν
4. Ως προς την σύμβαση για το έργο:
Επέκταση υποσταθμών του ΠΓΝ Ηρακλείου Κρήτης.
Η εν λόγω σύμβαση (05.02.2010) αφορά απ’ ευθείας ανάθεση έργου 236.350,00 ευρώ με ΦΠΑ στον ήδη εγκατεστημένο ανάδοχο (σ.σ. ΠΡΟΕΤ ΑΕ – Siemens αρχική σύμβαση 13.07.2007) του έργου «προσθήκη 4ου ορόφου και προμήθεια – εγκατάσταση ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού», η οποία θα είχε αποφευχθεί, εάν είχε προηγηθεί σωστότερος προγραμματισμός του προαναφερθέντος έργου. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, του Νοσοκομείου αλλά και η ΔΕΠΑΝΟΜ όφειλαν να προβλέψουν, από το αρχικό στάδιο προγραμματισμού του έργου και πάντως οπωσδήποτε πριν από την προκήρυξή του, την ανάγκη προέκτασης των υποσταθμών του νοσοκομείου ως προϋπόθεση για την λειτουργία του. Έτσι θα είχε αποφευχθεί η απ ευθείας ανάθεση έργου 236.350 ευρώ
ΓΝΑ Ελπίς
Σύμφωνα με τους ελεγκτές, στη σύμβαση συντήρησης αξονικού τομογράφου, απουσιάζει παντελώς από την πλευρά του νοσοκομείου το στοιχείο της διαπραγμάτευσης και προσχώρησης στις προτάσεις της εταιρείας οι οποίες όμως κρίνονται επιβλαβείς για τα συμφέροντα του νοσοκομείου διότι απορρέει από την εν λόγω σύμβαση:
1 υψηλό ετήσιο κόστος συντήρησης
2 επιπλέον χρέωση για την προληπτική συντήρηση και τις επισκευές των βλαβών προσαυξημένη κατά 100% τις Κυριακές και τις αργίες
3 Υπάρχει ασάφεια για τις αναβαθμίσεις προγραμμάτων που αναλαμβάνει η Siemens
Το πόρισμα ων ελεγκτών επισημαίνει ότι από την πλευρά του νοσοκομείου δεν προκύπτει ότι λειτούργησαν οι επιτροπές αγοράς.
Στα συμπεράσματά τους οι ελεγκτές αναφέρουν
4. Ως προς την σύμβαση για το έργο:
Επέκταση υποσταθμών του ΠΓΝ Ηρακλείου Κρήτης.
Η εν λόγω σύμβαση (05.02.2010) αφορά απ’ ευθείας ανάθεση έργου 236.350,00 ευρώ με ΦΠΑ στον ήδη εγκατεστημένο ανάδοχο (σ.σ. ΠΡΟΕΤ ΑΕ – Siemens αρχική σύμβαση 13.07.2007) του έργου «προσθήκη 4ου ορόφου και προμήθεια – εγκατάσταση ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού», η οποία θα είχε αποφευχθεί, εάν είχε προηγηθεί σωστότερος προγραμματισμός του προαναφερθέντος έργου. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, του Νοσοκομείου αλλά και η ΔΕΠΑΝΟΜ όφειλαν να προβλέψουν, από το αρχικό στάδιο προγραμματισμού του έργου και πάντως οπωσδήποτε πριν από την προκήρυξή του, την ανάγκη προέκτασης των υποσταθμών του νοσοκομείου ως προϋπόθεση για την λειτουργία του. Έτσι θα είχε αποφευχθεί η απ ευθείας ανάθεση έργου 236.350 ευρώ
ΓΝΑ Ελπίς
Σύμφωνα με τους ελεγκτές, στη σύμβαση συντήρησης αξονικού τομογράφου, απουσιάζει παντελώς από την πλευρά του νοσοκομείου το στοιχείο της διαπραγμάτευσης και προσχώρησης στις προτάσεις της εταιρείας οι οποίες όμως κρίνονται επιβλαβείς για τα συμφέροντα του νοσοκομείου διότι απορρέει από την εν λόγω σύμβαση:
1 υψηλό ετήσιο κόστος συντήρησης
2 επιπλέον χρέωση για την προληπτική συντήρηση και τις επισκευές των βλαβών προσαυξημένη κατά 100% τις Κυριακές και τις αργίες
3 Υπάρχει ασάφεια για τις αναβαθμίσεις προγραμμάτων που αναλαμβάνει η Siemens
Το πόρισμα ων ελεγκτών επισημαίνει ότι από την πλευρά του νοσοκομείου δεν προκύπτει ότι λειτούργησαν οι επιτροπές αγοράς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr