Επιστράτευση των φορτηγών αποφάσισε ο πρωθυπουργός
28.07.2010
19:49
Η κυβέρνηση επικαλείται σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία από την έλλειψη επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρόφιμα και φάρμακα…
Ανακοινώθηκε στις 19:27 η πρωθυπουργική απόφαση για επιστράτευση των φορτηγών, έπειτα από την αδιάλλακτη στάση που είχαν κρατήσει από την Κυριακή οι απεργοί.
Η εξέλιξη επιβεβαιώνει πλήρως το ρεπορτάζ που είχε αναρτήσει νωρίτερα το protothema.gr, σύμφωνα με το οποίο η σχετική απόφαση από τον πρωθυπουργό είχε ήδη ληφθεί.
Στην κυβερνητική ανακοίνωση αναφέρεται ότι, με απόφαση του Πρωθυπουργού, Γιώργου Α. Παπανδρέου, μετά από σχετική Εισήγηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ρέππα, και αφού ελήφθη υπόψη η επιτακτική ανάγκη αποτροπής των δυσμενών συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας των ιδιοκτητών και οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων Δημοσίας Χρήσης και βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων, που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία από την έλλειψη επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρόφιμα και φάρμακα, απειλεί τη διακοπή της ομαλής λειτουργίας των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και απειλεί επίσης κατ΄ επέκταση τη δημόσια τάξη, κηρύσσονται οι ανά τη χώρα ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων σε κατάσταση πολιτικής κινητοποίησης.
Με την συγκεκριμένη απόφαση εξουσιοδοτούνται οι Υπουργοί Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών και, κατά το μέρος της αρμοδιότητάς τους, οι οικείοι Νομάρχες να προβούν σε επίταξη των υπηρεσιών και επίταξη της χρήσης των φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων καθώς και να λάβουν κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο για τη διασφάλιση των δημοσίων αγαθών που κινδυνεύουν από την κατά τα άνω διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας.
Όπως είχε μεταδώσει το protothema.gr, η κυβέρνηση κατέληξε στην επιλογή αυτή εκτιμώντας ότι δεν υπάρχει άλλο περιθώριο για διάλογο με τους απεργούς και ενώ οι επιπτώσεις για τον τουρισμό και για την οικονομία γίνονται όλο και καταστροφικότερες.
«Αν συνεχίσουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών τις κινητοποιήσεις τους, τότε η κυβέρνηση με πράξεις θα προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον», είχε δηλώσει σχετικά στο press room ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γιώργος Πεταλωτής προϊδεάζοντας για τις επερχόμενες εξελίξεις.
Η εξέλιξη επιβεβαιώνει πλήρως το ρεπορτάζ που είχε αναρτήσει νωρίτερα το protothema.gr, σύμφωνα με το οποίο η σχετική απόφαση από τον πρωθυπουργό είχε ήδη ληφθεί.
Στην κυβερνητική ανακοίνωση αναφέρεται ότι, με απόφαση του Πρωθυπουργού, Γιώργου Α. Παπανδρέου, μετά από σχετική Εισήγηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ρέππα, και αφού ελήφθη υπόψη η επιτακτική ανάγκη αποτροπής των δυσμενών συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας των ιδιοκτητών και οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων Δημοσίας Χρήσης και βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων, που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία από την έλλειψη επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρόφιμα και φάρμακα, απειλεί τη διακοπή της ομαλής λειτουργίας των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και απειλεί επίσης κατ΄ επέκταση τη δημόσια τάξη, κηρύσσονται οι ανά τη χώρα ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων σε κατάσταση πολιτικής κινητοποίησης.
Με την συγκεκριμένη απόφαση εξουσιοδοτούνται οι Υπουργοί Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών και, κατά το μέρος της αρμοδιότητάς τους, οι οικείοι Νομάρχες να προβούν σε επίταξη των υπηρεσιών και επίταξη της χρήσης των φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων καθώς και να λάβουν κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο για τη διασφάλιση των δημοσίων αγαθών που κινδυνεύουν από την κατά τα άνω διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας.
Όπως είχε μεταδώσει το protothema.gr, η κυβέρνηση κατέληξε στην επιλογή αυτή εκτιμώντας ότι δεν υπάρχει άλλο περιθώριο για διάλογο με τους απεργούς και ενώ οι επιπτώσεις για τον τουρισμό και για την οικονομία γίνονται όλο και καταστροφικότερες.
«Αν συνεχίσουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών τις κινητοποιήσεις τους, τότε η κυβέρνηση με πράξεις θα προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον», είχε δηλώσει σχετικά στο press room ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γιώργος Πεταλωτής προϊδεάζοντας για τις επερχόμενες εξελίξεις.
Το ναυάγιο στο υπουργείο μεταφορών
Νωρίτερα, οι φορτηγατζήδες είχαν επιλέξει να έρθουν σε μετωπική σύγκρουση με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων συνεχίζοντας τις απεργιακές κινητοποιήσεις που κρατούν σε ομηρία όλη τη χώρα.
Το ραντεβού στο υπουργείο Υποδομών είχε κλειστεί χθες το βράδυ στον τηλεοπτικό «αέρα», αλλά οι φορτηγατζήδες προσήλθαν την Τετάρτη το πρωί στη συνάντηση με τους υπηρεσιακούς παράγοντες οργισμένοι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η οργή αυτή ξέσπασε στους παριστάμενους δημοσιογράφους και οδήγησε σε προπηλακισμούς που χρειάστηκαν τη συνδρομή αστυνομικών δυνάμεων για να εκτονωθούν.
Τη συνέχιση της απεργίας προανήγγειλε εξερχόμενος της συνάντησης με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών κ. Χάρη Τσιόκα, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών κ. Τζωρτζάτος, απόφαση που έγινε δεκτή με ενθουσιασμό και χειροκροτήματα από τα μέλη των σωματείων. «Δεν υπάρχει ώριμο σχέδιο από την κυβέρνηση για το θέμα των αδειών χρήσεων φορτηγών και βυτιοφόρων. Η ευθύνη δεν βαρύνει εμάς. Η κυβέρνηση συνεχίζει την αδιαλλαξία της», δήλωσε ο κ. Τζωρτζάτος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης και βυτιοφόρων ζήτησαν να παγώσει έως τις 30 Αυγούστου το νομοσχέδιο του υπουργείου προκειμένου να γίνουν οι διαπραγματεύσεις και να προβλεφθεί για όσους έχουν κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα συμπληρώνοντας τα 60 τους χρόνια η καταβολή αποζημίωσης από το ΤΕΒΕ προκειμένου να βγουν κανονικά στη σύνταξη.
Ζήτησαν επίσης να υπάρξει αποζημίωση και για τις άδειες φορτηγών που έχουν, η αξία των οποίων εκμηδενίζεται σε τρία χρόνια με βάση το νομοσχέδιο που παρουσίασε το υπουργείο Υποδομών. Όπως αναφέρουν από τα 1.500 φορτηγά μεταφοράς καυσίμων που διαθέτουν, μόνο τα 1.000 απασχολούνται, καθώς η κρίση έχει χτυπήσει και τον κλάδο των μεταφορών, ο οποίος εμφανίζει κάμψη 23% σε σχέση πέρυσι.
Σε δηλώσεις τους ο κ. Τσιόκας, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο δεν μπορεί να συζητηθεί από μηδενική βάση, όπως ζητά ο κλάδος των οδικών μεταφορών, και ότι αποτελεί προϊόν πολύμηνων διαπραγματεύσεων και συμβιβασμών με την τρόικα που πέρασε από 40 κύματα.
Πρόσθεσε, όμως, ότι η κυβέρνηση δέχεται να κάνει διάλογο επί συγκεκριμένων φορολογικών, αναπτυξιακών ή συνταξιοδοτικών θεμάτων που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, αλλά δεν θα έβαζε στο τραπέζι την ουσία του νομοσχεδίου που δεν είναι άλλη από την απελευθέρωση των μεταφορών.
«Ας κάνουν ένα θετικό βήμα εκείνοι για να κάνουμε και εμείς» είπε ο κ. Τσιόκας και επισήμανε ότι «δεν μπορεί να γίνει διάλογος κάτω από συνθήκες εκβιασμού. Η κυβέρνηση θα σταθμίσει όλα τα δεδομένα και θα πάρει τις αποφάσεις της».
Στο αδιέξοδο των διαπραγματεύσεων οδήγησε η πίεση των επαγγελματιών να υπάρξει γραπτή δέσμευση της κυβέρνησης για πάγωμα του νομοσχεδίου έως τα τέλη Αυγούστου. Το υπουργείο αρνήθηκε να μπει σε αυτή τη λογική και διαμηνύει ότι το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί το συντομότερο από τη Βουλή και κατά πάσα πιθανότητα από β΄ Θερινό Τμήμα.
Τα προβλήματα σε όλη τη χώρα
Με βάση τις τελευταίες πληροφορίες, οι αποκλεισμοί της πρόσβασης ιδιωτικών φορτηγών στα διυλιστήρια του Ασπροπύργου και της Ελευσίνας έχουν χαλαρώσει.
Στη δε Θεσσαλονίκη, επιτρέπεται η πρόσβαση σε χώρους εκφόρτωσης μόνο βενζίνης και όχι μαζούτ, με αποτέλεσμα να καταγράφονται μεγάλα προβλήματα στον εφοδιασμό των εποχικών παραγωγικών μονάδων της Βόρειας Ελλάδας, πολλές εκ των οποίων έχουν οδηγηθεί σε αναστολή της λειτουργίας τους.
Νωρίτερα, οι φορτηγατζήδες είχαν επιλέξει να έρθουν σε μετωπική σύγκρουση με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων συνεχίζοντας τις απεργιακές κινητοποιήσεις που κρατούν σε ομηρία όλη τη χώρα.
Το ραντεβού στο υπουργείο Υποδομών είχε κλειστεί χθες το βράδυ στον τηλεοπτικό «αέρα», αλλά οι φορτηγατζήδες προσήλθαν την Τετάρτη το πρωί στη συνάντηση με τους υπηρεσιακούς παράγοντες οργισμένοι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η οργή αυτή ξέσπασε στους παριστάμενους δημοσιογράφους και οδήγησε σε προπηλακισμούς που χρειάστηκαν τη συνδρομή αστυνομικών δυνάμεων για να εκτονωθούν.
Τη συνέχιση της απεργίας προανήγγειλε εξερχόμενος της συνάντησης με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών κ. Χάρη Τσιόκα, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών κ. Τζωρτζάτος, απόφαση που έγινε δεκτή με ενθουσιασμό και χειροκροτήματα από τα μέλη των σωματείων. «Δεν υπάρχει ώριμο σχέδιο από την κυβέρνηση για το θέμα των αδειών χρήσεων φορτηγών και βυτιοφόρων. Η ευθύνη δεν βαρύνει εμάς. Η κυβέρνηση συνεχίζει την αδιαλλαξία της», δήλωσε ο κ. Τζωρτζάτος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης και βυτιοφόρων ζήτησαν να παγώσει έως τις 30 Αυγούστου το νομοσχέδιο του υπουργείου προκειμένου να γίνουν οι διαπραγματεύσεις και να προβλεφθεί για όσους έχουν κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα συμπληρώνοντας τα 60 τους χρόνια η καταβολή αποζημίωσης από το ΤΕΒΕ προκειμένου να βγουν κανονικά στη σύνταξη.
Ζήτησαν επίσης να υπάρξει αποζημίωση και για τις άδειες φορτηγών που έχουν, η αξία των οποίων εκμηδενίζεται σε τρία χρόνια με βάση το νομοσχέδιο που παρουσίασε το υπουργείο Υποδομών. Όπως αναφέρουν από τα 1.500 φορτηγά μεταφοράς καυσίμων που διαθέτουν, μόνο τα 1.000 απασχολούνται, καθώς η κρίση έχει χτυπήσει και τον κλάδο των μεταφορών, ο οποίος εμφανίζει κάμψη 23% σε σχέση πέρυσι.
Σε δηλώσεις τους ο κ. Τσιόκας, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο δεν μπορεί να συζητηθεί από μηδενική βάση, όπως ζητά ο κλάδος των οδικών μεταφορών, και ότι αποτελεί προϊόν πολύμηνων διαπραγματεύσεων και συμβιβασμών με την τρόικα που πέρασε από 40 κύματα.
Πρόσθεσε, όμως, ότι η κυβέρνηση δέχεται να κάνει διάλογο επί συγκεκριμένων φορολογικών, αναπτυξιακών ή συνταξιοδοτικών θεμάτων που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, αλλά δεν θα έβαζε στο τραπέζι την ουσία του νομοσχεδίου που δεν είναι άλλη από την απελευθέρωση των μεταφορών.
«Ας κάνουν ένα θετικό βήμα εκείνοι για να κάνουμε και εμείς» είπε ο κ. Τσιόκας και επισήμανε ότι «δεν μπορεί να γίνει διάλογος κάτω από συνθήκες εκβιασμού. Η κυβέρνηση θα σταθμίσει όλα τα δεδομένα και θα πάρει τις αποφάσεις της».
Στο αδιέξοδο των διαπραγματεύσεων οδήγησε η πίεση των επαγγελματιών να υπάρξει γραπτή δέσμευση της κυβέρνησης για πάγωμα του νομοσχεδίου έως τα τέλη Αυγούστου. Το υπουργείο αρνήθηκε να μπει σε αυτή τη λογική και διαμηνύει ότι το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί το συντομότερο από τη Βουλή και κατά πάσα πιθανότητα από β΄ Θερινό Τμήμα.
Τα προβλήματα σε όλη τη χώρα
Με βάση τις τελευταίες πληροφορίες, οι αποκλεισμοί της πρόσβασης ιδιωτικών φορτηγών στα διυλιστήρια του Ασπροπύργου και της Ελευσίνας έχουν χαλαρώσει.
Στη δε Θεσσαλονίκη, επιτρέπεται η πρόσβαση σε χώρους εκφόρτωσης μόνο βενζίνης και όχι μαζούτ, με αποτέλεσμα να καταγράφονται μεγάλα προβλήματα στον εφοδιασμό των εποχικών παραγωγικών μονάδων της Βόρειας Ελλάδας, πολλές εκ των οποίων έχουν οδηγηθεί σε αναστολή της λειτουργίας τους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr