Σπίρτζης: «Το κλίμα που έχει διαμορφωθεί για τη χώρα μας είναι πολύ θετικό»
09.05.2018
01:55
Αναφέρθηκε στο ρόλο της Ευρώπης, λέγοντας ότι «πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση, πρέπει να ρίξει το βάρος της στην παραγωγική ανασυγκρότηση να ανακτήσει κομμάτι της παγκόσμιας παραγωγής που έχασε προς τις χώρες 'Απω Ανατολής και να ξαναποκτήσει τι αξίες που είχε»
«Το κλίμα που έχει διαμορφωθεί για τη χώρα μας είναι πολύ θετικό», τόνισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, υποδεχόμενος σήμερα το βράδυ στο εκθεσιακό κέντρο της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου την πρόεδρο και τα μέλη της επιτροπής «Μεταφορές και Τουρισμός» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπου παρουσιάστηκε το έργο κατασκευής και λειτουργίας της γέφυρας.
Όπως πρόσθεσε ο Χρήστος Σπίρτζης, «οι συναντήσεις με την πρόεδρο Καρίμα Ντελί και τα μέλη της επιτροπής ήταν μία ευκαιρία, ώστε αλλάξουμε απόψεις για την νέα γενιά έργων, για την ολοκλήρωση και την επέκτασή των παραχωρήσεων, τη σύνδεση των μεγάλων αστικών κέντρων που δεν είχε προβλεφθεί στις υπάρχουσες παραχωρήσεις, τις συνδέσεις με άλλες χώρες, αλλά και για το κλείσιμο του «δακτυλιδιού» στην Πελοπόννησο».
Επίσης, ανέφερε ότι «ήταν μία ευκαιρία, ώστε αλλάξουμε απόψεις και για μία σειρά από αλλαγές που πρέπει να υπάρχουν στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία και στον τρόπο που συντάσσεται ο προϋπολογισμός της Ευρώπης, ώστε να βοηθηθούν και οι χώρες που έχουν λιγότερες υποδομές.»
Όσον αφορά στην γέφυρα, είπε ότι «είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, για το οποίο συνεργάστηκαν ελληνικές και Ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως ακριβώς έγινε για τη κατασκευή της Ολυμπίας και της Ιονίας Οδού».
Στην συνέχεια ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στο ρόλο της Ευρώπης, λέγοντας ότι «πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση, πρέπει να ρίξει το βάρος της στην παραγωγική ανασυγκρότηση να ανακτήσει κομμάτι της παγκόσμιας παραγωγής που έχασε προς τις χώρες 'Απω Ανατολής και να ξαναποκτήσει τι αξίες που είχε».
Παράλληλα, τόνισε ότι «πρέπει να ξεπεράσουμε ακραίες φωνές σε όλο το φάσμα που θέλουν μία Ευρώπη ύφεσης, που θέλουν πολιτικές δυνάμεις που είναι στα άκρα.»
Όπως πρόσθεσε, «πιστεύω ότι οι χώρες της νότιας Ευρώπης είναι κρίσιμες γεωπολιτικά, ώστε τολμήσει η Ευρώπη να προχωρήσει και σε άλλα τέτοια έργα συνεργασίας ευρωπαϊκών εταιριών και σε άλλα έργα όπως οι οδικές υποδομές, γιατί αυτό είναι το στοίχημα.»
Μάλιστα, σημείωσε ότι «στοίχημα είναι επίσης, να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε δογματισμούς που υπήρχαν ή λάθη του παρελθόντος, για να μπορέσουν οι ευρωπαϊκοί λαοί να ευημερούν και να μην διανύουν κύκλους ύφεσης.»
Κατόπιν, ο υπουργός Υποδομών απηύθυνε κάλεσμα προς τους υπευθύνους της γέφυρας, αλλά και των υπόλοιπων παραχωρήσεων «σε ένα διάλογο για την επέκταση και των περιβαλλοντικών έργων και των έργων συνδεσιμότητας, αλλά και της μείωσης των διοδίων σε συνάρτηση με τα άλλα έργα, για να διευκολύνουμε και την περιοχή και τις παραγωγικές δυνάμεις».
Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας ανέφερε ότι «μας δόθηκε η δυνατότητα να αναδείξουμε τα μεγάλα προβλήματα και τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που έχουμε, αλλά και την ανάγκη για την ολοκλήρωση του δικτύου του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και κυρίως του δρόμου Πάτρα - Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα και βεβαίως την μετατροπή των δύο οδικών αξόνων, της Ολυμπίας και της Ιονίας οδού, σε δύο αναπτυξιακές οδικές αρτηρίες και σύνδεση τους με τους αναπτυξιακούς πόλους, όπως λιμάνια, αεροδρόμια, βιομηχανικές περιοχές αλλά και τα μεγάλα αστικά κέντρα».
«Εάν πραγματικά πετύχουμε αυτές τις συνδέσεις», συνέχισε «θα αλλάξει η παραγωγική βάση της περιφέρειας δυτικής Ελλάδος που είναι σε ένα στρατηγικό σημείο διεθνών μεταφορών, με δεδομένο ότι οι συνδυασμένες μεταφορές είναι μία αναπτυξιακή πλατφόρμα προς το μέλλον.»
Παράλληλα αναφέρθηκε και στο σιδηροδρομικό έργο Αθήνας - Πάτρας και την επέκτασή του προς Πύργο και Αρχαία Ολυμπία.
Όπως πρόσθεσε ο Χρήστος Σπίρτζης, «οι συναντήσεις με την πρόεδρο Καρίμα Ντελί και τα μέλη της επιτροπής ήταν μία ευκαιρία, ώστε αλλάξουμε απόψεις για την νέα γενιά έργων, για την ολοκλήρωση και την επέκτασή των παραχωρήσεων, τη σύνδεση των μεγάλων αστικών κέντρων που δεν είχε προβλεφθεί στις υπάρχουσες παραχωρήσεις, τις συνδέσεις με άλλες χώρες, αλλά και για το κλείσιμο του «δακτυλιδιού» στην Πελοπόννησο».
Επίσης, ανέφερε ότι «ήταν μία ευκαιρία, ώστε αλλάξουμε απόψεις και για μία σειρά από αλλαγές που πρέπει να υπάρχουν στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία και στον τρόπο που συντάσσεται ο προϋπολογισμός της Ευρώπης, ώστε να βοηθηθούν και οι χώρες που έχουν λιγότερες υποδομές.»
Όσον αφορά στην γέφυρα, είπε ότι «είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, για το οποίο συνεργάστηκαν ελληνικές και Ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως ακριβώς έγινε για τη κατασκευή της Ολυμπίας και της Ιονίας Οδού».
Στην συνέχεια ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στο ρόλο της Ευρώπης, λέγοντας ότι «πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση, πρέπει να ρίξει το βάρος της στην παραγωγική ανασυγκρότηση να ανακτήσει κομμάτι της παγκόσμιας παραγωγής που έχασε προς τις χώρες 'Απω Ανατολής και να ξαναποκτήσει τι αξίες που είχε».
Παράλληλα, τόνισε ότι «πρέπει να ξεπεράσουμε ακραίες φωνές σε όλο το φάσμα που θέλουν μία Ευρώπη ύφεσης, που θέλουν πολιτικές δυνάμεις που είναι στα άκρα.»
Όπως πρόσθεσε, «πιστεύω ότι οι χώρες της νότιας Ευρώπης είναι κρίσιμες γεωπολιτικά, ώστε τολμήσει η Ευρώπη να προχωρήσει και σε άλλα τέτοια έργα συνεργασίας ευρωπαϊκών εταιριών και σε άλλα έργα όπως οι οδικές υποδομές, γιατί αυτό είναι το στοίχημα.»
Μάλιστα, σημείωσε ότι «στοίχημα είναι επίσης, να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε δογματισμούς που υπήρχαν ή λάθη του παρελθόντος, για να μπορέσουν οι ευρωπαϊκοί λαοί να ευημερούν και να μην διανύουν κύκλους ύφεσης.»
Κατόπιν, ο υπουργός Υποδομών απηύθυνε κάλεσμα προς τους υπευθύνους της γέφυρας, αλλά και των υπόλοιπων παραχωρήσεων «σε ένα διάλογο για την επέκταση και των περιβαλλοντικών έργων και των έργων συνδεσιμότητας, αλλά και της μείωσης των διοδίων σε συνάρτηση με τα άλλα έργα, για να διευκολύνουμε και την περιοχή και τις παραγωγικές δυνάμεις».
Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας ανέφερε ότι «μας δόθηκε η δυνατότητα να αναδείξουμε τα μεγάλα προβλήματα και τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που έχουμε, αλλά και την ανάγκη για την ολοκλήρωση του δικτύου του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και κυρίως του δρόμου Πάτρα - Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα και βεβαίως την μετατροπή των δύο οδικών αξόνων, της Ολυμπίας και της Ιονίας οδού, σε δύο αναπτυξιακές οδικές αρτηρίες και σύνδεση τους με τους αναπτυξιακούς πόλους, όπως λιμάνια, αεροδρόμια, βιομηχανικές περιοχές αλλά και τα μεγάλα αστικά κέντρα».
«Εάν πραγματικά πετύχουμε αυτές τις συνδέσεις», συνέχισε «θα αλλάξει η παραγωγική βάση της περιφέρειας δυτικής Ελλάδος που είναι σε ένα στρατηγικό σημείο διεθνών μεταφορών, με δεδομένο ότι οι συνδυασμένες μεταφορές είναι μία αναπτυξιακή πλατφόρμα προς το μέλλον.»
Παράλληλα αναφέρθηκε και στο σιδηροδρομικό έργο Αθήνας - Πάτρας και την επέκτασή του προς Πύργο και Αρχαία Ολυμπία.
Στην συνέχεια ο τεχνικός διευθυντής της «Γέφυρας ΑΕ» 'Αρης Σταθόπουλος αναφέρθηκε στα τεχνικά γνωρίσματα του έργου, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι «το έργο παραδόθηκε τρεισήμισι μήνες πριν από την συμβατική υποχρέωση, χωρίς κανένα ατύχημα, ενώ παράλληλα ξεπεράστηκαν σημαντικές τεχνικές προκλήσεις».
Ακόμη, μίλησε για την σεισμική θωράκιση της γέφυρας, προσθέτοντας ότι «είναι συνεχής και εξειδικευμένη η παρακολούθηση και η συντήρηση του έργου, το οποίο έχει ήδη εννέα διεθνείς βραβεύσεις».
Σχετικά με την κίνηση, είπε ότι από το 2005 έως το 2009 υπήρχε αύξηση 4%, ενώ μέσα στα χρόνια της κρίσης καταγράφηκε μείωση της τάξης του 38%.
Όμως, όπως πρόσθεσε, το 2015 υπήρξε σταθεροποίηση και μία μικρή αύξηση, ενώ από το 2016 καταγράφεται κάθε χρόνο αύξηση 10%.
Στην συνέχεια μίλησε ο διευθυντής εταιρικής επικοινωνίας της «Γέφυρας ΑΕ» Γιάννης Φρέρης, ο οποίος αναφέρθηκε στις εκπτωτικές κάρτες για διέλευση από την γέφυρα, με σκοπό όπως είπε να στηριχθεί η τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Ακόμη αναφέρθηκε στις εκπτωτικές κάρτες που ισχύουν για καρκινοπαθείς και νεφροπαθείς που προέρχονται από την βόρεια πλευρά, την Αιτωλοακαρνανία και πηγαίνουν για θεραπείες στα νοσοκομεία της Πάτρας, όπως και για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Επίσης, παρουσίασε πρωτοβουλίες της Γέφυρας σχετικά με τη εταιρική υπευθυνότητα, όπως η φροντίδα για το περιβάλλον, με την «κυανή κοινωνία», τους «πυλώνες αλληλεγγύης» που συσπειρώνουν 70 φορείς, όπως και πλατφόρμα διαλόγου με τις επαγγελματικές ενώσεις που ασχολούνται με τον τουρισμό, στην Πάτρα και στην Ναυπακτία.
Ακόμη, τόνισε ότι «έχουμε δώσει ιδιαίτερο βάρος στη ανάπτυξη του Αντιρρίου, που αποτελεί και την φυσική έδρα μας.»
Ακόμη, μίλησε για την σεισμική θωράκιση της γέφυρας, προσθέτοντας ότι «είναι συνεχής και εξειδικευμένη η παρακολούθηση και η συντήρηση του έργου, το οποίο έχει ήδη εννέα διεθνείς βραβεύσεις».
Σχετικά με την κίνηση, είπε ότι από το 2005 έως το 2009 υπήρχε αύξηση 4%, ενώ μέσα στα χρόνια της κρίσης καταγράφηκε μείωση της τάξης του 38%.
Όμως, όπως πρόσθεσε, το 2015 υπήρξε σταθεροποίηση και μία μικρή αύξηση, ενώ από το 2016 καταγράφεται κάθε χρόνο αύξηση 10%.
Στην συνέχεια μίλησε ο διευθυντής εταιρικής επικοινωνίας της «Γέφυρας ΑΕ» Γιάννης Φρέρης, ο οποίος αναφέρθηκε στις εκπτωτικές κάρτες για διέλευση από την γέφυρα, με σκοπό όπως είπε να στηριχθεί η τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Ακόμη αναφέρθηκε στις εκπτωτικές κάρτες που ισχύουν για καρκινοπαθείς και νεφροπαθείς που προέρχονται από την βόρεια πλευρά, την Αιτωλοακαρνανία και πηγαίνουν για θεραπείες στα νοσοκομεία της Πάτρας, όπως και για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Επίσης, παρουσίασε πρωτοβουλίες της Γέφυρας σχετικά με τη εταιρική υπευθυνότητα, όπως η φροντίδα για το περιβάλλον, με την «κυανή κοινωνία», τους «πυλώνες αλληλεγγύης» που συσπειρώνουν 70 φορείς, όπως και πλατφόρμα διαλόγου με τις επαγγελματικές ενώσεις που ασχολούνται με τον τουρισμό, στην Πάτρα και στην Ναυπακτία.
Ακόμη, τόνισε ότι «έχουμε δώσει ιδιαίτερο βάρος στη ανάπτυξη του Αντιρρίου, που αποτελεί και την φυσική έδρα μας.»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr