Στον όμιλο Καλογρίτσα το πρώτο τμήμα του δρόμου Πάτρα - Πύργος με απόφαση Σπίρτζη
Στον όμιλο Καλογρίτσα το πρώτο τμήμα του δρόμου Πάτρα - Πύργος με απόφαση Σπίρτζη
Το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι από ποιο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα θα εξασφαλίσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης ο όμιλος Καλογρίτσα, δεδομένου πως έχει δανεισμό κοντά στα 100 εκατομμύρια ευρώ από την τράπεζα Αττικής και επομένως αν τελικά το έργο θα κατασκευαστεί
Η κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών, συμφερόντων ομίλου Καλογρίτσα, αναδείχθηκε μειοδότης για το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος.
Ο υπουργός υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης υπέγραψε την σχετική απόφαση μετά από την απόρριψη ένστασης που υπέβαλε ο δεύτερος μειοδότης, η κυπριακή εταιρεία Cyfield Development.
Σύμφωνα με την ένσταση, η προσφορά των εταιρειών του Χρήστου Καλογρίτσα ήταν αθέμιτη διότι ήταν «υπερβολικά χαμηλή σε σχέση με την προϋπολογιζόμενη δαπάνη του έργου και μάλιστα κάτω του εκτιμώμενου κόστους κατασκευής του».
Ωστόσο, η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών έκανε δεκτές τις εξηγήσεις που υπέβαλε η κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα σχετικά με τις υψηλές εκπτώσεις, διαπιστώνοντας μεταξύ άλλων πως «η ενιστάμενη προσφέρει ποσοστά έκπτωσης παραπλήσια με τα αντίστοιχα ποσοστά έκπτωσης του μειοδότη».
Ο αρχικός προϋπολογισμός για την κατασκευή του τμήματος Δουναίικα - Πύργος, μήκους 8 χιλιομέτρων, ανήλθε σε 67,2 εκατομμύρια ευρώ, με τις εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα να προσφέρουν έκπτωση ύψους 53%.
Πλέον, μετά την ανάθεση του τμήματος στην κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα, η συνολική δαπάνη του έργου μαζί με το ΦΠΑ ανέρχεται σε 32 εκατομμύρια ευρώ.
Το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι από ποιο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα θα εξασφαλίσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης ο όμιλος Καλογρίτσα, δεδομένου πως έχει δανεισμό κοντά στα 100 εκατομμύρια ευρώ από την τράπεζα Αττικής και επομένως αν τελικά το έργο θα κατασκευαστεί.
Οι εκπτώσεις με τις οποίες ο όμιλος Καλογρίτσα κυριάρχησε στους προηγούμενους διαγωνισμούς είναι της τάξης του 53 - 57%. Και επομένως δημιουργείται εύλογη ανησυχία πώς θα κατασκευαστεί το έργο... μισοτιμής, όσο υπερκοστολογημένο κι αν είναι.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε πρόσφατα στη Βουλή ο Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος είναι κουμπάρος του γιου του Χρήστου Καλογρίτσα, Γιάννη, στην κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών, αναμένεται να κατακυρωθεί και το τέταρτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, από την Κυλλήνη έως τη Βάρδα.
Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε πως ο όμιλος Καλογρίτσα έχει αιτιολογήσει τις υψηλές εκπτώσεις που έχει προσφέρει, οι οποίες υπερβαίνουν το 50%, για το τέταρτο τμήμα.
Ο υπουργός υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης υπέγραψε την σχετική απόφαση μετά από την απόρριψη ένστασης που υπέβαλε ο δεύτερος μειοδότης, η κυπριακή εταιρεία Cyfield Development.
Σύμφωνα με την ένσταση, η προσφορά των εταιρειών του Χρήστου Καλογρίτσα ήταν αθέμιτη διότι ήταν «υπερβολικά χαμηλή σε σχέση με την προϋπολογιζόμενη δαπάνη του έργου και μάλιστα κάτω του εκτιμώμενου κόστους κατασκευής του».
Ωστόσο, η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών έκανε δεκτές τις εξηγήσεις που υπέβαλε η κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα σχετικά με τις υψηλές εκπτώσεις, διαπιστώνοντας μεταξύ άλλων πως «η ενιστάμενη προσφέρει ποσοστά έκπτωσης παραπλήσια με τα αντίστοιχα ποσοστά έκπτωσης του μειοδότη».
Ο αρχικός προϋπολογισμός για την κατασκευή του τμήματος Δουναίικα - Πύργος, μήκους 8 χιλιομέτρων, ανήλθε σε 67,2 εκατομμύρια ευρώ, με τις εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα να προσφέρουν έκπτωση ύψους 53%.
Πλέον, μετά την ανάθεση του τμήματος στην κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα, η συνολική δαπάνη του έργου μαζί με το ΦΠΑ ανέρχεται σε 32 εκατομμύρια ευρώ.
Το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι από ποιο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα θα εξασφαλίσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης ο όμιλος Καλογρίτσα, δεδομένου πως έχει δανεισμό κοντά στα 100 εκατομμύρια ευρώ από την τράπεζα Αττικής και επομένως αν τελικά το έργο θα κατασκευαστεί.
Οι εκπτώσεις με τις οποίες ο όμιλος Καλογρίτσα κυριάρχησε στους προηγούμενους διαγωνισμούς είναι της τάξης του 53 - 57%. Και επομένως δημιουργείται εύλογη ανησυχία πώς θα κατασκευαστεί το έργο... μισοτιμής, όσο υπερκοστολογημένο κι αν είναι.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε πρόσφατα στη Βουλή ο Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος είναι κουμπάρος του γιου του Χρήστου Καλογρίτσα, Γιάννη, στην κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών, αναμένεται να κατακυρωθεί και το τέταρτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, από την Κυλλήνη έως τη Βάρδα.
Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε πως ο όμιλος Καλογρίτσα έχει αιτιολογήσει τις υψηλές εκπτώσεις που έχει προσφέρει, οι οποίες υπερβαίνουν το 50%, για το τέταρτο τμήμα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα