Βουλή: Αντιπαράθεση Γαβρόγλου - αντιπολίτευσης για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας
07.01.2019
23:46
Συνεχίζουμε τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια είπε ο υπουργός Παιδείας - Για ανερμάτιστο σχέδιο με ψηφοθηρικό στόχο μίλησε η αντιπολίτευση
Με τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, να επισημαίνει ότι το νομοσχέδιο για τις "συνέργειες του ΕΚΠΑ, του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, το Παλλημνιακό Ταμείο κ.α.", αποτελεί την συνέχεια της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας της κυβέρνησης που αφορά στον ενιαίο χώρο έρευνας και εκπαίδευσης και στο μέλλον της εκπαίδευσης, και την Αντιπολίτευση να μιλά για πρόχειρες και βίαιες αλλαγές με στόχο την ψηφοθηρία, το εν λόγω νομοθέτημα εισήχθη προς επεξεργασία στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή.
Ο κ. Γαβρόγλου, επικεντρώθηκε στην συζήτηση για το μέλλον της Ανώτατης Εκπαίδευσης, τονίζοντας πως αυτή "περνά" μέσα από την ίδρυση νέων τμημάτων, τις συνέργειες ανάμεσα στους δύο τομείς της ανώτατης εκπαίδευσης, των Τ.Ε.Ι. και των Πανεπιστημίων και την δημιουργία νέων ερευνητικών φορέων, που συμπληρώνουν τους ερευνητικούς φορείς οι οποίοι είναι εκτός των Πανεπιστημίων. Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο υπουργός Παιδείας στην ανάγκη να επέλθει ισορροπία ανάμεσα στα Πανεπιστήμια της Περιφέρειας και τα Πανεπιστήμια του Κέντρου και κατέστησε σαφές ότι θα υπάρχει σε αυτό διακομματική συμφωνία καθώς - όπως είπε - δε μπορεί να γίνει οτιδήποτε εάν δεν εξασφαλίσει τη συναίνεση των διοικήσεων των ιδρυμάτων. Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε εξάλλου στις ρυθμίσεις με τις οποίες ρυθμίζεται το θέμα των αμετάθετων και διορίζονται όλοι οι δικαιωθέντες στα δικαστήρια από τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2008.
Από την πλευρά της ΝΔ, ο εισηγητής Χρήστος Κέλλας ανέφερε ότι δεν προκύπτει από πουθενά ότι έγινε αξιολόγηση Ιδρυμάτων και αμφισβήτησε τα λεγόμενα του υπουργού περί συμφωνίας των πρυτάνεων και τόνισε ότι πρόκειται περί βίαιης και ισοπεδωτικής απορρόφησης των ιδρυμάτων. «Όσα μας παρουσιάσατε σήμερα είναι αλλόκοτα, ασυνάρτητα και στερούμενα κάθε προοπτικής εμβάθυνσης της ακαδημαϊκής έρευνας και σύνδεσής της με την αγορά εργασίας και την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη" είπε ο κ. Κέλλας, ο οποίος δήλωσε ότι η ΝΔ καταψηφίζει το νομοσχέδιο επί της αρχής και επιφυλάσσεται επί των άρθρων, για τα οποία περιμένει σαφείς και ειλικρινείς απαντήσεις.
Ο ειδικός αγορητής της ΔΗΣΥ, Λ. Γρηγοράκος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση δείχνει βιασύνη και την κατηγόρησε ότι η εκπαιδευτική της πολιτική αποπνέει οσμή από το παρελθόν και είναι απορριπτέα.
Το νομοσχέδιο προωθεί πελατειακά συμφέροντα, είπε ο Π. Ηλιόπουλος από την ΧΑ.
Ο ειδικός Αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, τόνισε ότι πάνω στα σχέδια που κάνει ο ΟΟΣΑ και ο ΣΥΡΙΖΑ και τα κόμματα υπηρετούν την καλύτερη δυνατή προσαρμογή της εκπαίδευσης στο άρμα των αναγκών της κερδοφορίας και των επιδιώξεων του κεφαλαίου. Ανέφερε επίσης ότι συνεχίζεται παντού η υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων με την ίδια ένταση.
"Βασική επιδίωξη του νομοσχεδίου είναι η θεραπεία των αδυναμιών" είπε ο Κ. Κατσίκης από τους ΑΝΕΛ.
Εκ μέρους του Ποταμιού ο Γιώργος Μαυρωτάς επισήμανε ότι η κυβέρνηση τα κάνει όλα στο άψε σβήσε για ψηφοθηρικούς λόγους.
Τροπολογία για διορισμό εκπαιδευτικών
Στο νομοσχέδιο κατατέθηκε και η τροπολογία για το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών για την οποία ο υπουργός Παιδείας εξήγησε ότι δεν επανέρχεται η επετηρίδα παρά επιτρέπει κι οι νεώτεροι να μπορούν να μπουν στον πίνακα δίνοντας έτσι ελπίδα και στους νέους εκπαιδευτικούς. Κάλεσε δε τις πολιτικές δυνάμεις να χαιρετίσουν το γεγονός ότι «για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια δεσμευόμαστε για 15.000 διορισμούς». Εξάλλου, ο υπουργός δεσμεύτηκε για αλλαγές στην μοριοδότηση με βάση και τα όσα ακουστούν κατά την επεξεργασία της τροπολογίας, τόνισε όμως ότι οι γενικές αρχές δεν θα αλλάξουν.
Ο κ. Γαβρόγλου, επικεντρώθηκε στην συζήτηση για το μέλλον της Ανώτατης Εκπαίδευσης, τονίζοντας πως αυτή "περνά" μέσα από την ίδρυση νέων τμημάτων, τις συνέργειες ανάμεσα στους δύο τομείς της ανώτατης εκπαίδευσης, των Τ.Ε.Ι. και των Πανεπιστημίων και την δημιουργία νέων ερευνητικών φορέων, που συμπληρώνουν τους ερευνητικούς φορείς οι οποίοι είναι εκτός των Πανεπιστημίων. Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο υπουργός Παιδείας στην ανάγκη να επέλθει ισορροπία ανάμεσα στα Πανεπιστήμια της Περιφέρειας και τα Πανεπιστήμια του Κέντρου και κατέστησε σαφές ότι θα υπάρχει σε αυτό διακομματική συμφωνία καθώς - όπως είπε - δε μπορεί να γίνει οτιδήποτε εάν δεν εξασφαλίσει τη συναίνεση των διοικήσεων των ιδρυμάτων. Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε εξάλλου στις ρυθμίσεις με τις οποίες ρυθμίζεται το θέμα των αμετάθετων και διορίζονται όλοι οι δικαιωθέντες στα δικαστήρια από τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2008.
Από την πλευρά της ΝΔ, ο εισηγητής Χρήστος Κέλλας ανέφερε ότι δεν προκύπτει από πουθενά ότι έγινε αξιολόγηση Ιδρυμάτων και αμφισβήτησε τα λεγόμενα του υπουργού περί συμφωνίας των πρυτάνεων και τόνισε ότι πρόκειται περί βίαιης και ισοπεδωτικής απορρόφησης των ιδρυμάτων. «Όσα μας παρουσιάσατε σήμερα είναι αλλόκοτα, ασυνάρτητα και στερούμενα κάθε προοπτικής εμβάθυνσης της ακαδημαϊκής έρευνας και σύνδεσής της με την αγορά εργασίας και την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη" είπε ο κ. Κέλλας, ο οποίος δήλωσε ότι η ΝΔ καταψηφίζει το νομοσχέδιο επί της αρχής και επιφυλάσσεται επί των άρθρων, για τα οποία περιμένει σαφείς και ειλικρινείς απαντήσεις.
Ο ειδικός αγορητής της ΔΗΣΥ, Λ. Γρηγοράκος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση δείχνει βιασύνη και την κατηγόρησε ότι η εκπαιδευτική της πολιτική αποπνέει οσμή από το παρελθόν και είναι απορριπτέα.
Το νομοσχέδιο προωθεί πελατειακά συμφέροντα, είπε ο Π. Ηλιόπουλος από την ΧΑ.
Ο ειδικός Αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, τόνισε ότι πάνω στα σχέδια που κάνει ο ΟΟΣΑ και ο ΣΥΡΙΖΑ και τα κόμματα υπηρετούν την καλύτερη δυνατή προσαρμογή της εκπαίδευσης στο άρμα των αναγκών της κερδοφορίας και των επιδιώξεων του κεφαλαίου. Ανέφερε επίσης ότι συνεχίζεται παντού η υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων με την ίδια ένταση.
"Βασική επιδίωξη του νομοσχεδίου είναι η θεραπεία των αδυναμιών" είπε ο Κ. Κατσίκης από τους ΑΝΕΛ.
Εκ μέρους του Ποταμιού ο Γιώργος Μαυρωτάς επισήμανε ότι η κυβέρνηση τα κάνει όλα στο άψε σβήσε για ψηφοθηρικούς λόγους.
Τροπολογία για διορισμό εκπαιδευτικών
Στο νομοσχέδιο κατατέθηκε και η τροπολογία για το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών για την οποία ο υπουργός Παιδείας εξήγησε ότι δεν επανέρχεται η επετηρίδα παρά επιτρέπει κι οι νεώτεροι να μπορούν να μπουν στον πίνακα δίνοντας έτσι ελπίδα και στους νέους εκπαιδευτικούς. Κάλεσε δε τις πολιτικές δυνάμεις να χαιρετίσουν το γεγονός ότι «για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια δεσμευόμαστε για 15.000 διορισμούς». Εξάλλου, ο υπουργός δεσμεύτηκε για αλλαγές στην μοριοδότηση με βάση και τα όσα ακουστούν κατά την επεξεργασία της τροπολογίας, τόνισε όμως ότι οι γενικές αρχές δεν θα αλλάξουν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr