Σύνταγμα: Αποσυνδέεται η ανάδειξη Προέδρου από εκλογές - «Οχι» όμως στην εκλογή του από το λαό
Σύνταγμα: Αποσυνδέεται η ανάδειξη Προέδρου από εκλογές - «Οχι» όμως στην εκλογή του από το λαό
Δεν πέρασε η πρόταση ΣΥΡΙΖΑ για αναθεώρηση του άρθρου 30 που προέβλεπε την απευθείας εκλογή απο το λαό - Ελαβε 148 θετικές ψήφους - Τουλάχιστον τρεις «διαρροές» από την κυβερνητική πλειοψηφία - Αντίθετα, ψηφίσθηκε με 221 η πρόταση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου από την διάλυση της Βουλής και την προκήρυξη εκλογών - Πόσες ψήφους συγκέντρωσαν οι άλλες προτάσεις
Την άρνηση της κυβερνητικής πλειοψηφίας – κουρελού έλαβε η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για άμεση εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από τον λαό. Σύμφωνα με το αποτέλεσμα της πρώτης ψηφοφορίας για την Συνταγματική Αναθεώρηση η πρόταση για αναθεώρηση του άρθρου 30 έλαβε 148 θετικές ψήφους έναντι 120 κατά και 3 παρών.
Αντιθέτως, το άρθρο 32 για την αποσύνδεση της διάλυσης της Βουλής από την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας ψηφίστηκε από την ευρύτερη πλειοψηφία καθώς έλαβε 221 υπερ, 46 κατά και 3 παρών.
Πέραν αυτού, ως πολιτική ήττα για την κυβερνηση καταγράφεται και η οριακή ψήφιση της δευτερης εμβληματικής πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ για την καθιέρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας. Η προταση έλαβε μόλις 151 θετικές ψήφους, ενώ η δημοσίευση του ονομαστικού καταλόγου θα δείξει οτι η έγκρισή της έγινε από ανεξάρτητους βουλευτες, καθώς αρκετοι εκ του ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισαν.
Σε καθε περίπτωση, ακομα και αν η προταση καταφέρει να λάβει 151 και στην δευτερη ψηφοφορια, ειναι σχεδόν σίγουρο πως θα ακυρωθεί στην επόμενη Βουλή, είτε εκλεγεί η ΝΔ είτε ο ΣΥΡΙΖΑ. Και αυτο γιατι η σημερινή αξιωματική αντιπολίτευση διαφωνεί, ενώ, αν υποθέσουμε οτι ο ΣΥΡΙΖΑ θα επανεκλεγεί, τότε στην επόμενη θα χρειαστεί 180, για να την αναθεωρήσει.
Συνολικά, από τις 36 προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ το «πράσινο» φως για να περάσουν στην δεύτερη ψηφοφορία που θα διεξαχθεί στις 14 Μαρτίου έλαβαν οι 32 καθώς εκτός από το άρθρο 30 καταψηφίστηκαν και τα άρθρα 34, 35 και 41 που σχετίζονται με επιμέρους θέματα της εκλογής του ανώτατου πολιτειακού άρχοντα.
Να σημειωθεί ότι τα άρθρα που καταψηφίζονται δεν θα μετέχουν στην δεύτερη ψηφοφορία.
Σε κάθε περίπτωση εάν το άρθρο 32 λάβει και στις 14 Μαρτίου τουλάχιστον 180 θετικές ψήφους τότε η πλειοψηφία της επόμενης Βουλής θα μπορεί να αλλάξει το περιεχόμενό του κατά το δοκούν. Ακόμα όμως και αν υιοθετηθεί η άποψη του Μεγάρου Μαξίμου πως η παρούσα Βουλή δεσμεύει την επόμενη και για το περιεχόμενο των υπο αναθεώρηση διατάξεων, είναι σίγουρο ότι η επόμενη πλειοψηφία δεν θα έχει λάβει άδεια για να προωθήσει διαδικασίες άμεσης εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από το λαό.
Εκτός αυτών: Ευρύτατη πλειοψηφία 237 βουλευτών έλαβε το άρθρο 62 για τον περιορισμό της πρόνοιας της βουλευτικής ασυλίας, το άρθρο 86 με 253 ψήφους για την ποινική ευθύνη υπουργών και το 101Α για τις ανεξάρτητες αρχές.
Οριακή πλειοψηφία που πιθανότατα διαφάνηκε σε δεύτερη καταμέτρηση υπήρξε στο άρθρο 3 για την καθιέρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας. Για το συγκεκριμένο άρθρο ο ΣΥΡΙΖΑ βρήκε υποστηρικτές από την δεξαμενή των ανεξάρτητων καθώς ορισμένοι βουλευτές της Κουμουνδούρου καταψήφισαν.
Αντιθέτως, το άρθρο 32 για την αποσύνδεση της διάλυσης της Βουλής από την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας ψηφίστηκε από την ευρύτερη πλειοψηφία καθώς έλαβε 221 υπερ, 46 κατά και 3 παρών.
Πέραν αυτού, ως πολιτική ήττα για την κυβερνηση καταγράφεται και η οριακή ψήφιση της δευτερης εμβληματικής πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ για την καθιέρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας. Η προταση έλαβε μόλις 151 θετικές ψήφους, ενώ η δημοσίευση του ονομαστικού καταλόγου θα δείξει οτι η έγκρισή της έγινε από ανεξάρτητους βουλευτες, καθώς αρκετοι εκ του ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισαν.
Σε καθε περίπτωση, ακομα και αν η προταση καταφέρει να λάβει 151 και στην δευτερη ψηφοφορια, ειναι σχεδόν σίγουρο πως θα ακυρωθεί στην επόμενη Βουλή, είτε εκλεγεί η ΝΔ είτε ο ΣΥΡΙΖΑ. Και αυτο γιατι η σημερινή αξιωματική αντιπολίτευση διαφωνεί, ενώ, αν υποθέσουμε οτι ο ΣΥΡΙΖΑ θα επανεκλεγεί, τότε στην επόμενη θα χρειαστεί 180, για να την αναθεωρήσει.
Συνολικά, από τις 36 προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ το «πράσινο» φως για να περάσουν στην δεύτερη ψηφοφορία που θα διεξαχθεί στις 14 Μαρτίου έλαβαν οι 32 καθώς εκτός από το άρθρο 30 καταψηφίστηκαν και τα άρθρα 34, 35 και 41 που σχετίζονται με επιμέρους θέματα της εκλογής του ανώτατου πολιτειακού άρχοντα.
Να σημειωθεί ότι τα άρθρα που καταψηφίζονται δεν θα μετέχουν στην δεύτερη ψηφοφορία.
Σε κάθε περίπτωση εάν το άρθρο 32 λάβει και στις 14 Μαρτίου τουλάχιστον 180 θετικές ψήφους τότε η πλειοψηφία της επόμενης Βουλής θα μπορεί να αλλάξει το περιεχόμενό του κατά το δοκούν. Ακόμα όμως και αν υιοθετηθεί η άποψη του Μεγάρου Μαξίμου πως η παρούσα Βουλή δεσμεύει την επόμενη και για το περιεχόμενο των υπο αναθεώρηση διατάξεων, είναι σίγουρο ότι η επόμενη πλειοψηφία δεν θα έχει λάβει άδεια για να προωθήσει διαδικασίες άμεσης εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από το λαό.
Εκτός αυτών: Ευρύτατη πλειοψηφία 237 βουλευτών έλαβε το άρθρο 62 για τον περιορισμό της πρόνοιας της βουλευτικής ασυλίας, το άρθρο 86 με 253 ψήφους για την ποινική ευθύνη υπουργών και το 101Α για τις ανεξάρτητες αρχές.
Οριακή πλειοψηφία που πιθανότατα διαφάνηκε σε δεύτερη καταμέτρηση υπήρξε στο άρθρο 3 για την καθιέρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας. Για το συγκεκριμένο άρθρο ο ΣΥΡΙΖΑ βρήκε υποστηρικτές από την δεξαμενή των ανεξάρτητων καθώς ορισμένοι βουλευτές της Κουμουνδούρου καταψήφισαν.
H εθνική αντιπροσωπεία στις προτάσεις της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για τις αναθεωρητέες διατάξεις τοποθετήθηκε ως εξής:
- άρθρο 3 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 3 παρ.2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 "ΝΑΙ", 102 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου): 167 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 153 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 13 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 151 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ" , 20 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 21 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κρατικής εγγύησης ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για όλους μέσα από καθολικές κοινωνικές υπηρεσίες και εισοδηματικές ενισχύσεις): 157 "ΝΑΙ", 99 "ΟΧΙ" , 2 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 21 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία και υποχρέωσης του κράτους να παρέχει καθολική πρόσβαση σε αποτελεσματικές παροχές υγείας μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας): 157 "ΝΑΙ", 113 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 21 (προσθήκη παραγράφου 7) (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του δημόσιου ελέγχου των βασικών κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και η ηλεκτρική ενέργεια, ώστε τα δίκτυα διανομής τους να υπόκεινται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας και να τελούν σε δημόσιο έλεγχο και προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης των κοινών αγαθών): 154 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 22 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης ίσης αμοιβής και ίσης αξίας ανεξάρτητα από την ηλικία): 172 "ΝΑΙ", 96 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 22 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση συνταγματικής κατοχύρωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του ελάχιστου μισθού και του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των κοινωνικών εταίρων στη διαιτησία): 115 "ΝΑΙ", 112 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 22 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της αναγνώρισης ότι η επίταξη υπηρεσιών απαγορεύεται ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών απεργίας): 163 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 6 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 22 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης του δικαιώματος στην κοινωνική ασφάλιση υπό την έννοια ότι το κράτος υποχρεώνεται να εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία έναντι όλων των ασφαλιστικών κινδύνων μέσω ενός ενιαίου συστήματος καθολικής κάλυψης, στο πλαίσιο δημόσιου αναδιανεμητικού συσ
- άρθρο 28 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση της υποχρέωσης κύρωσης με δημοψήφισμα διεθνών συνθηκών που προβλέπουν μεταβίβαση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων του κράτους): 154 "ΝΑΙ", 117 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 148 "ΝΑΙ", 120 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 32 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 221 "ΝΑΙ", 46 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 32 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 220 "ΝΑΙ", 47 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 33 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 "ΝΑΙ", 98 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ" - άρθρο 34 παρ. 1 εδ. Β΄ (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 147 "ΝΑΙ", 121 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 35 παρ.2 περίπτ. γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 "ΝΑΙ", 118 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 37 παρ.2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης υποχρεωτικής βουλευτικής ιδιότητας για τον πρωθυπουργό) : 153 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 16 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 38 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 "ΝΑΙ", 118 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 44 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία): 152 "ΝΑΙ", 102 "ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 54 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος): 155 "ΝΑΙ" , 100"ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 54 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της δυνατότητας ορισμού από ενιαίο ψηφοδέλτιο έως πέντε (5) βουλευτών απόδημου Ελληνισμού): 158 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 16 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 54 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι πάγιο αναλογικό εκλογικό σύστημα είναι αυτό το οποίο η αναλογία εδρών δεν αποκλίνει περισσότερο από 10% από την αναλογία ψήφων): 153 "ΝΑΙ", 114 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 56 (προσθήκη παραγράφου 5) (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις (3) βουλευτικές περιόδους): 158 "ΝΑΙ", 111 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 59 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 167 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ" - άρθρο 59 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ" , 4 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 62 (προς την κατεύθυνση περιορισμού της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής): 237 "ΝΑΙ", 33 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 73 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας): 168 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 84 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 86 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση περιορισμού των προνομιακών ρυθμίσεων περί ποινικής ευθύνης υπουργών, ιδίως μέσω της κατάργησης της αποσβεστικής προθεσμίας και της κατάργησης της δυνατότητας αναστολής της δίωξης της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας): 253 "ΝΑΙ", 17 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 86 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι το πεδίο ισχύος του άρθρου αναφέρεται αποκλειστικά στα αδικήματα που τελέστηκαν κατά την άσκηση και όχι επ’ ευκαιρία της άσκησης των υπουργικών καθηκόντων): 179 "ΝΑΙ", 92 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 101 Α (προς την κατεύθυνση περιορισμού της δυνατότητας ίδρυσης ανεξάρτητων αρχών, της διευκόλυνσης του τρόπου επιλογής των μελών τους και της ενίσχυσης του κοινοβουλευτικού ελέγχου τους): 231 "ΝΑΙ", 34 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"
- άρθρο 102 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος στις εκλογές για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και θέσπισης τοπικών λαϊκών συνελεύσεων, δημοψηφισμάτων και λαϊκών πρωτοβουλιών και αναγνώρισης δυνατότητας απονομής εκλογικού δικαιώματος σε αλλοδαπούς με μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα): 168 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ".
Σύμφωνα με το αποτέλεσμα, δεν πάει σε 2η ψηφοφορία η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για:
- το άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 148 "ΝΑΙ", 120 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ".
- το άρθρο 34 παρ. 1 εδάφιο Β (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 147 "ΝΑΙ", 121 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ".
- το άρθρο 35 παρ. 2 περιπτ, γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας) γιατί έλαβε 150 ΝΑΙ, 118 ΟΧΙ και 2 ΠΑΡΩΝ.
- το άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 150 "ΝΑΙ", 118 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"
Συνολικά ψήφισαν 274 βουλευτές. Από την ψηφοφορία απείχαν οι βουλευτές της ΔΗΣΥ, σύμφωνα με την εκπεφρασμένη στάση τους, και μετείχε μόνο ο εισηγητής Ανδρέας Λοβέρδος. Απείχε και η ΚΟ της Ένωσης Κεντρώων, που επίσης είχε προαναγγείλει ότι δεν θα πάρει μέρος στην ψηφοφορία, με εξαίρεση τον Ιωάννη Σαρίδη που ψήφισε. Απουσίαζαν επίσης ο Γ. Κασαπίδης (ΝΔ) και οι Πάνος Καμμένος και Αριστείδης Φωκάς από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, και απουσίαζε επίσης ο Στάθης Παναγούλης.
Σε ένα μήνα από σήμερα θα γίνει η 2η ψηφοφορία στην οποία θα μπει προς ψήφιση το σύνολο των άρθρων και των διατάξεων των άρθρων τα οποία έχουν συγκεντρώσει από 151 ψήφους και άνω.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα