Προσύμφωνο για την αγορά δύο φρεγατών Belh@rra υπογράφει ο Παναγιωτόπουλος
10.10.2019
11:28
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας βρίσκεται στο Παρίσι και συνυπογράφει με τη Γαλλίδα ομόλογό του Φλοράνς Παρλί «επιστολή προθέσεως» για την προμήθεια δύο γαλλικών φρεγατών
Τη λεγόμενη επιστολή προθέσεως (LOI - Letter of Intent) με την οποία η Ελλάδα εκφράζει την επιθυμία της να προχωρήσει στην αγορά δύο φρεγατών τύπου Belh@rra από τη Γαλλία συνυπογράφουν αυτή την ώρα στο Παρίσι ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος με τη Γαλλίδα ομόλογό του Φλοράνς Παρλί.
Όπως πληροφορείται το protothema.gr, στην επιστολή προθέσεως που συνυπογράφεται από τον κ. Παναγιωτόπουλο και την κυρία Παρλί αναφέρεται η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να προμηθευτεί δύο φρεγάτες τύπου Belh@rra από την Group Naval, ναυπηγική βιομηχανία που ανήκει κατά πλειοψηφία στο γαλλικό κράτος. Στην επιστολή κατά πληροφορίες αναφέρεται ότι η Αθήνα θεωρεί την Γαλλία ως αποκλειστικό συνομιλητή για την προμήθεια φρεγατών και γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στις φρεγάτες που έχει ήδη παραγγείλει το γαλλικό πολεμικό ναυτικό. Στο ακροτελεύτιο άρθρο της LOI αναφέρεται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ότι η LOI δεν αποτελεί οικονομική, ούτε νομική δέσμευση για την Ελλάδα και τη Γαλλία.
Μετά την υπογραφή της επιστολής προθέσεως για την αγορά των δύο γαλλικών φρεγατών, το Παρίσι θα αναζητήσει χρηματοδότηση εκ μέρους του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και -κατά συνέπεια- το γαλλικό δημόσιο θα μπει εγγυητής για να διασφαλιστούν οι υποψήφιοι πιστωτές ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ζημιωθούν δανείζοντας την Ελλάδα για την αγορά των φρεγατών.
Η πρόθεση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για αγορά των δύο γαλλικών φρεγατών τύπου Belh@rra, συζητήθηκε και στη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας στο Παρίσι. Οι Γάλλοι ζητούν να έχει ολοκληρωθεί η σύμβαση μέχρι το τέλος Ιανουαρίου του 2020 και η σημερινή υπογραφή της LOI μεταξύ του Νίκου Παναγιωτόπουλου και της Φλοράνς Παρλί εντάσσεται στην φιλόδοξη προσπάθεια επιτάχυνσης των διαδικασιών ώστε η συμφωνία να έχει κλείσει μέσα στις επόμενες 100 ημέρες.
«Αγώνας δρόμου» 100 ημερών για να κλείσει η συμφωνία αγοράς των φρεγατών
Πριν την επίσκεψη του Νίκου Παναγιωτόπουλου στο Παρίσι, κλιμάκιο αποτελούμενο από τον υφυπουργό Οικονομικών Θόδωρο Σκυλακάκη, τον Σύμβουλο Εθνικής Ασφαλείας ναύαρχο Αλέξανδρο Διακόπουλο και επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού μετέβησαν στο Παρίσι για συνομιλίες με στελέχη της γαλλικής διεύθυνσης εξοπλισμών DGA και της κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η προσφερόμενη τιμή για κάθε μία από τις δύο φρεγάτες –προσοχή, χωρίς όπλα- ανέρχεται στα 700 εκατ. ευρώ, δηλαδή θα πρέπει να δαπανηθούν σχεδόν €1,4 δισ. για δύο «γυμνά» πολεμικά πλοία. Η δαπάνη αυτή αφορά τα δύο πλοία επιφανείας χωρίς οπλικά συστήματα η προσθήκη των οποίων θα ανεβάσει το κόστος αγοράς των δύο Belh@rra για την Ελλάδα στα 2-2,4 δισ. ευρώ. «Μόνο ο Μητσοτάκης μπορεί να το αποφασίσει αυτό» λέει πρόσωπο από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Ο κ. Σκυλακάκης έχει αναλάβει το project της εξοικονόμησης 150-200 εκατ. ευρώ ετησίως για την χρηματοδότηση της προμήθειας. Ο υφυπουργός Οικονομικών θα πρέπει επίσης να λύσει τον γρίφο της μη αύξησης του χρέους με την παραλαβή της 1ης Belh@rra στα τέλη του 2023 (ή στις αρχές του 2024), αφού το κόστος της προμήθειας μπορεί να επιμερίζεται σε βάθος χρόνου αναλόγως του δανεισμού αλλά εγγράφεται μονομιάς στα δημόσια οικονομικά με την ένταξη του πλοίου στον στόλο.
Όπως πληροφορείται το protothema.gr, στην επιστολή προθέσεως που συνυπογράφεται από τον κ. Παναγιωτόπουλο και την κυρία Παρλί αναφέρεται η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να προμηθευτεί δύο φρεγάτες τύπου Belh@rra από την Group Naval, ναυπηγική βιομηχανία που ανήκει κατά πλειοψηφία στο γαλλικό κράτος. Στην επιστολή κατά πληροφορίες αναφέρεται ότι η Αθήνα θεωρεί την Γαλλία ως αποκλειστικό συνομιλητή για την προμήθεια φρεγατών και γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στις φρεγάτες που έχει ήδη παραγγείλει το γαλλικό πολεμικό ναυτικό. Στο ακροτελεύτιο άρθρο της LOI αναφέρεται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ότι η LOI δεν αποτελεί οικονομική, ούτε νομική δέσμευση για την Ελλάδα και τη Γαλλία.
Μετά την υπογραφή της επιστολής προθέσεως για την αγορά των δύο γαλλικών φρεγατών, το Παρίσι θα αναζητήσει χρηματοδότηση εκ μέρους του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και -κατά συνέπεια- το γαλλικό δημόσιο θα μπει εγγυητής για να διασφαλιστούν οι υποψήφιοι πιστωτές ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ζημιωθούν δανείζοντας την Ελλάδα για την αγορά των φρεγατών.
Η πρόθεση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για αγορά των δύο γαλλικών φρεγατών τύπου Belh@rra, συζητήθηκε και στη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας στο Παρίσι. Οι Γάλλοι ζητούν να έχει ολοκληρωθεί η σύμβαση μέχρι το τέλος Ιανουαρίου του 2020 και η σημερινή υπογραφή της LOI μεταξύ του Νίκου Παναγιωτόπουλου και της Φλοράνς Παρλί εντάσσεται στην φιλόδοξη προσπάθεια επιτάχυνσης των διαδικασιών ώστε η συμφωνία να έχει κλείσει μέσα στις επόμενες 100 ημέρες.
«Αγώνας δρόμου» 100 ημερών για να κλείσει η συμφωνία αγοράς των φρεγατών
Πριν την επίσκεψη του Νίκου Παναγιωτόπουλου στο Παρίσι, κλιμάκιο αποτελούμενο από τον υφυπουργό Οικονομικών Θόδωρο Σκυλακάκη, τον Σύμβουλο Εθνικής Ασφαλείας ναύαρχο Αλέξανδρο Διακόπουλο και επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού μετέβησαν στο Παρίσι για συνομιλίες με στελέχη της γαλλικής διεύθυνσης εξοπλισμών DGA και της κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η προσφερόμενη τιμή για κάθε μία από τις δύο φρεγάτες –προσοχή, χωρίς όπλα- ανέρχεται στα 700 εκατ. ευρώ, δηλαδή θα πρέπει να δαπανηθούν σχεδόν €1,4 δισ. για δύο «γυμνά» πολεμικά πλοία. Η δαπάνη αυτή αφορά τα δύο πλοία επιφανείας χωρίς οπλικά συστήματα η προσθήκη των οποίων θα ανεβάσει το κόστος αγοράς των δύο Belh@rra για την Ελλάδα στα 2-2,4 δισ. ευρώ. «Μόνο ο Μητσοτάκης μπορεί να το αποφασίσει αυτό» λέει πρόσωπο από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Ο κ. Σκυλακάκης έχει αναλάβει το project της εξοικονόμησης 150-200 εκατ. ευρώ ετησίως για την χρηματοδότηση της προμήθειας. Ο υφυπουργός Οικονομικών θα πρέπει επίσης να λύσει τον γρίφο της μη αύξησης του χρέους με την παραλαβή της 1ης Belh@rra στα τέλη του 2023 (ή στις αρχές του 2024), αφού το κόστος της προμήθειας μπορεί να επιμερίζεται σε βάθος χρόνου αναλόγως του δανεισμού αλλά εγγράφεται μονομιάς στα δημόσια οικονομικά με την ένταξη του πλοίου στον στόλο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr