Συνταγματική αναθεώρηση: Πρεμιέρα με διαφωνίες και εκατέρωθεν βολές
Συνταγματική αναθεώρηση: Πρεμιέρα με διαφωνίες και εκατέρωθεν βολές
Κόντρα με κατηγορίες για «ιδεοληψίες» και «φιλελευθερισμό» - Πού διαφώνησαν, πού συμφώνησαν ΝΔ–ΣΥΡΙΖΑ - Η στάση των υπολοίπων κομμάτων
Με θεσμικούς και ιδεολογικούς διαξιφισμούς μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε η συζήτηση για την Αναθεώρηση του Συντάγματος στην Ολομέλεια της Βουλής.
Η πλειοψηφία σχολιάζοντας την τοποθέτηση των μελών της αξιωματικής αντιπολίτευσης μιλά για «ιδεοληπτική» και μικροπολιτική προσέγγιση που δεν συνάδει με το πνεύμα της συζήτησης ενώ επισημαίνει και την απουσία του Αλέξη Τσίπρα από την έναρξη της κορυφαίας κοινοβουλευτικής διαδικασίας.
Από την άλλη πλευρά η Κουμουνδούρου κάλεσε την ΝΔ «να αφήσει τα μικροκομματικά παιχνίδια και να υπερψηφίσει τις προτάσεις για το άρθρο 86 και την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας».
Πάντως, επί της ουσίας ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο διάλογος του εισηγητή του Κινήματος Αλλαγής Ανδρέα Λοβέρδου με τον πρόεδρο της επιτροπής Αναθεώρησης και κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ Ευριπίδη Στυλιανίδη αναφορικά με την λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία.
Ο κ. Λοβέρδος πρότεινε την τροποποίηση του άρθρου 73 για την ενίσχυση της άμεσης δημοκρατίας με την κατοχύρωση της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας με τον κ. Στυλιανίδη να απαντά πως «είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε».
Να σημειωθεί ότι σχεδόν κοινό συμπέρασμα των τοποθετήσεων κατά την πρώτη ημέρα συζήτησης είναι η άτολμη ατζέντα της παρούσας αναθεώρησης.
«Η φιλοδοξία να είχαμε μια ριζική αναθεώρηση χάθηκε», τόνισε ο πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας, καλώντας ωστόσο την εθνική αντιπροσωπεία να στηρίξει την λειψή αλλά κρίσιμη ύλη για Συνταγματική Αναθεώρηση που παρέλαβε από την προηγούμενη προτείνουσα Βουλή.
Τόσο ο εισηγητής της πλειοψηφίας Κώστας Τζαβάρας όσο και του Κινήματος Αλλαγής Ανδρέας Λοβέδρος επισήμαναν ότι λόγω ιδεοληψιών της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έμειναν εκτός διαδικασίας οι διατάξεις για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, προστασίας του περιβάλλοντος, συνταγματοποίησης δημοσιονομικών κανόνων κ.α.
Η πλειοψηφία σχολιάζοντας την τοποθέτηση των μελών της αξιωματικής αντιπολίτευσης μιλά για «ιδεοληπτική» και μικροπολιτική προσέγγιση που δεν συνάδει με το πνεύμα της συζήτησης ενώ επισημαίνει και την απουσία του Αλέξη Τσίπρα από την έναρξη της κορυφαίας κοινοβουλευτικής διαδικασίας.
Από την άλλη πλευρά η Κουμουνδούρου κάλεσε την ΝΔ «να αφήσει τα μικροκομματικά παιχνίδια και να υπερψηφίσει τις προτάσεις για το άρθρο 86 και την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας».
Πάντως, επί της ουσίας ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο διάλογος του εισηγητή του Κινήματος Αλλαγής Ανδρέα Λοβέρδου με τον πρόεδρο της επιτροπής Αναθεώρησης και κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ Ευριπίδη Στυλιανίδη αναφορικά με την λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία.
Ο κ. Λοβέρδος πρότεινε την τροποποίηση του άρθρου 73 για την ενίσχυση της άμεσης δημοκρατίας με την κατοχύρωση της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας με τον κ. Στυλιανίδη να απαντά πως «είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε».
Να σημειωθεί ότι σχεδόν κοινό συμπέρασμα των τοποθετήσεων κατά την πρώτη ημέρα συζήτησης είναι η άτολμη ατζέντα της παρούσας αναθεώρησης.
«Η φιλοδοξία να είχαμε μια ριζική αναθεώρηση χάθηκε», τόνισε ο πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας, καλώντας ωστόσο την εθνική αντιπροσωπεία να στηρίξει την λειψή αλλά κρίσιμη ύλη για Συνταγματική Αναθεώρηση που παρέλαβε από την προηγούμενη προτείνουσα Βουλή.
Τόσο ο εισηγητής της πλειοψηφίας Κώστας Τζαβάρας όσο και του Κινήματος Αλλαγής Ανδρέας Λοβέδρος επισήμαναν ότι λόγω ιδεοληψιών της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έμειναν εκτός διαδικασίας οι διατάξεις για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, προστασίας του περιβάλλοντος, συνταγματοποίησης δημοσιονομικών κανόνων κ.α.
Ειδικότερα, ο κ. Τζαβάρας τόνισε πως «Χάσαμε την ευκαιρία να ορθώσουμε μεγάλο ανάχωμα στις ζημιές της κλιματικής αλλαγής»
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Γιώργος Κατρούγκαλος υποστήριξε ότι η ΝΔ προτείνει την συνταγματοποίηση του φιλελευθερισμού ενώ επανέφερε τις καταγγελίες της Κουμουνδούρου περί προσπάθειας της κυβέρνησης να ασυλοποιήσει τα εγκλήματα του «λευκού κολάρου».
Πάντως πηγές της ΚΟ της ΝΔ σχολίαζαν μετά το τέλος των τοποθετήσεων των δύο πρώτων εισηγητών πως «Η ομιλία του εισηγητή της ΝΔ Κ. Τζαβάρα ήταν υπερβατική με έντομα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ενώ από την άλλη ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ περιορίστηκε σε μια ομιλία με ιδεοληπτικά και κομματικά χαρακτηριστικά που δεν κατάφερε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Η ΚΟ της ΝΔ θέλει να κρατήσει ψηλά το επίπεδο της συζήτησης που θα εξελιχθεί τις επόμενες ημέρες για την αναθεώρηση του Συντάγματος και επισημαίνει ότι η σημασία που αποδίδει αποδεικνύεται και με την παρουσία του πρωθυπουργού στη Βουλή σήμερα, αντίθετα με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης που δεν παρέστη».
Αν. Λοβέρδος: Άτολμη η αναθεώρηση
Για άτολμη αναθεώρηση που δεν αφορά την κοινωνία με ευθύνη της προηγούμενης πλειοψηφίας του ΣΥΡΙΖΑ μίλησε και ο κ. Ανδρέας Λοβέρδος. Ο εισηγητής του Κινήματος Αλλαγής εξήγησε « Οι εργασίες της προηγούμενης και παρούσας βουλής πέρασαν κάτω από το ραντάρ! Αν δεν υπήρχε η διάταξη για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού, κανείς δεν θα ασχολούταν».
«Το 2019 αναθεώρηση που δεν θίγει την γραφειοκρατία ή δεν ακουμπά το άρθρο 16 δεν έχει νόημα. Η επόμενη αναθεώρηση θα μπορεί να γίνει μετά από 9 χρόνια. Αρκετός χρόνος χαμένος. Το πολιτικό μας σύστημα έχει ταλέντο και έφεση στη σπατάλη του χρόνου» είπε ο κ. Λοβέρδος σε άλλο σημείο.
Γ. Γκιόκας: Υπερασπιστές αντιλαϊκών μέτρων ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ
Ο εισηγητής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας υποστήριξε ότι ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ προσπαθούν να θωρακίσουν τις αντιλαϊκές πολιτικές μέσω και της Αναθεώρησης του Συντάγματος.
«Θέλετε αυταρχικό Σύνταγμα που θα θωρακίζει την εξουσία του κεφαλαίου. Ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε προτάσεις σε αντίθετη κατεύθυνση από τα κυβερνητικά του πεπραγμένα. Όπως στα εργασιακά και στις συλλογικές συμβάσεις» είπε ενώ πρότεινε να καταργηθεί πλήρως το άρθρο 86 ώστε τα ποινικά αδικήματα υπουργών να εξετάζονται από την τακτική δικαιοσύνη.
Για διεκπεραιωτή αναθεώρηση μίλησε και ο κ. Κ. Χύτας από την Ελληνική Λύση ενώ η κυρία Αγγελική Αδαμοπούλου του ΜεΡΑ25 υποστήριξε ότι από την παρούσα διαδικασία λείπει το μεταρρυθμιστικό σθένος.
Σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας
Να σημειωθεί ότι κατά την σημερινή διαδικασία οι βουλευτές θα μιλήσουν για τις διατάξεις που αφορούν:
1η Θεματική Ενότητα:
- Σχέσεις κράτους εκκλησίας (άρθρο 3 παρ. 1,2,3, και εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης)
- Θρησκευτική ελευθερία (άρθρο 13 παρ. 5)
- Εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, όρκος, (άρθρο 33 παρ. 2)
- Όρκος βουλευτών (άρθρο 59 παρ. 1 και 2)
2η Θεματική Ενότητα:
- Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, προσωπική ελευθερία (άρθρο 5 παρ. 2)
- Προστασία οικογένειας, γάμου, μητρότητας και παιδικής ηλικίας, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες (άρθρο 21 παρ. 1 και 3 και προσθήκη παραγράφου 7)
- Προστασία της εργασίας (άρθρο 22 παρ. 1,2,4,5)
- Αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου, προστασία θεμελιωδών δικαιωμάτων (άρθρο 25 παρ. 3) Οι κρίσιμες διατάξεις:
Υπενθυμίζεται ότι τα βασικότερα σημεία του καταλόγου με τις υπο αναθεώρηση διατάξεις του κορυφαίου καταστατικού χάρτη της χώρας έχουν ως εξής:
- Αποσύνδεση της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από την πρόωρη διάλυση της Βουλής. Ο ανώτατος πολιτειακός παράγοντας της χώρας θα εκλέγεται με απόλυτη ή σχετική πλειοψηφία Η διάταξη έλαβε από την προηγούμενη, προτείνουσα Βουλή 224 ψήφους.
- Κατάργηση της σύντομης αποσβεστικής προθεσμίας προθεσμία του άρθρου 86 ώστε ο χρόνος παραγραφής των αδικημάτων που τελέστηκαν από μέλη κυβέρνησης να εξισωθεί με τον χρόνο που ισχύει για τους κοινούς πολίτες (255 ψήφους από την προτείνουσα Βουλή). Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας με επιστολή του πριν από λίγες ημέρες ζήτησε να εισαχθεί ερμηνευτική δήλωση που εξαιρεί το αδίκημα της δωροδοκίας από το αρ.86, κίνηση που θεωρήθηκε ως εκ τον υστέρων απόπειρα συνταγματοποίησης του νομικού τεχνάσματος των αδικημάτων που τελούνται «επ ευκαιρία» - και όχι κατά την άσκηση - των υπουργικών καθηκόντων.
- Περιορίζεται η προστασία της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα βουλευτικά αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής (άρθρο 62). Η διάταξη έλαβε στην προηγούμενη Βουλή 237 ψήφους.
- Η σύσταση εξεταστικών επιτροπών έπειτα πρόταση 10 βουλευτών. Σήμερα για να συζητηθεί η πρόταση στην Ολομέλεια χρειάζονται οι υπογραφές τουλάχιστον 60 βουλευτών έτσι το προνόμιο αυτό έχει μόνο η κυβερνητική παράταξη και (συνήθως) η αξιωματική αντιπολίτευση. Η συγκεκριμένη διάταξη έλαβε στη προηγούμενη Βουλή 247 ψήφους.
- Διευκολύνεται η εκλογή των ανεξάρτητων αρχών (άρθρο 101). Από την ομοφωνία και τα 4/5 που απαιτούνταν από την Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, τώρα απαιτούνται 3/5. Η διάταξη έλαβε στην προηγούμενη Βουλή 232 ψήφους.
Να σημειωθεί ότι για την αναθεώρηση των συγκεκριμένων διατάξεων απαιτείται απλή πλειοψηφία 151 βουλευτών καθώς η προηγούμενη, προτείνουσα Βουλή τις ενέκρινε με περισσότερες από 180 ψήφους.
Το άρθρο που καθορίζει την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού
Πέραν αυτών ειδικό και αυξημένο ενδιαφέρον παρουσιάζει το άρθρο 54 καθώς η αναθεώρησή του αποτελεί προϋπόθεση για την έγκριση του διακομματικού εφαρμοστικού νόμου που θα ακολουθήσει ώστε να διευκολυνθούν οι έλληνες του εξωτερικού να ψηφίζουν από τον τόπο διαμονής τους. Η διάταξη έλαβε στη προηγούμενη Βουλή 160 ψήφους που σημαίνει ότι στην παρούσα φάση απαιτούνται τουλάχιστον 180. Πάντως, η νέα προτεινόμενη ρύθμιση που κατέθεσε η πλειοψηφία επιχειρεί να ενσωματώσει τις προτάσεις των αντιπολιτευτικών κομμάτων (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΜεΡΑ25) για εισαγωγή φορολογικών κ.α. περιορισμών. Να σημειωθεί τέλος ότι για την έγκριση του εφαρμοστικού νόμου που θα ακολουθήσει απαιτούνται τουλάχιστον 200 ψήφοι.
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Γιώργος Κατρούγκαλος υποστήριξε ότι η ΝΔ προτείνει την συνταγματοποίηση του φιλελευθερισμού ενώ επανέφερε τις καταγγελίες της Κουμουνδούρου περί προσπάθειας της κυβέρνησης να ασυλοποιήσει τα εγκλήματα του «λευκού κολάρου».
Πάντως πηγές της ΚΟ της ΝΔ σχολίαζαν μετά το τέλος των τοποθετήσεων των δύο πρώτων εισηγητών πως «Η ομιλία του εισηγητή της ΝΔ Κ. Τζαβάρα ήταν υπερβατική με έντομα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ενώ από την άλλη ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ περιορίστηκε σε μια ομιλία με ιδεοληπτικά και κομματικά χαρακτηριστικά που δεν κατάφερε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Η ΚΟ της ΝΔ θέλει να κρατήσει ψηλά το επίπεδο της συζήτησης που θα εξελιχθεί τις επόμενες ημέρες για την αναθεώρηση του Συντάγματος και επισημαίνει ότι η σημασία που αποδίδει αποδεικνύεται και με την παρουσία του πρωθυπουργού στη Βουλή σήμερα, αντίθετα με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης που δεν παρέστη».
Αν. Λοβέρδος: Άτολμη η αναθεώρηση
Για άτολμη αναθεώρηση που δεν αφορά την κοινωνία με ευθύνη της προηγούμενης πλειοψηφίας του ΣΥΡΙΖΑ μίλησε και ο κ. Ανδρέας Λοβέρδος. Ο εισηγητής του Κινήματος Αλλαγής εξήγησε « Οι εργασίες της προηγούμενης και παρούσας βουλής πέρασαν κάτω από το ραντάρ! Αν δεν υπήρχε η διάταξη για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού, κανείς δεν θα ασχολούταν».
«Το 2019 αναθεώρηση που δεν θίγει την γραφειοκρατία ή δεν ακουμπά το άρθρο 16 δεν έχει νόημα. Η επόμενη αναθεώρηση θα μπορεί να γίνει μετά από 9 χρόνια. Αρκετός χρόνος χαμένος. Το πολιτικό μας σύστημα έχει ταλέντο και έφεση στη σπατάλη του χρόνου» είπε ο κ. Λοβέρδος σε άλλο σημείο.
Γ. Γκιόκας: Υπερασπιστές αντιλαϊκών μέτρων ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ
Ο εισηγητής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας υποστήριξε ότι ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ προσπαθούν να θωρακίσουν τις αντιλαϊκές πολιτικές μέσω και της Αναθεώρησης του Συντάγματος.
«Θέλετε αυταρχικό Σύνταγμα που θα θωρακίζει την εξουσία του κεφαλαίου. Ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε προτάσεις σε αντίθετη κατεύθυνση από τα κυβερνητικά του πεπραγμένα. Όπως στα εργασιακά και στις συλλογικές συμβάσεις» είπε ενώ πρότεινε να καταργηθεί πλήρως το άρθρο 86 ώστε τα ποινικά αδικήματα υπουργών να εξετάζονται από την τακτική δικαιοσύνη.
Για διεκπεραιωτή αναθεώρηση μίλησε και ο κ. Κ. Χύτας από την Ελληνική Λύση ενώ η κυρία Αγγελική Αδαμοπούλου του ΜεΡΑ25 υποστήριξε ότι από την παρούσα διαδικασία λείπει το μεταρρυθμιστικό σθένος.
Σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας
Να σημειωθεί ότι κατά την σημερινή διαδικασία οι βουλευτές θα μιλήσουν για τις διατάξεις που αφορούν:
1η Θεματική Ενότητα:
- Σχέσεις κράτους εκκλησίας (άρθρο 3 παρ. 1,2,3, και εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης)
- Θρησκευτική ελευθερία (άρθρο 13 παρ. 5)
- Εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, όρκος, (άρθρο 33 παρ. 2)
- Όρκος βουλευτών (άρθρο 59 παρ. 1 και 2)
2η Θεματική Ενότητα:
- Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, προσωπική ελευθερία (άρθρο 5 παρ. 2)
- Προστασία οικογένειας, γάμου, μητρότητας και παιδικής ηλικίας, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες (άρθρο 21 παρ. 1 και 3 και προσθήκη παραγράφου 7)
- Προστασία της εργασίας (άρθρο 22 παρ. 1,2,4,5)
- Αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου, προστασία θεμελιωδών δικαιωμάτων (άρθρο 25 παρ. 3) Οι κρίσιμες διατάξεις:
Υπενθυμίζεται ότι τα βασικότερα σημεία του καταλόγου με τις υπο αναθεώρηση διατάξεις του κορυφαίου καταστατικού χάρτη της χώρας έχουν ως εξής:
- Αποσύνδεση της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από την πρόωρη διάλυση της Βουλής. Ο ανώτατος πολιτειακός παράγοντας της χώρας θα εκλέγεται με απόλυτη ή σχετική πλειοψηφία Η διάταξη έλαβε από την προηγούμενη, προτείνουσα Βουλή 224 ψήφους.
- Κατάργηση της σύντομης αποσβεστικής προθεσμίας προθεσμία του άρθρου 86 ώστε ο χρόνος παραγραφής των αδικημάτων που τελέστηκαν από μέλη κυβέρνησης να εξισωθεί με τον χρόνο που ισχύει για τους κοινούς πολίτες (255 ψήφους από την προτείνουσα Βουλή). Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας με επιστολή του πριν από λίγες ημέρες ζήτησε να εισαχθεί ερμηνευτική δήλωση που εξαιρεί το αδίκημα της δωροδοκίας από το αρ.86, κίνηση που θεωρήθηκε ως εκ τον υστέρων απόπειρα συνταγματοποίησης του νομικού τεχνάσματος των αδικημάτων που τελούνται «επ ευκαιρία» - και όχι κατά την άσκηση - των υπουργικών καθηκόντων.
- Περιορίζεται η προστασία της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα βουλευτικά αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής (άρθρο 62). Η διάταξη έλαβε στην προηγούμενη Βουλή 237 ψήφους.
- Η σύσταση εξεταστικών επιτροπών έπειτα πρόταση 10 βουλευτών. Σήμερα για να συζητηθεί η πρόταση στην Ολομέλεια χρειάζονται οι υπογραφές τουλάχιστον 60 βουλευτών έτσι το προνόμιο αυτό έχει μόνο η κυβερνητική παράταξη και (συνήθως) η αξιωματική αντιπολίτευση. Η συγκεκριμένη διάταξη έλαβε στη προηγούμενη Βουλή 247 ψήφους.
- Διευκολύνεται η εκλογή των ανεξάρτητων αρχών (άρθρο 101). Από την ομοφωνία και τα 4/5 που απαιτούνταν από την Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, τώρα απαιτούνται 3/5. Η διάταξη έλαβε στην προηγούμενη Βουλή 232 ψήφους.
Να σημειωθεί ότι για την αναθεώρηση των συγκεκριμένων διατάξεων απαιτείται απλή πλειοψηφία 151 βουλευτών καθώς η προηγούμενη, προτείνουσα Βουλή τις ενέκρινε με περισσότερες από 180 ψήφους.
Το άρθρο που καθορίζει την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού
Πέραν αυτών ειδικό και αυξημένο ενδιαφέρον παρουσιάζει το άρθρο 54 καθώς η αναθεώρησή του αποτελεί προϋπόθεση για την έγκριση του διακομματικού εφαρμοστικού νόμου που θα ακολουθήσει ώστε να διευκολυνθούν οι έλληνες του εξωτερικού να ψηφίζουν από τον τόπο διαμονής τους. Η διάταξη έλαβε στη προηγούμενη Βουλή 160 ψήφους που σημαίνει ότι στην παρούσα φάση απαιτούνται τουλάχιστον 180. Πάντως, η νέα προτεινόμενη ρύθμιση που κατέθεσε η πλειοψηφία επιχειρεί να ενσωματώσει τις προτάσεις των αντιπολιτευτικών κομμάτων (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΜεΡΑ25) για εισαγωγή φορολογικών κ.α. περιορισμών. Να σημειωθεί τέλος ότι για την έγκριση του εφαρμοστικού νόμου που θα ακολουθήσει απαιτούνται τουλάχιστον 200 ψήφοι.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα