Μητσοτάκης: Την 1η Ιανουαρίου 2020 ξεκινά η λειτουργία του «112» - Τηρήθηκαν τα χρονοδιαγράμματα

Μητσοτάκης: Την 1η Ιανουαρίου 2020 ξεκινά η λειτουργία του «112» - Τηρήθηκαν τα χρονοδιαγράμματα

«Όπου υπάρχει βούληση, σχέδιο και σωστή ηγεσία, τα υπουργεία μπορούν να συνεργάζονται αποτελεσματικά» δήλωσε ο πρωθυπουργός, στην τελική σύσκεψη για τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης

Μητσοτάκης: Την 1η Ιανουαρίου 2020 ξεκινά η λειτουργία του «112» - Τηρήθηκαν τα χρονοδιαγράμματα
Την ικανοποίησή του για τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης «112» από την 1η Ιανουαρίου 2020, εντός των χρονοδιαγραμμάτων που είχαν τεθεί, εξέφρασε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, που βρέθηκε στην τελική σύσκεψη για το ζήτημα.

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι είχε δεσμευτεί προσωπικά για την κάλυψη του χαμένου χρόνου και την προώθηση των διαδικασιών για να υπάρξει μια πύλη αμφίδρομης ενημέρωσης, κυρίως για την ασφάλεια των πολιτών. Σύντομα θα ξεκινήσει και η καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για τις επιχειρησιακές δυνατότητες του αριθμού.

Στη συνέχεια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεναγήθηκε στο τηλεφωνικό κέντρο που λαμβάνει τις κλήσεις πολιτών και παρακολούθησε επίδειξη-αναπαράσταση συμβάντος, ενός τηλεφωνήματος από τον Όλυμπο, όπου το σύστημα εντόπισε άμεσα τη θέση του ορειβάτη. Ακολούθησε επίδειξη αποστολής προειδοποιητικού μηνύματος.

20191219 112 παρουσίαση


Ο πρωθυπουργός εξέφρασε τις ευχαριστίες του σε όσους συνεργάστηκαν το τελευταίο διάστημα. «Όπου υπάρχει βούληση, σχέδιο και σωστή ηγεσία μπορούν τα υπουργεία να συνεργάζονται αποτελεσματικά για να μπορούμε να φτάσουμε στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «από εδώ και στο εξής εναπόκειται σε όλους μας να κάνουμε σωστή χρήση αυτού του νέου εργαλείου και το οποίο στην κυριολεξία θα σώσει ζωές».

Η κυβέρνηση, ανακοίνωσε, μέσα στους πρώτους δύο μήνες του 2020 θα έχει νομοθετήσει για το νέο θεσμικό πλαίσιο της λειτουργίας της Πολιτικής Προστασίας ώστε να μπορεί να κάνει πράξη αυτό για το οποίο είχε δεσμευτεί, να εκσυγχρονίσει ουσιαστικά το συνολικό πλαίσιο της πολιτικής προστασίας στη χώρα μας.

«Μια από τις άμεσες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θα είναι τα ακραία καιρικά και φυσικά φαινόμενα τα οποία μας υποχρεώνουν να είμαστε σε αυξημένο επίπεδο ετοιμότητας. Πιστεύω πως δώσαμε τα πρώτα δείγματα γραφής το καλοκαίρι αλλά και με τις πλημμύρες», είπε επισημαίνοντας πως «είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι πρέπει να πάμε σε ένα διαφορετικό επίπεδο ετοιμότητας και οργάνωσης».

Το "112" είναι ένας τριψήφιος αριθμός, «το πρώτο "1" σηματοδοτεί το ενδιαφέρον του πολίτη, το δεύτερο "1" το ψηφιακό κράτος και το "2" το άθροισμα αυτών των δύο» είπε ο πρωθυπουργός εκφράζοντας την ευχή το νούμερο αυτό να είναι το λιγότερο αναγκαίο.

Κλείσιμο
Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος στο Χαλάνδρι από τον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερακάκη, τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη αλλά και τον γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά για τις ενέργειες που έχουν γίνει, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι σύντομα το τριψήφιο αυτό νούμερο θα βρίσκεται σε λειτουργία.


Κατά την επίσκεψη στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων ο Πρωθυπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Με πολύ μεγάλη χαρά βρίσκομαι σήμερα εδώ, στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, για να κάνουμε την τελική σύσκεψη πριν την επίσημη παράδοση της νέας πύλης επικοινωνίας έκτακτης ανάγκης, του αριθμού 112, ο οποίος θα αρχίσει να λειτουργεί από 1/1/2020.

Είχα δεσμευτεί προσωπικά ότι θα καλύψουμε το χαμένο έδαφος και θα μπορέσουμε επιτέλους να έχουμε μία πύλη αμφίδρομης επικοινωνίας, ενημέρωσης από και προς τους πολίτες, για ζητήματα που αφορούν πάνω απ’ όλα την προσωπική τους ασφάλεια. Χαίρομαι, διότι με την υποστήριξη των δύο συναρμόδιων Υπουργείων -του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη αλλά και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης- και κάτω από την ηγεσία του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, καταφέραμε και τηρήσαμε αυτό το χρονοδιάγραμμα και από 1/1/2020 θα ξεκινήσει η λειτουργία -επιτέλους, με μεγάλη καθυστέρηση- του αριθμού 112.

Θα έχουμε την ευκαιρία, με την έναρξη λειτουργίας του αριθμού και με μία καμπάνια ενημέρωσης που θα δρομολογηθεί από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, να ενημερώσουμε πλήρως το κοινό για τις πολύ μεγάλες επιχειρησιακές δυνατότητες αυτού του συστήματος.

Εγώ θέλω με την ευκαιρία αυτή, να ευχαριστήσω όλες και όλους όσοι εργάστηκαν και συνεργάστηκαν και απέδειξαν ότι όταν υπάρχει βούληση, σχέδιο και σωστή ηγεσία μπορούν συναρμόδια Υπουργεία και φορείς να συνεργάζονται αποτελεσματικά, με συγκεκριμένο παραδοτέο για να μπορούμε να φτάσουμε στο σημείο όπου βρισκόμαστε σήμερα:

Ευχαριστώ, τα στελέχη της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, τους εκπροσώπους των Ενόπλων Δυνάμεων, της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας, τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, τα στελέχη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τις δύο project managers που τόσο πολύ έτρεξαν για να υλοποιηθεί το έργο.

Από εδώ και στο εξής εναπόκειται σε όλους μας να κάνουμε σωστή χρήση αυτού του νέου εργαλείου που τίθεται στην διάθεσή μας και το οποίο πιστεύω ότι, στην κυριολεξία, θα σώσει ζωές. Αυτός είναι ο σκοπός του, αυτός είναι ο στόχος του.

Θέλω με την ευκαιρία αυτή να επισημάνω και πάλι ότι μέσα στους δύο πρώτους μήνες του 2020 θα έχουμε νομοθετήσει και για το νέο πλαίσιο της Πολιτικής Προστασίας, το οποίο έχει ήδη ετοιμαστεί και από την Γραμματεία, κάτω από την κατεύθυνση του Υπουργού, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε πράξη αυτό για το οποίο είχαμε πάλι δεσμευτεί: Να εκσυγχρονίσουμε ουσιαστικά και αποτελεσματικά το συνολικό πλαίσιο Πολιτικής Προστασίας στη χώρα μας.

Γνωρίζουμε -είναι μία συζήτηση η οποία έγινε έντονα και στη Σύνοδο Κορυφής- ότι μία από τις άμεσες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θα είναι τα ακραία φυσικά και καιρικά φαινόμενα, τα οποία μας υποχρεώνουν να είμαστε σε αυξημένο επίπεδο ετοιμότητας για να αντιμετωπίζουμε τέτοιου είδους καταστροφές.

Πιστεύω ότι φέτος δώσαμε τα πρώτα δείγματα γραφής, το καλοκαίρι -αλλά όχι μόνο- και με τις πλημμύρες. Αλλά είναι επίσης απολύτως σαφές και ξεκάθαρο ότι πρέπει να πάμε σε ένα διαφορετικό επίπεδο ετοιμότητας αλλά και οργάνωσης. Με την χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας σε όλες τις εκφάνσεις και με την καλύτερη υποστήριξη - αναδιοργάνωση του στελεχιακού μας δυναμικού. Αυτό ακριβώς θέλουμε να πετύχουμε.

«112» λοιπόν, ένας τριψήφιος αριθμός. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι το πρώτο ένα (1) σηματοδοτεί το ενδιαφέρον για τον πολίτη, το επόμενο ένα (1) σηματοδοτεί το ψηφιακό κράτος, το δύο (2) είναι η ένωση και το άθροισμα αυτών των πολιτικών.

Ας κρατήσουμε λοιπόν όλοι στην μνήμη μας αυτόν τον νέο αριθμό, θα ξεκινήσει η λειτουργία του από 1/1/2020 και εύχομαι βέβαια να μας είναι ολοένα και λιγότερο αναγκαίος.

Και πάλι συγχαρητήρια σε όλες και σε όλους που εργάστηκαν για να φέρουν εις πέρας αυτό το εξαιρετικά σύνθετο και απαιτητικό έργο».

Πώς θα λειτουργεί το «112»

Στην ολοκληρωμένη μορφή του το «112» περιλαμβάνει εισερχόμενο σκέλος, όπου οι πολίτες μπορούν να καλούν για οποιαδήποτε έκτακτη ανάγκη από οπουδήποτε στην ΕΕ, και το νέο εξερχόμενο σκέλος, χάρη στο οποίο πολίτες που βρίσκονται σε συγκεκριμένες περιοχές θα λαμβάνουν προειδοποιήσεις μέσω μηνυμάτων σε περιπτώσεις καταστροφών.

Τα μηνύματα δεν επιφέρουν οποιαδήποτε χρέωση. Θα είναι γραμμένα στα ελληνικά και τα αγγλικά, θα είναι προσαρμοσμένα στο είδος της εκάστοτε καταστροφής και θα παρέχουν οδηγίες και μέτρα αυτοπροστασίας.

Το εξερχόμενο σκέλος θα ενεργοποιείται μόνο σε περιπτώσεις που εκτιμάται πως υπάρχει άμεσος κίνδυνος για τη ζωή των πολιτών και όχι για κάθε συμβάν. Συνεπώς, οι πολίτες θα πρέπει να λαμβάνουν αμέσως υπόψη κάθε ειδοποίηση και να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες που τους δίνονται. Αυτό δεν υποκαθιστά άλλες μεθόδους ειδοποίησης από την Αστυνομία και την Πυροσβεστική, ειδικά τις νυχτερινές ώρες κατά τις οποίες έχει διαπιστωθεί πως «κλασικές» λύσεις είναι αποτελεσματικότερες.

Η υπηρεσία προβλέπει την αποστολή μηνυμάτων διαφορετικών τύπων ώστε να ενημερωθούν όλοι οι δυνητικοί αποδέκτες, ανεξάρτητα από το είδος κινητού τηλεφώνου που διαθέτουν.

Οι πολίτες που διαθέτουν «έξυπνες» συσκευές (smartphones) δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια ενέργεια ώστε να λάβουν προειδοποιητικά μηνύματα, πέραν του να διατηρούν ενημερωμένο το λογισμικό του κινητού τηλεφώνου τους.

Όσοι διαθέτουν συσκευές παλαιότερης τεχνολογίας θα χρειαστεί να εγγραφούν στη βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Το ίδιο ισχύει για όσους επιθυμούν να ειδοποιούνται μέσω email ή φωνητικού συναγερμού.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης