Οι τομεάρχες της ΝΔ ζητούν…εξηγήσεις
22.12.2010
14:38
Οι τομεάρχες της ΝΔ, Γιώργος Κασαπίδης, Σταύρος Καλαφάτης και Αθανάσιος Δαβάκης, για τον προϋπολογισμό του 2011..
Ο τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης της ΝΔ, Γιώργος Κασαπίδης, ανέφερε, στην ομιλία του στη συζήτηση επί του προϋπολογισμού του 2011 στη Βουλή, πως οι Έλληνες είναι πεπεισμένοι πως «το πολιτικό σύστημα και γενικώς αυτό το σύστημα που υπηρετούμε, έχει χρεοκοπήσει. Έχει χρεοκοπήσει ως καρπός της χρεοκοπίας της οικονομίας μας, που είναι απότοκο της πνευματικής χρεοκοπίας της χώρας μας».
«Όταν η χώρα μας καλείται να πληρώσει και τους τόκους και τα τοκοχρεολύσια και να δανείζεται για να καλύψει αυτά τα ποσά, είναι πολύ απλό και εύκολο να κατανοήσει κάποιος σε πόσο τραγική κατάσταση έχουμε φτάσει. Και φτάσαμε γιατί όλα αυτά τα χρόνια κοροϊδεύαμε τους Έλληνες πολίτες και δανειζόμασταν χρήματα από το εξωτερικό για να συντηρούμε μία επίπλαστη ευημερία και έτσι να καλύπτουμε και την ανάγκη του πολιτικού συστήματος να επιβιώσει, χωρίς να λαμβάνει και να υπόκειται στο πολιτικό κόστος από πράξεις και αποφάσεις που θα έπρεπε να λάβει έγκαιρα.
«Ακόμη και τον τομέα της αγροτικής παραγωγής της χώρας μας - όπου από το 1980 μέχρι και το 2010, ήρθαν στην πατρίδα μας περίπου 80.000.000.000 ευρώ - καταφέραμε όλα αυτά τα χρόνια να τον καταστήσουμε ελλειμματικό. Το 1981-1982 η συμμετοχή του πρωτογενούς τομέα στο ΑΕΠ της χώρας ήταν της τάξεως του 17,5%, ενώ σήμερα αγγίζει μόλις και μετά βίας το 3,5%. Άραγε όλα αυτά τα χρήματα ήρθαν για να οδηγήσουμε σε χρεοκοπία και την αγροτική μας οικονομία;» αναρωτήθηκε ο κ. Κασαπίδης.
Ο τομεάρχης Μεταφορών της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης, παραδέχθηκε πως το υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων, λαμβάνει αυξημένες πιστώσεις κατά 16,4% και αποτελεί, μαζί με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, «τις τρανταχτές εξαιρέσεις σε σχέση με άλλα υπουργεία, των οποίων οι πιστώσεις μειώνονται σημαντικά. Ας μη βιαστεί όμως κανείς να συμπεράνει, πως η αύξηση αυτή, ενισχύει ουσιαστικά τις υποδομές και τις μεταφορές στη χώρα: Το 53% του συνολικού προϋπολογισμού πιστώσεων του ΥΠΟΜΕΔΙ αφορά μεταβιβαστικές πληρωμές στις υπηρεσίες μεταφορών. Σίγουρα απαιτούνται συγκεκριμένες εξηγήσεις αν πρόκειται για το προσωπικό που τελεί σε αργία, ή που θα βρεθεί μέσα στο 2011 σε στάδιο μετάβασης λόγω μετατάξεων, όπως το προσωπικό της Ολυμπιακής ή το πλεονάζον προσωπικό του ΟΣΕ», ανέφερε ο βουλευτής.
Ο κ. Καλαφάτης παρατήρησε επίσης, πως στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού, αναφέρεται πως για τις δημόσιες συγκοινωνίες της Αθήνας, τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «δεν κατέστη δυνατόν να έχουμε αξιόπιστα οικονομικά στοιχεία» και αναρωτήθηκε, «πώς είναι δυνατόν η κυβέρνηση να προχωρήσει σε εξυγίανση των ανωτέρω ΔΕΚΟ και να βγάζει συμπεράσματα για ελλείμματα, χρέη ή μισθολογικά κόστη χωρίς να έχει στα χέρια της αξιόπιστα οικονομικά στοιχεία, όπως η ίδια ομολογεί».
«Ο Προϋπολογισμός του 2011 διαφαίνεται ανεδαφικός και ακόμα περισσότερο έωλος από τον προηγούμενο, ο οποίος απέτυχε σε όλα τα μεγέθη που είχε θέσει ως στόχους. Γι’ αυτό και πρέπει να καταψηφιστεί, τόσο στα σημεία του, όσο και στο σύνολό του», κατέληξε ο κ. Καλαφάτης.
«Όταν η χώρα μας καλείται να πληρώσει και τους τόκους και τα τοκοχρεολύσια και να δανείζεται για να καλύψει αυτά τα ποσά, είναι πολύ απλό και εύκολο να κατανοήσει κάποιος σε πόσο τραγική κατάσταση έχουμε φτάσει. Και φτάσαμε γιατί όλα αυτά τα χρόνια κοροϊδεύαμε τους Έλληνες πολίτες και δανειζόμασταν χρήματα από το εξωτερικό για να συντηρούμε μία επίπλαστη ευημερία και έτσι να καλύπτουμε και την ανάγκη του πολιτικού συστήματος να επιβιώσει, χωρίς να λαμβάνει και να υπόκειται στο πολιτικό κόστος από πράξεις και αποφάσεις που θα έπρεπε να λάβει έγκαιρα.
«Ακόμη και τον τομέα της αγροτικής παραγωγής της χώρας μας - όπου από το 1980 μέχρι και το 2010, ήρθαν στην πατρίδα μας περίπου 80.000.000.000 ευρώ - καταφέραμε όλα αυτά τα χρόνια να τον καταστήσουμε ελλειμματικό. Το 1981-1982 η συμμετοχή του πρωτογενούς τομέα στο ΑΕΠ της χώρας ήταν της τάξεως του 17,5%, ενώ σήμερα αγγίζει μόλις και μετά βίας το 3,5%. Άραγε όλα αυτά τα χρήματα ήρθαν για να οδηγήσουμε σε χρεοκοπία και την αγροτική μας οικονομία;» αναρωτήθηκε ο κ. Κασαπίδης.
Ο τομεάρχης Μεταφορών της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης, παραδέχθηκε πως το υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων, λαμβάνει αυξημένες πιστώσεις κατά 16,4% και αποτελεί, μαζί με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, «τις τρανταχτές εξαιρέσεις σε σχέση με άλλα υπουργεία, των οποίων οι πιστώσεις μειώνονται σημαντικά. Ας μη βιαστεί όμως κανείς να συμπεράνει, πως η αύξηση αυτή, ενισχύει ουσιαστικά τις υποδομές και τις μεταφορές στη χώρα: Το 53% του συνολικού προϋπολογισμού πιστώσεων του ΥΠΟΜΕΔΙ αφορά μεταβιβαστικές πληρωμές στις υπηρεσίες μεταφορών. Σίγουρα απαιτούνται συγκεκριμένες εξηγήσεις αν πρόκειται για το προσωπικό που τελεί σε αργία, ή που θα βρεθεί μέσα στο 2011 σε στάδιο μετάβασης λόγω μετατάξεων, όπως το προσωπικό της Ολυμπιακής ή το πλεονάζον προσωπικό του ΟΣΕ», ανέφερε ο βουλευτής.
Ο κ. Καλαφάτης παρατήρησε επίσης, πως στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού, αναφέρεται πως για τις δημόσιες συγκοινωνίες της Αθήνας, τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «δεν κατέστη δυνατόν να έχουμε αξιόπιστα οικονομικά στοιχεία» και αναρωτήθηκε, «πώς είναι δυνατόν η κυβέρνηση να προχωρήσει σε εξυγίανση των ανωτέρω ΔΕΚΟ και να βγάζει συμπεράσματα για ελλείμματα, χρέη ή μισθολογικά κόστη χωρίς να έχει στα χέρια της αξιόπιστα οικονομικά στοιχεία, όπως η ίδια ομολογεί».
«Ο Προϋπολογισμός του 2011 διαφαίνεται ανεδαφικός και ακόμα περισσότερο έωλος από τον προηγούμενο, ο οποίος απέτυχε σε όλα τα μεγέθη που είχε θέσει ως στόχους. Γι’ αυτό και πρέπει να καταψηφιστεί, τόσο στα σημεία του, όσο και στο σύνολό του», κατέληξε ο κ. Καλαφάτης.
Ο τομεάρχης Πολιτισμού της ΝΔ, Αθανάσιος Δαβάκης, από την άλλη, κατηγόρησε την κυβέρνηση και τον υπουργό Πολιτισμού προσωπικά, για ανυπαρξία πολιτικής σχετικά με τα ωράρια των μουσείων: «Τα μουσεία έχουν δεινοπαθήσει από την πολιτική του κ. Γερουλάνου. Έχουν δεινοπαθήσει και οι Έλληνες πολίτες, αλλά κυρίως οι επισκέπτες της πατρίδας μας όσον αφορά την επισκεψιμότητά τους».
«Μετά την κατάργηση του ΟΠΕΠ, όλα τα πωλητήρια των μουσείων μας, των μεγαλυτέρων μουσείων της χώρας, όπως του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, σήμερα είναι κλειστά. Πηγαίνετε σήμερα, πάρτε ένα τηλέφωνο στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και θα δείτε ότι το πωλητήριό του είναι κλειστό. Για ποια συνέργεια μπορούμε να μιλήσουμε σήμερα, όταν συνεζεύχθη το Υπουργείο Πολιτισμού με το Υπουργείο Τουρισμού και σήμερα ένας τουρίστας μπορεί να πάει στον “χ” αρχαιολογικό χώρο και ο διπλανός να είναι κλειστός;»
Ο κ. Δαβάκης, επανέλαβε την πρόταση της ΝΔ, για ίδρυση και λειτουργία μιας Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και Αρχαιοτήτων Νεωτέρων Μνημείων, σε κάθε νομό, «ούτως ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι Έλληνες πολίτες με το πρόβλημα το οποίο λέγεται αρχαιολογία», ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «δεν έχει κάνει τίποτα, προκειμένου να αξιοποιήσει την περιουσία του υπουργείου Πολιτισμού».
«Το υπουργείο πληρώνει 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως σε ενοίκια για να στεγαστεί, ενώ όλη η οδός Ασωμάτων στο Θησείο και όλες οι περιοχές αυτές πέριξ του Θησείου ανήκουν σ’ αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Μετά την κατάργηση του ΟΠΕΠ, όλα τα πωλητήρια των μουσείων μας, των μεγαλυτέρων μουσείων της χώρας, όπως του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, σήμερα είναι κλειστά. Πηγαίνετε σήμερα, πάρτε ένα τηλέφωνο στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και θα δείτε ότι το πωλητήριό του είναι κλειστό. Για ποια συνέργεια μπορούμε να μιλήσουμε σήμερα, όταν συνεζεύχθη το Υπουργείο Πολιτισμού με το Υπουργείο Τουρισμού και σήμερα ένας τουρίστας μπορεί να πάει στον “χ” αρχαιολογικό χώρο και ο διπλανός να είναι κλειστός;»
Ο κ. Δαβάκης, επανέλαβε την πρόταση της ΝΔ, για ίδρυση και λειτουργία μιας Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και Αρχαιοτήτων Νεωτέρων Μνημείων, σε κάθε νομό, «ούτως ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι Έλληνες πολίτες με το πρόβλημα το οποίο λέγεται αρχαιολογία», ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «δεν έχει κάνει τίποτα, προκειμένου να αξιοποιήσει την περιουσία του υπουργείου Πολιτισμού».
«Το υπουργείο πληρώνει 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως σε ενοίκια για να στεγαστεί, ενώ όλη η οδός Ασωμάτων στο Θησείο και όλες οι περιοχές αυτές πέριξ του Θησείου ανήκουν σ’ αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr