Πλακιωτάκης στον ΘΕΜΑ 104,6: Ερευνούμε το ενδεχόμενο υποκίνησης των επεισοδίων στη Μόρια
04.02.2020
09:27
Τέτοιες παραβατικές ενέργειες δεν συνάδουν με τις διαδικασίες παροχής ασύλου - Πιλοτικό μέτρο ο πλωτός φράχτης - Η Τουρκία δεν τηρεί τους βασικούς όρους της συμφωνίας με την ΕΕ για το μεταναστευτικό
Ως «ζήτημα εθνικής σημασίας» χαρακτήρισε το μεταναστευτικό ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης στον ΘΕΜΑ 104,6.
Σχολίαζοντας, δε, τα πολύωρα επεισόδια στη Μόρια τη Δευτέρα, ο κ. Πλακιωτάκης παρατήρησε ότι «τέτοιες παραβατικές ενέργειες δεν συνάδουν με τις διαδικασίες παροχής ασύλου» προσθέτοντας ότι «οι ελληνικές αρχές ερευνούν το ενδεχόμενο υποκίνησης τέτοιων αντιδράσεων».
«Η πολιτική της κυβέρνησης έχει αλλάξει. Δεν μιλάμε για πολιτικές ανοιχτών συνόρων ούτε ότι θαλάσσια σύνορα δεν υπάρχουν. Αναγνωρίζουμε ότι υπαρχει πρόβλημα ιδιαίτερα σε νησιωτικές περιοχές όπου οι μετανάστες είναι περισσότεροι από τους κατοίκους και χρειάζεται αποσυμφόρηση» πρόσθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Πιλοτικό μέτρο το πλωτό φράγμα
Κληθείς να τοποθετηθεί επί του σχεδίου για πλωτό φράγμα είπε ότι «είναι ένα πιλοτικό μέτρο. Έχουμε την υποχρέωση να λάβουμε την οποιαδήποτε πρωτοβουλία για την ενίσχυση των θαλασσίων συνόρων της πατρίδας. Δεν αποτελεί από μόνο του τη λύση. Γι' αυτό ενισχύουμε το Λιμενικό με ανθρώπινα μέσα και συστήματα. Πριν από μια εβδομάδα υπέγραψα συμβασιοποίηση ακόμα 15 πλωτών για το Λιμενικό ενώ από τον Απρίλιο θα αρχίσουν να παραδιδονται τα πλωτά που έκαναν δωρεά η Ένωση Εφοπλιστών».
«Πρέπει επιτέλους να δείξουμε την εντύπωση ότι όχι απλά ενισχύουμε τη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων αλλά ότι παίρνουμε και πρωτοβουλίες» συμπλήρωσε ο Γιάννης Πλακιωτάκης.
Υπογράμμισε, επίσης, ότι «για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια αυξάνεται κατά 1.500 άτομα η οργανική δύναμη του Λιμενικού με 900 εξ αυτών σε υπηρεσίες του ανατολικού Αιγαίου».
Απαντώντας σε ερωτήματα ακροατών σχετικά με τις ενέργειες του Λιμενικού στο ανατολικό Αιγαίο, ο Γιάννης Πλακιωτάκης είπε ότι «οι συγκυρίες και οι ανάγκες οδήγησαν ένα μεγάλο μέρος του Λιμενικού να ασχολείται με το μεταναστευτικό. Το 20% του προσωπικού και 30% των μέσων ασχολείται με το μεταναστευτικό με αξιοπρέπεια.
Η Τουρκία δεν τηρείς τους όρους της συμφωνίας με την ΕΕ
Παρατήρησε, παράλληλα, ότι «η Τουρκία δεν τηρεί τους βασικούς όρους της συμφωνίας με την ΕΕ και συνεχίζει να χρησιμοποιεί τον ανθρώπινο παράγοντα για επίτευξη γεωπολιτικών επιδιώξεων. Τα στελέχη του Λιμενικού υπερβάλλουν εαυτούς. Σε κάθε περίπτωση καταλαβαίνετε ότι πολλές φορές και λόγω του καιρού αλλά κυρίως λόγω της απροθυμίας της Τουρκίας να εφαρμόσει τη συμφωνία υπάρχουν αυξημένες ροές» ενώ κάλεσε την Ευρώπη «να αναλάβει τις ευθύνες της».
Διευκρίνισε, ακόμα, ότι «υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες εμπλοκής στην θάλασσα. Δεν μπορεί να προχωρήσει σε push back όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Τέτοιου είδους συμπεριφορές είναι μακριά από το Λιμενικό. Υπήρξαν περιπτώσεις στο παρελθόν αλλά τότε δεν υπήρχε FRONTEX και παρουσία του ΝΑΤΟ».
Ερωτηθείς για την καταγγελία των Τούρκων ότι τα προηγούμενα 24ωρα υπήρξε ένταση στα Ίμια ανάμεσα στο ελληνικό Λιμενικό και την τουρκική ακτοφυλακή ο υπουργός Ναυτιλίας παρατήρησε ότι «αυτή την περίοδο υπάρχουν συγκεκριμένες προκλητικές ενέργειες από την πλευρά της Τουρκίας. Εμείς έχουμε υποχρέωση να διατηρήσουμε την ψυχραιμία αλλά και να δείξουμε επιχειρησιακή ετοιμότητα και αποφασιστικότητα. Στο συγκεκριμένο συμβάν δεν υπήρξε καμία επίσημη ενημέρωση».
Πώς θα εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο στην Κρήτη
Για το μεταφορικό ισοδύναμο, τέλος, εξήγησε ότι «για την Κρήτη θα εφαρμοστεί μόνο για τις επιχειρήσεις εκείνες που θέλουμε να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια». Όπως είπε «1,5 έτος μετά την εφαρμογή του μέτρου έχουν παρατηρηθεί στρεβλώσεις και αστοχίες. Για παράδειγμα στρεβλώσεις παρατηρούνται στα καύσιμα. Εμείς θέλουμε αυτός που θα ωφεληθεί να είναι ο τελικός καταναλωτής. Εμείς θέλουμε να εξορθολογίσουμε τη λειτουργία του και όχι να δημιουργήσουμε επιδοματικά τροφοδοτούμενες επιχειρήσεις. Εμείς θέλουμε να τονίσουμε τον αναπτυξιακό του χαρακτήρα».
Σχολίαζοντας, δε, τα πολύωρα επεισόδια στη Μόρια τη Δευτέρα, ο κ. Πλακιωτάκης παρατήρησε ότι «τέτοιες παραβατικές ενέργειες δεν συνάδουν με τις διαδικασίες παροχής ασύλου» προσθέτοντας ότι «οι ελληνικές αρχές ερευνούν το ενδεχόμενο υποκίνησης τέτοιων αντιδράσεων».
«Η πολιτική της κυβέρνησης έχει αλλάξει. Δεν μιλάμε για πολιτικές ανοιχτών συνόρων ούτε ότι θαλάσσια σύνορα δεν υπάρχουν. Αναγνωρίζουμε ότι υπαρχει πρόβλημα ιδιαίτερα σε νησιωτικές περιοχές όπου οι μετανάστες είναι περισσότεροι από τους κατοίκους και χρειάζεται αποσυμφόρηση» πρόσθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Πιλοτικό μέτρο το πλωτό φράγμα
Κληθείς να τοποθετηθεί επί του σχεδίου για πλωτό φράγμα είπε ότι «είναι ένα πιλοτικό μέτρο. Έχουμε την υποχρέωση να λάβουμε την οποιαδήποτε πρωτοβουλία για την ενίσχυση των θαλασσίων συνόρων της πατρίδας. Δεν αποτελεί από μόνο του τη λύση. Γι' αυτό ενισχύουμε το Λιμενικό με ανθρώπινα μέσα και συστήματα. Πριν από μια εβδομάδα υπέγραψα συμβασιοποίηση ακόμα 15 πλωτών για το Λιμενικό ενώ από τον Απρίλιο θα αρχίσουν να παραδιδονται τα πλωτά που έκαναν δωρεά η Ένωση Εφοπλιστών».
«Πρέπει επιτέλους να δείξουμε την εντύπωση ότι όχι απλά ενισχύουμε τη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων αλλά ότι παίρνουμε και πρωτοβουλίες» συμπλήρωσε ο Γιάννης Πλακιωτάκης.
Υπογράμμισε, επίσης, ότι «για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια αυξάνεται κατά 1.500 άτομα η οργανική δύναμη του Λιμενικού με 900 εξ αυτών σε υπηρεσίες του ανατολικού Αιγαίου».
Απαντώντας σε ερωτήματα ακροατών σχετικά με τις ενέργειες του Λιμενικού στο ανατολικό Αιγαίο, ο Γιάννης Πλακιωτάκης είπε ότι «οι συγκυρίες και οι ανάγκες οδήγησαν ένα μεγάλο μέρος του Λιμενικού να ασχολείται με το μεταναστευτικό. Το 20% του προσωπικού και 30% των μέσων ασχολείται με το μεταναστευτικό με αξιοπρέπεια.
Η Τουρκία δεν τηρείς τους όρους της συμφωνίας με την ΕΕ
Παρατήρησε, παράλληλα, ότι «η Τουρκία δεν τηρεί τους βασικούς όρους της συμφωνίας με την ΕΕ και συνεχίζει να χρησιμοποιεί τον ανθρώπινο παράγοντα για επίτευξη γεωπολιτικών επιδιώξεων. Τα στελέχη του Λιμενικού υπερβάλλουν εαυτούς. Σε κάθε περίπτωση καταλαβαίνετε ότι πολλές φορές και λόγω του καιρού αλλά κυρίως λόγω της απροθυμίας της Τουρκίας να εφαρμόσει τη συμφωνία υπάρχουν αυξημένες ροές» ενώ κάλεσε την Ευρώπη «να αναλάβει τις ευθύνες της».
Διευκρίνισε, ακόμα, ότι «υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες εμπλοκής στην θάλασσα. Δεν μπορεί να προχωρήσει σε push back όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Τέτοιου είδους συμπεριφορές είναι μακριά από το Λιμενικό. Υπήρξαν περιπτώσεις στο παρελθόν αλλά τότε δεν υπήρχε FRONTEX και παρουσία του ΝΑΤΟ».
Ερωτηθείς για την καταγγελία των Τούρκων ότι τα προηγούμενα 24ωρα υπήρξε ένταση στα Ίμια ανάμεσα στο ελληνικό Λιμενικό και την τουρκική ακτοφυλακή ο υπουργός Ναυτιλίας παρατήρησε ότι «αυτή την περίοδο υπάρχουν συγκεκριμένες προκλητικές ενέργειες από την πλευρά της Τουρκίας. Εμείς έχουμε υποχρέωση να διατηρήσουμε την ψυχραιμία αλλά και να δείξουμε επιχειρησιακή ετοιμότητα και αποφασιστικότητα. Στο συγκεκριμένο συμβάν δεν υπήρξε καμία επίσημη ενημέρωση».
Πώς θα εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο στην Κρήτη
Για το μεταφορικό ισοδύναμο, τέλος, εξήγησε ότι «για την Κρήτη θα εφαρμοστεί μόνο για τις επιχειρήσεις εκείνες που θέλουμε να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια». Όπως είπε «1,5 έτος μετά την εφαρμογή του μέτρου έχουν παρατηρηθεί στρεβλώσεις και αστοχίες. Για παράδειγμα στρεβλώσεις παρατηρούνται στα καύσιμα. Εμείς θέλουμε αυτός που θα ωφεληθεί να είναι ο τελικός καταναλωτής. Εμείς θέλουμε να εξορθολογίσουμε τη λειτουργία του και όχι να δημιουργήσουμε επιδοματικά τροφοδοτούμενες επιχειρήσεις. Εμείς θέλουμε να τονίσουμε τον αναπτυξιακό του χαρακτήρα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr