Μπαρτσελόνα: Μετά τον Μέσι φεύγουν και οι χορηγοί
14.09.2021
18:33
Η Μπαρτσελόνα βρίσκεται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση και τα πράγματα χειροτερεύουν καθώς δύο από τους βασικούς χορηγούς της ομάδας αποφάσισαν να μην ανανεώσουν τη συνεργασία τους με τους Καταλανούς
Κάποτε οι υποψήφιες εταιρίες που ήθελαν να γίνουν χορηγοί της Μπαρτσελόνα έμπαιναν σε λίστα αναμονής ετών καθώς το brand name των μπλαουγκράνα ήταν από τα πλέον ισχυρά στον πλανήτη.
Τα τελευταία χρόνια όμως οι Καταλανοί έχουν καταφέρει (κυρίως λόγω του προηγούμενου προέδρου τους Ζοσέπ Μαρία Μπαρτομέου) να χαλάσουν την εικόνα τους και οι επιπτώσεις αρχίζουν να γίνονται ολοένα και πιο έντονες.
Η φυγή του Λιονέλ Μέσι ήταν το πρώτο μεγάλο χτύπημα και παρόλο που αγωνιστικά θα περιμένουμε να δούμε πόσο θα επηρεάσει, από πλευράς μάρκετινγκ η απώλεια του Αργεντινού ήδη έχει αρχίσει να κοστίζει ακριβά.
Τα πρώτα δείγματα ήρθαν με τη μεγάλη πτώση από την πώληση στις φανέλες και από τη μείωση των εισιτηρίων διαρκείας, αλλά και το νέο χτύπημα ήταν εξίσου σημαντικό.
Όπως έγινε γνωστή η Rakuten, το λογότυπο της οποίας βρίσκεται στη φανέλα της Μπαρτσελόνα από το 2017 αποφάσισε να μην ανανεώσει τη συνεργασία της με τους Καταλανούς μετά το τέλος της τρέχουσας αγωνιστικής περιόδου.
Παρόλο που οι δύο πλευρές είχαν επεκτείνει τη συμφωνία τους τον περασμένο Νοέμβριο για δύο ακόμη σεζόν, με την ιαπωνική εταιρία να πληρώνει σ' αυτήν την πενταετία περισσότερα από 250 εκατ. ευρώ, οι άνθρωποι της έκριναν ότι αυτή η συμφωνία δεν τους προσφέρει πλέον αυτά που περιμέναν κι αποφάσισαν να... απαγκιστρωθούν (κι ας μειώθηκε το ποσό από τα 55 εκατ. το χρόνο σε 35 εκατ. ετησίως μετά την τελευταία ανανέωση).
Πέρα όμως από το βασικό χορηγό η Μπαρτσελόνα είναι σε αναζήτηση και του τρίτου χορηγού της (αν θεωρήσουμε δεύτερη τη Nike που είναι χορηγός αθλητικού υλικού) καθώς και η εταιρία Beko αποφάσισε να μην ανανεώσει τη συνεργασία τους.
Η τουρκική εταιρία λευκών συσκευών οικιακής χρήσης ανήκε στη χορηγική ομάδα των Καταλανών από το 2014 και την τριετία 2018-2021 έδωσε περίπου 60 εκατ. για να διαφημίζεται στα μανίκια της φανέλας και στο γήπεδο με την περσινή ετήσια ανανέωση να ρίχνει το ποσό στα 10 εκατ..
Η Beko είχε επενδύσει στα αστέρια της Μπαρτσελόνα για να διευρύνει τη φήμη της και τα κατάφερε καθώς έρευνες απέδειξαν ότι αναγνωρισιμότητα της εταιρίας παρουσίασε αύξηση 25% ετησίως, ωστόσο σε μια Μπαρτσελόνα χωρίς τον Μέσι κρίθηκε ότι δεν θα έχει σε καμία περίπτωση την ίδια ανταποδοτικότητα.
Κι αν προσθέσει κανείς τα (μειωμένα) λεφτά που έχασαν οι Καταλανοί από τις δύο εταιρίες, αντιλαμβάνεται ότι μπορεί η Μπαρτσελόνα να γλίτωσε τα 30, 35 εκατ. ευρώ που θα έδινε στον Αργεντινό (είχε συμφωνήσει σε μείωση μισθού), αλλά ήδη έχει χάσει πολλά περισσότερα.
Τα τελευταία χρόνια όμως οι Καταλανοί έχουν καταφέρει (κυρίως λόγω του προηγούμενου προέδρου τους Ζοσέπ Μαρία Μπαρτομέου) να χαλάσουν την εικόνα τους και οι επιπτώσεις αρχίζουν να γίνονται ολοένα και πιο έντονες.
Η φυγή του Λιονέλ Μέσι ήταν το πρώτο μεγάλο χτύπημα και παρόλο που αγωνιστικά θα περιμένουμε να δούμε πόσο θα επηρεάσει, από πλευράς μάρκετινγκ η απώλεια του Αργεντινού ήδη έχει αρχίσει να κοστίζει ακριβά.
Τα πρώτα δείγματα ήρθαν με τη μεγάλη πτώση από την πώληση στις φανέλες και από τη μείωση των εισιτηρίων διαρκείας, αλλά και το νέο χτύπημα ήταν εξίσου σημαντικό.
Όπως έγινε γνωστή η Rakuten, το λογότυπο της οποίας βρίσκεται στη φανέλα της Μπαρτσελόνα από το 2017 αποφάσισε να μην ανανεώσει τη συνεργασία της με τους Καταλανούς μετά το τέλος της τρέχουσας αγωνιστικής περιόδου.
Παρόλο που οι δύο πλευρές είχαν επεκτείνει τη συμφωνία τους τον περασμένο Νοέμβριο για δύο ακόμη σεζόν, με την ιαπωνική εταιρία να πληρώνει σ' αυτήν την πενταετία περισσότερα από 250 εκατ. ευρώ, οι άνθρωποι της έκριναν ότι αυτή η συμφωνία δεν τους προσφέρει πλέον αυτά που περιμέναν κι αποφάσισαν να... απαγκιστρωθούν (κι ας μειώθηκε το ποσό από τα 55 εκατ. το χρόνο σε 35 εκατ. ετησίως μετά την τελευταία ανανέωση).
Πέρα όμως από το βασικό χορηγό η Μπαρτσελόνα είναι σε αναζήτηση και του τρίτου χορηγού της (αν θεωρήσουμε δεύτερη τη Nike που είναι χορηγός αθλητικού υλικού) καθώς και η εταιρία Beko αποφάσισε να μην ανανεώσει τη συνεργασία τους.
Η τουρκική εταιρία λευκών συσκευών οικιακής χρήσης ανήκε στη χορηγική ομάδα των Καταλανών από το 2014 και την τριετία 2018-2021 έδωσε περίπου 60 εκατ. για να διαφημίζεται στα μανίκια της φανέλας και στο γήπεδο με την περσινή ετήσια ανανέωση να ρίχνει το ποσό στα 10 εκατ..
Η Beko είχε επενδύσει στα αστέρια της Μπαρτσελόνα για να διευρύνει τη φήμη της και τα κατάφερε καθώς έρευνες απέδειξαν ότι αναγνωρισιμότητα της εταιρίας παρουσίασε αύξηση 25% ετησίως, ωστόσο σε μια Μπαρτσελόνα χωρίς τον Μέσι κρίθηκε ότι δεν θα έχει σε καμία περίπτωση την ίδια ανταποδοτικότητα.
Κι αν προσθέσει κανείς τα (μειωμένα) λεφτά που έχασαν οι Καταλανοί από τις δύο εταιρίες, αντιλαμβάνεται ότι μπορεί η Μπαρτσελόνα να γλίτωσε τα 30, 35 εκατ. ευρώ που θα έδινε στον Αργεντινό (είχε συμφωνήσει σε μείωση μισθού), αλλά ήδη έχει χάσει πολλά περισσότερα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr