ΠΑΟΚ: Υπεγράφησαν οι συμβάσεις για τη Νέα Τούμπα
21.06.2022
14:23
Οι υπογραφές στις συμβάσεις μπήκαν, ο ΠΑΟΚ προχωράει με σταθερά βήματα στο πρότζεκτ της Νέας Τούμπας και το μεσημέρι της Τρίτης παρουσιάστηκαν οι εταιρείες που αναλαμβάνουν τη μελέτη, το σχεδιασμό και τη κατασκευή του καινούργιου γηπέδου
Παρόντες στη συνέντευξη Τύπου ήταν η Μαρία Γκοντσάρεβα κι ο Μάκης Γκαγκάτσης, αλλά και εκπρόσωποι των δύο εταιριών που μίλησαν κατά την παρουσίαση.
Αναλυτικά, όσα ειπώθηκαν:
Μάκης Γκαγκάτσης: «Σίγουρα πρόκειται για μία από τις πιο ιστορικές ημέρες, στην ιστορία του ΠΑΟΚ. Μία ημέρα που την περιμέναμε καιρό και θα μνομονεύεται. Σήμερα, έγινε το πρώτο βήμα με την υπογραφή των συμβάσεων, για την κατασκευή του γηπέδου της Νέας Τούμπας. Μία ημέρα που χωρίς τον ευεργέτη του συλλόγου, δε θα τη μνημονεύαμε καν. Η επιμονή του Ιβάν Σαββίδη, οδήγησε σε αυτή την κατάσταση, η δύναμή του, όραμά του, όπως τα υποσχέθηκε όλα από την πρωτη στιγμή, όταν ανέλαβε τα ηνία του ΠΑΟΚ. Δε θα πω πολλά… Ο project director κι ο project manager του έργου, θα πουν περισσότερα πράγματα και θα απαντήσουν και στις ερωτήσεις. Είναι άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί πολύ».
Δημήτρης Μουτσάκης – Project Director: «Είναι πράγματι μία πολύ σημαντική μέρα, μετά την έγκριση του Π.Δ. όλος ο χώρος έχει μελετηθεί. Ο μελετητής είναι το σχήμα Salfo-Populous. Πρόκειται για ένα σχήμα πολλών εταιριών με αρχιτέκτονα του σχήματος την εταιρία Populous, που έχει να επιδείξει σπουδαίο έργο. Η εταιρία Salfo έχει τεράστια εμπειρία στις μελέτες έργων. Όλο αυτό το διάστημα εμείς δουλέυαμε πάνω σε αυτό. Έχουμε ένα πολύ ισχυρό σχήμα, για να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες των μελετών. Οι τρεις προτάσεις θα αξιολογηθούν απο εμάς εσωτερικά και μετά, με κάποιον τρόπο ενδεχομένως κι από τον κόσμο. Αφού επιλέξουμε αυτή που μας κάνει, θα προχωρήσουμε στην ωρίμανση του project που θα μας πάρει ένα διάστημα 3-4 μηνών. Μετά, δημιουγούνται δύο ροές μελετών. Η μία θα αφορά τον περιβάλλοντα χώρο κι η άλλη οδός, θα αφορά το ίδιο το γήπεδο, όπου θα προχωρήσουμε στην έκδοση της οικοδομικής άδειας. Μετά προχωράμε αμέσως στην υλοποίηση του έργου. Το έργο έχει ιδιαίτερη σημασία για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, γιατί θα αναζωογονήσει την περιοχή και θα σεβαστεί και το περιβάλλον. Θα δώσει ζωή σε αυτό το σημείο, που χρειάζεται πραγματικά μία τέτοια ανάπτυξη».
Γιάννης Δημογιάννης – Project Manager: «Αυτό που ζούμε σήμερα εδώ, ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια, όταν σε μία εσωτερική σύσκεψη με τον Ιβάν Σαββίδη συμφωνήσαμε και πρώτος από όλους αυτός, πως εδώ είναι το σπίτι του ΠΑΟΚ. Ξεκίνησε ένας αγώνας για να εξασφαλίσουμε την επιπλέον έκταση που χρειαζόμασταν και με επιμονή, τα καταφέραμε. Καταρτίσαμε τον φάκελο του ειδικού χωρικού σχεδίου, με τον κ. Δούμα να στέκεται αρωγός σε αυτή την προσπάθεια. Πέρασαν όλα τα στάδια, όλοι οι έλεγχοι και σήμερα, έχουμε ακλόνητο Προεδρικό Διάταγμα και πάνω σε αυτό, θα χτίσουμε τη Νέα Τούμπα. Πρέπει να επιλύσουμε κι άλλα ζητήματα. Είναι ο χώρος στον οποίο θα αγωνιστεί η ομάδα, η μετεγκατάσταση του ΑΣ, η αναζήτηση χώρων κι η επέκταση του προπονητικού χώρου. Πέρα από το γήπεδο, ο οργανισμός πρέπει να επιλύσει πολλά θέματα. Άμεσα -λοιπόν- θα πρέπει εμείς να συντάξουμε ένα μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο, για να μπορέσουμε στη φάση σχεδιασμού του χώρου, να διαμορφώσουμε τις λειτουργίες που θα υπάρχουν πέριξ του γηπέδου. Θα υπάρξει ένα μνημόνιο με το Υπουργείο και με την Περιφέρεια, τον Δήμο και την Κυβέρνηση, για να ξεπεραστεί οτιδήποτε προκύψει. Τους είχαμε όλους αρωγούς και θέλουμε να εντατικοποιήσουμε τη συνεργασία μας. Στόχος μας είναι το 2026 να είμαστε στο νέο γήπεδο. Είναι εφικτός, εφόσον κινηθούν όλοι σε αυτό το κομμάτι».
Ερώτηση στον κ. Μουτσάκη για το διάστημα της οικοδομικής άδειας: «Σε ένα εξάμηνο μετά την ολοκλήρωση του concept. Δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2023»
Ερώτηση στον κ. Μουτσάκη για τα κριτήρια επιλογής των εταιρειών και τις προμελέτες: «Χθες δόθηκαν ξεκάθαρες κατευθύνσεις για το πως πρέπει να κατευθυνθούν. Οι τρεις κατευθυντήριες γραμμές, είναι οι εξής: Πλήρης εφαρμογή των κανόνων UEFA FIFA για την ασφάλεια. Η δεύτερη, που είναι βαρύνουσας σημασίας είναι ότι στο νέο γήπεδο θα πρέπει να μεταφερθεί η ψυχή και η ατμόσφαιρα του υφιστάμενου. Η τρίτη γραμμή, είναι η εμπορική αξιοποίηση των χώρων του γηπέδου, ούτε ώστε να λειτουργεί 365 μέρες το χρόνο και όχι μόνο τη μέρα του αγώνα. Αυτές είναι οι βασικές οδηγίες.
Όσον αφορά τον περιβάλλοντα χώρο, αφορά τους πολίτες όλης της πόλης. Θέλουμε να κάνουμε χώρο πρασίνου, χώρο διασκέδασης που θα δώσει μία βιωσιμότητα στην όλη περιοχή.
Η επιλογή έγινε με αξιοκρατικά κριτήρια. Συμμετείχαν μεγάλα σχήματα στο διαγωνισμό. Καταλήξαμε ότι η βέλτιστη προσφορά από όλες τις απόψεις, ήταν αυτή της Salfo με την Populous».
Eρώτηση στον κ. Γκαγκάτση για την τελευταία χρονιά στο γήπεδο και το προσωπικό του όραμα για το γήπεδο: «Η ψυχή και ο συναισθηματισμός της Τούμπας, πρέπει να μεταφερθεί στο καινούργιο γήπεδο. Έχουν περάσει 63 χρόνια από τότε που χτίστηκε, στα οποία έχουμε ζήσει ένδοξες στιγμές, αλλά και συγκινητικές στιγμές. Σαφώς και ο συναισθηματισμός, η ανατριχίλα, όταν μπαίνουμε στο γήπεδο, όταν βλέπουμε την απέναντι κερκίδα γεμάτη, πρέπει να μεταφερθεί. Θα κάνουμε τα πάντα γι’αυτό. Όπως είπε ο κ. Μουτσάκης, έχουν δοθεί κατευθυντήριες γραμμές σε αυτό το κομμάτι
Θα είναι η τελευταία χρονιά στο γήπεδο της Τούμπας. Όσον αφορά τη μετεγκατάσταση δεν είναι στιγμή να μιλήσουμε τώρα. Όλοι ξέρετε τα προβλήματα με την επιτροπή του Καυτανζογλείου και το αρμόδιο υπουργείο. Θα έρθει η ώρα όμως, που θα κάνουμε την κουβέντα για να βρεθεί λύση».
Ερώτηση στον κ. Δημογιάννη για τη χωρητικότητα: «Δε μπορούμε να το πούμε σήμερα. Θα καταρτιστεί από το business plan. Λίγο-πολύ ξέρουμε τα όρια. Παλιδρομούμε στις 35.000, το προεδρικό διάταγμα μας δίνει δυνατότητα για περισσότερες θέσεις. Δε θέλω να μείνουμε σε αυτό το νούμερο όμως, θα προσπαθήσουμε για τη μεγαλύτερη και τη βέλτιστη χωρητικότητα».
Ερώτηση στον κ. Μουτσάκη για το κόστος του και αν έχει ανέβει σε σχέση με πριν λίγο καιρό: «Έχω κάνει πολλά έργα στη ζωή μου, αλλά αυτό ίσως ένα από τα πιο απαιτητικά. Αν δε δω τα σχέδια, δε θέλω να μιλήσω για το κόστος. Θα τα δω, θα εκτιμήσω πόσο κάνει και θα μπούμε σε λεπτομέρειες. Τώρα, μας δίνεται η εικόνα για 30-40% κόστος παραπάνω σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Όσον αφορά τους τρόπους χρηματοδότησης, θα κοιτάξουμε όλες τις πιθανές εναλλακτικές για το έργο».
Ερώτηση στον κ. Γκαγκάτση για το αν θα γίνει κουβέντα για τη μετεγκατάσταση με τον κ. Αυγενάκη: «Όχι. Δε συζητάμε κανένα ζήτημα όσο είναι υφυπουργός Αθλητισμού. Με άλλα στελέχη της Κυβέρνησης ναι, με το κ. Αυγενάκη όχι».
Ερώτηση στον κ. Δημογιάννη για το «δύσκολο χώρο της Τούμπας» και αν έφερε δεύτερες σκέψεις για ένα νέο γήπεδο: «Είχαμε εξετάσει κάποια σενάρια και πάρθηκε η απόφαση να πάμε στην Τούμπα. Η διεθνής πρακτική, είναι ότι γήπεδα εντάσσονται στον αστικό ιστό, είναι βιώσιμα γήπεδα. Η επιλογή της Τούμπας, είναι η καλύτερη για τον ΠΑΟΚ και την πόλη. Φάνηκε από το ότι αγκαλιάστηκε το πρότζεκτ από δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια. Είναι ένα ένα έργο που όλη η πόλη το θέλει εδώ και αυτό, μαρτυρά την ορθότητα της επιλογής».
Για τον περιβάλλοντα χώρο και από που θα έρθει η χρηματοδόση: «Οι μελέτες θα γίνουν όλες από εμάς. Έτσι διασφαλίζεται και η συνέχεια του masterplan. Θα έχουν γίξνει σε συνεννόηση με το Δήμο, θα σταλεί προς έγκριση και στη συνέχεια στην Περιφέρεια και όπως έχουν δεσμευτεί δημόσια και εγγράφως, αυτοί αναλαμβάνουν την εκτέλεση του έργου» .
Ερώτηση στον κ. Δημογιάννη για το αν ανησυχεί για κάτι: «Με το Π.Δ. ολοκληρώθηκε ένας πρώτος κύκλος. Η αδειοδότηση των έργων είναι άλλο θέα. Ένα άλλο ζήτημα είναι οι περιβαλλοντολογικές μελέτες. Είναι ένα δύσκολο κομμάτι που ταλαιπωρεί όλα τα έργα. Καλούμε, την Περιφέρεια, το Δήμο, την Κυβέρνηση να ολοκληρωθεί εγκαίρως αυτό το κομμάτι. Η υπογειοποίησης της Κλέανθους, απαιτεί μεταφορά δικτύων. Ο συντονισμός όλων αυτών των υπηρεσιών και αποφάσεων, είναι πολύ απαιτητικός. Γι’αυτό επιλέξαμε τη Salfo που έχει μεγάλη εμπειρία σε αυτό το κομμάτι».
«Κλείνοντας θα ήθελα να πω ότι είμαστε ακόμα στην αρχή. Μπροστά μας έχουμε ένα Γολγοθά και πολλή δουλειά. Η υπογραφή των συμβάσεων είναι το πρώτο βήμα για την έναρξη της νέας Τούμπας. Θα υπάρχει ενημέρωση με διαφάνεια για όλα» ανέφερε ο κ. Γκαγκάτσης στο κλείσιμο.
Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Salfo, Γιάννης Φωτεινός τόνισε: «Αισθάνομαι ιδιαίτερα συγκινημένος και περήφανος που είμαι εδώ με την καταπληκτική ομάδα του ΠΑΟΚ. Από την πρώτη φορά που επισκέφτηκα το γήπεδο, πριν 3-4 χρόνια, χωρίς να είμαι ΠΑΟΚτσής και περπατήσαμε στον αγωνιστικό χώρο, αισθάνθηκα μία ανατριχίλα. Κάποιος που δεν είναι από τη Θεσσαλονίκη, μπόρεσε να καταλάβει το σφυγμό της πόλης, ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μένα. Έτσι όταν μας κάλεσε ο ΠΑΟΚ, σκεφτόμουν ποιος θα ήταν ο συνδυασμός. Αποφάσισα ότι πρέπει να βρούμε μία εταιρεία που εξειδικεύεται σε μεγάλα γήπεδα, όπως η αγγλική Populous. Και μαζί, να φτιάξουμε μία ομάδα που θα έχει έδρα στην Ελλάδα, όπως η Salfo.
Η Salfo ιδρύθηκε το 1994, με εμπειρία σε έργα υποδομής και κτιριακά. Από το 2004 δουλέψαμε στην Εγνατία για έξι χρόνια και είχαμε το κομμάτι από την Κοζάνη, μέχρι την Ασπροβάλτα. Είχαμε τα 14 αεροδρόμια και το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Κάτι μας συνδέει ιστορικά με την πόλη. Από το 2005 η εταιρεία επεκτάθηκε στο εξωτερικό. Είναι μία μεγάλη εταιρεία για τα ελληνικά δεδομένα, με σύνολο μηχανικών, πάνω από 300 άτομα, με έδρα την Ελλάδα.
Έχει αποκτήσει εμπειρία στη διαχείριση έργων, στην επίβλεψη έργων, αλλά και μελετητικό αντικείμενο που καλύπτει όλο το φάσμα των υπηρεσιών, από την ωρίμανση ενός έργου, μέχρι την ολοκλήρωση και την παράδοση στον πελάτη.
Στη Μέση Ανατολή, έχουμε συμμετάσχει σε ένα στάδιο στη Ντόχα για το Παγκόσμιο Κύπελλο. Έχουμε κάνει έλεγχο κατασκευής και μελετών για ένα πολύ μεγάλο έργο στη Ντόχα»
Αναλυτικά, όσα ειπώθηκαν:
Μάκης Γκαγκάτσης: «Σίγουρα πρόκειται για μία από τις πιο ιστορικές ημέρες, στην ιστορία του ΠΑΟΚ. Μία ημέρα που την περιμέναμε καιρό και θα μνομονεύεται. Σήμερα, έγινε το πρώτο βήμα με την υπογραφή των συμβάσεων, για την κατασκευή του γηπέδου της Νέας Τούμπας. Μία ημέρα που χωρίς τον ευεργέτη του συλλόγου, δε θα τη μνημονεύαμε καν. Η επιμονή του Ιβάν Σαββίδη, οδήγησε σε αυτή την κατάσταση, η δύναμή του, όραμά του, όπως τα υποσχέθηκε όλα από την πρωτη στιγμή, όταν ανέλαβε τα ηνία του ΠΑΟΚ. Δε θα πω πολλά… Ο project director κι ο project manager του έργου, θα πουν περισσότερα πράγματα και θα απαντήσουν και στις ερωτήσεις. Είναι άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί πολύ».
Δημήτρης Μουτσάκης – Project Director: «Είναι πράγματι μία πολύ σημαντική μέρα, μετά την έγκριση του Π.Δ. όλος ο χώρος έχει μελετηθεί. Ο μελετητής είναι το σχήμα Salfo-Populous. Πρόκειται για ένα σχήμα πολλών εταιριών με αρχιτέκτονα του σχήματος την εταιρία Populous, που έχει να επιδείξει σπουδαίο έργο. Η εταιρία Salfo έχει τεράστια εμπειρία στις μελέτες έργων. Όλο αυτό το διάστημα εμείς δουλέυαμε πάνω σε αυτό. Έχουμε ένα πολύ ισχυρό σχήμα, για να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες των μελετών. Οι τρεις προτάσεις θα αξιολογηθούν απο εμάς εσωτερικά και μετά, με κάποιον τρόπο ενδεχομένως κι από τον κόσμο. Αφού επιλέξουμε αυτή που μας κάνει, θα προχωρήσουμε στην ωρίμανση του project που θα μας πάρει ένα διάστημα 3-4 μηνών. Μετά, δημιουγούνται δύο ροές μελετών. Η μία θα αφορά τον περιβάλλοντα χώρο κι η άλλη οδός, θα αφορά το ίδιο το γήπεδο, όπου θα προχωρήσουμε στην έκδοση της οικοδομικής άδειας. Μετά προχωράμε αμέσως στην υλοποίηση του έργου. Το έργο έχει ιδιαίτερη σημασία για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, γιατί θα αναζωογονήσει την περιοχή και θα σεβαστεί και το περιβάλλον. Θα δώσει ζωή σε αυτό το σημείο, που χρειάζεται πραγματικά μία τέτοια ανάπτυξη».
Γιάννης Δημογιάννης – Project Manager: «Αυτό που ζούμε σήμερα εδώ, ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια, όταν σε μία εσωτερική σύσκεψη με τον Ιβάν Σαββίδη συμφωνήσαμε και πρώτος από όλους αυτός, πως εδώ είναι το σπίτι του ΠΑΟΚ. Ξεκίνησε ένας αγώνας για να εξασφαλίσουμε την επιπλέον έκταση που χρειαζόμασταν και με επιμονή, τα καταφέραμε. Καταρτίσαμε τον φάκελο του ειδικού χωρικού σχεδίου, με τον κ. Δούμα να στέκεται αρωγός σε αυτή την προσπάθεια. Πέρασαν όλα τα στάδια, όλοι οι έλεγχοι και σήμερα, έχουμε ακλόνητο Προεδρικό Διάταγμα και πάνω σε αυτό, θα χτίσουμε τη Νέα Τούμπα. Πρέπει να επιλύσουμε κι άλλα ζητήματα. Είναι ο χώρος στον οποίο θα αγωνιστεί η ομάδα, η μετεγκατάσταση του ΑΣ, η αναζήτηση χώρων κι η επέκταση του προπονητικού χώρου. Πέρα από το γήπεδο, ο οργανισμός πρέπει να επιλύσει πολλά θέματα. Άμεσα -λοιπόν- θα πρέπει εμείς να συντάξουμε ένα μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο, για να μπορέσουμε στη φάση σχεδιασμού του χώρου, να διαμορφώσουμε τις λειτουργίες που θα υπάρχουν πέριξ του γηπέδου. Θα υπάρξει ένα μνημόνιο με το Υπουργείο και με την Περιφέρεια, τον Δήμο και την Κυβέρνηση, για να ξεπεραστεί οτιδήποτε προκύψει. Τους είχαμε όλους αρωγούς και θέλουμε να εντατικοποιήσουμε τη συνεργασία μας. Στόχος μας είναι το 2026 να είμαστε στο νέο γήπεδο. Είναι εφικτός, εφόσον κινηθούν όλοι σε αυτό το κομμάτι».
Ερώτηση στον κ. Μουτσάκη για το διάστημα της οικοδομικής άδειας: «Σε ένα εξάμηνο μετά την ολοκλήρωση του concept. Δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2023»
Ερώτηση στον κ. Μουτσάκη για τα κριτήρια επιλογής των εταιρειών και τις προμελέτες: «Χθες δόθηκαν ξεκάθαρες κατευθύνσεις για το πως πρέπει να κατευθυνθούν. Οι τρεις κατευθυντήριες γραμμές, είναι οι εξής: Πλήρης εφαρμογή των κανόνων UEFA FIFA για την ασφάλεια. Η δεύτερη, που είναι βαρύνουσας σημασίας είναι ότι στο νέο γήπεδο θα πρέπει να μεταφερθεί η ψυχή και η ατμόσφαιρα του υφιστάμενου. Η τρίτη γραμμή, είναι η εμπορική αξιοποίηση των χώρων του γηπέδου, ούτε ώστε να λειτουργεί 365 μέρες το χρόνο και όχι μόνο τη μέρα του αγώνα. Αυτές είναι οι βασικές οδηγίες.
Όσον αφορά τον περιβάλλοντα χώρο, αφορά τους πολίτες όλης της πόλης. Θέλουμε να κάνουμε χώρο πρασίνου, χώρο διασκέδασης που θα δώσει μία βιωσιμότητα στην όλη περιοχή.
Η επιλογή έγινε με αξιοκρατικά κριτήρια. Συμμετείχαν μεγάλα σχήματα στο διαγωνισμό. Καταλήξαμε ότι η βέλτιστη προσφορά από όλες τις απόψεις, ήταν αυτή της Salfo με την Populous».
Eρώτηση στον κ. Γκαγκάτση για την τελευταία χρονιά στο γήπεδο και το προσωπικό του όραμα για το γήπεδο: «Η ψυχή και ο συναισθηματισμός της Τούμπας, πρέπει να μεταφερθεί στο καινούργιο γήπεδο. Έχουν περάσει 63 χρόνια από τότε που χτίστηκε, στα οποία έχουμε ζήσει ένδοξες στιγμές, αλλά και συγκινητικές στιγμές. Σαφώς και ο συναισθηματισμός, η ανατριχίλα, όταν μπαίνουμε στο γήπεδο, όταν βλέπουμε την απέναντι κερκίδα γεμάτη, πρέπει να μεταφερθεί. Θα κάνουμε τα πάντα γι’αυτό. Όπως είπε ο κ. Μουτσάκης, έχουν δοθεί κατευθυντήριες γραμμές σε αυτό το κομμάτι
Θα είναι η τελευταία χρονιά στο γήπεδο της Τούμπας. Όσον αφορά τη μετεγκατάσταση δεν είναι στιγμή να μιλήσουμε τώρα. Όλοι ξέρετε τα προβλήματα με την επιτροπή του Καυτανζογλείου και το αρμόδιο υπουργείο. Θα έρθει η ώρα όμως, που θα κάνουμε την κουβέντα για να βρεθεί λύση».
Ερώτηση στον κ. Δημογιάννη για τη χωρητικότητα: «Δε μπορούμε να το πούμε σήμερα. Θα καταρτιστεί από το business plan. Λίγο-πολύ ξέρουμε τα όρια. Παλιδρομούμε στις 35.000, το προεδρικό διάταγμα μας δίνει δυνατότητα για περισσότερες θέσεις. Δε θέλω να μείνουμε σε αυτό το νούμερο όμως, θα προσπαθήσουμε για τη μεγαλύτερη και τη βέλτιστη χωρητικότητα».
Ερώτηση στον κ. Μουτσάκη για το κόστος του και αν έχει ανέβει σε σχέση με πριν λίγο καιρό: «Έχω κάνει πολλά έργα στη ζωή μου, αλλά αυτό ίσως ένα από τα πιο απαιτητικά. Αν δε δω τα σχέδια, δε θέλω να μιλήσω για το κόστος. Θα τα δω, θα εκτιμήσω πόσο κάνει και θα μπούμε σε λεπτομέρειες. Τώρα, μας δίνεται η εικόνα για 30-40% κόστος παραπάνω σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Όσον αφορά τους τρόπους χρηματοδότησης, θα κοιτάξουμε όλες τις πιθανές εναλλακτικές για το έργο».
Ερώτηση στον κ. Γκαγκάτση για το αν θα γίνει κουβέντα για τη μετεγκατάσταση με τον κ. Αυγενάκη: «Όχι. Δε συζητάμε κανένα ζήτημα όσο είναι υφυπουργός Αθλητισμού. Με άλλα στελέχη της Κυβέρνησης ναι, με το κ. Αυγενάκη όχι».
Ερώτηση στον κ. Δημογιάννη για το «δύσκολο χώρο της Τούμπας» και αν έφερε δεύτερες σκέψεις για ένα νέο γήπεδο: «Είχαμε εξετάσει κάποια σενάρια και πάρθηκε η απόφαση να πάμε στην Τούμπα. Η διεθνής πρακτική, είναι ότι γήπεδα εντάσσονται στον αστικό ιστό, είναι βιώσιμα γήπεδα. Η επιλογή της Τούμπας, είναι η καλύτερη για τον ΠΑΟΚ και την πόλη. Φάνηκε από το ότι αγκαλιάστηκε το πρότζεκτ από δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια. Είναι ένα ένα έργο που όλη η πόλη το θέλει εδώ και αυτό, μαρτυρά την ορθότητα της επιλογής».
Για τον περιβάλλοντα χώρο και από που θα έρθει η χρηματοδόση: «Οι μελέτες θα γίνουν όλες από εμάς. Έτσι διασφαλίζεται και η συνέχεια του masterplan. Θα έχουν γίξνει σε συνεννόηση με το Δήμο, θα σταλεί προς έγκριση και στη συνέχεια στην Περιφέρεια και όπως έχουν δεσμευτεί δημόσια και εγγράφως, αυτοί αναλαμβάνουν την εκτέλεση του έργου» .
Ερώτηση στον κ. Δημογιάννη για το αν ανησυχεί για κάτι: «Με το Π.Δ. ολοκληρώθηκε ένας πρώτος κύκλος. Η αδειοδότηση των έργων είναι άλλο θέα. Ένα άλλο ζήτημα είναι οι περιβαλλοντολογικές μελέτες. Είναι ένα δύσκολο κομμάτι που ταλαιπωρεί όλα τα έργα. Καλούμε, την Περιφέρεια, το Δήμο, την Κυβέρνηση να ολοκληρωθεί εγκαίρως αυτό το κομμάτι. Η υπογειοποίησης της Κλέανθους, απαιτεί μεταφορά δικτύων. Ο συντονισμός όλων αυτών των υπηρεσιών και αποφάσεων, είναι πολύ απαιτητικός. Γι’αυτό επιλέξαμε τη Salfo που έχει μεγάλη εμπειρία σε αυτό το κομμάτι».
«Κλείνοντας θα ήθελα να πω ότι είμαστε ακόμα στην αρχή. Μπροστά μας έχουμε ένα Γολγοθά και πολλή δουλειά. Η υπογραφή των συμβάσεων είναι το πρώτο βήμα για την έναρξη της νέας Τούμπας. Θα υπάρχει ενημέρωση με διαφάνεια για όλα» ανέφερε ο κ. Γκαγκάτσης στο κλείσιμο.
Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Salfo, Γιάννης Φωτεινός τόνισε: «Αισθάνομαι ιδιαίτερα συγκινημένος και περήφανος που είμαι εδώ με την καταπληκτική ομάδα του ΠΑΟΚ. Από την πρώτη φορά που επισκέφτηκα το γήπεδο, πριν 3-4 χρόνια, χωρίς να είμαι ΠΑΟΚτσής και περπατήσαμε στον αγωνιστικό χώρο, αισθάνθηκα μία ανατριχίλα. Κάποιος που δεν είναι από τη Θεσσαλονίκη, μπόρεσε να καταλάβει το σφυγμό της πόλης, ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μένα. Έτσι όταν μας κάλεσε ο ΠΑΟΚ, σκεφτόμουν ποιος θα ήταν ο συνδυασμός. Αποφάσισα ότι πρέπει να βρούμε μία εταιρεία που εξειδικεύεται σε μεγάλα γήπεδα, όπως η αγγλική Populous. Και μαζί, να φτιάξουμε μία ομάδα που θα έχει έδρα στην Ελλάδα, όπως η Salfo.
Η Salfo ιδρύθηκε το 1994, με εμπειρία σε έργα υποδομής και κτιριακά. Από το 2004 δουλέψαμε στην Εγνατία για έξι χρόνια και είχαμε το κομμάτι από την Κοζάνη, μέχρι την Ασπροβάλτα. Είχαμε τα 14 αεροδρόμια και το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Κάτι μας συνδέει ιστορικά με την πόλη. Από το 2005 η εταιρεία επεκτάθηκε στο εξωτερικό. Είναι μία μεγάλη εταιρεία για τα ελληνικά δεδομένα, με σύνολο μηχανικών, πάνω από 300 άτομα, με έδρα την Ελλάδα.
Έχει αποκτήσει εμπειρία στη διαχείριση έργων, στην επίβλεψη έργων, αλλά και μελετητικό αντικείμενο που καλύπτει όλο το φάσμα των υπηρεσιών, από την ωρίμανση ενός έργου, μέχρι την ολοκλήρωση και την παράδοση στον πελάτη.
Στη Μέση Ανατολή, έχουμε συμμετάσχει σε ένα στάδιο στη Ντόχα για το Παγκόσμιο Κύπελλο. Έχουμε κάνει έλεγχο κατασκευής και μελετών για ένα πολύ μεγάλο έργο στη Ντόχα»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr