Ράλλυ Ακρόπολις: Επιστρέφει στο σπίτι του - Δείτε την εντυπωσιακή μεταμόρφωση του ΟΑΚΑ
05.09.2022
11:25
Είναι ένας από τους πιο συναρπαστικούς και πιο σκληρούς αγώνες που υπάρχουν στο WRC -Είναι το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις της νέας εποχής -Είναι δώρο για κάθε λάτρη της ταχύτητας, για κάθε ψυχή μπολιασμένη με πάθος για γκάζια -Tο «Ράλλυ των θεών» επιστρέφει για τη δεύτερη χρονιά διεξαγωγής του σε αυτή τη νέα, σύγχρονη και θεαματική εκδοχή του
Ο 10ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι ξεκινάει από τον αγωνιστικό χώρο του ΟΑΚΑ όπου έχει στηθεί η υπερειδική διαδρομή.
Το Ράλλυ Ακρόπολις θα έχει δεκαέξι ειδικές διαδρομές, χωρισμένες σε τρία σκέλη και προεξάρχουσας της υπερειδικής στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, η οποία θα διεξαχθεί την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου!
Δείτε την εντυπωσιακή μεταμόρφωση του ΟΑΚΑ
Τα αυτοκίνητα θα αγωνιστούν ανά ζεύγη σε παράλληλη, ασφάλτινη διαδρομή συνολικού μήκους 1950 μέτρων. Καθώς θα συμμετέχουν με ελαστικά για χώμα, το θέαμα αναμένεται εντυπωσιακό, ενώ θα περάσουν δύο φορές από το άλμα της διαδρομής.
Ανάμεσα στις 70 συμμετοχές του αγώνα θα δώσουν το παρών ο εννιά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπαστιάν Λεμπ σε μία από τις ελάχιστες φετινές συμμετοχές του καθώς και ο νεαρός Κάλε Ροβανπέρα ο οποίος προηγείται στη βαθμολογία και είναι πολύ κοντά στην κατάκτηση του τίτλου.
Ιδιαίτερο θέαμα θα προσφέρουν και τα είκοσι ελληνικά πληρώματα που συμμετέχουν στον αγώνα.
Πήρε το όνομά του λόγω της τοποθεσίας στην οποία δινόταν η εκκίνηση, κάτω ακριβώς από τον Ιερό Βράχο. Με την πάροδο των ετών άρχισε να αποκτά παγκόσμια φήμη ως ένας μαραθώνιος ταχύτητας και αντοχής μέσα σε απίστευτα γρήγορες και εξίσου σκληρές χωμάτινες διαδρομές που διέσχιζαν μια Ελλάδα πολύ διαφορετική από τη σημερινή, με άγρια, καθηλωτική ομορφιά.
Από το 1973 συμπεριλαμβάνεται στον νέο -τότε- θεσμό του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος οδηγών και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η διεθνής καταξίωση ήρθε σχεδόν ταυτόχρονα με την εθνική αποθέωση. Κάθε χρόνο χιλιάδες διψασμένοι για θέαμα φίλοι του ράλι έπαιρναν τα βουνά για να παρακολουθήσουν από κοντά τα είδωλα που διαδέχονταν το ένα το άλλο μαζί με τις δεκαετίες. Μια χώρα με μικρή αυτοκινητική κουλτούρα αγκάλιασε ένα ράλι με αφοσίωση και θέρμη που έκανε τα πληρώματα να τρίβουν τα μάτια τους και να ανυπομονούν κάθε χρόνο να επιστρέψουν παρά το γεγονός ότι ήταν (και εξακολουθεί να είναι) ένας αγώνας-σπαστήρι που ταλαιπωρούσε οδηγούς, μηχανικούς και αυτοκίνητα.
Αλλά αυτή ακριβώς ήταν (και εξακολουθεί να είναι) η μαγεία του Ράλλυ Ακρόπολις, η μοναδικότητά του. Στην πάροδο των χρόνων ο αγώνας γινόταν ολοένα πιο θεαματικός, ολοένα πιο γρήγορος, με θηρία που έσκαβαν ειδικές διαδρομές-σπαστήρια και σκέπαζαν με παχιά στρώματα σκόνης τους εκστασιασμένους θεατές. Αυτή η αδυσώπητη σκόνη που έκανε τα δόντια να τρίζουν και τα μάτια να κλαίνε. Πέρυσι τέτοιες ημέρες δεν μπορούσαμε ακόμα να πιστέψουμε πως οι «παγκόσμιοι» επέστρεφαν. Οτι το Ακρόπολις αποκτούσε ξανά σάρκα και οστά, χώμα και σκόνη, πως είχε βρει ξανά θέση στο καλεντάρι του WRC.
Το Ράλλυ Ακρόπολις θα έχει δεκαέξι ειδικές διαδρομές, χωρισμένες σε τρία σκέλη και προεξάρχουσας της υπερειδικής στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, η οποία θα διεξαχθεί την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου!
Δείτε την εντυπωσιακή μεταμόρφωση του ΟΑΚΑ
Τα αυτοκίνητα θα αγωνιστούν ανά ζεύγη σε παράλληλη, ασφάλτινη διαδρομή συνολικού μήκους 1950 μέτρων. Καθώς θα συμμετέχουν με ελαστικά για χώμα, το θέαμα αναμένεται εντυπωσιακό, ενώ θα περάσουν δύο φορές από το άλμα της διαδρομής.
Ανάμεσα στις 70 συμμετοχές του αγώνα θα δώσουν το παρών ο εννιά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπαστιάν Λεμπ σε μία από τις ελάχιστες φετινές συμμετοχές του καθώς και ο νεαρός Κάλε Ροβανπέρα ο οποίος προηγείται στη βαθμολογία και είναι πολύ κοντά στην κατάκτηση του τίτλου.
Ιδιαίτερο θέαμα θα προσφέρουν και τα είκοσι ελληνικά πληρώματα που συμμετέχουν στον αγώνα.
Πήρε το όνομά του λόγω της τοποθεσίας στην οποία δινόταν η εκκίνηση, κάτω ακριβώς από τον Ιερό Βράχο. Με την πάροδο των ετών άρχισε να αποκτά παγκόσμια φήμη ως ένας μαραθώνιος ταχύτητας και αντοχής μέσα σε απίστευτα γρήγορες και εξίσου σκληρές χωμάτινες διαδρομές που διέσχιζαν μια Ελλάδα πολύ διαφορετική από τη σημερινή, με άγρια, καθηλωτική ομορφιά.
Από το 1973 συμπεριλαμβάνεται στον νέο -τότε- θεσμό του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος οδηγών και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η διεθνής καταξίωση ήρθε σχεδόν ταυτόχρονα με την εθνική αποθέωση. Κάθε χρόνο χιλιάδες διψασμένοι για θέαμα φίλοι του ράλι έπαιρναν τα βουνά για να παρακολουθήσουν από κοντά τα είδωλα που διαδέχονταν το ένα το άλλο μαζί με τις δεκαετίες. Μια χώρα με μικρή αυτοκινητική κουλτούρα αγκάλιασε ένα ράλι με αφοσίωση και θέρμη που έκανε τα πληρώματα να τρίβουν τα μάτια τους και να ανυπομονούν κάθε χρόνο να επιστρέψουν παρά το γεγονός ότι ήταν (και εξακολουθεί να είναι) ένας αγώνας-σπαστήρι που ταλαιπωρούσε οδηγούς, μηχανικούς και αυτοκίνητα.
Αλλά αυτή ακριβώς ήταν (και εξακολουθεί να είναι) η μαγεία του Ράλλυ Ακρόπολις, η μοναδικότητά του. Στην πάροδο των χρόνων ο αγώνας γινόταν ολοένα πιο θεαματικός, ολοένα πιο γρήγορος, με θηρία που έσκαβαν ειδικές διαδρομές-σπαστήρια και σκέπαζαν με παχιά στρώματα σκόνης τους εκστασιασμένους θεατές. Αυτή η αδυσώπητη σκόνη που έκανε τα δόντια να τρίζουν και τα μάτια να κλαίνε. Πέρυσι τέτοιες ημέρες δεν μπορούσαμε ακόμα να πιστέψουμε πως οι «παγκόσμιοι» επέστρεφαν. Οτι το Ακρόπολις αποκτούσε ξανά σάρκα και οστά, χώμα και σκόνη, πως είχε βρει ξανά θέση στο καλεντάρι του WRC.
Το όνειρο δεν έγινε απλώς πραγματικότητα, αλλά αποδείχτηκε και τόσο επιτυχημένο που εξασφάλισε άμεση επέκταση της παρουσίας του στο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος έως και το 2023. Κι αν όντως είναι εθνικό ό,τι είναι αληθινό, το Ράλλυ Ακρόπολις, με την αλήθεια του σκληρού αγωνιστικού του προφίλ, των εκπληκτικών σε ομορφιά τοπίων, του αδυσώπητου ήλιου και κυρίως την αληθινή αγάπη των χιλιάδων θεατών για τον θεσμό, είναι ένας γνήσια εθνικός αγώνας για τον οποίο πρέπει να είμαστε υπερήφανοι.
Και τώρα να που βρισκόμαστε σε φάση αγωνίας και προσμονής. Γιατί θέλουμε ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό Ακρόπολις, ακόμα περισσότερο θέαμα, ακόμα περισσότερο κόσμο, μία ακόμα μεγαλύτερη γιορτή, υπό τη μουσική υπόκρουση των υβριδικών θηρίων Rally1. Με τις βραχνές ιαχές τους να αντηχούν εντός του Ολυμπιακού Σταδίου, προτού «εκτοξευτούν» στα ελληνικά βουνά.
Υβριδικά θηρία
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τη 10η στάση στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και δεν αποκλείεται να αποδειχθεί κομβικό για την τελική του έκβαση. Αν νικήσει ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Kalle Rovanpera, που και πέρυσι έγινε ο νεότερος νικητής του εθνικού μας αγώνα, μπορεί ακόμα και να εξασφαλίσει τον τίτλο στα ελληνικά χώματα. Αν τα καταφέρει, θα είναι ο νεότερος οδηγός που θα καθίσει στον θρόνο του WRC. Υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι να του χαλάσουν το πάρτυ. Ομόσταβλοι που αναζητούν μια ευκαιρία και αντίπαλοι που ψάχνουν τρόπο να μείνουν ζωντανοί στη μάχη του τίτλου. Ομως αυτή είναι η πεμπτουσία των αγώνων: ποτέ να μην το βάζεις κάτω μέχρι να περάσεις τη γραμμή του τερματισμού.
Magnificent 12
Το αδιαμφισβήτητο highlight του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι η υπερειδική διαδρομή του ΟΑΚΑ όπου συμμετέχουν συνολικά 69 πληρώματα, υποσχόμενα χορταστικό θέαμα μπροστά σε δεκάδες χιλιάδες θεατές που ήδη έχουν αρχίσει να εξαντλούν τα εισιτήρια. Μάλιστα οι εργοστασιακές ομάδες κατεβαίνουν σε πλήρεις συνθέσεις, αφού θα δούμε 12 (!) αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1, αριθμό που αποτελεί ρεκόρ στη νέα εποχή των υβριδικών αυτοκινήτων. Ας δούμε πώς μοιράζονται ανάμεσα στις τρεις ομάδες ξεκινώντας από την πρωτοπόρο στη βαθμολογία των κατασκευαστών, την Toyota Gazoo Racing WRT. Η ιαπωνική ομάδα κατεβάζει στο ελληνικό γήπεδο τέσσερα Toyota GR Yaris, με πρώτα βιολιά τούς επικεφαλής στη βαθμολογία και νικητές του EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021, Kalle Rovanpera - Jonne Halttunen.
Μαζί τους, σε ρόλο που ελπίζουν να μην είναι απλώς υποστηρικτικός, θα βρίσκονται οι Elfyn Evans - Scott Martin, Esapekka Lappi - Janne Ferm και Takamoto Katsuta - Aaron Johnston. Συνέχεια με τη Hyundai Shell Mobis WRT που θα κυνηγήσει την αντεπίθεση με τρία i20 N Rally1. Στα μπάκετ θα είναι οι συνήθεις ύποπτοι Ott Tanak - Martin Jarveoja και Thierry Neuville - Martijn Wydaeghe, ενώ η κορεάτικη ομάδα επέλεξε για το τρίτο της αυτοκίνητο τον πολύπειρο Dani Sordo, που μαζί με τον Candido Carrera επιστρέφει στη δράση μετά το Ράλι Σαρδηνίας.
Η M-Sport Ford WRT είναι μάλλον η ομάδα με τις περισσότερες συμπάθειες στο ελληνικό κοινό και σίγουρα με τις περισσότερες νίκες στο Ράλλυ Ακρόπολις. Θα συμμετάσχει με τα περισσότερα αγωνιστικά αφού θα εξαπολύσει στις ειδικές πέντε Puma Rally1! Θα δούμε το ηγετικό δίδυμο της φετινής προσπάθειας της ομάδας του Malcolm Wilson, Craig Breen - Paul Nagle, αλλά και τους ταλαντούχους Gus Greensmith - Jonas Andersson και Pierre Louis Loubet - Vincent Landais. Πλάι τους ένας Ελληνας οδηγός, ο Ιορδάνης Σερδερίδης, που υπό την καθοδήγηση του Frederic Miclotte θα κυνηγήσει το καλύτερο δυνατό. Βλέπετε, μετά την έβδομη θέση στο Ράλι Σαφάρι, του άνοιξε η όρεξη.
Και με το δίκιο του, αφού έγινε ο πρώτος ιδιώτης που κέρδισε βαθμούς με αυτοκίνητα της νέας γενιάς. Αφήσαμε τελευταίο τη μεγάλη ατραξιόν του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, τον σπουδαίο Sebastien Loeb. Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής επιστρέφει στα ελληνικά χώματα μετά από δέκα χρόνια. Αυτή τη φορά καλείται με το Puma να δείξει στους νέους πώς γίνεται η δουλειά, με την Isabelle Galmiche να κάθεται πλάι του στον νευραλγικό ρόλο καθοδήγησης στα δύσβατα βουνίσια μονοπάτια.
Το Ακρόπολις των Ελλήνων
Πέρα από τους πρωτοκλασάτους έχουμε συνολικά 35 συμμετοχές στην κατηγορία WRC2, με αυτοκίνητα τεσσάρων διαφορετικών κατασκευαστών. Ανάμεσά τους οι βασικοί διεκδικητές του τίτλου, Andreas Mikkelsen - Torstein Eriksen (Škoda Fabia Rally2 Evo), Emil Lindholm - Reeta Hamalainen με ίδιο αυτοκίνητο, αλλά και οι περσινοί πρωταθλητές στο WRC3, Yohan Rossel – Valentin Sarreaud (Citroën C3 Rally2).
Και παρέα στις κόντρες στο χώμα, πολύπειρα πληρώματα όπως αυτό των Teemu Suninen - Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally2). Απέναντί τους, έντεκα ελληνικά πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 θα διεκδικήσουν και την πρωτιά στην άτυπη ελληνική κατάταξη. Εκεί είδαμε πέρυσι τον πρωταθλητή Ελλάδας του 2019, Γιώργο Κεχαγιά, που αγωνίζεται με τον Δημήτρη Σαΐνη πλάι του (Škoda Fabia Rally2 Evo). Παρόντες θα είναι ξανά οι νικητές στην κατηγορία PWRC στο Ράλλυ Ακρόπολις του 2009, Λάμπρος Αθανασούλας - Νίκος Ζακχαίος, με ένα Hyundai i20 N Rally2, ενώ με το ίδιο αυτοκίνητο θα δούμε τους Μάνο και Κώστα Στεφανή, σε μια συμμετοχή που είναι... οικογενειακή υπόθεση.
Στη λίστα των αξιόμαχων συμμετοχών συναντάμε επίσης τον περσινό πρωταθλητή Ελλάδας Αλέξανδρο Τσουλόφτα, που φέτος θα αγωνιστεί με συνοδηγό τον Ross Whittock με ένα Volkswagen Polo GTI, αλλά και πολλά άλλα πληρώματα που θα διεκδικήσουν θέσεις και το χειροκρότημά σας. Επιπρόσθετα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα αποτελέσει τον καταληκτικό γύρο του Πρωταθλήματος Νέων (Junior WRC) και θα στέψει πρωταθλητές! Ενα πλήρωμα εκ των Sami Pajari - Enni Malkonen, Jon Armstrong - Brian Hoy, Robert Virves - JuliaThulin και Lauri Joona - Mikael Korhonen.
Μάλιστα, μόλις πέντε βαθμοί χωρίζουν τον πρώτο από τον τέταρτο στη βαθμολογία, με όλους να αγωνίζονται με τετρακίνητα Ford Fiesta Rally3. Τέλος, στη μικρότερη κατηγορία του αγώνα, με δικίνητα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally4, το «παρών» θα δηλώσουν ακόμα έξι πληρώματα.
Ειδήσεις σήμερα:
Θεσσαλονίκη: Πλημμύρισε και ο Λευκός Πύργος - Χείμαρροι, κλειστοί δρόμοι και 500 κλήσεις στην Πυροσβεστική
Προσωπικός Γιατρός: Οι «πρωταθλήτριες» περιοχές στις εγγραφές
Βρετανία: Σήμερα ανακοινώνεται ποιος θα είναι ο επόμενος πρωθυπουργός - «Φαβορί» η Λις Τρας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr