Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Ξεκινάει σήμερα το Ράλλυ των Θεών
Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Ξεκινάει σήμερα το Ράλλυ των Θεών
H δράση στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αρχίζει το απόγευμα με την Υπερ-Ειδική στο Ολυμπιακό Στάδιο, προτού περάσει στην Πελοπόννησο κι από εκεί στη Στερεά Ελλάδα - Πότε και πού θα απολαύσουμε το θέαμα
Πέρυσι τέτοιες μέρες δεν μπορούσαμε ακόμα να το πιστέψουμε πως οι «παγκόσμιοι» επέστρεφαν. Οτι το Ακρόπολις αποκτούσε ξανά σάρκα και οστά, χώμα και σκόνη, πως είχε βρει ξανά θέση στο καλεντάρι του WRC.
Το όνειρο δεν έγινε απλά πραγματικότητα αλλά αποδείχθηκε τόσο επιτυχημένο που εξασφάλισε άμεση επέκταση της παρουσίας του στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος έως και το 2023. Και τώρα, να που βρισκόμαστε σε φάση αγωνίας και προσμονής. Γιατί θέλουμε ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό Ακρόπολις, ακόμα περισσότερο θέαμα, ακόμα περισσότερο κόσμο, μία ακόμα μεγαλύτερη γιορτή, υπό τη μουσική υπόκρουση των υβριδικών θηρίων Rally1.
Με τις βαρύτονες κραυγές τους να αντηχούν εντός του Ολυμπιακού Σταδίου, προτού αφεθούν ελεύθερα στα ελληνικά βουνά. Ονειρο (ακόμα) ζω, βρε σας λέω, μη με ξυπνάτε!
ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΡΜΑΤΑ ΜΑΧΗΣ
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τη 10η στάση στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και δεν αποκλείεται να αποδειχθεί κομβικό για την τελική του έκβαση. Βλέπετε ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Kalle Rovanpera, που πέρυσι έγινε ο νεότερος νικητής του εθνικού μας αγώνα, μπορεί ακόμα και να εξασφαλίσει τον τίτλο στα ελληνικά χώματα. Αν τα καταφέρει, ο 21χρονος από τη Γιβάσκιλα θα είναι ο νεότερος οδηγός που θα καθίσει στον θρόνο του WRC! Υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι να του χαλάσουν το πάρτι. Ομόσταβλοι που κρύβουν μέσα τους εγωισμό και αντίπαλοι που ψάχνουν τρόπο να μείνουν ζωντανοί στη μάχη του τίτλου, παρότι αυτή μοιάζει χαμένη. Ομως αυτή δεν είναι η πεμπτουσία των αγώνων; Ποτέ να μην το βάζεις κάτω διότι όσο κι αν όλα μοιάζουν χαμένα, τίποτα δεν έχει τελειώσει αν δεν τραγουδήσει «η χοντρή»!
13ΑΡΙ!
Στην Υπερ-Ειδική διαδρομή του ΟΑΚΑ θα «παίξουν μπαλίτσα» συνολικά 70 πληρώματα, υποσχόμενα χορταστικό θέαμα. Μάλιστα οι εργοστασιακές ομάδες κατεβαίνουν σε πλήρεις συνθέσεις, αφού θα δούμε 13 (!) αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1, αριθμό που αποτελεί ρεκόρ στη νέα εποχή των υβριδικών αυτοκινήτων. Ας δούμε πώς μοιράζονται ανάμεσα στις τρεις ομάδες, ξεκινώντας από την πρωτοπόρο στη βαθμολογία των κατασκευαστών, την Toyota Gazoo Racing WRT. Η ιαπωνική ομάδα κατεβάζει στο ελληνικό γήπεδο τέσσερα Toyota GR Yaris, με πρώτα βιολιά τους επικεφαλής στη βαθμολογία και νικητές του EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021, Kalle Rovanpera - Jonne Halttunen. Μαζί τους, σε ρόλο που ελπίζουν να μην είναι απλά υποστηρικτικός, θα βρίσκονται οι Elfyn Evans - Scott Martin, Esapekka Lappi - Janne Ferm και Takamoto Katsuta - Aaron Johnston.
Συνέχεια με τη Hyundai Shell Mobis WRT που θα κυνηγήσει την αντεπίθεση με τρία i20 N Rally 1. Στα μπάκετ θα είναι οι συνήθεις ύποπτοι Ott Tanak - Martin Jarveoja και Thierry Neuville - Martijn Wydaeghe, ενώ η κορεάτικη ομάδα επέλεξε για το τρίτο της αυτοκίνητο τον πολύπειρο Dani Sordo που μαζί με τον Candido Carrera, επιστρέφουν στη δράση μετά το Ράλι Σαρδηνίας.
Συνεχίζουμε με την αγαπημένη του ελληνικού κοινού M-Sport Ford WRT. Είναι η ομάδα με τις περισσότερες νίκες στα μέρη μας, θα είναι και η ομάδα με τα περισσότερα αγωνιστικά αφού θα αμολήσει στις Eιδικές έξι (!) Puma Rally1! Θα δούμε το ηγετικό δίδυμο της φετινής προσπάθειας της ομάδας του Malcolm Wilson, Craig Breen -Paul Nagle, αλλά και τους ταλαντούχους Gus Greensmith - Jonas Andersson, Adrien Fourmaux - Alexandre Coria και Pierre Louis Loubet - Vincent Landais. Πλάι τους ένας Ελληνας οδηγός, ο Ιορδάνης Σερδερίδης, που υπό την καθοδήγηση του Frederic Miclotte θα κυνηγήσει το καλύτερο δυνατό. Βλέπετε, μετά την έβδομη θέση στο Ράλι Σαφάρι, του άνοιξε η όρεξη.
Το όνειρο δεν έγινε απλά πραγματικότητα αλλά αποδείχθηκε τόσο επιτυχημένο που εξασφάλισε άμεση επέκταση της παρουσίας του στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος έως και το 2023. Και τώρα, να που βρισκόμαστε σε φάση αγωνίας και προσμονής. Γιατί θέλουμε ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό Ακρόπολις, ακόμα περισσότερο θέαμα, ακόμα περισσότερο κόσμο, μία ακόμα μεγαλύτερη γιορτή, υπό τη μουσική υπόκρουση των υβριδικών θηρίων Rally1.
Με τις βαρύτονες κραυγές τους να αντηχούν εντός του Ολυμπιακού Σταδίου, προτού αφεθούν ελεύθερα στα ελληνικά βουνά. Ονειρο (ακόμα) ζω, βρε σας λέω, μη με ξυπνάτε!
ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΡΜΑΤΑ ΜΑΧΗΣ
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τη 10η στάση στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και δεν αποκλείεται να αποδειχθεί κομβικό για την τελική του έκβαση. Βλέπετε ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Kalle Rovanpera, που πέρυσι έγινε ο νεότερος νικητής του εθνικού μας αγώνα, μπορεί ακόμα και να εξασφαλίσει τον τίτλο στα ελληνικά χώματα. Αν τα καταφέρει, ο 21χρονος από τη Γιβάσκιλα θα είναι ο νεότερος οδηγός που θα καθίσει στον θρόνο του WRC! Υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι να του χαλάσουν το πάρτι. Ομόσταβλοι που κρύβουν μέσα τους εγωισμό και αντίπαλοι που ψάχνουν τρόπο να μείνουν ζωντανοί στη μάχη του τίτλου, παρότι αυτή μοιάζει χαμένη. Ομως αυτή δεν είναι η πεμπτουσία των αγώνων; Ποτέ να μην το βάζεις κάτω διότι όσο κι αν όλα μοιάζουν χαμένα, τίποτα δεν έχει τελειώσει αν δεν τραγουδήσει «η χοντρή»!
13ΑΡΙ!
Στην Υπερ-Ειδική διαδρομή του ΟΑΚΑ θα «παίξουν μπαλίτσα» συνολικά 70 πληρώματα, υποσχόμενα χορταστικό θέαμα. Μάλιστα οι εργοστασιακές ομάδες κατεβαίνουν σε πλήρεις συνθέσεις, αφού θα δούμε 13 (!) αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1, αριθμό που αποτελεί ρεκόρ στη νέα εποχή των υβριδικών αυτοκινήτων. Ας δούμε πώς μοιράζονται ανάμεσα στις τρεις ομάδες, ξεκινώντας από την πρωτοπόρο στη βαθμολογία των κατασκευαστών, την Toyota Gazoo Racing WRT. Η ιαπωνική ομάδα κατεβάζει στο ελληνικό γήπεδο τέσσερα Toyota GR Yaris, με πρώτα βιολιά τους επικεφαλής στη βαθμολογία και νικητές του EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021, Kalle Rovanpera - Jonne Halttunen. Μαζί τους, σε ρόλο που ελπίζουν να μην είναι απλά υποστηρικτικός, θα βρίσκονται οι Elfyn Evans - Scott Martin, Esapekka Lappi - Janne Ferm και Takamoto Katsuta - Aaron Johnston.
Συνέχεια με τη Hyundai Shell Mobis WRT που θα κυνηγήσει την αντεπίθεση με τρία i20 N Rally 1. Στα μπάκετ θα είναι οι συνήθεις ύποπτοι Ott Tanak - Martin Jarveoja και Thierry Neuville - Martijn Wydaeghe, ενώ η κορεάτικη ομάδα επέλεξε για το τρίτο της αυτοκίνητο τον πολύπειρο Dani Sordo που μαζί με τον Candido Carrera, επιστρέφουν στη δράση μετά το Ράλι Σαρδηνίας.
Συνεχίζουμε με την αγαπημένη του ελληνικού κοινού M-Sport Ford WRT. Είναι η ομάδα με τις περισσότερες νίκες στα μέρη μας, θα είναι και η ομάδα με τα περισσότερα αγωνιστικά αφού θα αμολήσει στις Eιδικές έξι (!) Puma Rally1! Θα δούμε το ηγετικό δίδυμο της φετινής προσπάθειας της ομάδας του Malcolm Wilson, Craig Breen -Paul Nagle, αλλά και τους ταλαντούχους Gus Greensmith - Jonas Andersson, Adrien Fourmaux - Alexandre Coria και Pierre Louis Loubet - Vincent Landais. Πλάι τους ένας Ελληνας οδηγός, ο Ιορδάνης Σερδερίδης, που υπό την καθοδήγηση του Frederic Miclotte θα κυνηγήσει το καλύτερο δυνατό. Βλέπετε, μετά την έβδομη θέση στο Ράλι Σαφάρι, του άνοιξε η όρεξη.
Και με το δίκιο του, αφού έγινε ο πρώτος ιδιώτης που κέρδισε βαθμούς με αυτοκίνητα της νέας γενιάς. «Last but not least» -και τον άφησα επίτηδες τελευταίο γιατί αποτελεί τη μεγάλη ατραξιόν του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις-, ο σπουδαίος Sebastien Loeb. Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής επιστρέφει στα ελληνικά χώματα μετά από δέκα χρόνια – τότε είχε κερδίσει τον αγώνα με ένα Citroën DS3 WRC. Αυτή τη φορά καλείται με το Puma να δείξει στους νέους πώς γίνεται η δουλειά, με την Isabelle Galmiche να κάθεται πλάι του στον νευραλγικό ρόλο καθοδήγησης στα δύσβατα βουνίσια μονοπάτια. Στην τέταρτη και, όπως φαίνεται, τελευταία φετινή εμφάνισή του Γάλλου. Τι κρίμα που δεν ήρθε κι ο άλλος Γάλλος… μερικής απασχόλησης. Αλλά μην τα θέλουμε κι όλα δικά μας!
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ
Είμαστε σίγουροι ότι το 13άρι των Rally1 σας ενθουσίασε. Ομως το θέαμα δεν θα σταματήσει εκεί. Εχουμε συνολικά 35 συμμετοχές στην κατηγορία WRC2, με αυτοκίνητα τεσσάρων διαφορετικών κατασκευαστών. Ανάμεσά τους οι βασικοί διεκδικητές του τίτλου, Andreas Mikkelsen - Torstein Eriksen (Škoda Fabia Rally2 Evo), Emil Lindholm -Reeta Hamalainen με ίδιο αυτοκίνητο, αλλά και οι περσινοί πρωταθλητές στο WRC3, Yohan Rossel - Valentin Sarreaud (Citroën C3 Rally2). Και παρέα στις κόντρες στο χώμα, πολύπειρα πληρώματα όπως αυτό των Teemu Suninen - Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally2).
Απέναντί τους, έντεκα ελληνικά πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 θα διεκδικήσουν και την πρωτιά στην άτυπη ελληνική κατάταξη. Εκεί είδαμε πέρυσι τον πρωταθλητή Ελλάδας του 2019, Γιώργο Κεχαγιά, που αγωνίζεται με τον Δημήτρη Σαΐνη πλάι του (Škoda FabiaRally2 Evo). Παρόντες θα είναι ξανά οι νικητές στην κατηγορία PWRC στο Ράλλυ Ακρόπολις του 2009, Λάμπρος Αθανασούλας - Νίκος Ζακχαίος, με ένα Hyundai i20 N Rally2, ενώ με το ίδιο αυτοκίνητο θα δούμε τους Μάνο και Κώστα Στεφανή, σε μια συμμετοχή που αποτελεί… οικογενειακή υπόθεση. Στη λίστα των αξιόμαχων συμμετοχών συναντάμε επίσης τον περυσινόπρωταθλητή Ελλάδας Αλέξανδρο Τσουλόφτα, που φέτος θα αγωνιστεί με συνοδηγό τον Ross Whittock με ένα Volkswagen Polo GTI, αλλά και πολλά άλλα πληρώματα που θα διεκδικήσουν θέσεις και το χειροκρότημά σας.
Επιπρόσθετα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα αποτελέσει τον καταληκτικό γύρο του Πρωταθλήματος Νέων (Junior WRC) και θα στέψει πρωταθλητές! Ενα πλήρωμα εκ των Sami Pajari - Enni Malkonen, Jon Armstrong - Brian Hoy, Robert Virves - Julia Thulin και Lauri Joona - Mikael Korhonen. Μάλιστα, μόλις πέντε βαθμοί χωρίζουν τον πρώτο από τον τέταρτο στη βαθμολογία, με όλους να αγωνίζονται με τετρακίνητα Ford Fiesta Rally3. Τέλος, στη μικρότερη κατηγορία του αγώνα, με δικίνητα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally4, το «παρών» θα δηλώσουν ακόμα έξι πληρώματα. Εκεί θα βρίσκεται και ο αειθαλής Χάρης Καλτσούνης, o οποίος με τον Αλέξανδρο Ματαλιωτάκη θα εκκινήσει στο 39ο Ράλλυ Ακρόπολις της καριέρας του, οδηγώντας ένα Opel Corsa.
ΔΙΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
Τα «μονοπάτια» που θα πάρουν φέτος οι άσοι του βολάν έχουν διαφορές σε σχέση με πέρυσι. Συναντάμε ξανά πολύ επιτυχημένες ειδικές διαδρομές, όπως ο Ταρζάν που «έσπασε ταμεία» πέρυσι, έχουμε όμως και νέες εισόδους. Με τη δράση να αρχίζει από το Ολυμπιακό Στάδιο, προτού περάσει στην Πελοπόννησο κι από εκεί στη Στερεά Ελλάδα. Πάμε, λοιπόν, να κάνουμε τον γύρο της Ελλάδας, ειδική προς ειδική.
ΠΕΜΠΤΗ 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
Shakedown
Μήκος: 3,62 km
Κλείσιμο διαδρομής: 04,56
Πρώτο αυτοκίνητο: 08.01
Αντιπροσωπευτικό των διαδρομών του αγώνα το πρώτο κομμάτι του Shakedown, αν και σε σκληρό οδόστρωμα, είναι γρήγορο, με τεχνικές στροφές. Στη συνέχεια, καθώς ανηφορίζει, ο δρόμος φαρδαίνει και η διαδρομή παραμένει τεχνική και γρήγορη.
ΕΔ1 ΕΚΟ Super Special Stage
Μήκος: 0,98 km
Πρώτο αυτοκίνητο: 20.08
Τα λόγια είναι περιττά. Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει στο Ολυμπιακό Στάδιο, με την Υπερ-Ειδική να προσφέρει άφθονο θέαμα στο διψασμένο για γκάζια κοινό που δεν μπορεί για τον «χ» ή «ψ» λόγο να πάρει τα βουνά. Ή που θέλει «ζέσταμα» στην Αθήνα προτού το κάνει.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΕΔ2/4 Λουτράκι
Μήκος: 17,95 km
Κλείσιμο διαδρομής: 04.50/08.26
Πρώτο αυτοκίνητο: 07.53/11.29
Πρόκειται για μια αρκετά τεχνική Ειδική Διαδρομή. Η αφετηρία της βρίσκεται λίγο μετά το Λουτράκι και συγκεκριμένα ακριβώς πριν την είσοδο του ΧΥΤΑ, μετά τον οικισμό Καλλιθέας. Στα πρώτα 7,30 km η διαδρομή είναι σχετικά στενή αλλά γρήγορη. Κατόπιν μπαίνει σε άσφαλτο, σε μια κλειστή αριστερή στροφή και ανηφορίζει για περίπου 2,8 km. Η συνέχεια είναι σε χώμα, με ένα πολύ στρωτό και γρήγορο κομμάτι μήκους 3,6 km. Στη διασταύρωση που οδηγεί προς Παναγία Πράθι τα αυτοκίνητα στρίβουν αριστερά προς το Λουτράκι, σε ένα ιδιαίτερα γρήγορο κατηφορικό κομμάτι 3,9 km, μέχρι τον τερματισμό, εμπρός από την εκκλησία του οικισμού Νέα Πολιτεία.
ΕΔ3 Χαρβάτι
Μήκος: 14,42 km
Κλείσιμο διαδρομής: 05.43
Πρώτο αυτοκίνητο: 08.46
Τα πρώτα χιλιόμετρα είναι σχετικά ανηφορικά και όχι ιδιαίτερα γρήγορα, σε μια διαδρομή που είτε κινείται παράλληλα είτε διασχίζει την κοίτη του ποταμού. Στο 6ο χιλιόμετρο στρίβει αριστερά και ανηφορίζει προς τα Πίσια, μέσω ενός σχετικά σκληρού τμήματος για τα επόμενα 3 km. Από εκεί τα αυτοκίνητα στρίβουν αριστερά σε ένα σχετικά στενό κατηφορικό κομμάτι με αρκετές φουρκέτες, μήκους 5 km μέχρι τον τερματισμό στην είσοδο του οικισμού Χαρβάτι.
ΕΔ5 Δάφνη
Μήκος: 13,99 km
Κλείσιμο διαδρομής: 10.09
Πρώτο αυτοκίνητο: 13.12
Πρόκειται για μια νέα Ειδική που ξεκινά από το χωριό Δάφνη σε ιδιαίτερα καλό οδόστρωμα. Ανηφορίζοντας έχει πέντε διαδοχικές φουρκέτες και ένα χιλιόμετρο μετά μπαίνει μέσα σε ένα «δάσος» από ανεμογεννήτριες. Στο 8ο km στρίβει δεξιά και από εκεί αρχίζει μια πολύ γρήγορη κατάβαση μέχρι τη Μονή Προφήτου Ηλία, όπου και ο τερματισμός.
ΕΔ6 Λιβαδειά
Μήκος: 21,03 km
Κλείσιμο διαδρομής: 12.12
Πρώτο αυτοκίνητο: 15.15
Τα πρώτα 5,6 km είναι γνωστά από την παλιά Ειδική Διαδρομή «Ευαγγελίστρια». Αυτό το τμήμα έχει πολύ καλό οδόστρωμα, αλλά επειδή στην πορεία έχει ασφαλτοστρωθεί, η Ειδική στρίβει αριστερά και περνώντας μέσα από δύο παλιά λατομεία μαρμάρου φτάνει και διασχίζει την άσφαλτο της Αγίας Αννας. Από εκεί ξεκινάει ένα φαρδύ και γρήγορο κομμάτι, που μετά από 4,2 km στρίβει δεξιά σε δασικό και πιο στενό δρόμο. Μετά από άλλα 4,2 km τερματίζει λίγο πριν από το χωριό του Ελικώνα.
ΕΔ7 Βωξίτες
Μήκος: 21,97 km
Κλείσιμο διαδρομής: 14.50
Πρώτο αυτοκίνητο: 17.53
Μία από τις πλέον κλασικές ακροπολικές Ειδικές Διαδρομές. Ξεκινά πάνω από τα μεταλλεία βωξίτη στον παραλιακό δρόμο Ιτέας - Γαλαξιδίου, με ανηφορικό και πολύ γρήγορο κομμάτι, για να βγει στην άσφαλτο έπειτα από 8,5 km. Μετά από 370 μέτρα ασφάλτου μπαίνει στις Καρούτες, για ένα γρήγορο, έως… πολύ γρήγορο, «πατημένο» χώμα, με πολλές εναλλαγές, τόσο σε τοπίο όσο και σε ρυθμό. Ακολουθεί το πολύ τεχνικό κατηφορικό κομμάτι προς τη διασταύρωση για Προσήλιο, όπου βρίσκεται και ο τερματισμός.
ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΕΔ8/11 Πύργος
Μήκος: 33,20 km
Κλείσιμο διαδρομής: 05.30/11.30
Πρώτο αυτοκίνητο: 08.33/14.33
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη Ειδική του αγώνα. Ξεκινάει λίγο μετά την έξοδο του χωριού Πύργος με σχετικά στενό αλλά καλό κομμάτι, για 12 km. Συνεχίζει σε σχετικά φαρδύ δρόμο και διασχίζει το χωριό Δάφνη. Από εκεί ξεκινάει ένα ιδιαίτερα στενό κομμάτι, γρήγορο στην αρχή και αρκετά κλειστό προς το τέλος, με μήκος περίπου 6 km, μέχρι το χωριό Ανατολή. Από εκεί -και για περίπου 10 km- είναι πολύ γρήγορη και ιδιαίτερα απολαυστική για τα πληρώματα. Iσως το πιο ενδιαφέρον κομμάτι ολόκληρου του αγώνα για τους συμμετέχοντες.
ΕΔ9/12 Περιβόλι
Μήκος: 17,42 km
Κλείσιμο διαδρομής: 06.31/12.31
Πρώτο αυτοκίνητο: 09.34/15.34
Ξεκινάει με ένα κομμάτι 7 km που σε περίπτωση βροχής θα δυσκολέψει τα πληρώματα (μέσα στα δέντρα, με ελάχιστη ορατότητα και καθόλου χώρο για θεατές). Ακολουθούν περίπου 2,5 km με πολλή φυτευτή πέτρα, ενώ από εκεί και μέχρι τον τερματισμό το οδόστρωμα είναι στρωτό.
ΕΔ10/13 Ταρζάν
Μήκος: 23,37 km
Κλείσιμο διαδρομής: 08.02/14.02
Πρώτο αυτοκίνητο: 11.08/17.08
Η επιστροφή της Ειδικής Διαδρομής «Ταρζάν» αγκαλιάστηκε από τους θεατές πέρυσι. Τα πρώτα περίπου 10 κατηφορικά χιλιόμετρα περνούν μέσα από πυκνό δάσος, σε σκληρό δρόμο. Στη συνέχεια, για περίπου 4 km ο δρόμος είναι ιδιαίτερα καλός. Mετά τη διασταύρωση για Ροβολιάρι και Ρεντίνα αρχίζει το γνωστό λιθόστρωτο του Ταρζάν, που ταλαιπωρεί αναρτήσεις και λάστιχα. Ο τερματισμός είναι λίγο πριν από την είσοδο του χωριού Παλαιά Γιαννιτσού.
ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΕΔ14/16 Ελευθεροχώρι + Wolf Power Stage
Μήκος: 16,90 km
Κλείσιμο διαδρομής: 06.05/10.15
Πρώτο αυτοκίνητο: 09.08/13.18
Mια κλασική ακροπολική Ειδική, που φέτος αποτελεί και τη Wolf Power Stage. Ξεκινώντας έξω από το Ελευθεροχώρι ανηφορίζει σχετικά γρήγορα μέχρι την πρώτη λίμνη (η οποία δεν έχει νερό) και μετά μπαίνει στο δάσος, σε ένα πολύ στενό κομμάτι μέχρι τη διασταύρωση της Δριμαίας. Από εκεί ο δρόμος γίνεται πάρα πολύ γρήγορος μέχρι το ύψος της δεύτερης λίμνης (επίσης χωρίς νερό). Μετά από περίπου 1,5 km, γίνεται και πάλι πολύ στενός.
ΕΔ15 Ελάτεια - Ρεγκίνι
Μήκος: 11,26 km
Κλείσιμο διαδρομής: 07.08
Πρώτο αυτοκίνητο: 10.11
Ξεκινάει 2,5 km πάνω από το χωριό Ελάτεια, προς Βασιλικά - Ρεγκίνι. Τα πρώτα 4,5 km είναι ανηφορικά, σε σχετικά καλό οδόστρωμα και με αρκετές φουρκέτες. Αυτό το κομμάτι διαδέχεται από ένα πολύ γρήγορο κατηφορικό, μήκους 2 km, μέχρι να φτάσει σε αλλαγή πορείας (αριστερά) προς Ρεγκίνι. Σε 290 μέτρα περνάει από νερά, για να ξεκινήσει το τελευταίο, ιδιαίτερα τεχνικό κατηφορικό κομμάτι, μήκους περίπου 4,6 km μέχρι τον τερματισμό.
Τελετή Τερματισμού
Λαμία
Πρώτο αυτοκίνητο: 14.45
ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΜΑΧΗΣ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Ημέρα Ειδικές Αγωνιστικά km Απλή Σύνολο
Πέμπτη 8/9 1 ΕΔ 1,95 88,43 90,38
Παρασκευή 9/9 6 ΕΔ 108,31 333,26 441,57
Σάββατο 10/9 6 ΕΔ 147,98 302,56 450,54
Κυριακή 11/9 3 ΕΔ 45,06 163,82 208,88
Σύνολα 16 ΕΔ 303,30 888,07 1.191,34
ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΤΟ ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2022
Εδώ βρίσκει εφαρμογή το ρητό «προσέχουμε για να έχουμε». Η ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα για τη διοργάνωση του αγώνα κι αυτό έχει πολλαπλές έννοιες. Ασφάλεια για τους θεατές ώστε να αποφευχθούν ατυχήματα αλλά και ταλαιπωρία κάθε είδους, ασφάλεια για τα πληρώματα που μάχονται τέρμα γκάζι, ασφάλεια και για τον αγώνα καθώς είναι σημαντικό να μην υπάρξει ακύρωση ή διακοπή ειδικής διαδρομής. Ακολουθούν τέσσερις βασικοί άξονες που θα διασφαλίσουν τα παραπάνω.
#1 ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΔΡΟΜΩΝ
Οι ειδικές διαδρομές κλείνουν τρεις ώρες πριν το πέρασμα του πρώτου αγωνιστικού αυτοκινήτου, εκτός αν αναγράφεται διαφορετικά. Φροντίστε να φτάσετε εγκαίρως και παρκάρετε έτσι ώστε να μην εμποδίζεται πιθανή διέλευση ασθενοφόρου οχήματος, με τη φορά που θα ακολουθήσετε φεύγοντας, ώστε να μη χρειάζεται αναστροφή, μόνο στη μία πλευρά του δρόμου και καταλαμβάνοντας μόνο τον απαραίτητο χώρο, ώστε να παρκάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα. Πρέπει επίσης να σημειωθεί πως αν κριθεί αναγκαίο η διοργάνωση ενδέχεται να «κλείσει» τον δρόμο της πρόσβασης. Συνιστάται να έχετε βρει το σημείο απ’ όπου θα παρακολουθήσετε τους «Θεούς» τουλάχιστον 30 λεπτά πριν από την έναρξη της ειδικής διαδρομής, καθώς στη συνέχεια θα απαγορεύεται η κίνηση στον δρόμο.
#2 ΕΛΕΓΞΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ
Από φέτος τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA διαθέτουν υβριδικά κινητήρια σύνολα. Αυτό αλλάζει τα πάντα, καθώς απαιτούνται νέες προφυλάξεις για τους θεατές και τα πληρώματα σε περίπτωση ατυχήματος λόγω της υψηλής τάσης που μπορεί να αναπτυχθεί. Πρέπει λοιπόν πάντα να ελέγχετε για το πράσινο φως προτού αγγίξετε ένα αυτοκίνητο που είναι σταματημένο, καθώς μόνο αυτό υποδεικνύει ότι το αυτοκίνητο είναι ασφαλές.
Τα φώτα ασφαλείας βρίσκονται στο παρμπρίζ και στις δύο πλαϊνές κολόνες των αυτοκινήτων. Επειτα από ατύχημα, το σταθερό πράσινο φως υποδεικνύει πότε είναι ασφαλές να αγγίξετε το αυτοκίνητο.
Ενα κόκκινο φως που αναβοσβήνει, μαζί με έναν ήχο συναγερμού, προειδοποιούν ότι το αυτοκίνητο δεν είναι ασφαλές. Χωρίς φως, σημαίνει ότι δυνητικά είναι μη ασφαλές. Αγγίξτε λοιπόν το αυτοκίνητο μόνο αν ανάβει πράσινο φως.
#3 ΠΡΩΤΑ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Είναι σημαντικό να ακολουθείτε τις οδηγίες των ανθρώπων του αγώνα. Βρίσκονται στις ειδικές διαδρομές και για τη δική σας ασφάλεια. Η διοργάνωση έχει μεριμνήσει ώστε να βρεθείτε όσο το δυνατόν πιο κοντά στη δράση (αλλά όχι επικίνδυνα κοντά). Μείνετε λοιπόν ασφαλείς στην Ειδική Διαδρομή, απολαμβάνοντας τον αγώνα από τις προκαθορισμένες ζώνες θεατών, που σηματοδοτούνται με πλέγματα ή κορδέλες. Η Ειδική μπορεί να καθυστερήσει ή να ακυρωθεί εάν εντοπιστούν θεατές σε μη ασφαλή σημεία. Τέλος, μη φύγετε από τη θέση σας πριν περάσει το ουραγό αυτοκίνητο με την καρό σημαία.
Για τους… εξυπνάκηδες, σημειώνουμε ότι μέσω των συστημάτων ελέγχου ασφαλείας της FIA, εντός πέντε δευτερολέπτων από το πέρασμα των αυτοκινήτων ασφαλείας αλλά και των αγωνιστικών αυτοκινήτων, το κέντρο του αγώνα λαμβάνει εικόνα υψηλής ανάλυσης και είναι σε θέση να γνωρίζει αν το σημείο που έχετε επιλέξει να παρακολουθήσετε τον αγώνα είναι ασφαλές ή όχι. Αν κριθεί πως η ασφάλειά σας βρίσκεται σε κίνδυνο, ενδέχεται να αποφασιστεί η καθυστέρηση -μέχρι να μετακινηθείτε σε ασφαλές σημείο- ή ακόμα και η ακύρωση της ειδικής διαδρομής. Σενάριο που δεν θέλει κανείς και που θα είναι αναπόφευκτο αν επιλέξετε να κινηθείτε σε σημείο του δρόμου όπου υπάρχουν απαγορευτικές πινακίδες.
Δεν καθόμαστε στην εξωτερική πλευρά μιας στροφής, σε σημεία με άλματα ή και συνδυασμό των δύο. Τέτοιες καταστάσεις δίνουν ελάχιστο χρονικό περιθώριο στους οδηγούς να διορθώσουν ένα λάθος και ακόμα μικρότερο σ’ εσάς να μετακινηθείτε. Εδώ πρέπει να διευκρινίσουμε πως δεν είναι επικίνδυνη μόνο η εξωτερική πλευρά μιας στροφής. Ενα αυτοκίνητο μπορεί να βγει εκτός ελέγχου ακόμα και στην ευθεία και μάλιστα με ιδιαίτερα υψηλή ταχύτητα. Επιλέξτε όσο το δυνατόν πιο υπερυψωμένο σημείο για να παρακολουθήστε τον αγώνα και όσο γίνεται πιο μακριά από τον δρόμο, αφού συχνά το πέρασμα των «θηρίων» οδηγεί σε βροχή από πέτρες που πέφτουν τριγύρω σαν μετεωρίτες. Για όλα τα παραπάνω, δεν πρέπει να αφήνετε την προσοχή σας να αποσπάται απ’ ό,τι συμβαίνει στην Ειδική Διαδρομή. Είναι καλό να είστε πάντα όρθιοι, κοιτάζοντας τη διαδρομή και έτοιμοι για το αναπάντεχο. Ακόμα και οι καλύτεροι οδηγοί του κόσμου κάνουν λάθη, ενώ μια μηχανική βλάβη μπορεί να προκύψει οποιαδήποτε στιγμή.
#4 ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ζούμε σε μια από τις ομορφότερες χώρες στον πλανήτη. Τα αγωνιστικά θα διασχίσουν μερικές από τις πιο σαγηνευτικές της διαδρομές. Τα θεριά θα χωθούν μέσα στη φύση, σαν θηρευτές, με θήραμα το χρονόμετρο. Απολαύστε τα δίχως να επιβαρύνετε το περιβάλλον. Προστατέψτε το δάσος, αφήνοντας στην άκρη οποιαδήποτε σκέψη να ανάψετε φωτιά. Ακόμα και το τσιγάρο θα πρέπει να ανάβει με τη μέγιστη προσοχή. Από εκεί και πέρα, σε διάφορα σημεία των ειδικών διαδρομών θα βρείτε κάδους σκουπιδιών και ανακύκλωσης. Αφήστε εκεί τα σκουπίδια που πιθανόν να έχετε ή πάρτε τα μαζί σας σε περίπτωση που δεν υπάρχει κάδος κοντά σας. Τα αγωνιστικά θα περάσουν. Το δάσος, η χλωρίδα και η πανίδα θα μείνουν. Ας τα προστατέψουμε με κάθε τρόπο. Καλή διασκέδαση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα