Γιουβέντους: Η ιστορία των πανίσχυρων Ανιέλι - Ο Μουσολίνι, τα σκάνδαλα και η αποχώρηση
29.11.2022
14:06
Μια οικογένεια που έφτασε να έχει το 3% του ΑΕΠ της Ιταλίας το '80 αποχαιρετά την «Γηραιά Κυρία» στη σκιά ενός ακόμη σκανδάλου
Εν μία νυκτί και με τη βοήθεια περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ, γκρεμίστηκε ένα οικοδόμημα που διήρκεσε έναν αιώνα. Η αποχώρηση της οικογένειας Ανιέλι από το τιμόνι της πιο επιτυχημένης ομάδας της Ιταλίας, της Γιουβέντους είναι κάτι παραπάνω από αυτό που φαίνεται καθώς το προφίλ του Συλλόγου αναμένεται να αλλάξει εκ βάθρων.
Ποιοι είναι εκείνοι που έτρεχαν την «Μεγάλη Κυρία» εδώ και 99 χρόνια οδηγώντας την σε πάμπολλους τίτλους, μεγάλη κερδοφορία, αλλά και σκάνδαλα που αμαύρωσαν ανεξίτηλα την εικόνα της σε όλο τον ποδοσφαιρικό κόσμο;
Οι ιστορίες εκείνων που ξεκινούν από πολύ χαμηλά και φτάνουν να δημιουργήσουν μια αυτοκρατορία από το μηδέν είναι εκείνες που αγγίζουν τους περισσότερους. Ωστόσο η πραγματικότητα είναι συνήθως πολύ διαφορετική.
Ο Τζιοβάνι Ανιέλι γεννήθηκε το 1866 σε μια πλούσια οικογένεια γαιοκτημόνων στην περιοχή Villar Perosa του Πιεμόντε, 80 χλμ. νοτιοδυτικά του Τορίνο. Η στρατιωτική καριέρα ήταν προδιαγεγραμμένη για τον ίδιο και εκπαιδεύτηκε ως αξιωματικός στη Στρατιωτική Ακαδημία της Μόντενα πριν γίνει υπολοχαγός του ιππικού. Ωστόσο, το 1899, γοητευμένος από τη μεγάλη καινοτομία της εποχής - το αυτοκίνητο - ίδρυσε, μαζί με διάφορους εταίρους, την Fabbrica Italiana di Automobili Torino, η οποία τότε ονομαζόταν Fiat. Ήταν παθιασμένος με τους αγώνες και κέρδισε πολλά βραβεία. Όσο παράδοξο κι αν φαίνεται όμως ο πόλεμος έδωσε πραγματικά τη δυνατότητα στην επιχείρηση του Ανιέλι να απογειωθεί. Πρώτα αυτός κατά της Λιβύης το 1911 και στη συνέχεια ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος μεταξύ 1914 και 1918. Ο Ανιέλι θα παρείχε υποστήριξη προμηθεύοντας όσο το δυνατόν περισσότερο εξοπλισμό (φορτηγά, πολυβόλα, κινητήρες αεροσκαφών και ασθενοφόρα).
Από την αρχή, η νέα εταιρεία μιμήθηκε το μοντέλο παραγωγής του Henry Ford με μηχανοποίηση, παραγωγή σε γραμμή συναρμολόγησης και καταμερισμό εργασίας. Η εταιρεία επεκτάθηκε ακόμη περισσότερο με το εργοστάσιο Mirafiori, που βρισκόταν στα περίχωρα του Τορίνο. Το μεγαλύτερο εργοστάσιο σχεδιάστηκε το 1936 και ολοκληρώθηκε το 1939, παραμονές του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Τζιοβάνι Ανιέλι ανέλαβε σταδιακά τις μετοχές των συνεταίρων του και έγινε επίσημα πρόεδρος της Fiat το 1920. Αυτός ο ρόλος όμως δεν τον εμπόδισε να διαδίδει ψευδείς φήμες ώστε να επηρεάζει τις τιμές των μετοχών ή να παραποιεί την πραγματική αξία των μετοχών ώστε να εξαπατά τους μικροεπενδυτές. Το 1908, ολόκληρο το διοικητικό συμβούλιο της Fiat αναγκάστηκε να παραιτηθεί λόγω παραποίησης λογαριασμών. Ωστόσο, ο εισαγγελέας δεν μπόρεσε να παράσχει επαρκή αποδεικτικά στοιχεία και ο Ανιέλι αθωώθηκε.
Το 1914, ο Ανιέλι συνάντησε τον Μπενίτο Μουσολίνι και αποφάσισε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία του θα χρηματοδοτούσε το πολιτικό του κόμμα. Όταν εταιρείες όπως η Fiat δέχθηκαν σφοδρές επιθέσεις για τα υπερβολικά κέρδη που αποκόμισαν κατά τη διάρκεια του πολέμου, ο Μουσολίνι επρόκειτο να δείξει την ευγνωμοσύνη του σβήνοντας το μητρώο.
Η δεκαετία του 1920 ήταν μια ευκαιρία για τον Ανιέλι να επεκταθεί και απέκτησε σημαντικό μερίδιο στη La Stampa, μια από τις κυριότερες εφημερίδες της Ιταλίας που εκδίδεται στο Τορίνο. Έξι χρόνια αργότερα, θα γινόταν ο μοναδικός μέτοχος. Επένδυσε επίσης σε τρακτέρ, σιδηροδρόμους, πλοία και αεροπλάνα, ενώ το 1923 ήρθε η στιγμή να αποκτήσει την ιδιοκτησία της ποδοσφαιρικής ομάδας Γιουβέντους για να την οδηγήσει στις λαμπρότερες - αλλά και τις πιο σκοτεινές- στιγμές της ιστορίας της. Δημιούργησε επίσης τη δική του τράπεζα, επιτρέποντας στους ανθρώπους να αγοράζουν τα αυτοκίνητά του με πίστωση. Προκειμένου να διαχειριστεί αυτή την αυτοκρατορία, ίδρυσε το 1927 την IFI, μια εταιρεία χαρτοφυλακίου την οποία ήλεγχε και η οποία σήμερα είναι γνωστή ως Exor.
Τα επόμενα χρόνια η αυτοκρατορία της Fiat εξαγόρασε τα... πάντα. Εξαγόρασε την Autobianchi σε δύο στάδια, αρχικά το 1955 με συμφωνία μετόχων μεταξύ της Pirelli, της Fiat και της οικογένειας Bianchi, και στη συνέχεια το 1968, αποκτώντας την πλήρη κυριότητα. Η Lancia ήταν η επόμενη που εντάχθηκε στην κοινοπραξία το 1969. Η Fiat απέκτησε το 50% των μετοχών της Ferrari το 1969, αποκτώντας την πλήρως το 1989. Ομοίως, η Magneti Marelli, που ιδρύθηκε το 1919, σε συνεργασία με τον Ercole Marelli, κατασκευαστή ηλεκτρικού εξοπλισμού, πωλήθηκε εξ ολοκλήρου στη Fiat το 1967. Υπολογίζεται ότι ο όμιλος Fiat αντιπροσώπευε περίπου το 3% του ΑΕΠ της Ιταλίας τη δεκαετία του 1980.
Γιουβέντους: Ένα κέρμα στο θησαυροφυλάκιο των Ανιέλι
Ποιοι είναι εκείνοι που έτρεχαν την «Μεγάλη Κυρία» εδώ και 99 χρόνια οδηγώντας την σε πάμπολλους τίτλους, μεγάλη κερδοφορία, αλλά και σκάνδαλα που αμαύρωσαν ανεξίτηλα την εικόνα της σε όλο τον ποδοσφαιρικό κόσμο;
Οι ιστορίες εκείνων που ξεκινούν από πολύ χαμηλά και φτάνουν να δημιουργήσουν μια αυτοκρατορία από το μηδέν είναι εκείνες που αγγίζουν τους περισσότερους. Ωστόσο η πραγματικότητα είναι συνήθως πολύ διαφορετική.
Ο Τζιοβάνι Ανιέλι γεννήθηκε το 1866 σε μια πλούσια οικογένεια γαιοκτημόνων στην περιοχή Villar Perosa του Πιεμόντε, 80 χλμ. νοτιοδυτικά του Τορίνο. Η στρατιωτική καριέρα ήταν προδιαγεγραμμένη για τον ίδιο και εκπαιδεύτηκε ως αξιωματικός στη Στρατιωτική Ακαδημία της Μόντενα πριν γίνει υπολοχαγός του ιππικού. Ωστόσο, το 1899, γοητευμένος από τη μεγάλη καινοτομία της εποχής - το αυτοκίνητο - ίδρυσε, μαζί με διάφορους εταίρους, την Fabbrica Italiana di Automobili Torino, η οποία τότε ονομαζόταν Fiat. Ήταν παθιασμένος με τους αγώνες και κέρδισε πολλά βραβεία. Όσο παράδοξο κι αν φαίνεται όμως ο πόλεμος έδωσε πραγματικά τη δυνατότητα στην επιχείρηση του Ανιέλι να απογειωθεί. Πρώτα αυτός κατά της Λιβύης το 1911 και στη συνέχεια ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος μεταξύ 1914 και 1918. Ο Ανιέλι θα παρείχε υποστήριξη προμηθεύοντας όσο το δυνατόν περισσότερο εξοπλισμό (φορτηγά, πολυβόλα, κινητήρες αεροσκαφών και ασθενοφόρα).
Από την αρχή, η νέα εταιρεία μιμήθηκε το μοντέλο παραγωγής του Henry Ford με μηχανοποίηση, παραγωγή σε γραμμή συναρμολόγησης και καταμερισμό εργασίας. Η εταιρεία επεκτάθηκε ακόμη περισσότερο με το εργοστάσιο Mirafiori, που βρισκόταν στα περίχωρα του Τορίνο. Το μεγαλύτερο εργοστάσιο σχεδιάστηκε το 1936 και ολοκληρώθηκε το 1939, παραμονές του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Τζιοβάνι Ανιέλι ανέλαβε σταδιακά τις μετοχές των συνεταίρων του και έγινε επίσημα πρόεδρος της Fiat το 1920. Αυτός ο ρόλος όμως δεν τον εμπόδισε να διαδίδει ψευδείς φήμες ώστε να επηρεάζει τις τιμές των μετοχών ή να παραποιεί την πραγματική αξία των μετοχών ώστε να εξαπατά τους μικροεπενδυτές. Το 1908, ολόκληρο το διοικητικό συμβούλιο της Fiat αναγκάστηκε να παραιτηθεί λόγω παραποίησης λογαριασμών. Ωστόσο, ο εισαγγελέας δεν μπόρεσε να παράσχει επαρκή αποδεικτικά στοιχεία και ο Ανιέλι αθωώθηκε.
Το 1914, ο Ανιέλι συνάντησε τον Μπενίτο Μουσολίνι και αποφάσισε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία του θα χρηματοδοτούσε το πολιτικό του κόμμα. Όταν εταιρείες όπως η Fiat δέχθηκαν σφοδρές επιθέσεις για τα υπερβολικά κέρδη που αποκόμισαν κατά τη διάρκεια του πολέμου, ο Μουσολίνι επρόκειτο να δείξει την ευγνωμοσύνη του σβήνοντας το μητρώο.
Η δεκαετία του 1920 ήταν μια ευκαιρία για τον Ανιέλι να επεκταθεί και απέκτησε σημαντικό μερίδιο στη La Stampa, μια από τις κυριότερες εφημερίδες της Ιταλίας που εκδίδεται στο Τορίνο. Έξι χρόνια αργότερα, θα γινόταν ο μοναδικός μέτοχος. Επένδυσε επίσης σε τρακτέρ, σιδηροδρόμους, πλοία και αεροπλάνα, ενώ το 1923 ήρθε η στιγμή να αποκτήσει την ιδιοκτησία της ποδοσφαιρικής ομάδας Γιουβέντους για να την οδηγήσει στις λαμπρότερες - αλλά και τις πιο σκοτεινές- στιγμές της ιστορίας της. Δημιούργησε επίσης τη δική του τράπεζα, επιτρέποντας στους ανθρώπους να αγοράζουν τα αυτοκίνητά του με πίστωση. Προκειμένου να διαχειριστεί αυτή την αυτοκρατορία, ίδρυσε το 1927 την IFI, μια εταιρεία χαρτοφυλακίου την οποία ήλεγχε και η οποία σήμερα είναι γνωστή ως Exor.
Τα επόμενα χρόνια η αυτοκρατορία της Fiat εξαγόρασε τα... πάντα. Εξαγόρασε την Autobianchi σε δύο στάδια, αρχικά το 1955 με συμφωνία μετόχων μεταξύ της Pirelli, της Fiat και της οικογένειας Bianchi, και στη συνέχεια το 1968, αποκτώντας την πλήρη κυριότητα. Η Lancia ήταν η επόμενη που εντάχθηκε στην κοινοπραξία το 1969. Η Fiat απέκτησε το 50% των μετοχών της Ferrari το 1969, αποκτώντας την πλήρως το 1989. Ομοίως, η Magneti Marelli, που ιδρύθηκε το 1919, σε συνεργασία με τον Ercole Marelli, κατασκευαστή ηλεκτρικού εξοπλισμού, πωλήθηκε εξ ολοκλήρου στη Fiat το 1967. Υπολογίζεται ότι ο όμιλος Fiat αντιπροσώπευε περίπου το 3% του ΑΕΠ της Ιταλίας τη δεκαετία του 1980.
Γιουβέντους: Ένα κέρμα στο θησαυροφυλάκιο των Ανιέλι
Όλα τα παραπάνω δείχνουν την απίστευτη δύναμη που είχε η οικογένεια των Ανιέλι από τις αρχές του 20ου αιώνα και συνεχίζει ακάθεκτη μέχρι τώρα να δυναμώνει. Η Γιουβέντους μέσα σε όλα αυτά τα απίστευτα νούμερα είναι ένα... κέρμα στο θησαυροφυλάκια της οικογένειας από το Τορίνο.
Η Γιουβέντους ιδρύθηκε το 1897 και είναι ο πιο επιτυχημένος σύλλογος στην Ιταλία. Η Βέκια Σινιόρα έχει κατακτήσει 36 επίσημα πρωταθλήματα, 13 Κόπα Ιτάλια και εννέα Supercoppa Italiana, όντας η κάτοχος του ρεκόρ για όλες αυτές τις διοργανώσεις, δύο Διηπειρωτικά Κύπελλα, δύο Ευρωπαϊκά Κύπελλα / UEFA Champions League και ένα Κύπελλο Κυπελλούχων Ευρώπης.
Η οικογένεια Ανιέλι κατέχει ποσοστό 63,8% στην ομάδα, ενώ η Lindsell Train (10,0%), μια εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων, και η Free Float (26,2%), το τμήμα των μετοχών της που μπορεί να διαπραγματεύεται δημοσίως, έχουν επίσης μειοψηφικά μερίδια στην εταιρεία. Ο Αντρέα Ανιέλι «έτρεχε» από τις 19 Μαΐου 2010, την Γιουβέντους και είχε εξελιχθεί ως ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες ομάδων στην Ευρώπη έχοντας τεράστια επιρροή. Ήταν μάλιστα πρόεδρος της ECA, (Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Συλλόγων) και αναγκάστκε να παραιτηθεί μετά το μεγαλύτερο «πραξικόπημα» που έχει δει το ποδόσφαιρο στη σύγχρονη εποχή του, με τη προσπάθεια δημιουργίας της Ευρωπαϊκής Super League. Ο Ανιέλι ήταν ο ιθύνων νους μαζί με τον Φλορεντίνο Πέρεθ της εν λόγω προσπάθειας που έπεσε στο κενό μετά την κατακραυγή σε όλη την Ευρώπη.
Γενικότερα, από τον Μάιο του 2010, όταν και διορίστηκε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Γιουβέντους από τον πρώτο του ξάδερφο Τζον Έλκαν, αποτελώντας το τέταρτο μέλος της οικογένειας Ανιέλι που διοικεί την μετά τον πατέρα, τον θείο και τον παππού του. Ο Έλκαν είχε δεχτεί κριτική από τους οπαδούς της Γιουβέντους για τα κακά αποτελέσματα της ομάδας κατά τη διάρκεια της σεζόν 2009-10 και πολλοί είδαν τον Ανιέλι ως τον «νόμιμο» κληρονόμο λόγω της μακροχρόνιας σχέσης της οικογένειάς του με την ομάδα. Παρά το γεγονός ότι μπήκε στη θέση του κατά τη διάρκεια μιας περιόδου που ο σύλλογος εξακολουθούσε να αντιμετωπίζει τα απόνερα του διαβόητου σκανδάλου «Calciopoli» με τους υποβιβασμούς με την απουσία από το κορυφαίο επιπεδο, πιστώνεται ότι επέβλεψε τη μετάβαση του συλλόγου στο νέο του υπερσύγχρονο γήπεδο και την εξισορρόπηση των οικονομικών του, στον απόηχο της συνεχιζόμενης ύφεσης που μάστιζε την Ιταλία.
Κάπου το 2017, ο Αντρέ Ανιέλι αποφάσισε να αλλάξει το σήμα της Γιουβέντους φέρνοντας αντιδράσεις στις τάξεις των οπαδών της. Ο Ανιέλι τότε παρουσίασε το νέο λογότυπο της ομάδας στο Μιλάνο, στο Μουσίο Επιστήμης και Τεχνολογίας, τονίζοντας ότι η «γηραιά κυρία» περνάει σε νέα εποχή. Με μότο «Black and White and More» ήθελε να βάλει τη Γιουβέντους σε μια τροχιά εκσυγχρονισμού μετατρέποντας το λογότυπό της σε κάτι που θυμίζει λιγότερο ομάδα και περισσότερο εταιρεία. «Το καινούργιο λογότυπο αντικατοπτρίζει μία αίσθηση οικειότητας και ένα στιλ που σου επιτρέπει να επικοινωνείς το δικό μας ζειν» είπε τότε.
Η Γιουβέντους κέρδισε εννέα scudetti στη σειρά υπό τη διοίκηση του Αντρέ Ανιέλι αν και τα αποτελέσματα τους τελευταίους μήνες ήταν απογοητευτικά και ο σύλλογος του Τορίνο υπολείπεται σήμερα της πικρής αντιπάλου Νάπολι κατά δέκα βαθμούς στη Serie A.
H στενή σχέση των Ανιέλι με τα σκάνδαλα
Διαβάζοντας κανείς την ιστορία της οικογένειας Ανιέλι καταλαβαίνει πως έχει μια στενη σχέση με τα σκάνδαλα και τη συγκάλυψή τους φυσικά. Από την εποχή που τους «κάλυπτε» ο Μουσολίνι μέχρι και τώρα, έχουν κατηγορηθεί πως ξελασπώθηκαν αρκετές φορές ακόμα και όταν φαινόταν με την πλάτη στον τοίχο.
Το 2014, ορισμένα από τα ανώτερα διοικητικά στελέχη της Γιουβέντους, συμπεριλαμβανομένου του Ανιέλι, ερευνήθηκαν από την εισαγγελία του Τορίνο σχετικά με τη διαχείριση των εισιτηρίων στο νέο γήπεδο της Γιουβέντους, σχετικά με την υποτιθέμενη διείσδυση της Ndrangheta (μαφία) στην εμπορική διαχείριση των εισιτηρίων της εταιρείας. Ποτέ δεν επισημοποίησαν ποινικές κατηγορίες κατά της Γιουβέντους ή των μελών της, με τις Αρχές του Τορίνο να κλείνουν την έρευνα τρία χρόνια αργότερα.
Στις 18 Μαρτίου 2017, ο Ανιέλι παραπέμφθηκε από τον Γενικό Εισαγγελέα της FIGC μαζί με άλλα τρία στελέχη του συλλόγου. Στις 15 Σεπτεμβρίου που ακολούθησε, η FIGC αναδιατύπωσε τους ισχυρισμούς της, αποκλείοντας την εικαζόμενη σύνδεση με τη μαφία από τα μέλη του ενοχοποιημένου συλλόγου, μετά την παρέμβαση του εισαγγελέα Τζουζέπε Πεκοράρο στην Επιτροπή κατά της Μαφίας. Ο εισαγγελέας ζήτησε κυρώσεις για τις συναντήσεις του Ανιέλι με τους ultras του συλλόγου και την πώληση των εισιτηρίων από τους υπόλοιπους παραβάτες πέραν του επιτρεπόμενου ορίου ανά άτομο (ευνοώντας έτσι τη μαύρη αγορά).
Στις 25 Σεπτεμβρίου, ο Ανιέλι αποκλείστηκε για ένα χρόνο και του επιβλήθηκε πρόστιμο 20.000 ευρώ, ενώ στη Γιουβέντους επιβλήθηκε πρόστιμο 300.000 ευρώ για την πώληση εισιτηρίων σε ultras, ωστόσο οι υποτιθέμενες διασυνδέσεις με το οργανωμένο έγκλημα δεν υπήρχαν στην απόφαση. Σε λιγότερο από δύο μήνες ο αποκλεισμός του Ανιέλι άρθηκε, ωστόσο κλήθηκε να πληρώσει πρόστιμο 100.000 ευρώ, ενώ το πρόστιμο κατά της Γιουβέντους διπλασιάστηκε σε 600.000 ευρώ.
Η σταγόνα των 250 εκατομμυρίων που έφερε την αποχώρηση του Ανιέλι
Το διοικητικό συμβούλιο της Γιουβέντους, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου Αντρέα Ανιέλι και του αντιπροέδρου Πάβελ Νέντβεντ, παραιτήθηκε μαζικά από τις θέσεις του τη Δευτέρα. Η έκτακτη συλλογική παραίτηση έρχεται μετά την εξέταση των οικονομικών καταστάσεων του συλλόγου από τους εισαγγελείς και την ιταλική ρυθμιστική αρχή της αγοράς τους τελευταίους μήνες για φερόμενη ψευδή λογιστική και χειραγώγηση της αγοράς.
Η έρευνα αφορούσε «έσοδα από δικαιώματα εγγραφής παικτών» του μεταξύ 2019 και 2021. Ο σύλλογος, ο οποίος είναι εισηγμένος στο ιταλικό χρηματιστήριο, αρνήθηκε οποιαδήποτε παράβαση. Ο σύλλογος τερμάτισε τέταρτος στη Serie A την περασμένη σεζόν και σημείωσε ζημίες ύψους 254,3 εκατ. ευρώ, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ στο ιταλικό ποδόσφαιρο. Στην εξίσωση του σκανδάλου φαίνεται πως μπαίνει και το αποτέλεσμα του ελέγχου των οικονομικών από την εταιρεία «Prisma» η οποία οδήγησε σε επανεξέταση του προϋπολογισμού των εσόδων και έφερε την αναβολή της γενικής συνέλευσης των μετόχων.
Το απερχόμενο διοικητικό συμβούλιο «θεώρησε (ότι) είναι προς το καλύτερο κοινωνικό συμφέρον να συστήσει στη Γιουβέντους να εξοπλιστεί με ένα νέο διοικητικό συμβούλιο για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων». Και πρόσθεσε: «Κάθε ένας από τους τρεις διευθυντές με αρμοδιότητες (ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Αντρέα Ανιέλι, ο αντιπρόεδρος Πάβελ Νέντβεντ και ο διευθύνων σύμβουλος Μαουρίτσιο Αριβαμπένε) θεώρησε (σκόπιμο) να παραιτηθεί από τις εξουσίες που του είχαν παραχωρηθεί».
Ειδήσεις σήμερα
Σεισμός 4,2 Ρίχτερ μετά τα 4,8R στην ίδια περιοχή - «Χορεύουν» Αττική και Εύβοια
«Δεν είναι κάτι κακό», έλεγε στη 16χρονη για την ασέλγεια ο προπονητής της
Με τηλεφωνικές ανακρίσεις και online ελέγχους «κυνηγά» τους διαδηλωτές το καθεστώς στην Κίνα
Η Γιουβέντους ιδρύθηκε το 1897 και είναι ο πιο επιτυχημένος σύλλογος στην Ιταλία. Η Βέκια Σινιόρα έχει κατακτήσει 36 επίσημα πρωταθλήματα, 13 Κόπα Ιτάλια και εννέα Supercoppa Italiana, όντας η κάτοχος του ρεκόρ για όλες αυτές τις διοργανώσεις, δύο Διηπειρωτικά Κύπελλα, δύο Ευρωπαϊκά Κύπελλα / UEFA Champions League και ένα Κύπελλο Κυπελλούχων Ευρώπης.
Η οικογένεια Ανιέλι κατέχει ποσοστό 63,8% στην ομάδα, ενώ η Lindsell Train (10,0%), μια εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων, και η Free Float (26,2%), το τμήμα των μετοχών της που μπορεί να διαπραγματεύεται δημοσίως, έχουν επίσης μειοψηφικά μερίδια στην εταιρεία. Ο Αντρέα Ανιέλι «έτρεχε» από τις 19 Μαΐου 2010, την Γιουβέντους και είχε εξελιχθεί ως ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες ομάδων στην Ευρώπη έχοντας τεράστια επιρροή. Ήταν μάλιστα πρόεδρος της ECA, (Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Συλλόγων) και αναγκάστκε να παραιτηθεί μετά το μεγαλύτερο «πραξικόπημα» που έχει δει το ποδόσφαιρο στη σύγχρονη εποχή του, με τη προσπάθεια δημιουργίας της Ευρωπαϊκής Super League. Ο Ανιέλι ήταν ο ιθύνων νους μαζί με τον Φλορεντίνο Πέρεθ της εν λόγω προσπάθειας που έπεσε στο κενό μετά την κατακραυγή σε όλη την Ευρώπη.
Γενικότερα, από τον Μάιο του 2010, όταν και διορίστηκε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Γιουβέντους από τον πρώτο του ξάδερφο Τζον Έλκαν, αποτελώντας το τέταρτο μέλος της οικογένειας Ανιέλι που διοικεί την μετά τον πατέρα, τον θείο και τον παππού του. Ο Έλκαν είχε δεχτεί κριτική από τους οπαδούς της Γιουβέντους για τα κακά αποτελέσματα της ομάδας κατά τη διάρκεια της σεζόν 2009-10 και πολλοί είδαν τον Ανιέλι ως τον «νόμιμο» κληρονόμο λόγω της μακροχρόνιας σχέσης της οικογένειάς του με την ομάδα. Παρά το γεγονός ότι μπήκε στη θέση του κατά τη διάρκεια μιας περιόδου που ο σύλλογος εξακολουθούσε να αντιμετωπίζει τα απόνερα του διαβόητου σκανδάλου «Calciopoli» με τους υποβιβασμούς με την απουσία από το κορυφαίο επιπεδο, πιστώνεται ότι επέβλεψε τη μετάβαση του συλλόγου στο νέο του υπερσύγχρονο γήπεδο και την εξισορρόπηση των οικονομικών του, στον απόηχο της συνεχιζόμενης ύφεσης που μάστιζε την Ιταλία.
Κάπου το 2017, ο Αντρέ Ανιέλι αποφάσισε να αλλάξει το σήμα της Γιουβέντους φέρνοντας αντιδράσεις στις τάξεις των οπαδών της. Ο Ανιέλι τότε παρουσίασε το νέο λογότυπο της ομάδας στο Μιλάνο, στο Μουσίο Επιστήμης και Τεχνολογίας, τονίζοντας ότι η «γηραιά κυρία» περνάει σε νέα εποχή. Με μότο «Black and White and More» ήθελε να βάλει τη Γιουβέντους σε μια τροχιά εκσυγχρονισμού μετατρέποντας το λογότυπό της σε κάτι που θυμίζει λιγότερο ομάδα και περισσότερο εταιρεία. «Το καινούργιο λογότυπο αντικατοπτρίζει μία αίσθηση οικειότητας και ένα στιλ που σου επιτρέπει να επικοινωνείς το δικό μας ζειν» είπε τότε.
H στενή σχέση των Ανιέλι με τα σκάνδαλα
Διαβάζοντας κανείς την ιστορία της οικογένειας Ανιέλι καταλαβαίνει πως έχει μια στενη σχέση με τα σκάνδαλα και τη συγκάλυψή τους φυσικά. Από την εποχή που τους «κάλυπτε» ο Μουσολίνι μέχρι και τώρα, έχουν κατηγορηθεί πως ξελασπώθηκαν αρκετές φορές ακόμα και όταν φαινόταν με την πλάτη στον τοίχο.
Το 2014, ορισμένα από τα ανώτερα διοικητικά στελέχη της Γιουβέντους, συμπεριλαμβανομένου του Ανιέλι, ερευνήθηκαν από την εισαγγελία του Τορίνο σχετικά με τη διαχείριση των εισιτηρίων στο νέο γήπεδο της Γιουβέντους, σχετικά με την υποτιθέμενη διείσδυση της Ndrangheta (μαφία) στην εμπορική διαχείριση των εισιτηρίων της εταιρείας. Ποτέ δεν επισημοποίησαν ποινικές κατηγορίες κατά της Γιουβέντους ή των μελών της, με τις Αρχές του Τορίνο να κλείνουν την έρευνα τρία χρόνια αργότερα.
Στις 18 Μαρτίου 2017, ο Ανιέλι παραπέμφθηκε από τον Γενικό Εισαγγελέα της FIGC μαζί με άλλα τρία στελέχη του συλλόγου. Στις 15 Σεπτεμβρίου που ακολούθησε, η FIGC αναδιατύπωσε τους ισχυρισμούς της, αποκλείοντας την εικαζόμενη σύνδεση με τη μαφία από τα μέλη του ενοχοποιημένου συλλόγου, μετά την παρέμβαση του εισαγγελέα Τζουζέπε Πεκοράρο στην Επιτροπή κατά της Μαφίας. Ο εισαγγελέας ζήτησε κυρώσεις για τις συναντήσεις του Ανιέλι με τους ultras του συλλόγου και την πώληση των εισιτηρίων από τους υπόλοιπους παραβάτες πέραν του επιτρεπόμενου ορίου ανά άτομο (ευνοώντας έτσι τη μαύρη αγορά).
Στις 25 Σεπτεμβρίου, ο Ανιέλι αποκλείστηκε για ένα χρόνο και του επιβλήθηκε πρόστιμο 20.000 ευρώ, ενώ στη Γιουβέντους επιβλήθηκε πρόστιμο 300.000 ευρώ για την πώληση εισιτηρίων σε ultras, ωστόσο οι υποτιθέμενες διασυνδέσεις με το οργανωμένο έγκλημα δεν υπήρχαν στην απόφαση. Σε λιγότερο από δύο μήνες ο αποκλεισμός του Ανιέλι άρθηκε, ωστόσο κλήθηκε να πληρώσει πρόστιμο 100.000 ευρώ, ενώ το πρόστιμο κατά της Γιουβέντους διπλασιάστηκε σε 600.000 ευρώ.
Η σταγόνα των 250 εκατομμυρίων που έφερε την αποχώρηση του Ανιέλι
Το διοικητικό συμβούλιο της Γιουβέντους, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου Αντρέα Ανιέλι και του αντιπροέδρου Πάβελ Νέντβεντ, παραιτήθηκε μαζικά από τις θέσεις του τη Δευτέρα. Η έκτακτη συλλογική παραίτηση έρχεται μετά την εξέταση των οικονομικών καταστάσεων του συλλόγου από τους εισαγγελείς και την ιταλική ρυθμιστική αρχή της αγοράς τους τελευταίους μήνες για φερόμενη ψευδή λογιστική και χειραγώγηση της αγοράς.
Η έρευνα αφορούσε «έσοδα από δικαιώματα εγγραφής παικτών» του μεταξύ 2019 και 2021. Ο σύλλογος, ο οποίος είναι εισηγμένος στο ιταλικό χρηματιστήριο, αρνήθηκε οποιαδήποτε παράβαση. Ο σύλλογος τερμάτισε τέταρτος στη Serie A την περασμένη σεζόν και σημείωσε ζημίες ύψους 254,3 εκατ. ευρώ, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ στο ιταλικό ποδόσφαιρο. Στην εξίσωση του σκανδάλου φαίνεται πως μπαίνει και το αποτέλεσμα του ελέγχου των οικονομικών από την εταιρεία «Prisma» η οποία οδήγησε σε επανεξέταση του προϋπολογισμού των εσόδων και έφερε την αναβολή της γενικής συνέλευσης των μετόχων.
Το απερχόμενο διοικητικό συμβούλιο «θεώρησε (ότι) είναι προς το καλύτερο κοινωνικό συμφέρον να συστήσει στη Γιουβέντους να εξοπλιστεί με ένα νέο διοικητικό συμβούλιο για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων». Και πρόσθεσε: «Κάθε ένας από τους τρεις διευθυντές με αρμοδιότητες (ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Αντρέα Ανιέλι, ο αντιπρόεδρος Πάβελ Νέντβεντ και ο διευθύνων σύμβουλος Μαουρίτσιο Αριβαμπένε) θεώρησε (σκόπιμο) να παραιτηθεί από τις εξουσίες που του είχαν παραχωρηθεί».
Ειδήσεις σήμερα
Σεισμός 4,2 Ρίχτερ μετά τα 4,8R στην ίδια περιοχή - «Χορεύουν» Αττική και Εύβοια
«Δεν είναι κάτι κακό», έλεγε στη 16χρονη για την ασέλγεια ο προπονητής της
Με τηλεφωνικές ανακρίσεις και online ελέγχους «κυνηγά» τους διαδηλωτές το καθεστώς στην Κίνα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr