Euro 2024: Η Κίνα είναι ήδη η νικήτρια του τουρνουά - Οι εταιρείες της κάνουν πρωταθλητισμό στην Γερμανία

Το «Der Spiegel» ρίχνει φως στις επικίνδυνες προεκτάσεις του Tik Tok

Το Euro 2024 μπαίνει με τη σειρά των προημιτελικών στην καυτή του φάση.

Κι ενώ οι εναπομείνασες ομάδες οραματίζονται τη συμμέτοχή στον μεγάλο τελικό του Βερολίνου και την κατάκτηση του τροπαίου, ένας «εξωγενής παίχτης» αισθάνεται ήδη νικήτής: η Κίνα με τις εταιρείες της που είναι παρούσες ως κύριοι χορηγοί της διοργάνωσης. Πέντε εμπορικοί κολοσσοί  από την Άπω Ανατολή (ο κατασκευαστής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων BYD,η πλατφόρμα ηλεκτρονικών πληρωμών Alipay, ο κατασκευαστής κινητών τηλεφώνων vivo, η Hisense με τις τηλεοράσεις της και η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Ali Express) έχουν τη μερίδα του λέοντος εντός κι εκτός γηπέδων στο τρέχον τουρνουά.

Όταν π.χ αναδεικνύεται ο MVP κάθε αναμέτρησης , αυτό γίνεται με φόντο το λογότυπο της εταιρείας κινητών Vivo, ενώ η κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD  κατάφερε να θέσει εκτός αγώνα για την παρούσα διοργάνωση το γερμανικό κολοσσό Volkswagen, επίσημο χορηγό της εθνικής ομάδας της Γερμανίας. Η UEFA ελπίζει να καταρρίψει σ’ αυτό το τουρνουά το ρεκόρ τζίρου των 1,9 δις. ευρώ που είχε σημειωθεί στο προ κορωνοϊού τουρνουά, το 2016 στη Γαλλία, καθώς έχει θέσει ως στόχο τα 2,4 δις, κάτι που με βάση τα μέχρι τούδε στοιχεία φαίνεται εφικτό. Ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της «πίτας» είναι και το sponsoring, που υπολογίζεται στα 600 εκατομμύρια ευρώ.



Το ότι κινέζικες επιχειρήσεις επιδιώκουν να είναι παρούσες στα μεγάλα αθλητικά events είναι μέρος της κατεύθυνσης που χάραξε η πολιτική ηγεσία του Πεκίνου από το 2014, προεξάρχοντος του ποδοσφαιρόφιλου προεδρου Τζι Ζινπίνγκ, που έθεσε τότε σε εφαρμογή το soccerplan, βάσει του οποίου η Κίνα θα γίνει ποδοσφαιρική υπερδύναμη και μακροπρόθεσμα, μέχρι το 2050, θα διοργανώσει ένα Παγκόσμιο Κύπελλο. Σε αθλητικό επίπεδο το πλάνο άρχισε να τρεκλίζει εδώ και λιγα χρόνια καθώς η κινέζικη λίγκα, λόγω οικονομικών προβλημάτων, δεν μπορεί να προσελκύσει πλέον πρωτοκλασσάτους ποδοσφαιριστές από τη γηραιά ήπειρο, οι οποίοι εσχάτως ανακάλυψαν τη θαλπωρή της αραβικής χερσονήσου.

Παρ’ όλα ταύτα το soccerplan παραμένει σε ισχύ και η παρούσία των διάφορων εταιρειών στις διεθνείς διοργανώσεις αποσκοπεί στο να καθιερώθεί η Κίνα ως High-tech έθνος στη συνείδηση του κοινού.

Ένα κινεζικό brand name, που ήταν παρόν στο τελευταίο Euro κατέβηκε φέτος από το τρένο των χορηγών: το tiktok. Αντ΄ αυτού, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης έκλεισε μία συμφωνία με τη γερμανική ποδοσφαιρική ομοσπονδία (DFB) και τη γερμανική ολυμπιακή επιτροπή για να εμβαθύνει το περιεχόμενο και να έχει πιο εύκολη πρόσβαση σε θεματογραφία. Αφού έχει γίνει γνωστή τώρα την ενδιαφέρει το «ζουμί» μ’ ό,τι αυτό συνεπάγεται. Λίγο πριν την έναρξη του Euro πάντως το κορυφαίο γερμανικό περιοδικο «Der Spiegel» είχε στο πρωτοσελιδο του το θέμα του tiktok με τις επικίδυνες προεκτάσεις του.    



Ειδήσεις σήμερα:

Οι Βρετανοί ψηφίζουν σε σπίτια, εκκλησίες και παιδικούς σταθμούς - Ένα βήμα πριν την εξουσία οι Εργατικοί μετά από 14 χρόνια

«Ήταν σαν αδέρφια»: Σε σοκ οι οικογένειες θύματος και δράστη στην Κρήτη


Mητσοτάκης: Εντυπωσιακή η μείωση της ανεργίας, έκτακτη ενίσχυση των συνταξιούχων τα Χριστούγεννα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr