Τέλος εποχής για το Μπερναμπέου
26.09.2013
08:56
Τον Οκτώβριο ανακοινώνεται από τη Ρεάλ Μαδρίτης το σχέδιο ανακατασκευής με στόχο την αύξηση των εσόδων
Νέο όνομα θα αποκτήσει σύντομα το ιστορικό στάδιο της Ρεάλ Μαδρίτης, το Σαντιάγο Μπερναμπέου.
Ο ισπανικός σύλλογος θέλει να ανακατασκευάσει το γήπεδό του και να το κάνει σημείο αναφοράς της Μαδρίτης και ένα από τα καλύτερα του κόσμου. Τέσσερα αρχιτεκτονικά γραφεία θα καταθέσουν τα σχέδιά τους για το πρότζεκτ το οποίο αναμένεται να κοστίσει 400 εκατ. ευρώ και ο νικητής θα αναδειχθεί τον επόμενο μήνα.
Σύμφωνα με την «Ελ Παΐς», το μεγαλύτερο μέρος του ποσού που απαιτείται θα χρηματοδοτηθεί από χορηγό με αντάλλαγμα την τοποθέτηση του ονόματός του δίπλα στο «Σαντιάγο Μπερναμπέου».
Πρόκειται για συνήθη τακτική που εφαρμόστηκε πρώτα στις ΗΠΑ και στη συνέχεια επεκτάθηκε και στα ευρωπαϊκά γήπεδα.
Στο NBA για παράδειγμα, τα γήπεδα των Ατλάντα Χόουκς και Ντένβερ Νάγκετς ονομάζονται Φίλιπς Αρένα και Πέπσι Σέντερ αντίστοιχα.
Η Μπάγερν παραχώρησε τα δικαιώματα του ονόματος του νέου γηπέδου της στη χορηγό Αλιάντς (Αρένα), όπως η Αρσεναλ στην Εμιρέιτς , η Μάντσεστερ Σίτι στην Ετιχαντ και παλαιότερα η Αϊντχόβεν στη Φίλιπς (Στάντιον).
Ο ισπανικός σύλλογος θέλει να ανακατασκευάσει το γήπεδό του και να το κάνει σημείο αναφοράς της Μαδρίτης και ένα από τα καλύτερα του κόσμου. Τέσσερα αρχιτεκτονικά γραφεία θα καταθέσουν τα σχέδιά τους για το πρότζεκτ το οποίο αναμένεται να κοστίσει 400 εκατ. ευρώ και ο νικητής θα αναδειχθεί τον επόμενο μήνα.
Σύμφωνα με την «Ελ Παΐς», το μεγαλύτερο μέρος του ποσού που απαιτείται θα χρηματοδοτηθεί από χορηγό με αντάλλαγμα την τοποθέτηση του ονόματός του δίπλα στο «Σαντιάγο Μπερναμπέου».
Πρόκειται για συνήθη τακτική που εφαρμόστηκε πρώτα στις ΗΠΑ και στη συνέχεια επεκτάθηκε και στα ευρωπαϊκά γήπεδα.
Στο NBA για παράδειγμα, τα γήπεδα των Ατλάντα Χόουκς και Ντένβερ Νάγκετς ονομάζονται Φίλιπς Αρένα και Πέπσι Σέντερ αντίστοιχα.
Η Μπάγερν παραχώρησε τα δικαιώματα του ονόματος του νέου γηπέδου της στη χορηγό Αλιάντς (Αρένα), όπως η Αρσεναλ στην Εμιρέιτς , η Μάντσεστερ Σίτι στην Ετιχαντ και παλαιότερα η Αϊντχόβεν στη Φίλιπς (Στάντιον).
Η ιδέα της ανακατασκευής του Σαντιάγο Μπερναμπέου συζητήθηκε πρώτη φορά πριν από δύο χρόνια και είχαν κατατεθεί και τα πρώτα σχέδια των αρχιτεκτονικών γραφείων.
Περιθώρια ανάπτυξης
Η επιτακτική ανάγκη για εξεύρεση νέων πηγών εσόδων αναγκάζει τη Ρεάλ Μαδρίτης να ενεργοποιήσει ξανά εκείνα τα σχέδια, δίνοντας εντολή στα αρχιτεκτονικά γραφεία να καταθέσουν νέα σχέδια τα οποία θα κάνουν επικερδέστερο το Σαντιάγο Μπερναμπέου.
Οι τρεις κύριες πηγές εσόδων της Ρεάλ, αναφέρουν τα Νέα, είναι οι πωλήσεις από τα προϊόντα που είναι συνδεδεμένα με το λογότυπό της, τα τηλεοπτικά δικαιώματα και το γήπεδο.
Στις ΗΠΑ η μέση κατανάλωση ενός θεατή μέσα στο γήπεδο ξεπερνά τα 10 ευρώ όταν το αντίστοιχο ποσό για τους φιλάθλους που επισκέπτονται το Σαντιάγο Μπερναμπέου δεν υπερβαίνει τα 0,8 ευρώ.
Τα περιθώρια ανάπτυξης από αυτό τον τομέα θεωρούνται τεράστια, αφού το Σαντιάγο Μπερναμπέου εκτός από έδρα της Ρεάλ θα μετατραπεί και σε τουριστική αξιοθέατο που θα αποφέρει και ανάλογα έσοδα.
Μεταξύ των άλλων, στο νέο στάδιο θα υπάρχει ξενοδοχείο που θα βλέπει απευθείας στον αγωνιστικό χώρο, shop center και υπόγειο πάρκινγκ.
«Το περίβλημα του σταδίου μας θα αποτελεί παγκόσμιο σημείο αναφοράς για την αρχιτεκτονική. Το Μπερναμπέου θα πρέπει να γίνει ενιαίο στάδιο, το καλύτερο στον κόσμο και του αιώνα». Αυτό είναι το όραμα του προέδρου του ιστορικού συλλόγου Φλορεντίνο Πέρεθ, με δικά του λόγια, το οποίο όμως δεν συμμερίζονται οι περίπου 800 κάτοικοι στην περιοχή γύρω από το Σαντιάγκο Μπερναμπέου. Μετά την απώλεια της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων το Σαντιάγο Μπερναμπέου θεωρείται από τον Δήμο της Μαδρίτης το μεγαλύτερο πρότζεκτ της πόλης και μία από τις σημαντικότερες ατραξιόν για τους επισκέπτες της ισπανικής πρωτεύουσας.
Τον Οκτώβριο θα ανακοινωθεί το καλύτερο σχέδιο ώστε να αρχίσουν αμέσως οι εργασίες.
Πηγή: Τα Νέα
Περιθώρια ανάπτυξης
Η επιτακτική ανάγκη για εξεύρεση νέων πηγών εσόδων αναγκάζει τη Ρεάλ Μαδρίτης να ενεργοποιήσει ξανά εκείνα τα σχέδια, δίνοντας εντολή στα αρχιτεκτονικά γραφεία να καταθέσουν νέα σχέδια τα οποία θα κάνουν επικερδέστερο το Σαντιάγο Μπερναμπέου.
Οι τρεις κύριες πηγές εσόδων της Ρεάλ, αναφέρουν τα Νέα, είναι οι πωλήσεις από τα προϊόντα που είναι συνδεδεμένα με το λογότυπό της, τα τηλεοπτικά δικαιώματα και το γήπεδο.
Στις ΗΠΑ η μέση κατανάλωση ενός θεατή μέσα στο γήπεδο ξεπερνά τα 10 ευρώ όταν το αντίστοιχο ποσό για τους φιλάθλους που επισκέπτονται το Σαντιάγο Μπερναμπέου δεν υπερβαίνει τα 0,8 ευρώ.
Τα περιθώρια ανάπτυξης από αυτό τον τομέα θεωρούνται τεράστια, αφού το Σαντιάγο Μπερναμπέου εκτός από έδρα της Ρεάλ θα μετατραπεί και σε τουριστική αξιοθέατο που θα αποφέρει και ανάλογα έσοδα.
Μεταξύ των άλλων, στο νέο στάδιο θα υπάρχει ξενοδοχείο που θα βλέπει απευθείας στον αγωνιστικό χώρο, shop center και υπόγειο πάρκινγκ.
«Το περίβλημα του σταδίου μας θα αποτελεί παγκόσμιο σημείο αναφοράς για την αρχιτεκτονική. Το Μπερναμπέου θα πρέπει να γίνει ενιαίο στάδιο, το καλύτερο στον κόσμο και του αιώνα». Αυτό είναι το όραμα του προέδρου του ιστορικού συλλόγου Φλορεντίνο Πέρεθ, με δικά του λόγια, το οποίο όμως δεν συμμερίζονται οι περίπου 800 κάτοικοι στην περιοχή γύρω από το Σαντιάγκο Μπερναμπέου. Μετά την απώλεια της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων το Σαντιάγο Μπερναμπέου θεωρείται από τον Δήμο της Μαδρίτης το μεγαλύτερο πρότζεκτ της πόλης και μία από τις σημαντικότερες ατραξιόν για τους επισκέπτες της ισπανικής πρωτεύουσας.
Τον Οκτώβριο θα ανακοινωθεί το καλύτερο σχέδιο ώστε να αρχίσουν αμέσως οι εργασίες.
Πηγή: Τα Νέα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr