Τέσσερις Ναυταθλητικοί όμιλοι εκπέμπουν σήμα κινδύνου

Τέσσερις Ναυταθλητικοί όμιλοι εκπέμπουν σήμα κινδύνου

Οι ναυταθλητικοί όμιλοι ΝΟΤΚ, ΣΕΑΝΑΤΚ, ΝΑΟΕΦ, ΙΟΠ ΔΕΗ, που έχουν έδρα στη Μαρίνα Καλλιθέας. Καταγγέλλουν ότι δέχονται επίθεση από τον δήμο Καλλιθέας και υπογραμμίζουν τους μελλοντικούς κινδύνους που διατρέχει η Ναυταθλητική Μαρίνα Καλλιθέας και ο Ναυταθλητισμός γενικότερα

Τέσσερις Ναυταθλητικοί όμιλοι εκπέμπουν σήμα κινδύνου
Η μαρίνα εκχωρήθηκε το 2009 «προς διαχείριση στο Δήμο Καλλιθέας, με ρητή υποχρέωση του Δήμου να χρησιμοποιεί τη Μαρίνα για τη λειτουργία Ναυταθλητικού Κέντρου και να παραχωρήσει χώρους ελλιμενισμού και χερσαίων εγκαταστάσεων στους Ναυταθλητικούς Ομίλους που ήταν ήδη εγκατεστημένοι στην περιοχή».

Όλα τα θέματα τέθηκαν στο τραπέζι στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που έδωσαν οι κκ Ιωάννης Σαμαρτζής, πρόεδρος του Ναυτικού Αθλητικού Ομίλου Ειρήνης Φιλίας, ο πρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Τζιτζιφιών - Καλλιθέας Ανδρέας Αντωνόπουλο Σπύρος Πούλος πρόεδρος του ΣΕΑΝΑΤΚ, Αριστείδης Ρούσης πρόεδρος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Προσωπικού ΔΕΗ, και ο Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας, Λάκης Παπαθανασίου.

Ο πρόεδρος του ΙΟΠ ΔΕΗ, Αριστείδης Ρούσης επέστησε «την προσοχή για τους μελλοντικούς κινδύνους που διατρέχει η Ναυταθλητική Μαρίνα Καλλιθέας και ο Ναυταθλητισμός γενικότερα.»

Ο Σπύρος Πούλος αναφέρθηκε στο θέμα των αγωγών που έχουν δεχτεί τα σωματεία από τον Δήμο Καλλιθέας που ζητά αναδρομικά προηγούμενων ετών. «Στις 15/4/2019, λίγες μέρες πριν τις Δημοτικές εκλογές του 2019, ο Πρόεδρος του ΟΠΑΑ καταθέτει 18 Αγωγές κατά μελών των ομίλων για αδικοπραξία και παράνομο πλουτισμό, απαιτώντας λιμενικά τέλη για το διάστημα μεταξύ 2013 και 2016.Μάλιστα η επιλογή των 18, ήταν αντισυνταγματική αφού δημόσια παραδέχτηκαν, πως το κριτήριο ήταν να μην είναι δημότες Καλλιθέας.Θεωρούμε πως αυτή η ενέργεια της διοίκησης έχει δύο στόχους.Ο πρώτος στόχος είναι ξεκάθαρα προεκλογικός. Θέλει ο απερχόμενος Δήμαρχος να πει πως αυτά που δεν εισέπραξε η προηγούμενη διοίκηση, τα διεκδικεί αυτός.

Ξέρει πως πριν τις 30/1/17 δεν υπήρχε το νομικό πλαίσιο να εισπράξει λιμενικά τέλη, διότι δεν είχε εγκριθεί ο Κανονισμός Λειτουργίας Ναυταθλητικής Μαρίνας, και μάλιστα λόγω καθυστερήσεων και παραλείψεων του Δήμου.

Ξέρει από το πόρισμα ελέγχου των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης το 2016 πως τον συμβούλευαν να έρθει σε συνεννόηση με τους χρήστες για κοινόχρηστα έως ότου εγκριθεί ο Κανονισμός. Ξέρει από το ίδιο πόρισμα πως θα έπρεπε να υπάρξει πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής της Μαρίνας, που δεν υπάρχει ακόμα. Ξέρει πως δεν είχε μέχρι τον Αύγουστο του 2016 Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας από την Πυροσβεστική για τα μέτρα πυροπροστασίας και πυρόσβεσης της Μαρίνας, έγγραφο απολύτως απαραίτητο για την έγκριση του κανονισμού. Και ενώ τα ξέρει όλα αυτά, προχώρησε σε αγωγές κατά ναυταθλητικών σκαφών και μόνο, και μάλιστα δήλωσε από έδρας του Δημοτικού Συμβουλίου, περήφανος για αυτό.

Ο Γιάννης Σαμαρτζής κατηγόρησε την δημοτική αρχή για συκοφαντική δυσφήμιση και παράβαση καθήκοντος κατά των Ναυταθλητικών Ομίλων αφού «...παρουσίασαν τους Ναυτικούς Ομίλους με όρους και χαρακτηρισμούς μαφίας, μίλησαν για «ομερτά» που πρέπει να σπάσει, μας κατηγόρησαν ότι δεν προσφέραμε καμιά υπηρεσία στο Δήμο για τον εντοπισμό των «σκαφάτων», των αυθαίρετα ελλιμενισμένων τη χρονική περίοδο 2013-2017, δεν δώσαμε ποτέ στοιχεία στο Δήμο Καλλιθέας για τα μέλη μας, και ουσιαστικά ευθυνόμαστε για την αδυναμία είσπραξης τελών ελλιμενισμού επί σειρά ετών και για την μη πληρωμή για χρήση ηλεκτρισμού και νερού. Η αλήθεια όμως είναι ότι εμείς δίναμε ήδη από το 2009 καταστάσεις με τα μέλη μας σε όλους τους διαχειριστές της Μαρίνας, διαθέτουμε τα αποδεικτικά στοιχεία αποστολής, επιβεβαιώνεται η ύπαρξή τους από την Έκθεση των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και πάνω απ όλα, ο ίδιος ο Δήμος τεκμηριώνει τον ελλιμενσιμό των σκαφών των μελών μας στα οποία έκανε αγωγές, βάσει ακριβώς αυτών των καταστάσεων! », ανέφερε ο πρόεδρος του ΝΑΟΕΦ και απέδωσε τη μη είσπραξη οφειλών «σε αδυναμίες, παραλείψεις και καθυστερήσεις του ίδιου του Δήμου και του Φορέα Διαχείρισης».

Ο πρόεδρος του ΝΟΤΚ, Ανδρέας Αντωνόπουλος αναφέρθηκε στα προβλήματα συντήρησης και ασφαλείας που παρουσιάζει η μαρίνα και έφερε παράδειγμα την πυρκαγιά που είχε εκδηλωθεί στις 25/3/19 σε σκάφος εντός της Μαρίνας. Έγινε πραγματογνωμοσύνη και στην έκθεση μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι «οι πλωτές προβλήτες είναι ασυντήρητες και επικίνδυνες», ενώ υπάρχουν ελλείψεις στο σύστημα πυρασφάλειας και πυρόσβεσης με πολλές πυροσβεστικές φωλιές να είναι άδειες ή με κατεστραμμένο εξοπλισμό, κάτι που θέτει εμπόδια πυρόσβεσης σε περίπτωση πυρκαγιάς.

Ο πρόεδρος του ΝΟΤΚ υπογράμμισε τους κινδύνους για τους επισκέπτες που χρησιμοποιούν το χώρο ως αναψυχή, εξαιτίας της έλλειψης σωσιβίων και ειδικών σχοινιών σε περίπτωση πτώσης στη θάλασσα, αλλά και απουσία δημοσίων αποχωρητηρίων.

Κλείσιμο
Ο γγ της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας Λάκης Παπαθανασίου, είπε: «Ζήτησα από τον δήμαρχο να δώσει απαντήσεις. Δεν υπάρχουν διαφορές. Υπάρχει όμως αλαζονεία. Έχουμε συμβόλαιο για άλλα 30 χρόνια. Εμείς τους φέραμε εδώ, δεν μπορούν να μας διώξουν. Έχει γίνει προσπάθεια να μπούμε σε διάλογο και ήταν ανένδοτος» και προσέθεσε:

«Ποτέ δεν είναι αργά. Ο δήμος πρέπει να είναι δίπλα μας. Ας έρθει σε συνεννόηση. Να υπάρξει χαμόγελο και να πορευτούμε όλοι μαζί. Το μόνο που αρκεί είναι να λειτουργήσουμε αγαπημένοι. Τα σωματεία θα έχουν χώρο να αθλούνται οι νέοι και ο δήμος θα αναπνεύσει οικονομικά από τους αθλητές και τα σκάφη. Θα είμαστε στο πλευρό κάθε δημάρχου.»

Τα αιτήματα των Ναυταθλητικών Σωματείων είναι τα εξής:
1) Να επικυρώσουν άμεσα τη χωροθέτηση των Ναυταθλητικών Ομίλων στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούμε εδώ και 15 χρόνια, σύμφωνα με τη συμβατική τους υποχρέωση.

2) Να αποσύρουν τις αγωγές κατά των μελών μας και να λάβουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για τη διαφύλαξη του Ναυταθλητικού χαρακτήρα της Μαρίνας, δίνοντας προτεραιότητα στη διευκόλυνση της λειτουργίας των Ναυταθλητικών Ομίλων προς όφελος του Ναυταθλητισμού.

3) Να επανεξετάσουν την επικινδυνότητα ελλιμενισμού του ημερόπλοιου σε σχέση και με τις προπονητικές ναυταθλητικές δραστηριότητες στη περιοχή.

4) Να προβούν σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες για την αποκατάσταση όλων των παραλείψεων και τον προβλημάτων σε θέματα ασφάλειας των πλωτών προβλητών, των εγκαταστάσεων της Μαρίνας και του συστήματος πυρασφάλειας.

Εμείς οφείλουμε να υπερασπίσουμε την τιμή και την ασφάλεια των μελών μας».

Σύμφωνα με τα ο ιστορικό που έδωσαν οι τέσσερις πρόεδροι:
«Το 2009, η Μαρίνα εκχωρήθηκε προς διαχείριση στο Δήμο Καλλιθέας, με ρητή υποχρέωση του Δήμου να χρησιμοποιεί τη Μαρίνα για τη λειτουργία Ναυταθλητικού Κέντρου και να παραχωρήσει χώρους ελλιμενισμού και χερσαίων εγκαταστάσεων στους Ναυταθλητικούς Ομίλους που ήταν ήδη εγκατεστημένοι στην περιοχή.

Επίσης ο Δήμος ανέλαβε τη ρητή υποχρέωση μεταξύ άλλων,
α) να συστήσει φορέα διαχείρισης, β) «να συντάξει Ειδικό Κανονισμό Λειτουργίας στον οποίο θα προσδιορίζονται οι ειδικότεροι όροι λειτουργίας και χρήσης του Εθνικού Ναυταθλητικού Κέντρου και ο οποίος θα ελάμβανε έγκριση των Ολυμπιακών Ακινήτων πριν υποβληθεί για έγκριση στους αρμόδιους φορείς. Σημειώνεται ότι στον ως άνω κανονισμό θα προσδιορίζονταν και οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις των θέσεων ελλιμενισμού καθώς και το τιμολόγιο ελλιμενισμού, γ) να συντάξει πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής και δ) να μεριμνήσει, μεταξύ των άλλων, για την έκδοση πιστοποιητικού πυρασφάλειας για τη Μαρίνα.

Τον Ιανουάριο 2017 εγκρίνεται ο Ειδικός Κανονισμός Λειτουργίας της Ναυταθλητικής Μαρίνας Καλλιθέας (Π.Δ. 633/2017, ΦΕΚ 201/31.1.2017) και επικυρώνεται το τιμολόγιο ελλιμενισμού. Αμέσως οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι, παρά τις αντιρρήσεις τους σε βασικά σημεία του Κανονισμού, καλούν τα μέλη τους να συνάψουν συμβάσεις με το Δήμο, όπως και έγινε και έκτοτε όλα τα μέλη των Ομίλων που διαθέτουν σκάφος το οποίο ελλιμενίζεται στη Ναυταθλητική Μαρίνα, πληρώνουν κανονικά τέλη ελλιμενισμού.

Όσον αφορά την πληρωμή λογαριασμών ηλεκτρικού και νερού, μεταξύ των συμβατικών υποχρεώσεων του Δήμου ήταν και η εγκατάσταση μετρητών προκειμένου να καταστεί δυνατός ο επιμερισμός των ανταποδοτικών χρεώσεων προς τους χρήστες της Μαρίνας, κάτι που ακόμα και μέχρι σήμερα (!) δεν έχει γίνει, παρά τις οχλήσεις μας. Εμείς δηλώσαμε επανειλημμένως ότι δεν έχουμε φυσικά καμία αντίρρηση να πληρώνουμε για την κατανάλωση ηλεκτρισμού και νερού, εφόσν φυσικά εγκατασταθούν οι αντίστοιχοι μετρητές. Επίσης για το θέμα αυτό θα θέλουμε να επισημάνουμε ότι οι μεγάλης αξίας λογαριασμοί που εκκρεμούν, δεν αφορούν μόνο τα σκάφη, όπως αφήνεται να εννοηθεί από το Δήμο, αλλά κυρίως το γενικό φωτισμό και τους προβολείς που ανάβουν ακόμα και μέρα, όπως έχουμε καταγγείλει, αλλά και το ενεργοβόρο γήπεδο ποδοσφαίρου».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης