Μένει κανείς έκπληκτος με το θάρρος εφημερίδων του Μεσοπολέμου να δημοσιεύουν θέματα τόσο προχωρημένα -όπως αυτό που ακολουθεί-, αλλά ταυτόχρονα έχουμε και μία απόδειξη για τα πολύπλευρα ενδιαφέροντα των προγόνων μας
Θωμάς Σιταράς
«Πρόσωπον»
Το πρόσωπον είναι καθρέπτης διαυγέστατος της αγαθής ή φαύλης φύσεως του ανθρώπου εν τω επιφαίνεται η τε μεγαλοπρέπεια και η ανελευθερία, και η ευήθεια και η κακοήθεια. Εις αυτό και την ανίαν διακρίνεις και της σπουδήν, και την παιδείαν και την ευβουλίαν και την απόνοιαν και το υπναλέον και το εγρήγορον και πάντα τα άλλα όσα έχει ο άνθρωπος, αρκεί να είσαι, όσον πρέπει οξυδερκής
• Πρόσωπον καθ’ολοκληρίαν σαρκώδες είναι σημείον ευπαθούς και νεάζοντος. Πρόσωπον δε άσαρκον είνε γνώρισμα πολυφρόντιδος και επιβούλου ανθρώπου.
• Πρόσωπον πάρα πολύ μέγα φανερώνει μωρίαν και αμάθειαν∙ μικρόν δε πρόσωπον, μικρόν και το ήθος.
Κλείσιμο
• Πρόσωπον φύσει ερυθρόν δηλοί άνθρωπον τραχύν. Εάν δε μόναι αι παρείαι είναι τοιαύται προδίδει άνθρωπον οινόγλυφα.
• Σπασμοί προσώπου και παρειών, εάν μεν γίνονται επί στυγνών όψεων, δηλούσι μωρίαν ή μανίαν∙ εάν δε επί φαιδρών μοιχίαν και τα παρόμοια.
«Στόμα»
• Στόμα μήτε προεξέχον, μήτε πολύ χθαμαλόν είναι αξιέπαινον∙ διότι το μεν προεξέχον είναι μαρτύριο ματαιολογίας και θρασύτητος, το δε χθαμαλόν είναι δειλίας και παλιμβουλίας.
• Στόμα μικρόν φανερώνει ήθος γυναικείον, το δε μεγαλύτερον ήθος ανδρός.
• Στόμα επί πολύ ανοιγμένον, ως το του κυνός φανερώνει άνθρωπον μωρότατον, ωμόφρονα και ανόσιον.
• Στόμα του οποίου τα χείλη υψούνται υπέρ τους κυνόδοντας μαρτυρεί άνθρωπον κακόθυμον, υβριστήν και επίβουλον.
• Στόμα του οποίου τα χείλη είνε παχέα και στρογγυλά, και άνω εστραμμένα, εξηγούν τα ήθη και τα έργα ανθρώπου χοιροβίου. Εάν το άνω χείλος υπέρ το κάτω, ο άνθρωπος είνε εμφροντέστερος∙ εάν δε προέχει το κάτω χείλος τα ήθη αυτού είναι άκακα, ματαιόφρονα δε ως επί το πολύ και ηλιθιότερα.
• Στόμα μικρόν προεξέχον, φανερώνει άνθρωπον κακοήθη και επίβουλον. Στόμα δε κοίλον και χαύνον σημαίνει άνθρωπον φθονερόν, κακαίθη και ακόλαστον.
«Ώτα»
• Ώτα μεγάλα προδίδουν άνθρωπον αναίσθητον μικρά δε κακοήθη και πανούργον.
• Ώτα λίαν μικρά και ως περικεκομμένα και ως τα των κυνών φανερόνουν μωρόν άνθρωπον.
• Ώτα τετράγωνα μαρτυρούσιν άνδρα ανδρείον και ευαίσθητον.
• Ώτα διαγεγλυμμένα φανερόνουν άνδρα συνετόν, στρογγυλά δε εάν μάλιστα πάρα πολύ άνθρωπο αμαθή.
• Ώτα στενά και μακρά χαρακτηρίζουσιν άνθρωπον κακοήθη και βάσκανον.
«Ρις»
• Ρις της οποίας το άκρον είναι λεπτόν φανερώνει την επιζέουσαν οργή του ανθρώπου. Όταν δε το άκρον τούτο είναι παχύ και χθαμαλόν, χαρακτηρίζει μιαρόν άνθρωπον.
• Ρις της οποίας το άκρον είναι σκληρόν και αμβλύ και στρογγυλόν φανερώνει ανδρείον και μεγαλόψυχον άνδρα.
• Ρις μικρά και λεπτή ως η των ορνίθων εξηγεί τοιαύτα και τα ήθη.
• Ρις της οποίας το προς το πρόσωπον μέρος έχει άρθρωσιν, χαρακτηρίζει άνδρα καλόν και ανδρείον και συνετόν∙ εάν δε το εναντίον δηλοί άνθρωπον θηλυνδρίαν και αμαθή.
• Ρις ευθεία μαρτυρεί ακράτειαν της γλώσσης.
• Ρις μεγάλη εξηγεί την αγαθότητα της ψυχής, η δε μικρά το παλίμβουλον του ανθρώπου.
• Ρις προς τα άνω εστραμμένη, προδίδει άνθρωπον λάγνον και μοίχον, κυρτή συνιστά άνδρα μεγαλόνοα.
• Ρις λοξή μαρτυρεί τοιαύτα, ως επί το πλείστον και τα νοήματα.
Ρώθωνες ανοιγμένοι εξηγούν άνδρα θυμώδη και δυνατόν∙ στενοί δε και στρογγυλοί εμφαίνουν άνθρωπον μετέχοντα μωρίας»
ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΒΔΟΜΑΔΑ ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ
Για περισσότερα: https://minoas.gr/syggrafeas/sitaras-thomas/
Θωμάς Σιταράς, Αθηναιογράφος- Συγγραφέας, FB: Σιταράς Θωμάς
Το Manko Athens, η πολυαναμενόμενη νέα άφιξη του Οne&Only που έχει τη μοναδική ικανότητα να μεταμορφώνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας, έχει ήδη γίνει talk of the town