Φυσιογνωμικές παρατηρήσεις του παλιού καιρού
Φυσιογνωμικές παρατηρήσεις του παλιού καιρού
Μένει κανείς έκπληκτος με το θάρρος εφημερίδων του Μεσοπολέμου να δημοσιεύουν θέματα τόσο προχωρημένα -όπως αυτό που ακολουθεί-, αλλά ταυτόχρονα έχουμε και μία απόδειξη για τα πολύπλευρα ενδιαφέροντα των προγόνων μας
«Πρόσωπον»
Το πρόσωπον είναι καθρέπτης διαυγέστατος της αγαθής ή φαύλης φύσεως του ανθρώπου εν τω επιφαίνεται η τε μεγαλοπρέπεια και η ανελευθερία, και η ευήθεια και η κακοήθεια. Εις αυτό και την ανίαν διακρίνεις και της σπουδήν, και την παιδείαν και την ευβουλίαν και την απόνοιαν και το υπναλέον και το εγρήγορον και πάντα τα άλλα όσα έχει ο άνθρωπος, αρκεί να είσαι, όσον πρέπει οξυδερκής
• Πρόσωπον καθ’ολοκληρίαν σαρκώδες είναι σημείον ευπαθούς και νεάζοντος. Πρόσωπον δε άσαρκον είνε γνώρισμα πολυφρόντιδος και επιβούλου ανθρώπου.
• Πρόσωπον πάρα πολύ μέγα φανερώνει μωρίαν και αμάθειαν∙ μικρόν δε πρόσωπον, μικρόν και το ήθος.
• Πρόσωπον φύσει ερυθρόν δηλοί άνθρωπον τραχύν. Εάν δε μόναι αι παρείαι είναι τοιαύται προδίδει άνθρωπον οινόγλυφα.
• Σπασμοί προσώπου και παρειών, εάν μεν γίνονται επί στυγνών όψεων, δηλούσι μωρίαν ή μανίαν∙ εάν δε επί φαιδρών μοιχίαν και τα παρόμοια.
«Στόμα»
• Στόμα μήτε προεξέχον, μήτε πολύ χθαμαλόν είναι αξιέπαινον∙ διότι το μεν προεξέχον είναι μαρτύριο ματαιολογίας και θρασύτητος, το δε χθαμαλόν είναι δειλίας και παλιμβουλίας.
• Στόμα μικρόν φανερώνει ήθος γυναικείον, το δε μεγαλύτερον ήθος ανδρός.
• Στόμα επί πολύ ανοιγμένον, ως το του κυνός φανερώνει άνθρωπον μωρότατον, ωμόφρονα και ανόσιον.
• Στόμα του οποίου τα χείλη υψούνται υπέρ τους κυνόδοντας μαρτυρεί άνθρωπον κακόθυμον, υβριστήν και επίβουλον.
Το πρόσωπον είναι καθρέπτης διαυγέστατος της αγαθής ή φαύλης φύσεως του ανθρώπου εν τω επιφαίνεται η τε μεγαλοπρέπεια και η ανελευθερία, και η ευήθεια και η κακοήθεια. Εις αυτό και την ανίαν διακρίνεις και της σπουδήν, και την παιδείαν και την ευβουλίαν και την απόνοιαν και το υπναλέον και το εγρήγορον και πάντα τα άλλα όσα έχει ο άνθρωπος, αρκεί να είσαι, όσον πρέπει οξυδερκής
• Πρόσωπον καθ’ολοκληρίαν σαρκώδες είναι σημείον ευπαθούς και νεάζοντος. Πρόσωπον δε άσαρκον είνε γνώρισμα πολυφρόντιδος και επιβούλου ανθρώπου.
• Πρόσωπον πάρα πολύ μέγα φανερώνει μωρίαν και αμάθειαν∙ μικρόν δε πρόσωπον, μικρόν και το ήθος.
• Πρόσωπον φύσει ερυθρόν δηλοί άνθρωπον τραχύν. Εάν δε μόναι αι παρείαι είναι τοιαύται προδίδει άνθρωπον οινόγλυφα.
• Σπασμοί προσώπου και παρειών, εάν μεν γίνονται επί στυγνών όψεων, δηλούσι μωρίαν ή μανίαν∙ εάν δε επί φαιδρών μοιχίαν και τα παρόμοια.
«Στόμα»
• Στόμα μήτε προεξέχον, μήτε πολύ χθαμαλόν είναι αξιέπαινον∙ διότι το μεν προεξέχον είναι μαρτύριο ματαιολογίας και θρασύτητος, το δε χθαμαλόν είναι δειλίας και παλιμβουλίας.
• Στόμα μικρόν φανερώνει ήθος γυναικείον, το δε μεγαλύτερον ήθος ανδρός.
• Στόμα επί πολύ ανοιγμένον, ως το του κυνός φανερώνει άνθρωπον μωρότατον, ωμόφρονα και ανόσιον.
• Στόμα του οποίου τα χείλη υψούνται υπέρ τους κυνόδοντας μαρτυρεί άνθρωπον κακόθυμον, υβριστήν και επίβουλον.
• Στόμα του οποίου τα χείλη είνε παχέα και στρογγυλά, και άνω εστραμμένα, εξηγούν τα ήθη και τα έργα ανθρώπου χοιροβίου. Εάν το άνω χείλος υπέρ το κάτω, ο άνθρωπος είνε εμφροντέστερος∙ εάν δε προέχει το κάτω χείλος τα ήθη αυτού είναι άκακα, ματαιόφρονα δε ως επί το πολύ και ηλιθιότερα.
• Στόμα μικρόν προεξέχον, φανερώνει άνθρωπον κακοήθη και επίβουλον. Στόμα δε κοίλον και χαύνον σημαίνει άνθρωπον φθονερόν, κακαίθη και ακόλαστον.
«Ώτα»
• Ώτα μεγάλα προδίδουν άνθρωπον αναίσθητον μικρά δε κακοήθη και πανούργον.
• Ώτα λίαν μικρά και ως περικεκομμένα και ως τα των κυνών φανερόνουν μωρόν άνθρωπον.
• Ώτα τετράγωνα μαρτυρούσιν άνδρα ανδρείον και ευαίσθητον.
• Ώτα διαγεγλυμμένα φανερόνουν άνδρα συνετόν, στρογγυλά δε εάν μάλιστα πάρα πολύ άνθρωπο αμαθή.
• Ώτα στενά και μακρά χαρακτηρίζουσιν άνθρωπον κακοήθη και βάσκανον.
«Ρις»
• Ρις της οποίας το άκρον είναι λεπτόν φανερώνει την επιζέουσαν οργή του ανθρώπου. Όταν δε το άκρον τούτο είναι παχύ και χθαμαλόν, χαρακτηρίζει μιαρόν άνθρωπον.
• Ρις της οποίας το άκρον είναι σκληρόν και αμβλύ και στρογγυλόν φανερώνει ανδρείον και μεγαλόψυχον άνδρα.
• Ρις μικρά και λεπτή ως η των ορνίθων εξηγεί τοιαύτα και τα ήθη.
• Ρις της οποίας το προς το πρόσωπον μέρος έχει άρθρωσιν, χαρακτηρίζει άνδρα καλόν και ανδρείον και συνετόν∙ εάν δε το εναντίον δηλοί άνθρωπον θηλυνδρίαν και αμαθή.
• Ρις ευθεία μαρτυρεί ακράτειαν της γλώσσης.
• Ρις μεγάλη εξηγεί την αγαθότητα της ψυχής, η δε μικρά το παλίμβουλον του ανθρώπου.
• Ρις προς τα άνω εστραμμένη, προδίδει άνθρωπον λάγνον και μοίχον, κυρτή συνιστά άνδρα μεγαλόνοα.
• Ρις λοξή μαρτυρεί τοιαύτα, ως επί το πλείστον και τα νοήματα.
Ρώθωνες ανοιγμένοι εξηγούν άνδρα θυμώδη και δυνατόν∙ στενοί δε και στρογγυλοί εμφαίνουν άνθρωπον μετέχοντα μωρίας»
ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΒΔΟΜΑΔΑ ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ
Για περισσότερα: https://minoas.gr/syggrafeas/sitaras-thomas/
Θωμάς Σιταράς, Αθηναιογράφος- Συγγραφέας, FB: Σιταράς Θωμάς
Ειδήσεις σήμερα:
Πόλεμος στην Ουκρανία: Χάσμα στις διαπραγματεύσεις, οι Ρώσοι ενισχύουν το στρατό εισβολής
Η σταρ του WNBA, Μπρίντεϊ Γκραίνερ, θα κρατηθεί στη Ρωσία άλλους δύο μήνες
Ο Ζελένσκι προειδοποιεί τους μισθοφόρους που εντάσσονται στις ρωσικές δυνάμεις: «Θα είναι η χειρότερη απόφαση της ζωής σας»
• Στόμα μικρόν προεξέχον, φανερώνει άνθρωπον κακοήθη και επίβουλον. Στόμα δε κοίλον και χαύνον σημαίνει άνθρωπον φθονερόν, κακαίθη και ακόλαστον.
«Ώτα»
• Ώτα μεγάλα προδίδουν άνθρωπον αναίσθητον μικρά δε κακοήθη και πανούργον.
• Ώτα λίαν μικρά και ως περικεκομμένα και ως τα των κυνών φανερόνουν μωρόν άνθρωπον.
• Ώτα τετράγωνα μαρτυρούσιν άνδρα ανδρείον και ευαίσθητον.
• Ώτα διαγεγλυμμένα φανερόνουν άνδρα συνετόν, στρογγυλά δε εάν μάλιστα πάρα πολύ άνθρωπο αμαθή.
• Ώτα στενά και μακρά χαρακτηρίζουσιν άνθρωπον κακοήθη και βάσκανον.
«Ρις»
• Ρις της οποίας το άκρον είναι λεπτόν φανερώνει την επιζέουσαν οργή του ανθρώπου. Όταν δε το άκρον τούτο είναι παχύ και χθαμαλόν, χαρακτηρίζει μιαρόν άνθρωπον.
• Ρις της οποίας το άκρον είναι σκληρόν και αμβλύ και στρογγυλόν φανερώνει ανδρείον και μεγαλόψυχον άνδρα.
• Ρις μικρά και λεπτή ως η των ορνίθων εξηγεί τοιαύτα και τα ήθη.
• Ρις της οποίας το προς το πρόσωπον μέρος έχει άρθρωσιν, χαρακτηρίζει άνδρα καλόν και ανδρείον και συνετόν∙ εάν δε το εναντίον δηλοί άνθρωπον θηλυνδρίαν και αμαθή.
• Ρις ευθεία μαρτυρεί ακράτειαν της γλώσσης.
• Ρις μεγάλη εξηγεί την αγαθότητα της ψυχής, η δε μικρά το παλίμβουλον του ανθρώπου.
• Ρις προς τα άνω εστραμμένη, προδίδει άνθρωπον λάγνον και μοίχον, κυρτή συνιστά άνδρα μεγαλόνοα.
• Ρις λοξή μαρτυρεί τοιαύτα, ως επί το πλείστον και τα νοήματα.
Ρώθωνες ανοιγμένοι εξηγούν άνδρα θυμώδη και δυνατόν∙ στενοί δε και στρογγυλοί εμφαίνουν άνθρωπον μετέχοντα μωρίας»
ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΒΔΟΜΑΔΑ ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ
Για περισσότερα: https://minoas.gr/syggrafeas/sitaras-thomas/
Θωμάς Σιταράς, Αθηναιογράφος- Συγγραφέας, FB: Σιταράς Θωμάς
Ειδήσεις σήμερα:
Πόλεμος στην Ουκρανία: Χάσμα στις διαπραγματεύσεις, οι Ρώσοι ενισχύουν το στρατό εισβολής
Η σταρ του WNBA, Μπρίντεϊ Γκραίνερ, θα κρατηθεί στη Ρωσία άλλους δύο μήνες
Ο Ζελένσκι προειδοποιεί τους μισθοφόρους που εντάσσονται στις ρωσικές δυνάμεις: «Θα είναι η χειρότερη απόφαση της ζωής σας»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα