Με μια ιστορία που εκτείνεται σε τρεις αιώνες, η Nestlé συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της με μια ευρεία γκάμα προϊόντων και εφαρμόζοντας υπεύθυνες εταιρικές πρακτικές για το περιβάλλον και την κοινωνία
Γιώργος Ζαννιάς: Ο μεγάλος δημιουργικός της ελληνικής διαφήμισης έφυγε σε ηλικία 81 ετών
Γιώργος Ζαννιάς: Ο μεγάλος δημιουργικός της ελληνικής διαφήμισης έφυγε σε ηλικία 81 ετών
Η ζωή του, η καριέρα του και όλα όσα δημιούργησε, συμπυκνώνουν μια μοναδική ιστορία που επέδρασε καθοριστικά και ανεξίτηλα στον χώρο
Ο Γιώργος Ζαννιάς, η πιο δημιουργική προσωπικότητα στην ιστορία της ελληνικής διαφήμισης, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών. Η ζωή του, η καριέρα του και όλα όσα δημιούργησε, συμπυκνώνουν μια μοναδική ιστορία που επέδρασε καθοριστικά και ανεξίτηλα στον χώρο.
«Αν ο Γιώργος Ζαννιάς αποφάσιζε να κάνει καριέρα στη Νέα Υόρκη, θα έμενε στην ιστορία και σαν ένας μεγάλος διαφημιστής σε διεθνές επίπεδο». Αυτή ήταν η εκτίμηση που τον ακολουθούσε για δεκαετίες. Και αυτός ήταν ο λόγος που πολλοί τον θεωρούσαν το απόλυτο αντίστοιχο της θρυλικής αμερικανικής γενιάς των διαφημιστών της Madison Avenue.
Οι πρώτες του επαφές με την επικοινωνία και την πώληση έγιναν στη δεκαετία του '50 στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην οδό Ομήρου όπου ο πατέρας του, με καταγωγή από τον Ορχομενό, διατηρούσε ένα επιτυχημένο ραφτάδικο της εποχής.
Τον κέρδισε, όμως, ο χώρος των εικαστικών και της γραφιστικής. Ετσι, αρχές της δεκαετίας του 60 μπήκε στον χώρο της διαφήμισης, την οποία άρχισε να προσεγγίζει με μία νέα, μοντέρνα, αντισυμβαστική ματιά, ακολουθώντας τις μεθόδους και το κύμα των μεγάλων διαφημιστών της εποχής στο εξωτερικό.
Το 1971 έγινε γενικός διευθυντής και επικεφαλής του δημιουργικού τμήματος στην εταιρεία Interad, ενώ το 1974 ίδρυσε μια νέα εταιρεία με τον τίτλο Ikon. Ηδη, το αποτύπωμά του στον χώρο ήταν ισχυρό και οι ιστορίες που τον ακολουθούσαν μιλούσαν για έναν δημιουργικό επαγγελματία ο οποίος γνώριζε τη δουλειά σε βάθος, με κάθε λεπτομέρεια και μπορούσε να υλοποιήσει όλα της τα στάδια.
Όπως θυμούνται παράγοντες της διαφημιστικής αγοράς που έζησαν κοντά του, «Ο Γιώργος Ζαννιάς μπορούσε να χαράσσει στρατηγική, να σκεφτεί δημιουργικά, να γράψει τα κείμενα, να βρεί τα σλόγκαν, να σχεδιάσει την καμπάνια γραφιστικά και στο τέλος να έχει την πειθώ να πουλήσει την καμπάνια στον πελάτη. Όταν έμπαινε στον χώρο για να παρουσιάσει ήταν επιβλητικός, μιλούσε όσο χρειαζόταν, ήταν ουσιαστικός και πειστικός. Ηταν ένας διαφημιστής που τα είχε όλα. Για αυτό θα μείνει πάντα μοναδικός».
Ως επακόλουθο όλων των παραπάνω, ήρθε η δεκαετία του 80 για να αποδείξει τη δυναμική του, όταν έγινε ο πρώτος Ελληνας που έφερε ξένο διαφημιστικό όμιλο στη χώρα μας.
Η BBDO απέκτησε την ελληνική της υπόσταση το 1983. Μέχρι το 1999 οπότε και έγινε επίτιμος πρόεδρος του Group είχε κατορθώσει να υλοποιήσει μεγάλες καμπάνιας που έγιναν στοιχείο της λαϊκής κουλτούρας και σημάδεψαν την εποχή. Χαρακτηριστικό είναι το σλόγκαν «Αγαπάς την Ελλάδα; Απόδειξη!» για λογαριασμό του υπουργείου Οικονομικών. Ο Γιώργος Ζαννιάς ήταν δεινός ατακαδόρος, είχε το δικό του ιδιαίτερο χιούμορ και του άρεσε πάντοτε οι φωτογραφίες του να έχουν χαμηλό φωτισμό.
«Η αγάπη κάποιου για τη δουλειά του, όπου αυτή μετατρέπεται από δουλειά σε κέφι, διασκέδαση, έρωτα, τον βοηθά στην επαγγελματική του προαγωγή, είτε αυτός είναι διαφημιστής, τσαγκάρης ή γιατρός, γιατί εκτός από την άοκνη εργασία προσθέτει στο επαγγελματικό του έργο και τη διάσταση της ευσυνειδησίας και του επαγγελματικού ήθους», είχε πεί σε συνέντευξή του στο adbusiness.
Ενώ σε σχετική ερώτηση του popaganda ήταν κάθετος: «Καλός, ολοκληρωμένος διαφημιστής (με έμφαση στο ολοκληρωμένος) είναι αυτός που έχει ισοσκελή, φυσική ικανότητα (ταλέντο) ανάλυσης και σύνθεσης. Δηλαδή ανάλυσης δεδομένων πληροφοριών (αγοράς, ανταγωνισμού, προϊοντικών πλεονεκτημάτων, αξιολόγησης διανομών, ψυχογραφίας των prime prospects κ.λ.π), ώστε να έχει αίσθηση στρατηγικής και τελικά σύνθεσης που θα τον βοηθήσει να δημιουργήσει το τελικό προϊόν στρατηγικής και δημιουργικού.
Τέτοιοι διαφημιστές υπάρχουν ένας, δύο ή πολλές φορές κανένας σε μια διαφημιστική εταιρία. Όλοι οι άλλοι – ας μη γελιόμαστε- δεν είναι διαφημιστές, αλλά εργαζόμενοι σε διαφημιστική εταιρία. Όπως π.χ. οι μπετατζήδες, ψυκτικοί, ηλεκτρολόγοι κ.λ.π. είναι μεν απαραίτητοι για την κατασκευή ενός κτιρίου, αλλά δεν λέγονται αρχιτέκτονες».
Ο Γιώργος Ζαννιάς ήταν ένας μεγάλος ιδεολόγος. Φιλοδοξία του, όπως έλεγε, ήταν σε όλη του την πορεία να παράγει αξία και υπερηφάνεια για την εταιρεία του και τα στελέχη της. Ηταν αναμφίβολα ο πιο εμβληματικός Ελληνας διαφημιστής του 20ου αιώνα.
«Αν ο Γιώργος Ζαννιάς αποφάσιζε να κάνει καριέρα στη Νέα Υόρκη, θα έμενε στην ιστορία και σαν ένας μεγάλος διαφημιστής σε διεθνές επίπεδο». Αυτή ήταν η εκτίμηση που τον ακολουθούσε για δεκαετίες. Και αυτός ήταν ο λόγος που πολλοί τον θεωρούσαν το απόλυτο αντίστοιχο της θρυλικής αμερικανικής γενιάς των διαφημιστών της Madison Avenue.
Οι πρώτες του επαφές με την επικοινωνία και την πώληση έγιναν στη δεκαετία του '50 στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην οδό Ομήρου όπου ο πατέρας του, με καταγωγή από τον Ορχομενό, διατηρούσε ένα επιτυχημένο ραφτάδικο της εποχής.
Τον κέρδισε, όμως, ο χώρος των εικαστικών και της γραφιστικής. Ετσι, αρχές της δεκαετίας του 60 μπήκε στον χώρο της διαφήμισης, την οποία άρχισε να προσεγγίζει με μία νέα, μοντέρνα, αντισυμβαστική ματιά, ακολουθώντας τις μεθόδους και το κύμα των μεγάλων διαφημιστών της εποχής στο εξωτερικό.
Το 1971 έγινε γενικός διευθυντής και επικεφαλής του δημιουργικού τμήματος στην εταιρεία Interad, ενώ το 1974 ίδρυσε μια νέα εταιρεία με τον τίτλο Ikon. Ηδη, το αποτύπωμά του στον χώρο ήταν ισχυρό και οι ιστορίες που τον ακολουθούσαν μιλούσαν για έναν δημιουργικό επαγγελματία ο οποίος γνώριζε τη δουλειά σε βάθος, με κάθε λεπτομέρεια και μπορούσε να υλοποιήσει όλα της τα στάδια.
Όπως θυμούνται παράγοντες της διαφημιστικής αγοράς που έζησαν κοντά του, «Ο Γιώργος Ζαννιάς μπορούσε να χαράσσει στρατηγική, να σκεφτεί δημιουργικά, να γράψει τα κείμενα, να βρεί τα σλόγκαν, να σχεδιάσει την καμπάνια γραφιστικά και στο τέλος να έχει την πειθώ να πουλήσει την καμπάνια στον πελάτη. Όταν έμπαινε στον χώρο για να παρουσιάσει ήταν επιβλητικός, μιλούσε όσο χρειαζόταν, ήταν ουσιαστικός και πειστικός. Ηταν ένας διαφημιστής που τα είχε όλα. Για αυτό θα μείνει πάντα μοναδικός».
Ως επακόλουθο όλων των παραπάνω, ήρθε η δεκαετία του 80 για να αποδείξει τη δυναμική του, όταν έγινε ο πρώτος Ελληνας που έφερε ξένο διαφημιστικό όμιλο στη χώρα μας.
Η BBDO απέκτησε την ελληνική της υπόσταση το 1983. Μέχρι το 1999 οπότε και έγινε επίτιμος πρόεδρος του Group είχε κατορθώσει να υλοποιήσει μεγάλες καμπάνιας που έγιναν στοιχείο της λαϊκής κουλτούρας και σημάδεψαν την εποχή. Χαρακτηριστικό είναι το σλόγκαν «Αγαπάς την Ελλάδα; Απόδειξη!» για λογαριασμό του υπουργείου Οικονομικών. Ο Γιώργος Ζαννιάς ήταν δεινός ατακαδόρος, είχε το δικό του ιδιαίτερο χιούμορ και του άρεσε πάντοτε οι φωτογραφίες του να έχουν χαμηλό φωτισμό.
«Η αγάπη κάποιου για τη δουλειά του, όπου αυτή μετατρέπεται από δουλειά σε κέφι, διασκέδαση, έρωτα, τον βοηθά στην επαγγελματική του προαγωγή, είτε αυτός είναι διαφημιστής, τσαγκάρης ή γιατρός, γιατί εκτός από την άοκνη εργασία προσθέτει στο επαγγελματικό του έργο και τη διάσταση της ευσυνειδησίας και του επαγγελματικού ήθους», είχε πεί σε συνέντευξή του στο adbusiness.
Ενώ σε σχετική ερώτηση του popaganda ήταν κάθετος: «Καλός, ολοκληρωμένος διαφημιστής (με έμφαση στο ολοκληρωμένος) είναι αυτός που έχει ισοσκελή, φυσική ικανότητα (ταλέντο) ανάλυσης και σύνθεσης. Δηλαδή ανάλυσης δεδομένων πληροφοριών (αγοράς, ανταγωνισμού, προϊοντικών πλεονεκτημάτων, αξιολόγησης διανομών, ψυχογραφίας των prime prospects κ.λ.π), ώστε να έχει αίσθηση στρατηγικής και τελικά σύνθεσης που θα τον βοηθήσει να δημιουργήσει το τελικό προϊόν στρατηγικής και δημιουργικού.
Τέτοιοι διαφημιστές υπάρχουν ένας, δύο ή πολλές φορές κανένας σε μια διαφημιστική εταιρία. Όλοι οι άλλοι – ας μη γελιόμαστε- δεν είναι διαφημιστές, αλλά εργαζόμενοι σε διαφημιστική εταιρία. Όπως π.χ. οι μπετατζήδες, ψυκτικοί, ηλεκτρολόγοι κ.λ.π. είναι μεν απαραίτητοι για την κατασκευή ενός κτιρίου, αλλά δεν λέγονται αρχιτέκτονες».
Ο Γιώργος Ζαννιάς ήταν ένας μεγάλος ιδεολόγος. Φιλοδοξία του, όπως έλεγε, ήταν σε όλη του την πορεία να παράγει αξία και υπερηφάνεια για την εταιρεία του και τα στελέχη της. Ηταν αναμφίβολα ο πιο εμβληματικός Ελληνας διαφημιστής του 20ου αιώνα.
Το τελευταίο του γραφείο ήταν στην λεωφόρο Τατοϊου, στο παλαιό σπίτι του Χαρίλαου Τρικούπη, που είχε αποκτήσει και στο οποίο έμενε.
H καύση του θα γίνει την Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου στο Αποτεφρωτήριο της Ριτσώνας.
Ειδήσεις σήμερα:
Πώς έγινε το έγκλημα στα Καλύβια - Ο 16χρονος μαχαίρωσε τον πατέρα του με δύο μαχαίρια
Έρχεται ρύθμιση για τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ: Θα απαγορεύονται αν έχει προηγηθεί ανατίμηση στο προϊόν
«Υπόθεση Μαγκνίτσκι»: Ξέπλυμα ρωσικής φορολογικής απάτης, πολυτελείς επαύλεις και περίεργοι θάνατοι στην Κύπρο
H καύση του θα γίνει την Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου στο Αποτεφρωτήριο της Ριτσώνας.
Ειδήσεις σήμερα:
Πώς έγινε το έγκλημα στα Καλύβια - Ο 16χρονος μαχαίρωσε τον πατέρα του με δύο μαχαίρια
Έρχεται ρύθμιση για τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ: Θα απαγορεύονται αν έχει προηγηθεί ανατίμηση στο προϊόν
«Υπόθεση Μαγκνίτσκι»: Ξέπλυμα ρωσικής φορολογικής απάτης, πολυτελείς επαύλεις και περίεργοι θάνατοι στην Κύπρο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα