Ένα φθινοπωρινό γεύμα διαφορετικό από τα άλλα, μιας και η συνάντηση των εθελοντών της bwin με τους διαμένοντες της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης «Φωτεινή» έδιωξε κάθε… μελαγχολικό συναίσθημα.
Ουκρανία: Υπό τον ήχο σειρήνων έγινε στο Κίεβο η μαθητική Ολυμπιάδα για την Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Ουκρανία: Υπό τον ήχο σειρήνων έγινε στο Κίεβο η μαθητική Ολυμπιάδα για την Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Ο τελικός της Ολυμπιάδας έγινε στο 94ο Δημόσιο Σχολείο του Κιέβου «Ελλάδα», όπου τα ελληνικά διδάσκονται ως πρώτη ξένη γλώσσα – Οι περισσότεροι μαθητές δεν είναι ελληνικής καταγωγής, όμως αγαπούν πολύ την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό
«Φέτος, παρά τον πόλεμο, τις συνεχόμενες σειρήνες για αεροπορική επιδρομή που ηχούν κάθε τόσο, έλαβε χώρα η Πανουκρανική Μαθητική Ολυμπιάδα για την Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Τον τελικό της Ολυμπιάδας φιλοξένησε το δικό μας, το 94° Δημόσιο Σχολείο του Κιέβου "Ελλάδα", όπου τα ελληνικά διδάσκονται ως πρώτη ξένη γλώσσα». Αυτό δήλωσε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Λαρίσα Κοσιούκ, καθηγήτρια ελληνικής γλώσσας, με αφορμή την παραπάνω διοργάνωση.
Το Σχολείο του Κιέβου «Ελλάδα», που το αποκαλούν και «μαργαριτάρι της ελληνικής κοινότητας στο Κίεβο», κάθε χρόνο, επί τρεις δεκαετίες, από το 1993 είναι το «φυτώριο» μαθητών/-τριών που διακρίνονται στους διαγωνισμούς και τα φεστιβάλ για τη νεοελληνική γλώσσα/λογοτεχνία, που διοργανώνονται από το υπουργείο Παιδείας της Ουκρανίας.
«Πριν από μέρες, στις 16-17 Απριλίου που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το τέταρτο και τελικό στάδιο της Πανουκρανικής Ολυμπιάδας, ακόμα μια φορά αισθανθήκαμε περηφάνια για τους μαθητές μας, οι περισσότεροι εκ των οποίων δεν είναι ελληνικής καταγωγής, αγαπούν όμως πολύ την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό!», ανέφερε η κ. Κοσιούκ.
«Η Ολυμπιάδα μας, στα χρόνια του πολέμου, είναι εκπλήρωση μιας σημαντικής αποστολής: να δείξουμε στον κόσμο την Ουκρανία. Είναι εύγλωττη απόδειξη, ότι στη χώρα μας όλες οι γλώσσες και οι πολιτισμοί γίνονται σεβαστοί και ο καθένας έχει την ευκαιρία να τις μάθει», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής της κριτικής επιτροπής, αναπληρωτής καθηγητής του Κρατικού Πανεπιστημίου «Taras Shevchenko», Αντρέι Σαβένκο.
Τι περιλαμβάνει ο διαγωνισμός
Ο διαγωνισμός περιελάμβανε διάφορους τύπους εργασιών: ακουστικές, λεξιλογικές και γραμματικές ασκήσεις και εργασία προβληματισμού σε ένα ηθικό θέμα. «Οι εκθέσεις των μαθητών εντυπωσίασαν τα μέλη της κριτικής επιτροπής με τις στιλιστικές τους ικανότητες και με ένα πρωτότυπο όραμα για έναν ειρηνικό κόσμο», συμπλήρωσε ο κ. Σαβένκο και ανέφερε τα ονόματα των νικητών μεταξύ 12 διαγωνιζόμενων στον τελικό. Πρόκειται για την Καρίνα Τσίμπα (9η τάξη), την Ντάρια Κοζούσνα (11η τάξη) και Σοφία Φαντέεβα (10η τάξη).
Μία από της νικήτριες, η Ντάρια Κοζούσνα, που μαθαίνει την ελληνική γλώσσα από τη πρώτη τάξη δημοτικού, έγραψε για την αγάπη της προς τα ελληνικά γράμματα (σε κείμενό της για το ΑΠΕ-ΜΠΕ): «Μου αρέσουν πολύ τα μαθήματα των ελληνικών. Ξέρω ότι ομιλείται εδώ και πέντε χιλιάδες χρόνια. Τα ελληνικά είναι η βάση πολλών άλλων ευρωπαϊκών γλωσσών, επιστημών, θρησκειών. Η ελληνική γλώσσα είναι σημαντική για την εκπαίδευση και την εξέλιξή μου. Ανοίγει την πόρτα στη μελέτη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, της φιλοσοφίας και της επιστήμης. Έχω πολλούς φίλους που μιλούν ελληνικά, πείθομαι κάθε φορά ότι (η εκμάθηση της ελληνικής) μου επιτρέπει να επικοινωνώ πιο εύκολα, να κατανοώ τον πολιτισμό και τις παραδόσεις τους. Για τρίτη χρονιά στην Ουκρανία έχουμε πόλεμο, γι' αυτό δεν είναι τόσο εύκολο να μελετήσεις και να μάθεις κάτι νέο, γιατί όλες οι σκέψεις είναι στραμμένες στον πόλεμο, στις σειρήνες, στους συμπατριώτες και αποφοίτους του σχολείου μου, που τώρα είναι στα μέτωπα. Διαβάζοντας κάθε μέρα τις ειδήσεις, μου αφήνουν το αποτύπωμά τους στην καρδιά και την ψυχή μου. Αλλά καταλαβαίνω, είναι σημαντικό να συνεχίσουμε, γιατί ο καθένας μας έχει το δικό του μέτωπο, στο οποίο πρέπει να αγωνιστεί. Αυτή τη στιγμή το δικό μου μέτωπο είναι η μάθηση, οπότε κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για να κερδίσω τον θάνατο υπέρ της ζωής».
Το Σχολείο του Κιέβου «Ελλάδα», που το αποκαλούν και «μαργαριτάρι της ελληνικής κοινότητας στο Κίεβο», κάθε χρόνο, επί τρεις δεκαετίες, από το 1993 είναι το «φυτώριο» μαθητών/-τριών που διακρίνονται στους διαγωνισμούς και τα φεστιβάλ για τη νεοελληνική γλώσσα/λογοτεχνία, που διοργανώνονται από το υπουργείο Παιδείας της Ουκρανίας.
«Πριν από μέρες, στις 16-17 Απριλίου που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το τέταρτο και τελικό στάδιο της Πανουκρανικής Ολυμπιάδας, ακόμα μια φορά αισθανθήκαμε περηφάνια για τους μαθητές μας, οι περισσότεροι εκ των οποίων δεν είναι ελληνικής καταγωγής, αγαπούν όμως πολύ την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό!», ανέφερε η κ. Κοσιούκ.
«Η Ολυμπιάδα μας, στα χρόνια του πολέμου, είναι εκπλήρωση μιας σημαντικής αποστολής: να δείξουμε στον κόσμο την Ουκρανία. Είναι εύγλωττη απόδειξη, ότι στη χώρα μας όλες οι γλώσσες και οι πολιτισμοί γίνονται σεβαστοί και ο καθένας έχει την ευκαιρία να τις μάθει», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής της κριτικής επιτροπής, αναπληρωτής καθηγητής του Κρατικού Πανεπιστημίου «Taras Shevchenko», Αντρέι Σαβένκο.
Τι περιλαμβάνει ο διαγωνισμός
Ο διαγωνισμός περιελάμβανε διάφορους τύπους εργασιών: ακουστικές, λεξιλογικές και γραμματικές ασκήσεις και εργασία προβληματισμού σε ένα ηθικό θέμα. «Οι εκθέσεις των μαθητών εντυπωσίασαν τα μέλη της κριτικής επιτροπής με τις στιλιστικές τους ικανότητες και με ένα πρωτότυπο όραμα για έναν ειρηνικό κόσμο», συμπλήρωσε ο κ. Σαβένκο και ανέφερε τα ονόματα των νικητών μεταξύ 12 διαγωνιζόμενων στον τελικό. Πρόκειται για την Καρίνα Τσίμπα (9η τάξη), την Ντάρια Κοζούσνα (11η τάξη) και Σοφία Φαντέεβα (10η τάξη).
Μία από της νικήτριες, η Ντάρια Κοζούσνα, που μαθαίνει την ελληνική γλώσσα από τη πρώτη τάξη δημοτικού, έγραψε για την αγάπη της προς τα ελληνικά γράμματα (σε κείμενό της για το ΑΠΕ-ΜΠΕ): «Μου αρέσουν πολύ τα μαθήματα των ελληνικών. Ξέρω ότι ομιλείται εδώ και πέντε χιλιάδες χρόνια. Τα ελληνικά είναι η βάση πολλών άλλων ευρωπαϊκών γλωσσών, επιστημών, θρησκειών. Η ελληνική γλώσσα είναι σημαντική για την εκπαίδευση και την εξέλιξή μου. Ανοίγει την πόρτα στη μελέτη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, της φιλοσοφίας και της επιστήμης. Έχω πολλούς φίλους που μιλούν ελληνικά, πείθομαι κάθε φορά ότι (η εκμάθηση της ελληνικής) μου επιτρέπει να επικοινωνώ πιο εύκολα, να κατανοώ τον πολιτισμό και τις παραδόσεις τους. Για τρίτη χρονιά στην Ουκρανία έχουμε πόλεμο, γι' αυτό δεν είναι τόσο εύκολο να μελετήσεις και να μάθεις κάτι νέο, γιατί όλες οι σκέψεις είναι στραμμένες στον πόλεμο, στις σειρήνες, στους συμπατριώτες και αποφοίτους του σχολείου μου, που τώρα είναι στα μέτωπα. Διαβάζοντας κάθε μέρα τις ειδήσεις, μου αφήνουν το αποτύπωμά τους στην καρδιά και την ψυχή μου. Αλλά καταλαβαίνω, είναι σημαντικό να συνεχίσουμε, γιατί ο καθένας μας έχει το δικό του μέτωπο, στο οποίο πρέπει να αγωνιστεί. Αυτή τη στιγμή το δικό μου μέτωπο είναι η μάθηση, οπότε κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για να κερδίσω τον θάνατο υπέρ της ζωής».
Ειδήσεις σήμερα:
Ο Κασσελάκης… ξαναβαφτίζει τον ΣΥΡΙΖΑ - Από το «θαύμα» στην κολυμπήθρα, στην ιερή συμμαχία του ΝΑΤΟ και τη στήριξη στο Ισραήλ
Πρωτογενές πλεόνασμα-έκπληξη στο 1,9% του ΑΕΠ το 2023 - Αποκλιμάκωση του χρέους
Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος καταδικάζει τις επιθέσεις σε πολιτικούς με αφορμή τον γάμο των ομοφύλων: Η Εκκλησία δεν εκδικείται
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα