Steve Blame: O θρυλικός παρουσιαστής του MTV Europe ήρθε στην Ελλάδα για να μείνει

Τι αποκαλύπτει για τα σχέδια του, στη συνέντευξή του στο protothema.gr

O Steve Blame έγινε διάσημος σε όλη την Ευρώπη ως παρουσιαστής του MTV Europe και διευθυντής του MTV News. Μέχρι που τα παράτησε όλα, πήγε Γερμανία, έγινε σεναριογράφος αλλά και «εγκέφαλος» τηλεοπτικών εκπομπών όπως «Where is the money». Τώρα αποφάσισε να εγκατασταθεί στην Ελλάδα. Στη συνέντευξη αυτή βλέπουμε το όραμα πίσω από την τολμηρή απόφαση.

Σαν παρουσιαστής του MTV πήρε συνέντευξη και από πολιτικές προσωπικότητες όπως τον Μάικλ Γκορμπατσέφ, τον Ζακ Ντελόρ ή και θρησκευτικές όπως τον Δαλάι Λάμα. Στη Μαντόνα τον Μικ Τζάγκερ και την Τζάνετ Τζάκσον τους φέρονταν με μια φιλική άνεση αφού το μουσικό κανάλι στο οποίο εργαζόταν ήταν πολύ σημαντικό για τη μουσική βιομηχανία ως πρόγονος του youtube και του spotify.

Αυτό, όπως περιγράφει στο βιβλίο του «Getting Lost Is A Part Of The Journey: MTV, Deutschland und Ich» ακολούθησαν τρελά πάρτι με ακόμα πιο ακραίες καταχρήσεις.

Μέχρι που μπούχτισε από όλα αυτά και εγκατέλειψε το MTV και τη Μεγάλη Βρετανία για να εγκατασταθεί στη Γερμανία. Εκεί σπούδασε σεναριογραφία μετά από κάποια χρόνια δουλειάς σε τοπικά κανάλια και άρχισε να γράφει και formats για τηλεοπτικές εκπομπές όπως το Where is the money που παραλίγο να πάρει το βραβείο Rose d’or.

Πες μου για την εμπειρία σου στο MTV;

Ήμασταν όλοι νέοι και ουσιαστικά άπειροι όταν ξεκινήσαμε το MTV Europe. Οι ανώτεροι δεν είχαν χρόνο να ελέγχουν ή να κατευθύνουν τις αποφάσεις μας. Ήμασταν, όπως τραγούδησαν οι Pet Shop Boys, «left to our own devices».

Υπήρχε κάποια οικονομική υποστήριξη για το πρόγραμμα, αλλά το πιο σημαντικό ήταν ότι μας επέτρεπαν να κάνουμε λάθη και να βρούμε τον δικό μας μοναδικό δρόμο. Αρχικά υπήρχε αναρχία, και αυτό ήταν που άγγιξε τον κόσμο.

Ως παρουσιαστής και αργότερα ως Διευθυντής Σύνταξης του MTV News, καθοδηγούσα συναντήσεις όπου κυριαρχούσαν όχι οι σίγουροι megastar που «έπρεπε» να πάρουμε συνέντευξη, αλλά οι νέοι ή λιγότερο γνωστοί καλλιτέχνες που μας ενδιέφεραν προσωπικά.

Αν κάποιος σχετικά άγνωστος μας ενδιέφερε, πηγαίναμε να του πάρουμε συνέντευξη στη χώρα του, είτε στην Ισλανδία, το Ισραήλ ή την Ελλάδα. Οικονομικά, συνδυάζαμε άλλες συνεντεύξεις για να βγαίνει νόημα, και μέσω της ανεξαρτησίας μας από τα στελέχη του MTV, δίναμε τη δυνατότητα σε εθνικά γνωστούς καλλιτέχνες να αποκτήσουν ευρύτερο διεθνές κοινό.
Mε την Τίνα Τέρνερ


Ήταν η δημιουργική ελευθερία ένα εταιρικό πλεονέκτημα;

Το MTV ήταν ουσιαστικά δημιουργικότητα «από κάτω προς τα πάνω», αντί για την εταιρική μετριότητα «από πάνω προς τα κάτω». Η επιρροή του MTV Europe ήταν μεγάλη και εξακολουθεί να φαίνεται σήμερα.

Ένας νέος τρόπος παρουσίασης, ταινίες από σκηνοθέτες που έμαθαν την τέχνη τους στα μουσικά βίντεο, animation που έσπασε τα στερεότυπα και ευρηματικά γραφικά από νέους και συχνά φοιτητές δημιουργούς. Εκ των υστέρων, πιστεύω ότι το MTV επηρέασε τη μόδα, τα παιχνίδια και την reality τηλεόραση.

Με το MTV News, επαναπροσδιορίσαμε τις ειδήσεις ψυχαγωγίας, τόσο στην παρουσίαση, στο μοντάζ, όσο και στο περιεχόμενο – ειδικά σε αυτό που τότε ονομαζόταν «κοινωνική διάσταση». Για πάνω από πέντε χρόνια, μέχρι το MTV να γίνει μια καθαρά εταιρική οντότητα, όλα τα τμήματα του καναλιού άνθισαν.

Μπορεί κάποιος να διαφωνεί για την αξία του περιεχομένου, αλλά η επιρροή του MTV είναι αναμφισβήτητη. Το είδα από πρώτο χέρι στις τρεις χώρες που έχω ζήσει στη ζωή μου – το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τώρα την Ελλάδα.

Πώς μπορεί αυτή η εμπειρία να βοηθήσει την ελληνική δημιουργική οικονομία;

Το κανάλι όπου πρωτοδοκίμασα τη δημιουργικότητά μου, έδωσε αυξημένη ορατότητα σε μουσικούς, καλλιτέχνες, γραφίστες, animators, σχεδιαστές μόδας... τόσους πολλούς δημιουργούς. Αυτή η ορατότητα τους βοήθησε να ανθίσουν και ενέπνευσε μια γενιά να ακολουθήσει ή να συμμετάσχει. Η ορατότητα πάντα αύξανε την εθνική τους επιτυχία και μερικές φορές τους εκτόξευε διεθνώς.

Υπάρχουν ήδη πολλές οργανώσεις εδώ που υποστηρίζουν τη δημιουργική βιομηχανία, κάνοντας σημαντική δουλειά σε αυτό τον τομέα. Αλλά το ζήτημα της ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ παραμένει.

Ορατότητα μέσω νέων μορφών μέσων, streamed events και αξιοποίησης αναγνωρίσιμων προσωπικοτήτων για να προωθήσουν τους Έλληνες δημιουργούς, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας. Αυτό, αν υποστηριχθεί από δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις, θα οδηγήσει σε αυξημένα δίκτυα συνεργασίας και διασυνοριακές επαφές, προωθώντας μια πρόσθετη μορφή πολιτιστικού τουρισμού.
O διάσημος παρουσιαστής με τον Έλτον Τζον

Πώς μπορεί να υλοποιηθεί αυτό στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης (AI);

Η δημιουργικότητα είναι το τελευταίο σύνορο της ανθρώπινης μοναδικότητας. Ακόμα και στην εποχή της AI, την οποία ένας συνάδελφος περιέγραψε τέλεια ως «σύντροφο της δημιουργικότητας», τίποτα δεν θα αντικαταστήσει την ανθρώπινη καλλιτεχνική και δημιουργική προσπάθεια. Η AI και η αυξανόμενη πρόσβαση σε εργαλεία θα μας δώσει τη δύναμη να δημιουργούμε περισσότερο από ποτέ.

Να θυμάστε ότι η AI δεν έχει παιδικά τραύματα. Όλοι έχουμε βιώσει «τραύματα» στη ζωή μας, αλλά ο τρόπος που οι δημιουργοί χρησιμοποιούν αυτά τα «τραύματα» είναι που τους καθορίζει. Για τους καλλιτέχνες, το τραύμα αυτό είναι συχνά η πηγή των καλύτερων έργων τους. Το να αντιμετωπίζεις τους δαίμονές σου μέσω της δημιουργίας είναι όχι μόνο υγιές αλλά και εμπλουτίζει την κοινωνία. Η δημιουργικότητα είναι, κατά τη γνώμη μου, απαραίτητη για μια πλήρη ζωή και με την άνοδο των ανεξάρτητων δημιουργών, θα γίνει όλο και πιο σημαντική για την οικονομία.

Με την Κάιλι Μινόγκ


Μπορεί να υπάρξει απόδοση της επένδυσης στην υποστήριξη της δημιουργικής οικονομίας;

Η δημιουργική οικονομία της ΕΕ είναι περίπου στο 4,4% του συνολικού ΑΕΠ της Ένωσης. Ο ελληνικός δημιουργικός τομέας κυμαίνεται μεταξύ 1,5-2% του ΑΕΠ. Με προβλεπόμενη παγκόσμια ανάπτυξη 10% στον τομέα αυτό, αν χτίσουμε πάνω στη δουλειά που ήδη κάνουν πολλοί φορείς και δώσουμε το βασικό συστατικό – μεγαλύτερη ορατότητα – οι Έλληνες δημιουργοί θα έχουν την ευκαιρία να πετύχουν. Η ορατότητα δεν αναιρεί, αλλά συμπληρώνει την καλή δουλειά που ήδη γίνεται. Τα οφέλη υπερτερούν των κινδύνων. Η Ελλάδα πρέπει να «καβαλήσει αυτό το κύμα».

Πώς φαντάζεσαι την επαγγελματική σου ζωή στην Ελλάδα;

Πιστεύω ότι θα μπορούσα να παίξω βασικό ρόλο στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας, αλλά ακόμα κι αν δεν είμαι εγώ, είναι ζωτικής σημασίας να δημιουργηθεί μια θέση που θα ηγείται ομάδων για την προώθηση των δημιουργών και των έργων τους, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας. Όπως και στις πρώτες μέρες του MTV Europe, αυτό θα απαιτήσει ριζοσπαστικές νέες ιδέες και χρόνο. Επιπλέον, αν αυτά τα προγράμματα στοχεύσουν και στη διασπορά, οι Έλληνες δημιουργοί θα αποκτήσουν εθνική επιτυχία και θα εμπνεύσουν τον κόσμο για μια νέα, δυναμική ελληνική δημιουργική εποχή.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr