Μέχρι το 2017, οι «έξυπνες» απαντήσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δημιουργούσε η
τεχνητή νοημοσύνη, αντιπροσώπευαν το 12% της καθημερινής επικοινωνίας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέσω του Gmail. Αυτό μεταφράζεται σε ένα τεράστιο ποσό
6,7 δισεκατομμυρίων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη και αποστέλλονται καθημερινά. Από τις αυτοματοποιημένες απαντήσεις έως τους βοηθούς σύνταξης email, τα εργαλεία AI υπόσχονται ευκολία και αποτελεσματικότητα.
Είναι όντως τόσο απλό. Είτε επειδή έχετε μια δύσκολη ημέρα στο γραφείο, είτε απλά επειδή είστε εξαντλημένοι και η δημιουργικότητά σας δεν σας επιτρέπει ούτε να συντάξετε ένα πιο προσωπικό ή κεφάτο ή έξυπνο μήνυμα. Το ΑΙ είναι εκεί, έτοιμο να δημιουργήσει ή να εξατομικεύσει τις απαντήσεις σας, μέσα σε δευτερόλεπτα, γλιτώνοντας σας χρόνο και ενέργεια. Ωστόσο, το να βασιζόμαστε στην ΤΝ για να γράψουμε ακόμα και τα email μας έχει σημαντικά μειονεκτήματα, ιδίως όσον αφορά την
αυθεντικότητα της επικοινωνίας, τις
διαπροσωπικές συνδέσεις και την
ακεραιότητα των μηνυμάτων μας.
Η απώλεια της αυθεντικότητας
Τα
μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι μια αντανάκλαση του ποιοι είμαστε - οι σκέψεις, οι προθέσεις και η προσωπικότητά μας λάμπουν μέσα από τις λέξεις που επιλέγουμε. Όταν λοιπόν η τεχνητή νοημοσύνη παράγει ένα email, το μήνυμα δεν έχει τα
γνήσια συναισθήματα και την προσωπική επαφή που χαρακτηρίζουν την
ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Αντί για ειλικρίνεια, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που γράφονται με τεχνητή νοημοσύνη συχνά ακούγονται γενικά, “γυαλισμένα” και στερούνται αυθεντικότητας. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια ομογενοποίηση της επικοινωνίας, όπου όλα τα μηνύματα μοιάζουν ρομποτικά και απρόσωπα.
Επιπλέον, όταν δημιουργούμε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προσαρμόζουμε τις λέξεις μας ανάλογα με τον παραλήπτη, το πλαίσιο και το μήνυμα που θέλουμε να μεταφέρουμε. Η τεχνητή νοημοσύνη, ωστόσο, λειτουργεί με βάση αλγορίθμους και μοτίβα, όχι συναισθήματα ή λεπτή ανθρώπινη κατανόηση. Ως αποτέλεσμα, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δημιουργούνται μπορούν να παρερμηνεύσουν τον
επιδιωκόμενο τόνο, να υπερβάλλουν σε κρίσιμα μηνύματα και να δημιουργήσουν ακούσια ασάφεια. Πολύ απλά, αυτό που προοριζόταν να είναι ένα αυστηρό αλλά με σεβασμό αίτημα μπορεί να φανεί πολύ επιεικές ή, αντίθετα, πολύ σκληρό όταν το τιμόνι αναλαμβάνει η τεχνητή νοημοσύνη.
Διάβρωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας
Η σύνταξη μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου απαιτεί σκέψη, προσπάθεια και κατανόηση της γλώσσας που αντικατοπτρίζει την ικανότητά μας να επικοινωνούμε αποτελεσματικά. Αν αναθέσουμε αυτή την ευθύνη στην ΤΝ, κινδυνεύουμε να μειώσουμε τις
δεξιότητες γραφής μας με την πάροδο του χρόνου. Ακριβώς όπως η υπερβολική εξάρτηση από την αυτόματη διόρθωση και τον ορθογραφικό έλεγχο μπορεί να αποδυναμώσει τις ορθογραφικές μας ικανότητες, το να αφήνουμε την τεχνητή νοημοσύνη να συντάσσει μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να διαβρώσει την ικανότητά μας να εκφραζόμαστε με σαφήνεια, πειστικότητα και επαγγελματισμό.
Θέματα εμπιστοσύνης και οικοδόμησης σχέσεων
Στις επαγγελματικές και προσωπικές σχέσεις, η εμπιστοσύνη οικοδομείται μέσω γνήσιων, ουσιαστικών ανταλλαγών. Όταν οι άνθρωποι ανακαλύπτουν ότι τα μηνύματα που λαμβάνουν γράφτηκαν από μια τεχνητή νοημοσύνη και όχι από τον αποστολέα, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια αίσθηση προδοσίας ή
ανειλικρίνειας. Ιδιαίτερα στις επιχειρήσεις, όπου η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία είναι ζωτικής σημασίας, η στήριξη στην ΤΝ για τη διαχείριση της επικοινωνίας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να βλάψει τις σχέσεις και να κάνει τις αλληλεπιδράσεις να μοιάζουν περισσότερο συναλλακτικές παρά προσωπικές.
Ηθικές ανησυχίες
Το να επιτρέπετε στην ΤΝ να χειρίζεται τη συγγραφή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σημαίνει ότι μοιράζεστε δυνητικά
ευαίσθητες πληροφορίες με ένα εξωτερικό σύστημα. Πολλά εργαλεία που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη αναλύουν δεδομένα από προηγούμενα μηνύματα για να βελτιώσουν τις απαντήσεις τους, γεγονός που εγείρει ανησυχίες σχετικά με το
απόρρητο και την εμπιστευτικότητα των δεδομένων. Σε ευαίσθητους κλάδους, όπως η υγειονομική περίθαλψη, η νομική και η χρηματοοικονομική, όπου η διακριτικότητα είναι υψίστης σημασίας, η χρήση μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που παράγονται με τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να δημιουργήσει σημαντικούς ηθικούς κινδύνους.
Ενώ η ΤΝ μπορεί αναμφίβολα να βοηθήσει στη σύνταξη και τη βελτίωση των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, δεν θα πρέπει να αντικαταστήσει πλήρως την ανθρώπινη συμβολή. Η αυθεντικότητα, η σαφήνεια και η πρόθεση πίσω από τα μηνύματά μας διατηρούνται καλύτερα όταν αφιερώνουμε χρόνο για να τα γράψουμε εμείς οι ίδιοι. Αντί να αναθέτουμε την επικοινωνία μας στην τεχνητή νοημοσύνη, θα πρέπει να αγκαλιάσουμε την προσωπική προσπάθεια που απαιτείται για τη διατήρηση ουσιαστικών, αποτελεσματικών και αξιόπιστων αλληλεπιδράσεων. Εξάλλου, σε έναν κόσμο όπου η ψηφιακή επικοινωνία κυριαρχεί, η ανθρώπινη επαφή παραμένει πιο σημαντική από ποτέ.
Ειδήσεις σήμερα:
Τρόφιμος στο Δαφνί σκότωσε με γυαλί μια 44χρονη ασθενή - Το θύμα είχε εισαχθεί για νοσηλεία πριν από μια ημέρα
Οι ευεργέτες της δημόσιας υγείας - Πώς δημιουργήθηκαν τα μεγαλύτερα νοσοκομεία
Γιατί ο Τραμπ βάζει στο στόχαστρο τον Ζελένσκι και επιμένει για εκλογές στην Ουκρανία