Η Beko επαναπροσδιορίζεται και λανσάρει κουζίνες, πλυντήρια και ψυγεία απαράμιλλης αισθητικής, με ευκολία στην χρήση και αξιοθαύμαστη αντοχή
Σεξ, σκάνδαλα και δολοπλοκίες πίσω από τις κουΐντες
Σεξ, σκάνδαλα και δολοπλοκίες πίσω από τις κουΐντες
Λίγο πιο πέρα από τα λευκά μάρμαρα του θεάτρου Μπολσόι στοιβάζονταν οι νέες περιζήτητες Ρωσίδες στα πολυτελή κλαμπ -όπως το περίοπτο «Vogue»-, αδημονώντας πότε θα κάνει την εμφάνισή του κάποιος από τους ολιγάρχες που μόλις είχαν παρακολουθήσει την παράσταση στο διάσημο θέατρο της Μόσχας. Εδώ και καιρό οι φήμες ότι οι προύχοντες ήταν αυτοί που αγόραζαν αποκλειστικά τα εισιτήρια στις παραστάσεις όχι από καλλιτεχνικό ενδιαφέρον αλλά με σκοπό να διεκδικήσουν ή έστω να φλερτάρουν κάποιες από τις χορεύτριες απλώνονταν από τους διαδρόμους του θεάτρου σε ολόκληρη την πόλη. Πολλοί από αυτούς διατηρούσαν στενότατες σχέσεις με μέλη από το συμβούλιο των μετόχων του θεάτρου, το οποίο αποτελούνταν από προύχοντες, ολιγάρχες και ανθρώπους της κυβέρνησης. Λέγεται, μάλιστα, ότι το συμβούλιο υπήρξε πιο ισχυρό και από τον εκάστοτε καλλιτεχνικό διευθυντή, αφού ήταν αυτό που έδινε τις εγκρίσεις για την ανανέωση των συμβολαίων, ακόμη και τη χάραξη του προγράμματος - με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Λίγο πιο πέρα από τα λευκά μάρμαρα του θεάτρου Μπολσόι στοιβάζονταν οι νέες περιζήτητες Ρωσίδες στα πολυτελή κλαμπ -όπως το περίοπτο «Vogue»-, αδημονώντας πότε θα κάνει την εμφάνισή του κάποιος από τους ολιγάρχες που μόλις είχαν παρακολουθήσει την παράσταση στο διάσημο θέατρο της Μόσχας. Εδώ και καιρό οι φήμες ότι οι προύχοντες ήταν αυτοί που αγόραζαν αποκλειστικά τα εισιτήρια στις παραστάσεις όχι από καλλιτεχνικό ενδιαφέρον αλλά με σκοπό να διεκδικήσουν ή έστω να φλερτάρουν κάποιες από τις χορεύτριες απλώνονταν από τους διαδρόμους του θεάτρου σε ολόκληρη την πόλη. Πολλοί από αυτούς διατηρούσαν στενότατες σχέσεις με μέλη από το συμβούλιο των μετόχων του θεάτρου, το οποίο αποτελούνταν από προύχοντες, ολιγάρχες και ανθρώπους της κυβέρνησης. Λέγεται, μάλιστα, ότι το συμβούλιο υπήρξε πιο ισχυρό και από τον εκάστοτε καλλιτεχνικό διευθυντή, αφού ήταν αυτό που έδινε τις εγκρίσεις για την ανανέωση των συμβολαίων, ακόμη και τη χάραξη του προγράμματος - με ό,τι αυτό συνεπάγεται. «Για να μπορέσεις να αναλάβεις πρωταγωνιστικό ρόλο ή να πληρωθείς έξτρα για οποιαδήποτε παράσταση θα έπρεπε πρώτα να έχεις ξαπλώσει με κάποιον από τους μετόχους ή τους φίλα προσκείμενους», κατήγγειλε πρόσφατα η αλλοτινή πρίμα μπαλαρίνα Αναστασία Βολόχκοβα. Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό που αναπαράγουν έντονα οι μπαλαρίνες με έναν μεγαλοϊδιοκτήτη εργοστασίων και ακινήτων στη Σιβηρία (!), ο οποίος φλέρταρε ταυτόχρονα με δύο χορεύτριες στέλνοντάς τους στα καμαρίνια τα ίδια Chopard περιδέραια.
Ολα αυτά, όμως, το πρόσφατο βράδυ της 17ης Ιανουαρίου δεν θα απασχολούσαν τον 42χρονο καλλιτεχνικό διευθυντή των Μπολσόι, Σεργκέι Φιλίν, ο οποίος ήξερε ότι τα σεξουαλικά σκάνδαλα και οι θρυλικές αντιμαχίες μπορούσαν να μένουν σε μεγάλο βαθμό ακόμη κρυφά στο ευρύ κοινό. Το μόνο που δεν μπορούσε να ξεπεράσει είναι τις απειλές που εδώ και λίγο καιρό, δηλαδή ελάχιστα πριν από το νέο έτος, είχαν αρχίσει να μοιάζουν επικίνδυνες: άγνωστοι έσκασαν τα λάστιχα του αυτοκινήτου του, παραβίασαν τα email του, απενεργοποίησαν το κινητό του και έφτασαν να δημοσιεύουν στο Ιντερνετ μέρος της προσωπικής του αλληλογραφίας. Γι’ αυτό και λίγες ώρες προτού δεχτεί την επίθεση είχε συμπτωματικά συναντηθεί με τον γενικό διευθυντή των Μπολσόι Ανατόλι Ικσάνοφ, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία του για τις απειλές. Λίγη ώρα, όμως, αργότερα ο ευειδής Σεργκέι θα σταματούσε να βλέπει τον εαυτό του στον καθρέφτη: το πρόσωπό του θα παραμορφωθεί από καυστικό υγρό που θα ρίξει πάνω του άγνωστος - το μοναδικό που θα τον βοηθήσει να φτάσει μέχρι το νοσοκομείο είναι το άπειρο χιόνι που φρόντιζε να ρίχνει για να απαλύνει τον πόνο. Από εκεί και πέρα οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες για το διάσημο θέατρο, καθώς τα σκάνδαλα που έρχονται στο φως καθημερινά αποκαλύπτουν ιστορίες γεμάτες πάθη, σεξουαλικά απωθημένα, ίντριγκες - ακριβώς δηλαδή όπως ένα περίπλοκο ρώσικο μυθιστόρημα. Μπορεί στα υπόλοιπα θέατρα της Δύσης -και ας μην έχουν δει ταινίες όπως ο «Μαύρος κύκνος»- όλα αυτά να μοιάζουν αδιανόητα, στη Ρωσία είναι αντίστοιχα της μεγάλης περιπέτειας που λέγεται ασίγαστη ρωσική ψυχή. «Αν οι συμπεριφορές αυτές μοιάζουν ανήθικες σε κάποιους», μας εκμυστηρεύεται άνθρωπος που δουλεύει σήμερα στη ρωσική πρεσβεία, «στους Ρώσους φαντάζουν ως αντίστροφη όψη του ίδιου νομίσματος. Τόσα χρόνια διάβαζαν και άκουγαν ότι οι καπιταλιστές ήταν οι απόλυτα φαύλοι, κακοί και σεξουαλικά διεστραμμένοι - τώρα αποφάσισαν ότι οι καπιταλιστές είναι οι ίδιοι υιοθετώντας ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά».
Η πάλαι ποτέ πρίμα μπαλαρίνα απολύθηκε ως υπέρβαρη. Η «ρετσινιά» όμως δεν την εμπόδισε από το να ποζάρει γυμνή στην Καραϊβική και να καταγγείλει δημοσίως ότι «για να αναλάβεις πρωταγωνιστικό ρόλο σε παράσταση ή να πληρωθείς έξτρα πρέπει να περάσεις από κρεβάτια». Σημειωτέον ότι και η ίδια κατηγορείται για αμφιβόλου ήθους τρόπο ζωής δίπλα σε Ρώσους ολιγάρχες
Ολα αυτά, όμως, το πρόσφατο βράδυ της 17ης Ιανουαρίου δεν θα απασχολούσαν τον 42χρονο καλλιτεχνικό διευθυντή των Μπολσόι, Σεργκέι Φιλίν, ο οποίος ήξερε ότι τα σεξουαλικά σκάνδαλα και οι θρυλικές αντιμαχίες μπορούσαν να μένουν σε μεγάλο βαθμό ακόμη κρυφά στο ευρύ κοινό. Το μόνο που δεν μπορούσε να ξεπεράσει είναι τις απειλές που εδώ και λίγο καιρό, δηλαδή ελάχιστα πριν από το νέο έτος, είχαν αρχίσει να μοιάζουν επικίνδυνες: άγνωστοι έσκασαν τα λάστιχα του αυτοκινήτου του, παραβίασαν τα email του, απενεργοποίησαν το κινητό του και έφτασαν να δημοσιεύουν στο Ιντερνετ μέρος της προσωπικής του αλληλογραφίας. Γι’ αυτό και λίγες ώρες προτού δεχτεί την επίθεση είχε συμπτωματικά συναντηθεί με τον γενικό διευθυντή των Μπολσόι Ανατόλι Ικσάνοφ, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία του για τις απειλές. Λίγη ώρα, όμως, αργότερα ο ευειδής Σεργκέι θα σταματούσε να βλέπει τον εαυτό του στον καθρέφτη: το πρόσωπό του θα παραμορφωθεί από καυστικό υγρό που θα ρίξει πάνω του άγνωστος - το μοναδικό που θα τον βοηθήσει να φτάσει μέχρι το νοσοκομείο είναι το άπειρο χιόνι που φρόντιζε να ρίχνει για να απαλύνει τον πόνο. Από εκεί και πέρα οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες για το διάσημο θέατρο, καθώς τα σκάνδαλα που έρχονται στο φως καθημερινά αποκαλύπτουν ιστορίες γεμάτες πάθη, σεξουαλικά απωθημένα, ίντριγκες - ακριβώς δηλαδή όπως ένα περίπλοκο ρώσικο μυθιστόρημα. Μπορεί στα υπόλοιπα θέατρα της Δύσης -και ας μην έχουν δει ταινίες όπως ο «Μαύρος κύκνος»- όλα αυτά να μοιάζουν αδιανόητα, στη Ρωσία είναι αντίστοιχα της μεγάλης περιπέτειας που λέγεται ασίγαστη ρωσική ψυχή. «Αν οι συμπεριφορές αυτές μοιάζουν ανήθικες σε κάποιους», μας εκμυστηρεύεται άνθρωπος που δουλεύει σήμερα στη ρωσική πρεσβεία, «στους Ρώσους φαντάζουν ως αντίστροφη όψη του ίδιου νομίσματος. Τόσα χρόνια διάβαζαν και άκουγαν ότι οι καπιταλιστές ήταν οι απόλυτα φαύλοι, κακοί και σεξουαλικά διεστραμμένοι - τώρα αποφάσισαν ότι οι καπιταλιστές είναι οι ίδιοι υιοθετώντας ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά».
Η εκδίκηση της πρίμα μπαλαρίνας
Αναστασία ΒολόχκοβαΗ πάλαι ποτέ πρίμα μπαλαρίνα απολύθηκε ως υπέρβαρη. Η «ρετσινιά» όμως δεν την εμπόδισε από το να ποζάρει γυμνή στην Καραϊβική και να καταγγείλει δημοσίως ότι «για να αναλάβεις πρωταγωνιστικό ρόλο σε παράσταση ή να πληρωθείς έξτρα πρέπει να περάσεις από κρεβάτια». Σημειωτέον ότι και η ίδια κατηγορείται για αμφιβόλου ήθους τρόπο ζωής δίπλα σε Ρώσους ολιγάρχες
Σεξ, ψέματα και βιντεοταινίες
Στο πλαίσιο αυτό δικαιολογείται και η ευκολία με την οποία αποκάλεσε η πρώην χορεύτρια Αναστασία Βολόχκοβα τα Μπολσόι «ένα τεράστιο μπουρδέλο», επιμένοντας ότι οι χορεύτριες επιλέγονται βάσει των σεξουαλικών τους, μάλλον, παρά των χορευτικών τους επιδόσεων. Η ίδια βέβαια μιλάει εκ των υστέρων, καθώς είχε αποπεμφθεί από το μπαλέτο πριν από μία δεκαετία με τη δικαιολογία ότι ήταν υπέρβαρη, καταγγελία στην οποία, ωστόσο, απάντησε προσφεύγοντας στη ρωσική Δικαιοσύνη. Απόφοιτος της περίοπτης Ακαδημίας Βαγκάνοβα της Αγίας Πετρούπολης και ταλαντούχος χορεύτρια, η Βολόχκοβα βρέθηκε να αποκτά καίριο ρόλο ως πρίμα μπαλαρίνα ήδη από τα 20 της και να γίνεται σύντομα σταρ. Επέλεγε αυτή τους παρτενέρ, έβγαινε με διάσημους κροίσους και άρχισε να εμφανίζεται τακτικά στην τηλεόραση. Με τις εξαντρίκ έως κιτς ενδυματολογικές προτιμήσεις της, τις γούνες και τα αστραφτερά κοσμήματα που στόλιζαν μόνιμα τον λαιμό της -δώρο πάντα κάποιου προύχοντα-, άρχισε να εμφανίζεται παντού. Με τον ίδιο ρυθμό άλλαζε συζύγους και νυφικά -άσπρο, ροζ και φιστικί-, τα οποία επιδείκνυε στον τηλεοπτικό φακό και στο ομώνυμο μπλογκ της. Στο ίδιο μπλογκ είχε, μάλιστα, παραθέσει μια σειρά από γυμνές φωτογραφίες της από κάποια τροπική, απομακρυσμένη και ερημική παραλία, από αυτή που προτιμούν οι ολιγάρχες, όπως και άλλες αναρίθμητες προκλητικές πόζες από τα πολυτελή ταξίδια της σε διάφορα μέρη της Ευρώπης. Αυτό ήταν μάλλον και το κερασάκι στην τούρτα για τον σημερινό καλλιτεχνικό διευθυντή Φιλίν, ο οποίος παραμόνευε με τη ζυγαριά στο χέρι την ντίβα και την απέπεμψε με την επίσημη κατηγορία των παραπανίσιων κιλών.
Για τα μάτια της χορεύτριας τού corps de ballet λένε πως υπήρξε αδυσώπητος υπόγειος πόλεμος ανάμεσα στους δύο ανταγωνιστές για την καρέκλα του καλλιτεχνικού διευθυντή των Μπολσόι
Βέβαια, η Βολόχκοβα δεν ήταν η μόνη που αρεσκόταν σε βεντετισμούς, καθώς οι εμφύλιοι σπαραγμοί και οι απειλές που έρχονται διαρκώς στο φως «συνιστούν γονιδιακό χαρακτηριστικό» του συστήματος Μπολσόι, όπως είχε πει κάποτε κάποιο διάσημο μέλος τους. Μια άλλη διάσημη μπαλαρίνα και πρώην μέλος των Μπολσόι, που σήμερα ζει μόνιμα στον Καναδά, η Σβετλάνα Λανκίνα, επιμένει ότι αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το μπαλέτο πριν από λίγα χρόνια επειδή δεχόταν απειλές για τη ζωή της, ενώ ο Αλεξέι Ρατμάνσκι, πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής (2004-2009), παραδέχτηκε μέσα από το Facebook status ότι «η έλλειψη ηθικής μαστίζει τα Μπολσόι». Λίγες μέρες, μάλιστα, προτού ανανεωθεί το συμβόλαιο του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή Γκενάντι Γιάνιν, τον Μάρτιο του 2011, ένα mail γεμάτο από φωτογραφίες του σε άσεμνες σεξουαλικές πόζες με άνδρες και γυναίκες είχε καταφτάσει στον ηλεκτρονικό λογαριασμό του σκληρού κριτικού και συμβούλου τού Μπολσόι, Πάβελ Γκέρσενζον - ας σημειωθεί ότι οι κριτικοί είναι περίπου κράτος εν κράτει στη Ρωσία. Ο Γιάνιν φυσικά παραιτήθηκε, αλλά οι δολοπλοκίες δεν έλεγαν να σταματήσουν. Σύντομα τα μέτωπα θα μοιράζονταν ανάμεσα σε αυτούς που θα υποστήριζαν τον σχεδόν τυφλό σήμερα μετά την επίθεση καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου, τον Φιλίν, και τον μισητό του ανταγωνιστή, τον Τσισκαρίτζε. Κάθε λίγο και λιγάκι όλο και κάποια μπαλαρίνα φαινόταν να μπαίνει ανάμεσα στους φανατικούς εχθρούς. Λένε πως υπήρξε ένας υπόγειος ανταγωνισμός ανάμεσα στους δύο άνδρες για τα μάτια μιας χορεύτριας του corps de ballet, της Αντζελίνα Βορόντσοβα, αλλά και φυσικά για την περιβόητη διευθυντική καρέκλα του θεάτρου - την οποία δεν έπαψε ποτέ να εποφθαλμιά ο Τσισκαρίτζε. Μάλιστα, τον περασμένο Νοέμβριο μια ομάδα από χορευτές ζητούσε διακαώς την αντικατάσταση του Φιλίν από τον Τσισκαρίτζε. Το γεγονός ότι ο τελευταίος είχε διάσημους και ισχυρούς φίλους, ειδικά τον πρώην διευθυντή της KGB και στενό συνεργάτη τού Πούτιν, ενισχύει τις υποψίες ότι ενδεχομένως αυτός -μια νέα έκφραση του Ρασπούτιν, όπως καταγγέλλουν οι αμέτρητοι εχθροί του- είναι ο πραγματικός δράστης της επίθεσης με το καυστικό οξύ (και όχι ο Ντμιτριτσένκο που συνέλαβε ως ένοχο η Αστυνομία). Για την ώρα πάντως ο Φιλίν -που δίνει μάχη για να μη χάσει την όρασή του σε απομακρυσμένο νοσοκομείο της Γερμανίας- φοβάται πως οι προσευχές που κάνει η γυναίκα του σε κάποια ορθόδοξη εκκλησία δεν είναι ικανές να τον γλιτώσουν από τη μανία του ανταγωνιστή του.
Οι απειλές που δεχόταν δεν άργησαν να γίνουν πράξη. Ο 42χρονος καλλιτεχνικός διευθυντής των Μπολσόι δέχτηκε επίθεση από άγνωστο με καυστικό υγρό, με αποτέλεσμα να παραμορφωθεί το πρόσωπό του
Η πέτρα του σκανδάλου
Αντζελίνα ΒορόντσοβαΓια τα μάτια της χορεύτριας τού corps de ballet λένε πως υπήρξε αδυσώπητος υπόγειος πόλεμος ανάμεσα στους δύο ανταγωνιστές για την καρέκλα του καλλιτεχνικού διευθυντή των Μπολσόι
Βέβαια, η Βολόχκοβα δεν ήταν η μόνη που αρεσκόταν σε βεντετισμούς, καθώς οι εμφύλιοι σπαραγμοί και οι απειλές που έρχονται διαρκώς στο φως «συνιστούν γονιδιακό χαρακτηριστικό» του συστήματος Μπολσόι, όπως είχε πει κάποτε κάποιο διάσημο μέλος τους. Μια άλλη διάσημη μπαλαρίνα και πρώην μέλος των Μπολσόι, που σήμερα ζει μόνιμα στον Καναδά, η Σβετλάνα Λανκίνα, επιμένει ότι αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το μπαλέτο πριν από λίγα χρόνια επειδή δεχόταν απειλές για τη ζωή της, ενώ ο Αλεξέι Ρατμάνσκι, πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής (2004-2009), παραδέχτηκε μέσα από το Facebook status ότι «η έλλειψη ηθικής μαστίζει τα Μπολσόι». Λίγες μέρες, μάλιστα, προτού ανανεωθεί το συμβόλαιο του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή Γκενάντι Γιάνιν, τον Μάρτιο του 2011, ένα mail γεμάτο από φωτογραφίες του σε άσεμνες σεξουαλικές πόζες με άνδρες και γυναίκες είχε καταφτάσει στον ηλεκτρονικό λογαριασμό του σκληρού κριτικού και συμβούλου τού Μπολσόι, Πάβελ Γκέρσενζον - ας σημειωθεί ότι οι κριτικοί είναι περίπου κράτος εν κράτει στη Ρωσία. Ο Γιάνιν φυσικά παραιτήθηκε, αλλά οι δολοπλοκίες δεν έλεγαν να σταματήσουν. Σύντομα τα μέτωπα θα μοιράζονταν ανάμεσα σε αυτούς που θα υποστήριζαν τον σχεδόν τυφλό σήμερα μετά την επίθεση καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου, τον Φιλίν, και τον μισητό του ανταγωνιστή, τον Τσισκαρίτζε. Κάθε λίγο και λιγάκι όλο και κάποια μπαλαρίνα φαινόταν να μπαίνει ανάμεσα στους φανατικούς εχθρούς. Λένε πως υπήρξε ένας υπόγειος ανταγωνισμός ανάμεσα στους δύο άνδρες για τα μάτια μιας χορεύτριας του corps de ballet, της Αντζελίνα Βορόντσοβα, αλλά και φυσικά για την περιβόητη διευθυντική καρέκλα του θεάτρου - την οποία δεν έπαψε ποτέ να εποφθαλμιά ο Τσισκαρίτζε. Μάλιστα, τον περασμένο Νοέμβριο μια ομάδα από χορευτές ζητούσε διακαώς την αντικατάσταση του Φιλίν από τον Τσισκαρίτζε. Το γεγονός ότι ο τελευταίος είχε διάσημους και ισχυρούς φίλους, ειδικά τον πρώην διευθυντή της KGB και στενό συνεργάτη τού Πούτιν, ενισχύει τις υποψίες ότι ενδεχομένως αυτός -μια νέα έκφραση του Ρασπούτιν, όπως καταγγέλλουν οι αμέτρητοι εχθροί του- είναι ο πραγματικός δράστης της επίθεσης με το καυστικό οξύ (και όχι ο Ντμιτριτσένκο που συνέλαβε ως ένοχο η Αστυνομία). Για την ώρα πάντως ο Φιλίν -που δίνει μάχη για να μη χάσει την όρασή του σε απομακρυσμένο νοσοκομείο της Γερμανίας- φοβάται πως οι προσευχές που κάνει η γυναίκα του σε κάποια ορθόδοξη εκκλησία δεν είναι ικανές να τον γλιτώσουν από τη μανία του ανταγωνιστή του.
Το θύμα
Σεργκέι ΦιλίνΟι απειλές που δεχόταν δεν άργησαν να γίνουν πράξη. Ο 42χρονος καλλιτεχνικός διευθυντής των Μπολσόι δέχτηκε επίθεση από άγνωστο με καυστικό υγρό, με αποτέλεσμα να παραμορφωθεί το πρόσωπό του
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα