Οι Ελληνες επιχειρηματίες που επενδύουν εν μέσω κρίσης

Εκδήλωση με θέμα «Reset Greece»(επανεκκίνηση της Ελλάδας) οργάνωσε πριν από λίγο καιρό στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, στις Βρυξέλλες, ο ελληνικής καταγωγής, ευρωβουλευτής, Γιώργος Χατζημαρκάκης, ο οποίος είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εκπροσωπώντας το κόμμα των Γερμανών Φιλελευθέρων (FDP) από το 2004.

Εκδήλωση με θέμα «Reset Greece»(επανεκκίνηση της Ελλάδας) οργάνωσε πριν από λίγο καιρό στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, στις Βρυξέλλες, ο ελληνικής καταγωγής, ευρωβουλευτής, Γιώργος Χατζημαρκάκης, ο οποίος είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εκπροσωπώντας το κόμμα των Γερμανών Φιλελευθέρων (FDP) από το 2004. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 15 και 16 Μαϊου και παρουσιάστηκαν 10 Ελληνες επιχειρηματίες, οι οποίοι εν μέσω κρίσης αποφάσισαν να επενδύσουν στην Ελλάδα και να την κάνουν γνωστή σε όλον τον κόσμο. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ευρωβουλευτές και προσκεκλημένοι από τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε.





Η ιδέα του «Reset Greece» ξεκίνησε το 2011 τον καιρό που οι πάντες μιλούσαν για τη χρεωκοπία της Ελλάδας: «Ολα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2011. Τότε που όλοι στον κόσμο μιλούσαν για χρεωκοπία και πτώχευση της χώρας. Το «Reset Greece» είναι μια ιδέα που γεννήθηκε μέσα στην κρίση. Όταν κανείς στην Ευρώπη δεν μπορούσε να κατανοήσει την ιδιόμορφη ικανότητα των Ελλήνων να δημιουργούν ακόμα κι από τις στάχτες. Τότε αποφάσισα πως θα πρέπει να ξεκινήσουμε να αναδεικνύουμε τις ανθρώπους που αντιστέκονται και δημιουργούν στην Ελλάδα, απέναντι στα στερεότυπα που καλλιεργούνταν στην Ευρώπη» λέει ο κ. Χατζημαρκάκης.



Η πρώτη παρουσίαση του  «Reset Greece» έγινε το Σεπτέμβριο του 2011 στις Βρυξέλλες με τη συμβολική κίνηση να δωρίσει ο ευρωβουλευτής ένα μπλουζάκι στον επίτροπο Όλι Ρεν με το λογότυπο «I am back in Greece». Ακολούθησε η δημιουργία της ιστοσελίδας «Reset Greece» που παρουσιάζει καλές πρακτικές, ιδέες και ιστορίες δημιουργίας τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας.

Οι resetters, οι οποίοι παρουσιάστηκαν και μίλησαν στην εκδήλωση, είναι οι:



1. Στάθης Χαϊκάλης,

Up Greek Tourism
Το UP Greek Tourism ξεκίνησε το 2011 ως μια πρωτοβουλία που πήραν μαζί ο Στάθης Χαϊκάλης, ο Ονίκ Παλατζιάν και Γιώργος Κλειβοκιώτης με σκοπό, από τη μία πλευρά να ενισχύσουν τον ελληνικό τουρισμό και επομένως την ελληνική οικονομία, και από την άλλη, μέσα από την ιστορία του UP Greek Tourism, να βελτιώσουν την εικόνα των Ελλήνων στο εξωτερικό και να δώσουν ένα παράδειγμα του πόσα πολλά μπορεί να πετύχει μια ομάδα αποφασισμένων Ελλήνων χωρίς τη βοήθεια του Κράτους. Το μέσο που χρησιμοποίησαν για να το πετύχουν αυτό είναι η συγχρηματοδότηση (crowd-funding) μιας διαφορετικής τουριστικής καμπάνιας από ανθρώπους που μοιράζονται την αγάπη τους για την Ελλάδα.

Μέχρι σήμερα έχουν καταφέρει να συγχρηματοδοτήσουν τρεις καμπάνιες: μία στην Times Square της Νέας Υόρκης, μία στην 7η Λεωφόρο της Ουάσιγκτον και μία στο πολυσύχναστο Picadilly Circus στο Λονδίνο με τη συνολική συμμετοχή περίπου 600 χρηματοδοτών.

Το www.upgreektourism.gr αναδείχθηκε με τη βοήθεια του κοινού ως το Web Project of the Year στα Tech Excellence Awards, τα Ελληνικά Τεχνολογικά Βραβεία του «PC Magazine» που κάθε χρόνο βραβεύουν τα καλύτερα προϊόντα, τις καλύτερες υπηρεσίες και τοις καλύτερες εταιρείες.

 







2. Αρετή Γεωργιλή,

Free Thinking Zone
Η Αρετή Γεωργιλή, γενική διευθύντρια της Civitas Global Βουλγαρίας και Ρουμανίας για περίπου 5 χρόνια, επέστρεψε στην Αθήνα για να κάνει  το όνειρό της πραγματικότητα: να διαμορφώσει  μια Free thinking zone, ένα διαφορετικό βιβλιοπωλείο στην οδό Σκουφά 64. Τo Free Thinking Zone ή Οίκος Ανοχής Σκέψης είναι ένα concept βιβλιοπωλείο για τη σύγχρονη σκέψη και τέχνη και λειτουργεί λίγο διαφορετικά από τα παραδοσιακά βιβλιοπωλεία. Δανείζεται τον τρόπο λειτουργίας των μουσείων παρουσιάζοντας μόνιμες συλλογές βιβλίων καθώς και περιοδικές που δημιουργούνται ανάλογα με το ‘καυτό’ θέμα της επικαιρότητας το οποίο φιλοξενείται κατά καιρούς στον χώρο. Εκπρόσωποι της σύγχρονης ελληνικής και ξένης διανόησης, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, λογοτέχνες, εικαστικοί και άλλοι καλούνται να υποστηρίξουν ζωντανά διαφορετικές και ανατρεπτικές απόψεις, αναζητώντας την ανοχή και τη σύνθεση ως μονόδρομο προόδου για τη χώρα μας. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα think tank που προωθεί την ελεύθερη, αντισυμβατική σκέψη και πουλά βιβλία.

Free Thinking Zone, Σκουφά 64 και Γριβαίων, http://freethinkingzone.gr/






3. Otto Przybla, Αρης Κεφαλογιάννης,

Gaea Company
 Η Gaea ιδρύθηκε το 1995 με σκοπό να προωθήσει τα επώνυμα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα στις διεθνείς αγορές. Τα προϊόντα της Gaea φιγουράρουν στα ράφια μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ και παντοπωλείων. Πρόκειται για εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα, ελιές και προϊόντα ελιάς, λιαστές ντομάτες, αρτύματα, ντιπ, αλοιφές και κάθε λογής μεζέδες. Είναι φτιαγμένα βάσει παραδοσιακών συνταγών, χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά, χαίρουν της εκτίμησης γνωστών Ελλήνων σεφ αλλά και μερίδας του ελληνικού καταναλωτικού κοινού.

Την υπόθεση Gaea ξεκίνησε ο Αρης Κεφαλογιάννης πριν από 16 χρόνια όταν ήταν στο Λονδίνο, όπου ζούσε και εργαζόταν εκεί μετά τα μεταπτυχιακά του. Η γνωριμία του μάλιστα με Αγγλίδα γκουρού στο χώρο των τροφίμων ήταν η αφορμή. Από εκείνη τη συζήτηση γεννήθηκε η ιδέα για τη Gaea. Οι διακρίσεις και τα βραβεία για τα προϊόντα της Γαίας σε εγχώριους και διεθνείς διαγωνισμούς είναι δεκάδες. Σημαντική στιγμή για την παρουσία της εταιρείας στη γερμανική αγορά ήταν η διάκριση από το Γερμανικό Ινστιτούτο Καταναλωτή, τον Οκτώβριο του 2005. Ενας τυχαίος έλεγχος στα 28 πιο δημοφιλή ελαιόλαδα στα ράφια των σούπερ μάρκετ ανέδειξε καλύτερο το ελαιόλαδο της Gaea.

 



4.  Στεφανία Ξυδιά, Idea/Topos:

Politeia 2.0 
Η «POLITEIA 2.0» είναι  μία κοινωνική πλατφόρμα (ψηφιακή  και φυσική), η οποία βασίζεται  στο παράδειγμα του internet και το πέρασμα από το Web 1.0 στο Web 2.0. Με γνώμονα την εξέλιξη του internet, η «POLITEIA 2.0» αποσκοπεί στο να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για μία ανάλογη προσαρμογή στη λειτουργία και τη διαδικασία της διακυβέρνησης, καθώς και στο σύστημα λήψης των αποφάσεων. Οι βασικοί άξονες-στόχοι της πρότασης είναι οι εξής: α) να χαρτογραφήσει και να δικτυώσει άτομα, οργανισμούς και σχετικές πρωτοβουλίες, β) να συγκεντρώσει με συστηματικό και δομημένο τρόπο πάσης φύσεως σχετικό υλικό (άρθρα, μελέτες, νόμους, διαδικασίες, πρακτικά, σχόλια κτλ), να επεξεργαστεί το υλικό αυτό, να το επαναχρησιμοποιήσει και να το διανείμει και γ) να πραγματοποιήσει διάφορες σχετικές δράσεις στο δημόσιο χώρο (συνέδρια, ομάδες εργασίας, βιωματικά παιχνίδια, θεματικά πάρκα και διαδρομές, κέντρα ενημέρωσης πολιτών κτλ), προκειμένου να πετύχει τη μεγαλύτερη δυνατή ευαισθητοποίηση και συμμετοχή των πολιτών. Η όλη πρόταση διέπεται από τις αρχές της «ανοιχτότητας» και κάθε της λειτουργία προωθεί και στηρίζεται σε ανοιχτές εφαρμογές συμμετοχικού σχεδιασμού (χρήση λογισμικού ανοιχτού κώδικα, χρήση ανοιχτών αδειών περιεχομένου, δημιουργία ανοιχτής κοινότητας, ανοιχτή και διαφανή διαδικασία χρηματοδότησης με τη συμμετοχή του κοινού κτλ).Η αναδόμηση της ελληνικής κοινωνίας ξεκινά από τους ίδιους της τους πολίτες. www.politeia2.com

 



5.  Βασίλειος Μακιός,

Corallia
Το Corallia Clusters Initiative -εν συντομία Corallia-  είναι ο πρώτος φορέας που συστάθηκε στην Ελλάδα για την οργανωμένη και συστηματική διαχείριση και ανάπτυξη συνεργατικών σχηματισμών καινοτομίας (innovation clusters) με στρατηγικό στόχο τη δημιουργία ολοκληρωμένων παραγωγικών και καινοτομικών οικοσυστημάτων στα οποία δραστηριοποιούνται συντονισμένα παράγοντες από συγκεκριμένους κλάδους και περιφέρειες της χώρας, όπου προϋπάρχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και εξαγωγικός προσανατολισμός.

Στα clusters που αναπτύσσει, το Corallia έχει ρόλο συντονιστή και στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζει και υλοποιεί παρεμβάσεις στήριξης και προώθησης για το σύνολο των φορέων καινοτομίας του οικοσυστήματος, συμπεριλαμβανομένης της βιομηχανίας, των πανεπιστημίων, των ερευνητικών εργαστηρίων, των περιφερειακών και κεντρικών κυβερνητικών φορέων, των διαχειριστών επενδυτικών κεφαλαίων, των τραπεζών, των ΜΜΕ, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την προώθηση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας.

Σήμερα το Corallia έχει αναπτύξει και συντονίζει τρία τεχνολογικά clusters υψηλής εξειδίκευσης στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα το mi-Cluster (Συστήματα και Εφαρμογές Νανο/Μικροηλεκτρονικής | mi-Cluster), το si-cluster (Διαστημικές Τεχνολογίες και Εφαρμογές | si-Cluster) και το gi-Cluster (Τεχνολογίες Παιγνίων και Δημιουργικού Περιεχομένου |gi-cluster).  www. corallia.org







6.  Θωμάς και Γιώργος Δούζης,

Ergon
Με οικογενειακή παράδοση στον κλάδο των τροφίμων, δυο νέοι επιχειρηματίες από τη Θεσσαλονίκη, οι αδελφοί Θωμάς και Γιώργος Δούζης, ιδρυτές της εταιρείας ΕΡΓΟΝ, συγκεντρώνουν υψηλής ποιότητας παραδοσιακά προϊόντα από πολλά εργαστήρια και οικοτεχνίες σε όλη την Ελλάδα, τα οποία λανσάρουν στην αγορά αναδεικνύοντας την άλλη πλευρά της ελληνικής διατροφής. Η εταιρεία διαθέτει παντοπωλεία και μεζεδοπαντοπωλεία σε κάποια μέρη της Ελλάδας τα οποία αυξάνονται συνεχώς ενώ τις επόμενες μέρες το πρώτο μεζεδοπαντοπωλείο ΕΡΓΟΝ θα ανοίξει στο Notting Hill του Λονδίνου, αποτελώντας το πρώτο βήμα μιας νεωτερικής ελληνικής προσέγγισης στα ελληνικής παραγωγής τρόφιμα.

Το «Παντοπωλείον Έργον» είναι μία συλλογή ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων εξαιρετικής ποιότητας και το «Μεζεδοπαντοπωλείο Εργον» δίνει την ευκαιρία στους καταναλωτές να απολαμβάνουν επί τόπου τους μεζέδες από τα πολύτιμα βαζάκια από τα χέρια του σεφ Δημήτρη Σκαρμούτσου, ο οποίος συνεργάζεται με τα αδέρφια Δούζη. www. Ergonproducts.gr



 

7. Δημήτρης και Τάσος Βούλγαρης,

Δημιουργοί του IPhone application Greece:History and Culture
Μία εφαρμογή για iPhone και iPad, Greece: History and Culture, βασισμένη στην ελληνική ιστορία, δημιούργησαν δύο αδέρφια από τον Αχινό Φθιώτιδας, o Δημήτρης και ο Τάσος Βούλγαρης, αρχαιολόγος και προγραμματιστής αντίστοιχα. Η εφαρμογή έχει αγαπηθεί από πολλούς χρήστες, μεταξύ των οποίων γνωστά ονόματα Ελλήνων του εξωτερικού, όπως η Ρίτα Γουίλσον, η Μαρία Μενούνος, ο Νίκος Αλιάγας και η Νία Βάρδαλος, οι οποίοι έχουν γράψει ενθουσιώδη σχόλια σε sites κοινωνικής δικτύωσης.  
H εφαρμογή «Greece: History and Culture» είναι η πρώτη και, μέχρι στιγμής, μοναδική εφαρμογή για iPhone και iPad, που παρουσιάζει την Ελληνική ιστορία, προϊστορία και πολιτισμό.  
 
Μέσα από τις σελίδες της εφαρμογής, ο χρήστης, είτε είναι επισκέπτης της Ελλάδας είτε λάτρης της ιστορίας της, μπορεί να βρει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται, ώστε να αποκτήσει μια πλήρη εικόνα για κάθε περίοδο του παρελθόντος της ή για να εντάξει μουσειακά εκθέματα και αρχαιολογικούς χώρους που τον ενδιαφέρουν, στο ιστορικό και πολιτισμικό τους πλαίσιο.
 
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στην διεύθυνση http://itunes.apple.com/app/greece-history-culture/id523838757/ ενώ κάποιος μπορεί να μάθει περισσότερα για τη λειτουργία της στη διεύθυνση http://www.greecehistoryandculture.com.



 

8.  Αλέξανδρος Κουρής, Μάγια Τσόκλη,

μπίρα Nήσος
Από τις τελευταίες μέρες του 2012 ευφάνταστες εικόνες  από μπουκάλια μπίρας με την ελληνικότατη επωνυμία Νήσος πλημμύρισαν τις σελίδες του facebook με φόντο το τοπίο της Τήνου. Ήταν τα πρώτα δείγματα που προέκυψαν από τη δοκιμαστική παραγωγή της μικροζυθοποιϊας που έστησε η Μάγια Τσόκλη στο αγαπημένο της νησί, την Τήνο. Εδώ και λίγες μέρες η μπίρα Νήσος κυκλοφορεί στην Τήνο, στη Μύκονο, στη Σύρο, στη Μήλο και σε σύντομα σε όλη την Ελλάδα. Η κυκλαδίτικη και χειροποίητη μπίρα ζυθοποιείται στην Τήνο με τον παραδοσιακό, φυσικό τρόπο. Είναι απαστερίωτη, φιλτραρισμένη, με πλούσια γεύση, άρωμα και μέγιστη διατροφική αξία.
Η γνωστή δημοσιογράφος Μάγια Τσόκλη δεν είναι μόνη της σε αυτή την επιχειρηματική προσπάθεια. Βασικοί μέτοχοι είναι η Ελίνα και ο Κωστής Δάλλας, αλλά και ο Αλέξανδρος Κουρής που γνωρίζει όσο λίγοι τον χώρο του τουρισμού μέσα από σειρά ερευνών. Η μπίρα Νήσος παράγεται στη Βάγια της Τήνου. Εκεί βρίσκονται οι εγκαταστάσεις, δίνοντας εργασία, κίνητρα και κυρίως έμπνευση στους ντόπιους σε μια δύσκολη χρονική στιγμή.

 



9. Νίκος Χατζηνικολάου,

Topagrodeals
Μετά  το κίνημα των φθηνών προϊόντων και  την ανταπόκριση που είχε, άλλη μια κίνηση απλών πολιτών φέρνει σε επαφή παραγωγούς και καταναλωτές και παραγκωνίζει τους μεσάζοντες. Πρόκειται για την ηλεκτρονική πλατφόρμα www.topagrodeals.com, που δίνει βήμα εδώ και ένα χρόνο στους παραγωγούς να προβάλλουν δωρεάν τα προϊόντα τους και στους καταναλωτές, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, να επιλέξουν από ποιον και με ποια τιμή θα αγοράσουν.

«Στο εξωτερικό είναι πολλοί αυτοί που εκτιμούν τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα, όπως το μέλι, τον κρόκο, τις πίτες και πολλά ακόμη, αλλά οι μεσάζοντες ανεβάζουν τις τιμές τόσο, ώστε παύουν να γίνονται ανταγωνιστικά», επισημαίνει ο Νίκος Χατζηνικολάου, ένας από τα μέλη της ομάδας.

H σύγχρονη πλατφόρμα www.topagrodeals.com, πέρα από την «Ηλεκτρονική Λαχαναγορά» - Παρατηρητήριο Τιμών, παρέχει τις εξής δυνατότητες: 

Επιλογή μεταφορικής εταιρείας μέσα από μια μεγάλη λίστα συνεργατών με ταυτόχρονη ενημέρωση για το κόστος αποστολής. 

Αποστολή SMS στον παραγωγό για ειδοποίηση ζήτησης από καταναλωτή. 

Συνεργασία σε επίπεδο Μάρκετινγκ και Προώθησης προϊόντων (σχεδιασμός ιστοσελίδας, συσκευασία, επικοινωνία, κ.α.) 

Υπηρεσίες πιστοποίησης εταιρείας και προϊόντων. 

Νομική Υποστήριξη.


 



10.  Νίκος Πατσιούρας,

Kozani Saffron Producers Cooperative
Ο κρόκος Κοζάνης είναι ένας από τους πολλούς «θησαυρούς» που κρύβει η ελληνική γη. Ο Κρόκος ο ήμερος είναι ένα από τα πιο σπάνια φαρμακευτικά φυτά και χρησιμοποιείται για να προσθέσει γεύση στην μαγειρική. Καλλιεργείται στην Ελλάδα, 350 χιλιόμετρα από την Αθήνα, αποκλειστικά σε μερικά χωριά του Ν. Κοζάνης, όπως οι Κρόκοι Καρυδίτσας, Αγίας Παρασκευής, Άνω και Κάτω Κώμης, Λευκοπηγής, Πετρανά κ.α. Ξεχωρίζει για την άριστη ποιότητά του, που τον κατατάσσει στην πρώτη κατηγορία κρόκου βιολογικής καλλιέργειας στον κόσμο. Ο Πρόεδρος του Συνεταιρισμού Νίκος Πατσιούρας μίλησε στην εκδήλωση για αυτόν τον ελληνικό θησαυρό: « Η γη μας βγάζει κατά μέσω όρο τα τελευταία χρόνια περίπου 2 τόνους ετησίως και η τιμή του κιλού ανέρχεται έως το ποσό των 2000 ευρώ. Είμαστε οι καλύτεροι με διεθνή βραβεία και πολλές διακρίσεις».





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr