Η «Αποκάλυψη» της Άντζελας Ισμαήλου

Επειτα από πολύμηνη διαμονή στις ΗΠΑ, η ντίβα Αντζελα Ισμαήλου επέστρεψε στα πάτρια εδάφη και το αγαπημένο της νησί, την Πάτμο, για να πραγματοποιήσει μια διεθνή κινηματογραφική παραγωγή την οποία είχε ανακοινώσει πριν από δύο χρόνια στις Κάννες. Για τις ανάγκες της, μάλιστα, δεν δίστασε να γυρνά στο νησί μαυροφορεμένη και με μία κάμερα ανά χείρας...

Στις φετινές Κάννες η Αντζελα Ισμαήλου δεν περπάτησε απλώς στο κόκκινο χαλί φορώντας μια εντυπωσιακή τουαλέτα που έφερε την υπογραφή της Ισπανίδας σχεδιάστριας μόδας Carolina Herrera, αλλά συγκέντρωσε και το ενδιαφέρον των απανταχού σινεφίλ ανακοινώνοντας την απόφασή της -έπειτα από δύο χρόνια προετοιμασίας- να ξεκινήσει το νέο και αρκετά φιλόδοξο σκηνοθετικό της εγχείρημα. «Η Ισμαήλου είναι έτοιμη να δώσει ρεσιτάλ πίσω από την κάμερα με μια ταινία διεθνών αξιώσεων, καθώς τα γυρίσματα θα πραγματοποιηθούν τόσο σε Ισπανία όσο και σε Ελλάδα, και μάλιστα με ένα ιδιαίτερα ασυνήθιστο καστ», ισχυρίζονται άνθρωποι από το περιβάλλον της και συνεχίζουν: «Μετά το ντοκιμαντέρ “Μεγάλοι σκηνοθέτες” είναι αποφασισμένη να εξαντλήσει το ταλέντο της κρατώντας έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους για τον ίδιο της τον εαυτό».



Η γητεύτρα Αντζελα Ισμαήλου, σταρ ακόμη και στους αγρούς. Το ντόπιο βουκολικό στοιχείο παρακολουθεί τα τεκταινόμενα

Στην ταινία που πρόκειται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2014, η Ισμαήλου εκτός από την υπογραφή του σεναρίου έχει αναλάβει τόσο το απαιτητικό εγχείρημα της σκηνοθεσίας όσο και εκείνο της υποκριτικής. Η ελληνοϊσπανικής παραγωγής ταινία που φέρει τον τίτλο «City of dead woman» («Η πόλη της πεθαμένης γυναίκας») ξεδιπλώνει την ιστορία της σε Πάτμο και Ισπανία εξιστορώντας τη σχέση ανάμεσα σ’ έναν μοναχό, μια χτυπημένη από τη μοίρα γυναίκα -τη Δάφνη, την οποία υποδύεται η Αντζελα Ισμαήλου- κι έναν ταυρομάχο που επιλέγει την ηρεμία του ιερού νησιού για το τέλος της καριέρας του.



Η ταινία «City of dead woman» προτού καλά-καλά βγει στους κινηματογράφους προκάλεσε ανέμους εννέα μποφόρ στο νησί με όλα όσα έγιναν στη γιορτή του Δεκαπενταύγουστου, δύο χρόνια πριν. Η ίδια ωστόσο πιστεύει πως η επιτυχία θα είναι καλά πιασμένη στα δίχτυα της σκηνοθετικής της φαντασίας


Δυνατό σημείο του καστ θεωρείται η συμμετοχή του άκρως γοητευτικού και σέξι Ισπανού ταυρομάχου Σεμπαστιάν Παλόμο Ντάνκο, τον οποίο η δημιουργός δεν δίστασε να προμοτάρει για μεγάλο χρονικό διάστημα επιλέγοντάς τον ως συνοδό της σε φεστιβάλ και καλλιτεχνικά events. Επιπλέον, οι ισπανικές εφημερίδες και μεγάλα περιοδικά όπως το «Vanity Fair» αρκούσαν για να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των απανταχού σινεφίλ με τίτλους όπως «Η ταλαντούχα Ελληνίδα σκηνοθέτις Αντζελα Ισμαήλου πιάνει τον ταυρομάχο από τα κέρατα». Τους περισσότερους μήνες του χειμώνα που πέρασε η Αντζελα Ισμαήλου βρισκόταν στην Αμερική, τελειοποιώντας το σενάριο. Οταν επέστρεψε πριν από λίγο καιρό πήγε κατευθείαν στο Νησί της Αποκάλυψης για το καθιερωμένο στην κινηματογραφική ορολογία ρεπεράζ: μίλησε με κόσμο, εξερεύνησε το νησί και εντόπισε τους τόπους αλλά και τα σημεία των γυρισμάτων. Κάτοικοι την είδαν να ανεβαίνει στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία, το ψηλότερο σημείο του νησιού, για να καταγράψει με την κάμερά της τη θέα. «Ηταν μαυροφορεμένη και με μαντίλι στα μαλλιά, έτσι όπως ακριβώς θα είναι και στην ταινία», λένε άνθρωποι που την είδαν από κοντά και συνεχίζουν: «Στο συγκεκριμένο σημείο έμεινε αρκετές ώρες μελετώντας το φως και αποτυπώνοντας εικόνες».



Σκηνή με άμεσους συνειρμούς από τη θρυλική «Μανταλένα»

Παρότι άτομα από το επιτελείο της υποστήριξαν ότι πρόκειται για πρόβες, αυτόπτες μάρτυρες την άκουσαν να λέει ότι κάποια πλάνα είναι τόσο καλά που τελικά θα τα κρατήσει.

Ο φωτογραφικός φακός του «thema people» ήταν εκεί, απαθανατίζοντας το νέο σκηνοθετικό της εγχείρημα. Η Αντζελα Ισμαήλου κατέγραφε το μαγευτικό τοπίο με τον φακό της, έπαιζε με το φως και πρόβαρε σκηνές όπως αυτή που ήθελε την απογοητευμένη από τη ζωή Δάφνη να αναζητά τρόπο φυγής και τελικά να επιλέγει μια βάρκα. Ηταν από τις ελάχιστες φορές που τόσο οι ντόπιοι όσο και η φωτογραφική κάμερα έβλεπαν την εκκεντρική κυρία Ισμαήλου χωρίς ίχνος μακιγιάζ, με τις αντανακλάσεις του φωτός και τις καυτές ακτίνες του ήλιου να κάνουν τα έντονα χαρακτηριστικά του προσώπου της να μοιάζουν ακόμη πιο σκληρά. «Αυτό είναι και το concept της ταινίας», λένε εκείνοι που ξέρουν πρόσωπα και πράγματα και προσθέτουν: «Την Αντζελα δεν τη νοιάζει στη συγκεκριμένη περίπτωση να βγει όμορφη. Εχει χορτάσει, άλλωστε, από φωτογραφήσεις και κόκκινα χαλιά. Αυτό που την ενδιαφέρει είναι να υποδυθεί επιτυχημένα τον ρόλο της, ακόμη κι αν απαιτεί να τσαλακώσει την εικόνα της. Εκείνο που προέχει για την ίδια είναι το ντεμπούτο της στην υποκριτική να συνδυαστεί με τα θετικά σχόλια των κινηματογραφικών κριτικών».



Κλεφτές ματιές πίσω από την κάμερα, με διευθυντή παραγωγής τον Κώστα Λαμπρόπουλο, στενό συνεργάτη άλλοτε του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Την παραγωγή της ταινίας υπογράφει η εταιρεία Αnisma -η οποία παραπέμπει στα αρχικά του ονόματος της Αντζελας Ισμαήλου- ενώ συμπαραγωγός είναι ο Κώστας Λαμπρόπουλος, ένας άνθρωπος καταξιωμένος στον χώρο και γνωστός στο ευρύ κοινό από τη συνεργασία του με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο. Μαζί με τον αείμνηστο σκηνοθέτη υπέγραψε ταινίες όπως «Τοπίο στην ομίχλη» και «Το λιβάδι που δακρύζει». Η Αντζελα Ισμαήλου, αφού γύρισε μαζί του όλο το νησί, από τον Προφήτη Ηλία και τη Χώρα μέχρι το Λιβάδι των Καλογήρων, του ζήτησε την άποψή του για τους δευτερεύοντες ρόλους. Απ’ ό,τι λέγεται, θα επιφυλάσσουν εκπλήξεις, καθώς αναμένονται σ’ αυτούς σημαντικά ονόματα από το Χόλιγουντ, ονόματα που η ίδια κρατά προς το παρόν επτασφράγιστο μυστικό…



Αυθόρμητο πλάνο που δημιουργεί ερωτήματα: εκείνη πρωταγωνίστρια, η γάτα;




Στυλ, αέρας και ταμπεραμέντο που σαφώς παραπέμπουν στη θρυλική Μελίνα Μερκούρη



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr