Ειρήνη Σαπουντζή: Από την Donna Karan σε ρούχα με τη δική της υπογραφή
23.04.2014
08:07
Μεγάλωσε ανάμεσα στα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας μόδας, συνομιλώντας με την Donna Karan, λαμβάνοντας μέρος σε σόου του Galliano και παρακολουθώντας από κοντά τα εκκεντρικά βήματα του Μοschino. Σήμερα, η κόρη της θρυλικής Νίτσας Σαπουντζή κάνει το ντεμπούτο της ως σχεδιάστρια
Η μητέρα της υπήρξε η σιδηρά κυρία της μόδας, η γυναίκα που τις χρυσές δεκαετίες του ’80 και του ’90 σύστησε στην Ελλάδα τους μεγαλύτερους οίκους μόδας του κόσμου, όπως Versace, Μοntana, Genny και Μichael Kors. Την εποχή εκείνη έξω από τη θρυλική boutique της -με την επωνυμία «Renata»- επικρατεί το αδιαχώρητο, με τις επώνυμες κυρίες να σπεύδουν σε σχεδόν καθημερινή βάση προκειμένου να εξασφαλίσουν τα κομψότερα κομμάτια της παγκόσμιας υψηλής ραπτικής: Μαριάννα Λάτση, Μαριάννα Βαρδινογιάννη, Εμμανουέλλα Βασιλάκη και Μελίνα Μερκούρη είναι κάποιες μόνο από τις κομψές κυρίες που εναπόθεταν τις ενδυματολογικές ανησυχίες τους στη Νίτσα Σαπουντζή: «Η μητέρα μου ήταν πάντοτε μια workaholic γυναίκα, αφού δούλευε αδιαμαρτύρητα 24 ώρες το 24ωρο, καταφέρνοντας να κάνει όλη την αθηναϊκή αφρόκρεμα της εποχής να την εμπιστεύεται.
Μπορεί να μην ήταν η τυπική μαμά που θα με ρωτούσε αν διάβασα, π.χ., ήταν όμως καλόγουστη και διέθετε πάθος με οτιδήποτε καταπιανόταν. Εκτίμησα το έργο της όταν τελειώνοντας το σχολείο μπήκα κι εγώ στην οικογενειακή επιχείρηση. Μου άρεσε η εμπιστοσύνη που της είχαν οι πελάτισσες και της ήμουν ευγνώμων για τη γνωριμία μου με τόσο σημαντικές γυναίκες».
Η πρώτη επαφή της Ειρήνης Σαπουντζή με τη μόδα γίνεται σε μικρή ηλικία. «Από παιδάκι ζω ανάμεσα στα ρούχα», λέει ξετυλίγοντας το κουβάρι της ζωής της και συνεχίζει: «Σε καθημερινή βάση βρισκόμουν σε κάποια από τις boutique μας, έβλεπα όμορφα ρούχα και ερχόμουν σε επαφή με υπέροχους ανθρώπους. Τα Σαββατοκύριακα ταξίδευα μόνη μου προκειμένου να συναντήσω τη μητέρα μου, η οποία βρισκόταν συνήθως σε γνωστούς οίκους του εξωτερικού για να προμηθευτεί ρούχα. Αυτή ήταν η πρώτη μου γνωριμία με τα μεγάλα ονόματα της μόδας.
Θυμάμαι τον Μοschino σε ένα πολύ ιδιαίτερο σόου που του διοργάνωσε η μητέρα μου στον Λυκαβηττό. Το όνομά του είχε γίνει τόσο της μόδας ώστε ακόμη και τα μαύρα ζωνάκια που έφεραν απλώς το όνομά του γίνονταν ανάρπαστα. Ο Μοschino ήταν ιδιαίτερος, ταλαντούχος εξωστρεφής και μας λάτρευε. Οταν τελείωσε η επίδειξη, από τον ενθουσιασμό του πήρε έναν καθρέφτη και με κραγιόν ζωγράφισε επάνω του το πρόσωπο της μητέρας μου. Σε κάποιο ταξίδι στην Αμερική συνάντησα και την Donna Karan. Θυμάμαι ότι τη μέρα που τη γνώρισα ήμουν κουρασμένη από την πτήση και τις πολλές ώρες δουλειάς.
Μπορεί να μην ήταν η τυπική μαμά που θα με ρωτούσε αν διάβασα, π.χ., ήταν όμως καλόγουστη και διέθετε πάθος με οτιδήποτε καταπιανόταν. Εκτίμησα το έργο της όταν τελειώνοντας το σχολείο μπήκα κι εγώ στην οικογενειακή επιχείρηση. Μου άρεσε η εμπιστοσύνη που της είχαν οι πελάτισσες και της ήμουν ευγνώμων για τη γνωριμία μου με τόσο σημαντικές γυναίκες».
Η πρώτη επαφή της Ειρήνης Σαπουντζή με τη μόδα γίνεται σε μικρή ηλικία. «Από παιδάκι ζω ανάμεσα στα ρούχα», λέει ξετυλίγοντας το κουβάρι της ζωής της και συνεχίζει: «Σε καθημερινή βάση βρισκόμουν σε κάποια από τις boutique μας, έβλεπα όμορφα ρούχα και ερχόμουν σε επαφή με υπέροχους ανθρώπους. Τα Σαββατοκύριακα ταξίδευα μόνη μου προκειμένου να συναντήσω τη μητέρα μου, η οποία βρισκόταν συνήθως σε γνωστούς οίκους του εξωτερικού για να προμηθευτεί ρούχα. Αυτή ήταν η πρώτη μου γνωριμία με τα μεγάλα ονόματα της μόδας.
Θυμάμαι τον Μοschino σε ένα πολύ ιδιαίτερο σόου που του διοργάνωσε η μητέρα μου στον Λυκαβηττό. Το όνομά του είχε γίνει τόσο της μόδας ώστε ακόμη και τα μαύρα ζωνάκια που έφεραν απλώς το όνομά του γίνονταν ανάρπαστα. Ο Μοschino ήταν ιδιαίτερος, ταλαντούχος εξωστρεφής και μας λάτρευε. Οταν τελείωσε η επίδειξη, από τον ενθουσιασμό του πήρε έναν καθρέφτη και με κραγιόν ζωγράφισε επάνω του το πρόσωπο της μητέρας μου. Σε κάποιο ταξίδι στην Αμερική συνάντησα και την Donna Karan. Θυμάμαι ότι τη μέρα που τη γνώρισα ήμουν κουρασμένη από την πτήση και τις πολλές ώρες δουλειάς.
Την περιμέναμε στο ατελιέ της και όταν της μιλήσαμε με τα κολακευτικότερα λόγια για τη συλλογή της, έβαλε το χέρι της μέσα στο στέρνο της, έβγαλε ένα πουγκί με φυλακτά και τα φίλησε. Τον Galliano τον εκτίμησα όταν παρακολούθησα κάποιο σόου του στο Παρίσι. Η επίδειξή του ήταν τόσο ευφάνταστη ώστε χρησιμοποίησε κάποιους καλούς αγοραστές όπως εμείς ως μέρος του σκηνικού του. Λίγες ημέρες πριν από την εν λόγω επίδειξη μας τηλεφώνησαν οι άνθρωποί του για να μας ενημερώσουν σχετικά με τα ρούχα που θα έπρεπε να φοράμε».
Την εποχή όπου οι συμμαθητές της στο σχολείο έντυναν τα τετράδια και τα βιβλία τους με το κλασικό μπλε ντύμα, η Ειρήνη Σαπουντζή προτιμούσε να ντύνει τα δικά της με εξώφυλλα του «Elle», του «Μarie Claire» και της «Vogue». Οταν είναι ακόμη μαθήτρια του δημοτικού ονειρεύεται να γίνει χορεύτρια, όνειρα που λίγα χρόνια αργότερα αλλάζουν ρότα όταν η Ειρήνη μαγεύεται από τον πολύχρωμο κόσμο της μόδας: «Σχεδίαζα ρούχα από παιδί, γι’ αυτό κι όταν τελείωσα το λύκειο ετοιμαζόμουν να πάω στο Λονδίνο για σπουδές επάνω στο fashion design. Εκείνη την εποχή όμως προέκυψε η γνωριμία μας με τους ανθρώπους της Donna Karan, οι οποίοι μας προτείνουν να ανοίξουμε ομώνυμη boutique στην Αθήνα. Επιθυμία της μητέρας μου ήταν να την αναλάβω εγώ κaι έτσι οι συγκεκριμένες σπουδές έμειναν απλώς ένα απωθημένο».
Ειρήνη και Νίτσα Σαπουντζή θα εκσφενδονίσουν στα ελληνικά ουράνια τη δημοτικότητα του οίκου Donna Karan, για να πέσουν κάποια χρόνια αργότερα θύματα της γενικότερης οικονομικής κρίσης: «Το 2011 δεν ήταν απλώς μια δύσκολη χρονιά για μας. Ηταν ένα κανονικό τσουνάμι που επέφερε δύο μεγάλα χτυπήματα: το λουκέτο των καταστημάτων μας και την απώλεια του πατέρα μου, που αποτελούσε τόσο για μένα όσο και για τη μητέρα μου το απόλυτο στήριγμά μας. Εκανα καιρό μέχρι να συνέλθω, να ξεπεράσω το πένθος και να βρω το κουράγιο να γυρίσω καινούρια σελίδα στη ζωή μου».
Πριν από σχεδόν έναν χρόνο η Ειρήνη Σαπουντζή συναντά σε κάποιο κατάστημα, ύστερα από πολύ καιρό, τη φίλη της Ρίτα Αττάλα, η οποία την πείθει να σχεδιάσει. Οι δύο γυναίκες παρουσιάζουν από κοινού τη δουλειά τους στο Athens Xclusive Designers Week αποσπώντας τις καλύτερες κριτικές: «Από εκείνη την ημέρα ουσιαστικά μπήκα κανονικά στην παραγωγή, σχεδιάζοντας leather stretch και καστόρινα κομμάτια. Το δέρμα είναι το αγαπημένο μου υλικό διότι κανένα άλλο δεν είναι ταυτόχρονα αισθησιακό και ανθεκτικό, μουσικό και μυθιστορηματικό, μοντέρνο και διαχρονικό. Είναι μία στολή, ένα περίβλημα, μία κάλυψη, ένας καθρέφτης, ο δεύτερος εαυτός μας.
Ενας εαυτός επάνω στον οποίο ο χρόνος δεν αφήνει παρά μια βαρύτιμη, ανεπαίσθητη πατίνα». Η πρώτη της κολεξιόν κυκλοφόρησε τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ σήμερα λανσάρεται και η καλοκαιρινή υπό την ονομασία «Irene Athens». Τα σχέδια είναι ιδιαίτερα, τα υλικά δροσερά και ποιοτικά, γι’ αυτό προβάλλονται από στυλίστες και fashion editors ως το απόλυτο new trend. Τα ρούχα της Ειρήνης Σαπουντζή διατίθενται στη γνωστή boutique «Bettina», ενώ από το ερχόμενο καλοκαίρι θα υπάρχουν και στη Μύκονο, στο κατάστημα με ρούχα που ετοιμάζει στη Χώρα ο γνωστός στυλίστας Αλ Γκίκα: «Ουσιαστικά έχω στο μυαλό μου τις μεγάλες αγορές του εξωτερικού», λέει η Ελληνίδα σχεδιάστρια και συνεχίζει: «Για να κάνεις εξαγωγές, όμως, πρέπει πρώτα να έχεις δοκιμαστεί στην τοπική αγορά. Εχοντας συνεργαστεί με τους μεγαλύτερους οίκους του κόσμου, γνωρίζω ότι πρέπει να υπάρχει οργανωμένη παραγωγή και απόλυτη συνέπεια. Το πόδι σου μπορείς να το βγάλεις εκτός συνόρων μόνο όταν είσαι απολύτως έτοιμος».
Την εποχή όπου οι συμμαθητές της στο σχολείο έντυναν τα τετράδια και τα βιβλία τους με το κλασικό μπλε ντύμα, η Ειρήνη Σαπουντζή προτιμούσε να ντύνει τα δικά της με εξώφυλλα του «Elle», του «Μarie Claire» και της «Vogue». Οταν είναι ακόμη μαθήτρια του δημοτικού ονειρεύεται να γίνει χορεύτρια, όνειρα που λίγα χρόνια αργότερα αλλάζουν ρότα όταν η Ειρήνη μαγεύεται από τον πολύχρωμο κόσμο της μόδας: «Σχεδίαζα ρούχα από παιδί, γι’ αυτό κι όταν τελείωσα το λύκειο ετοιμαζόμουν να πάω στο Λονδίνο για σπουδές επάνω στο fashion design. Εκείνη την εποχή όμως προέκυψε η γνωριμία μας με τους ανθρώπους της Donna Karan, οι οποίοι μας προτείνουν να ανοίξουμε ομώνυμη boutique στην Αθήνα. Επιθυμία της μητέρας μου ήταν να την αναλάβω εγώ κaι έτσι οι συγκεκριμένες σπουδές έμειναν απλώς ένα απωθημένο».
Η αρχή της κρίσης και η καινούρια σελίδα
Ειρήνη και Νίτσα Σαπουντζή θα εκσφενδονίσουν στα ελληνικά ουράνια τη δημοτικότητα του οίκου Donna Karan, για να πέσουν κάποια χρόνια αργότερα θύματα της γενικότερης οικονομικής κρίσης: «Το 2011 δεν ήταν απλώς μια δύσκολη χρονιά για μας. Ηταν ένα κανονικό τσουνάμι που επέφερε δύο μεγάλα χτυπήματα: το λουκέτο των καταστημάτων μας και την απώλεια του πατέρα μου, που αποτελούσε τόσο για μένα όσο και για τη μητέρα μου το απόλυτο στήριγμά μας. Εκανα καιρό μέχρι να συνέλθω, να ξεπεράσω το πένθος και να βρω το κουράγιο να γυρίσω καινούρια σελίδα στη ζωή μου».
Πριν από σχεδόν έναν χρόνο η Ειρήνη Σαπουντζή συναντά σε κάποιο κατάστημα, ύστερα από πολύ καιρό, τη φίλη της Ρίτα Αττάλα, η οποία την πείθει να σχεδιάσει. Οι δύο γυναίκες παρουσιάζουν από κοινού τη δουλειά τους στο Athens Xclusive Designers Week αποσπώντας τις καλύτερες κριτικές: «Από εκείνη την ημέρα ουσιαστικά μπήκα κανονικά στην παραγωγή, σχεδιάζοντας leather stretch και καστόρινα κομμάτια. Το δέρμα είναι το αγαπημένο μου υλικό διότι κανένα άλλο δεν είναι ταυτόχρονα αισθησιακό και ανθεκτικό, μουσικό και μυθιστορηματικό, μοντέρνο και διαχρονικό. Είναι μία στολή, ένα περίβλημα, μία κάλυψη, ένας καθρέφτης, ο δεύτερος εαυτός μας.
Ενας εαυτός επάνω στον οποίο ο χρόνος δεν αφήνει παρά μια βαρύτιμη, ανεπαίσθητη πατίνα». Η πρώτη της κολεξιόν κυκλοφόρησε τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ σήμερα λανσάρεται και η καλοκαιρινή υπό την ονομασία «Irene Athens». Τα σχέδια είναι ιδιαίτερα, τα υλικά δροσερά και ποιοτικά, γι’ αυτό προβάλλονται από στυλίστες και fashion editors ως το απόλυτο new trend. Τα ρούχα της Ειρήνης Σαπουντζή διατίθενται στη γνωστή boutique «Bettina», ενώ από το ερχόμενο καλοκαίρι θα υπάρχουν και στη Μύκονο, στο κατάστημα με ρούχα που ετοιμάζει στη Χώρα ο γνωστός στυλίστας Αλ Γκίκα: «Ουσιαστικά έχω στο μυαλό μου τις μεγάλες αγορές του εξωτερικού», λέει η Ελληνίδα σχεδιάστρια και συνεχίζει: «Για να κάνεις εξαγωγές, όμως, πρέπει πρώτα να έχεις δοκιμαστεί στην τοπική αγορά. Εχοντας συνεργαστεί με τους μεγαλύτερους οίκους του κόσμου, γνωρίζω ότι πρέπει να υπάρχει οργανωμένη παραγωγή και απόλυτη συνέπεια. Το πόδι σου μπορείς να το βγάλεις εκτός συνόρων μόνο όταν είσαι απολύτως έτοιμος».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr