Game of Thrones: Όλος ο 4ος κύκλος με... spoiler alert!
11.07.2014
16:09
Τι είδαμε στον τέταρτο κύκλο, τι να περιμένουμε από τον επόμενο
Ήταν θέμα χρόνου. Αφού έσπασε κάθε ρεκόρ downloading στο Διαδίκτυο, το “Game of thrones” ανακηρύχθηκε φέτος ο νέος βασιλιάς του HBO, καθώς κατάφερε να γίνει η σειρά με την υψηλότερη τηλεθέαση στην ιστορία του καναλιού, εκτοπίζοντας τους “Sopranos”.
Και πώς θα μπορούσε, άλλωστε, να μη γινόταν κάτι τέτοιο (από μέσο όρο τηλεθέασης 14,4 εκατ. θεατών για τον προηγούμενο κύκλο, η επίδοση εκτοξεύτηκε στους 18,4 εκατ. τηλεθεατές φέτος), τη στιγμή που προβλήθηκε ίσως η πιο συναρπαστική σεζόν μέχρι τώρα;
Προτού ωστόσο αναφέρουμε οτιδήποτε παραπάνω, να εκδώσουμε τη γνωστή προειδοποίηση: spoiler alert κυρίες και κύριοι. Το άρθρο αυτό αποτελεί επισκόπηση του τέταρτου κύκλου, επομένως εάν δεν τον έχετε παρακολουθήσει ολόκληρο σας συνιστούμε να... γυρίσετε σελίδα και να επιστρέψετε μόνο εάν έχετε παρακολουθήσει και το τελευταίο φετινό επεισόδιο.
Γιατί ήταν τόσο συναρπαστικός ο τέταρτος κύκλος; Επειδή πολύ απλά ήταν το κομβικό σημείο ολόκληρης της σειράς. Είναι σαν μία παρτίδα σκάκι τη στιγμή που ένας παίκτης έχει τελειώσει μία μεγάλη επίθεση ενώ είχε τοποθετήσει τα πιόνια του στις θέσεις που ήθελε. Η επίθεση μπορεί να μην κατέληξε σε ματ, αλλά οδήγησε σε μαζική αναδιάταξη μέσα στη σκακιέρα, με λιγότερα πιόνια (στην περίπτωσή μας, βέβαια, υπάρχει το περιθώριο να προστεθούν περισσότερα στη συνέχεια), ενόψει μίας νέας σειράς αναμετρήσεων. Αυτό επιβεβαιώνεται και με τον αριθμό των επεισοδίων που μπορούσαν να χαρακτηριστούν σημαντικά ως προς την εξέλιξη της πλοκής.
Ενώ στους προηγούμενους κύκλους η σεζόν «έχτιζε» σιγά σιγά το στόρι για να κορυφωθεί στο ένατο επεισόδιο (ο αποκεφαλισμός του Νεντ Σταρκ στον πρώτο κύκλο, η μάχη του Μαυροπόταμου στον δεύτερο και ο θρυλικός «Κόκκινος γάμος» στον τρίτο), φέτος είχαμε τέσσερα επεισόδια όπου έγινε πραγματικά χαμός!
Και πώς θα μπορούσε, άλλωστε, να μη γινόταν κάτι τέτοιο (από μέσο όρο τηλεθέασης 14,4 εκατ. θεατών για τον προηγούμενο κύκλο, η επίδοση εκτοξεύτηκε στους 18,4 εκατ. τηλεθεατές φέτος), τη στιγμή που προβλήθηκε ίσως η πιο συναρπαστική σεζόν μέχρι τώρα;
Προτού ωστόσο αναφέρουμε οτιδήποτε παραπάνω, να εκδώσουμε τη γνωστή προειδοποίηση: spoiler alert κυρίες και κύριοι. Το άρθρο αυτό αποτελεί επισκόπηση του τέταρτου κύκλου, επομένως εάν δεν τον έχετε παρακολουθήσει ολόκληρο σας συνιστούμε να... γυρίσετε σελίδα και να επιστρέψετε μόνο εάν έχετε παρακολουθήσει και το τελευταίο φετινό επεισόδιο.
Γιατί ήταν τόσο συναρπαστικός ο τέταρτος κύκλος; Επειδή πολύ απλά ήταν το κομβικό σημείο ολόκληρης της σειράς. Είναι σαν μία παρτίδα σκάκι τη στιγμή που ένας παίκτης έχει τελειώσει μία μεγάλη επίθεση ενώ είχε τοποθετήσει τα πιόνια του στις θέσεις που ήθελε. Η επίθεση μπορεί να μην κατέληξε σε ματ, αλλά οδήγησε σε μαζική αναδιάταξη μέσα στη σκακιέρα, με λιγότερα πιόνια (στην περίπτωσή μας, βέβαια, υπάρχει το περιθώριο να προστεθούν περισσότερα στη συνέχεια), ενόψει μίας νέας σειράς αναμετρήσεων. Αυτό επιβεβαιώνεται και με τον αριθμό των επεισοδίων που μπορούσαν να χαρακτηριστούν σημαντικά ως προς την εξέλιξη της πλοκής.
Ενώ στους προηγούμενους κύκλους η σεζόν «έχτιζε» σιγά σιγά το στόρι για να κορυφωθεί στο ένατο επεισόδιο (ο αποκεφαλισμός του Νεντ Σταρκ στον πρώτο κύκλο, η μάχη του Μαυροπόταμου στον δεύτερο και ο θρυλικός «Κόκκινος γάμος» στον τρίτο), φέτος είχαμε τέσσερα επεισόδια όπου έγινε πραγματικά χαμός!
Γάμοι και αποδράσεις
Νωρίς-νωρίς, στο δεύτερο κιόλας επεισόδιο, είδαμε τη φήμη του Τζορτζ Μάρτιν ως wedding crasher να επιβεβαιώνεται: σε έναν μεγαλοπρεπή γάμο που θα ένωνε τους δύο ισχυρότερους οίκους του Γουέστερος και θα εδραίωνε τους Λάννιστερ στην εξουσία, ο ψυχοπαθής βασιλιάς Τζόφρεϊ πήρε επιτέλους αυτό που του άξιζε: ένα εισιτήριο για τις επτά κολάσεις. Μιλώντας για τον θάνατό του, ο ίδιος ο Μάρτιν σχολίασε πως ήθελε να δημιουργήσει ένα αντίβαρο στη σφαγή του Ρομπ και της Κάτλιν Σταρκ που είχε πραγματοποιηθεί πριν από ελάχιστα κεφάλαια στο βιβλίο του.
Το ατυχές όμως είναι το σε ποιον έλαχε να πληρώσει τη νύφη. Ενας άλλος δημοφιλής χαρακτήρας, ο Τίριον, κρίθηκε ένοχος (ούτε καν ύποπτος) για το έγκλημα και κατέληξε με συνοπτικές διαδικασίες στα μπουντρούμια του παλατιού, περιμένοντας τη δίκη του.
Και ενώ οι σύμμαχοι του Βενιαμίν των Λάννιστερ άρχισαν να σφυρίζουν αδιάφορα, ήρθε η ώρα του Ομπερυν Μαρτέλ, ο οποίος εισέβαλε στον κόσμο του Γουέστερος σαν διάττοντας αστέρας. Στην αρχή φάνηκε ολίγον… παρτάλι, μια και έδειχνε ότι έφτασε στο Κινγκς Λάντινγκ για σεξοτουρισμό και όχι για να εκδικηθεί τη δολοφονημένη αδελφή του, όπως ισχυριζόταν από την αρχή.
Στη συνέχεια όμως έδειξε την ανθρώπινη πλευρά του, ειδικά όταν επισκέφτηκε τον Τύριον στο κελί του και του είπε πώς τον συνάντησε για πρώτη φορά (ένα απλό μωρό, το οποίο η αδελφή του το παρουσίαζε ως τέρας), αναλαμβάνοντας τελικά να τον υπερασπιστεί στη δίκη με μονομαχία.
Και κάπως έτσι, φτάνουμε στο δεύτερο επεισόδιο-κλειδί της σειράς, το όγδοο του κύκλου, με επίκεντρο την αιματηρή μάχη του Ομπερυν με το δίμετρο… κατοικίδιο της Σέρσεϊ, το «Βουνό». Ο πρώτος θα χάσει -κυριολεκτικά- το κεφάλι του (φήμες που αναφέρουν ότι μετά την επίμαχη σκηνή η Warner Bros. Interactive Entertainment προσέγγισε τους παραγωγούς για να της προτείνουν fatality για το Mortal Kombat ελέγχονται ως ανακριβείς), αλλά αυτό δεν είναι το ζουμί της ιστορίας.
Είναι ότι ακόμη και με αυτόν τον τρόπο, ο Οίκος των Μαρτέλ (ένας από τους επτά σημαντικότερους του Γουέστερος, ο οποίος μέχρι τώρα βρισκόταν στην αφάνεια) μπαίνει στο παιχνίδι και μας υπόσχεται νέες συγκινήσεις προσεχώς!
Στο αμέσως επόμενο επεισόδιο, η απειλή των Wildlings για την οποία γινόταν λόγος από την αρχή της σειράς επιτέλους αποκτά σάρκα και οστά, αφού ο στρατός τους φτάνει στο Τείχος και προσπαθεί να περάσει νότια.
Τα λιγοστά ηρωικά μπακούρια της Νυχτερινής Φρουράς καταφέρουν να απωθήσουν την πρώτη επίθεση, κάτι που δεν ήταν καθόλου εύκολο πράγμα, καθώς είχαν απέναντί τους 100.000 στρατιώτες, ανάμεσα στους οποίους γίγαντες και μαμούθ. Από το στόρι του (αιματηρού) ενάτου επεισοδίου αυτό που έχουμε να κρατήσουμε είναι η ανάδειξη του Τζον Σνόου ως ηγετικής φυσιογνωμίας της Φρουράς, κάτι που ανυπομονούμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί στη συνέχεια.
Και κάπως έτσι, φτάνουμε στο τελευταίο κομβικό επεισόδιο, το δέκατο, όπου βλέπουμε μία σειρά καταιγιστικών γεγονότων. Κατ’ αρχάς, ο Στάνις καταφθάνει ως από μηχανής θεός βόρεια του τείχους και κατατροπώνει τον στρατό των Wildlings. Με αυτόν τον τρόπο, ο «αληθινός βασιλιάς» του Γουέστερος αναβαθμίζεται και πάλι σε σημαντικό παίκτη έπειτα από την πανωλεθρία που υπέστη στον δεύτερο κύκλο. Αποκτά μία ασφαλή βάση στην ηπειρωτική χώρα και 100.000 αιχμαλώτους που μένει να δούμε εάν και πώς θα τους αξιοποιήσει για τους σκοπούς του, ενώ συναντά για πρώτη φορά και τον Τζον Σνόου.
Στην άλλη άκρη του ωκεανού, η Ντενέρις διαπιστώνει ότι οι δράκοι της έχουν περάσει στην εφηβεία και όπως όλοι οι έφηβοι έχουν αρχίσει να γίνονται ανεξέλεγκτοι. Αν αναλογιστείτε ότι σε προηγούμενο επεισόδιο ξαπόστειλε και τον friendzoned Τζόρα Μορμόντ, η Ντάνι έχει αρχίσει να χάνει ένα-ένα τα στηρίγματά της. Παράλληλα, η μικρή Αρυα Σταρκ, έχοντας μείνει χωρίς οικογένεια (και άρα έχοντας διαρρήξει τους δεσμούς της με το Γουέστερος), παίρνει την απόφαση να ταξιδέψει στην άλλη άκρη του ωκεανού για να ξεκινήσει μία νέα ζωή, έχοντας όμως πάντα στο μυαλό της την εκδίκηση.
Ολα αυτά όμως δεν είναι τίποτα μπροστά στο τι συνέβη με την προβληματική οικογένεια των Λάννιστερ! Ενώ περιμένει την εκτέλεσή του, ο Τύριον βλέπει τον αδελφό του να τον επισκέπτεται στο κελί του και να του προσφέρει την ευκαιρία της απόδρασης. Χαζός δεν είναι να αρνηθεί. Αλλά δεν αρκείται σε αυτό. Σουλατσάρει για λίγο μέσα στο παλάτι, «καθαρίζει» την πρώην του και στέλνει στον άλλο κόσμο τον πατέρα του. Και για να το θέσω αλλιώς, αφήνει ουσιαστικά το καράβι του Γουέστερος ακυβέρνητο, μια και σκότωσε τον καπετάνιο.
Ποια είναι λοιπόν τα δεδομένα ενόψει του επόμενου κύκλου; Η νέα μισητή φάρα των Μπόλτον ελέγχει τον Βορρά, αλλά έχει σαν αγκάθι στο πλευρό της τον «τρίζω συνέχεια τα δόντια μου γιατί δεν χωνεύω κανέναν σας» Στάνις. Η Ντενέρις εξακολουθεί να παίζει “Civilization II” μακριά από την πατρίδα της και για αυτόν τον λόγο ουδόλως απασχολεί τους ισχυρούς οίκους του Γουέστερος.
Ο Μπραν αρχίζει εντατικά μαθήματα με το κοράκι με τα τρία μάτια (με τον κύκλο σπουδών να είναι ακόμη άγνωστος), ενώ η αδελφή του Σάνσα έχει μπλέξει στα δίχτυα του Λόρδου Μπέιλις, ο οποίος μετά την Κοιλάδα του Βέιλ ορέγεται και τον Βορρά. Οι Λάννιστερ έχουν μεν τον θρόνο, αλλά έχουν πελαγώσει έχοντας χάσει τον πατριάρχη τους, Τάιγουιν. Τέλος, έχουμε να αναμένουμε την έλευση των Μαρτέλ και των Γκρέιτζοϋ στο προσκήνιο, με καινούργιους, ενδιαφέροντες χαρακτήρες.
Ο μεγάλος γρίφος
Καθώς φτάσαμε στο τέλος του τέταρτου κύκλου, επανέρχεται δριμύτερο το ζήτημα σχετικά με το από πού θα αντλήσουν οι παραγωγοί της σειράς υλικό όταν θα έχουν καλύψει και την ύλη των βιβλίων που έχουν ήδη κυκλοφορήσει. Ηδη οι τηλεοπτικές ιστορίες συγκεκριμένων πρωταγωνιστών (όπως αυτές του Μπραν, του Τζον και της Σάνσα) έχουν εισχωρήσει βαθιά στο πέμπτο βιβλίο, το οποίο είναι και το τελευταίο που έχει εκδώσει μέχρι στιγμής ο Τζορτζ Μάρτιν. Ο πέμπτος και ο έκτος κύκλος θα καλύψουν παράλληλα το τέταρτο και το πέμπτο βιβλίο (“A feast for crows” και “A dance with dragons”), καθώς τα τελευταία εκτυλίσσονται την ίδια χρονική περίοδο, απλά εστιάζουν σε διαφορετικούς πρωταγωνιστές.
Δεδομένου, λοιπόν ότι οι δημιουργοί του “Game of Thrones”, Ντέιβιντ Μπένιοφ και Νταν Γουάιζ, έχουν δηλώσει επανειλημμένα ότι η σειρά θα ολοκληρωθεί σε επτά κύκλους, απομένει μόλις ένας κύκλος στον οποίο θα πρέπει να καλυφθεί η ύλη δύο ολόκληρων βιβλίων! Δεν είναι απίθανο, λοιπόν, να συμβεί το εξής: ο έβδομος κύκλος θα καλύψει το έκτο βιβλίο, το οποίο σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο θα κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2015 (μην το δένετε και κόμπο, όμως, αφού ο Μάρτιν γράφει πολύ αργά). Και μετά βλέπουμε. Θα ετοιμαστεί ένα νέος κύκλος όταν εκδοθεί το τελευταίο βιβλίο;
Ή πάμε για μία ταινία με διευρυμένο budget, όπου θα εξιστορηθούν τα σημαντικότερα γεγονότα του τελευταίου βιβλίου; Ή μήπως ο έβδομος κύκλος θα παρουσιάσει το τέλος της δημοφιλούς επταλογίας πριν την έκδοση του τελευταίου βιβλίου, κάνοντας ένα τεράστιο spoiler στους φανατικούς αναγνώστες; Ιδωμεν!
Οπως και να έχει, παρουσιάζονται ήδη κάποιες αποκλίσεις από τα βιβλία, οι οποίες μπορεί βέβαια να μην είναι τραγικές, όμως ξενίζουν κάπως τους αναγνώστες. Για παράδειγμα, οι παραγωγοί της σειράς φαίνεται πως έχουν εθιστεί τόσο πολύ στη βία και τον θάνατο, που έχουν αρχίσει να ξεπαστρεύουν ήρωες που είναι ακόμη ζωντανοί στα βιβλία: ο Πιπ και ο Γκρεν ζουν και βασιλεύουν στον χάρτινο κόσμο του Μάρτιν, αλλά στη σειρά πεθαίνουν υπερασπιζόμενοι το Τείχος. Το ίδιο ισχύει και για τον συνταξιδιώτη του Μπραν, τον Τζότζεν. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα είχε η εκτενέστερη παρουσίαση του ταξιδιού της Σάνσα και του Μικροδάχτυλου μέχρι το Βέιλ.
Οι δύο ήρωες κάνουν μία μικρή παράκαμψη στα πάτρια εδάφη του τελευταίου, στα οποία επικρατεί η φτώχεια και η μιζέρια, γεγονός που αναδεικνύει από πού ξεκίνησε ο Λόρδος Μπέιλις και εξηγεί την εμμονή που έχει με το να ανέβει όσο πιο ψηλά γίνεται. Μεγάλη γκρίνια έχει ξεσπάσει, επίσης, στο διαδίκτυο για το κόψιμο της ιστορίας της ΛαίδηςΣτόουνχαρτ, η οποία θα μπορούσε να κλείσει εντυπωσιακά τον κύκλο.
Η σκηνή της δολοφονίας του Τάιγουιν από τον Τύριον ήταν η σημαντικότερη από πλευράς πλοκής σε ολόκληρο τον κύκλο και αυτό γιατί αφήνει το Γουέστερος στα χέρια ενός παιδιού και της ανισόρροπης μητέρας του. Είχε όλα τα δραματικά στοιχεία που θα ικανοποιούσε έναν τηλεθεατή, αλλά όχι και έναν αναγνώστη του “A song of ice and fire”. Και αυτό γιατί από τα βιβλία ξεπήδησε μία ακόμη πιο τραγική σκηνή. Αν θυμάστε καθόλου τον πρώτο κύκλο, ο Τύριον περιέγραφε πως όταν ήταν μικρός ερωτεύτηκε μία φτωχή κοπέλα (την Τάισα) και την παντρεύτηκε.
Οταν το έμαθε, βέβαια, ο μπαμπάς Τάιγουιν, έριξε την Τάισα στους στρατιώτες του και έβαλε τον Τύριον να κοιτάει ενώ έκαναν τα αίσχη τους. Μετά την πλήρωσε και την έδιωξε, λέγοντας στον γιο του ότι ήταν πόρνη. Πίσω στη σκηνή της απόδρασης, ο Τζέιμι λέει την αλήθεια στον Τύριον και δεν χωρίζουν και τόσο φιλικά (κάτι που διαρρηγνύει πλήρως τους δεσμούς του τελευταίου με τα πάτρια εδάφη, προτού φύγει για το Εσος). Ο Τύριον ανεβαίνει στα δωμάτια του πατέρα του για να τον αντιμετωπίσει. Βρίσκει αρχικά στο κρεβάτι τη Σέι, η οποία προσπαθεί να καταφέρει μία τελευταία εξαπάτηση, παριστάνοντας το θύμα και λέγοντάς του πόσο τον αγαπά. Ο Τύριον καταλαβαίνει τι γίνεται και την πνίγει με την αλυσίδα του πατέρα του. Στη συνέχεια όταν βρίσκει τον Τάιγουιν στον άλλο… θρόνο, ζητάει πληροφορίες για την Τάισα. Γιατί αυτό ήταν στην πραγματικότητα που στοίχειωνε περισσότερο τον Τύριον και αποδείκνυε για μία ακόμη -τελευταία- φορά πώς ο Τάιγουιν του κατάστρεψε τη ζωή για να διατηρήσει την τιμή (και τον πλούτο) της… αγίας οικογένειας. Η σκηνή σχεδόν ολοκληρώνεται με την απάντηση του Τάιγουιν στο πού βρίσκεται η Τάισα. «Οπου πάνε οι πόρνες», ήταν τα προτελευταία του λόγια.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr