Η εκδίκηση του X- Large μπικίνι

Σάρκες που ξεχειλίζουν, καμπύλες που ασφυκτιούν σε λίγα εκατοστά υφάσματος, γυναικεία σώματα με δεκάδες ψεγάδια που εκτίθενται ακομπλεξάριστα σε χαρούμενα snapshots στις σελίδες του Instagram και του Twitter. Το fatkini (μπικίνι για εύσωμες) είναι η νέα τάση που σάρωσε τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και σήκωσε την παντιέρα των υπέρβαρων γυναικών που θέλουν να φοράνε ένα μπικίνι που να βλέπεται σε ένα σώμα που δεν βλέπεται, αλλά υπάρχει και είναι παντού δίπλα μας - εκτός από τις διαφημίσεις

Με το καλοκαίρι να φτάνει σιγά-σιγά στο τέλος του, χιλιάδες προφίλ χρηστών του Διαδικτύου έχουν γεμίσει από κολακευτικές πόζες με τα κορμιά τους να λιάζονται σε παραλίες και πισίνες και το μπικίνι τους σε πρώτο πλάνο. Απάντηση στην παγιωμένη αυτή συνήθεια των γυναικών να επιδεικνύουν τα σωματικά τους προσόντα όπως επιβάλλουν οι -λιπόσαρκες- τάσεις της μόδας (ή έστω ενίοτε με την ευεργετική επίδραση του Photoshop) είναι η τάση που θέλει και τις εύσωμες «X-Large» γυναίκες να έχουν δικαίωμα στο μπικίνι φωτογραφίζοντας τον πληθωρικό εαυτό τους σε χαρούμενα ποπ ενσταντανέ με καλόγουστα μαγιό deux pieces. Από τις τάσεις που ξεχώρισαν είναι εκείνες που φέρουν τις ετικέτες (hashtags) #fatkini (Μπικίνι για εύσωμες), #Lose Hate Not Weight (Χάσε μίσος όχι βάρος) και #Big Girls Rock (Τα εύσωμα κορίτσια τα σπάνε). Αναζητώντας κανείς αυτές τις τρεις ετικέτες, κυρίως σε Twitter και Instagram, θα γίνει μάρτυρας εκατοντάδων γυναικών με παραπανίσια κιλά να κάνουν τη δική τους επανάσταση κόντρα στα ανορεξικά πρότυπα των περιοδικών μόδας και να ποστάρουν φωτογραφίες τους με μπικίνι χωρίς καμία διάθεση συστολής. Γυναίκες υπέρβαρες, έφηβες και σιτεμένες, ποζάρουν χαμογελώντας πλατιά και με ξεχειλίζουσα αυτοπεποίθηση προσπαθώντας να πείσουν ότι μπορούν να είναι ακαταμάχητες έστω κι αν η ζυγαριά τους έχει αντίθετη άποψη. Χωρίς το παραμικρό κόμπλεξ, εκατοντάδες ανά τον κόσμο τροφαντές γυναίκες κοινοποιούν καθημερινά φωτογραφίες τους με πολύχρωμα και ζωηρά μπικίνι, έχοντας απαλλαγεί από τα κλασικά μονόχρωμα ολόσωμα μαγιό - υποχρεωτικό για εκείνες μέχρι πρότινος dress code παραλίας, αφού τα όμορφα μοντέρνα σχέδια στα μαγιό που λανσάρονται ετησίως αφενός απευθύνονται σε γυναίκες με λεπτό σωματότυπο, αφετέρου θεωρούνται ταμπού για όσες η φύση -και τα burgers- προίκισαν με γενναίες δόσεις σάρκας και λίπους.



Η δημιουργία των μαγιό «fatkini» είναι έμπνευση που πιστώνεται κυρίως στην Αμερικανίδα Γκάμπι Γκρεγκ, δημιουργό ενός μπλογκ για εύσωμες, η οποία λίγο πριν από το καλοκαίρι του 2013 σχεδίασε μοναδικά κομμάτια απευθυνόμενα ειδικά σε γυναίκες με περιττά κιλά που ήθελαν να δείχνουν στυλάτες στην παραλία. Μάλιστα, μέσα σε δύο ημέρες μετά την κυκλοφορία τους στην αγορά, η Γκρεγκ είχε ξεπουλήσει. «Πραγματικά ήθελα να σχεδιάσω ένα μπικίνι που να είναι κομψό, νέο και φρέσκο», σχολιάζει σήμερα σχετικά με τη δουλειά της η 26χρονη μπλόγκερ. «Νομίζω ότι τα περισσότερα από τα μεγάλα σε μεγέθη μαγιό που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην αγορά είναι κακόγουστα, συντηρητικά και σχεδιασμένα για να καλύπτουν εξ ολοκλήρου γυναίκες σαν εμένα με παραπανίσια κιλά», προσθέτει, αδυνατώντας ακόμη να πιστέψει την τεράστια απήχηση που έχουν τα σχέδιά της. Η ίδια υπογραμμίζει ότι μέχρι το 2013 είχε δέκα ολόκληρα χρόνια να φορέσει μπικίνι. Συνειδητοποίησε, όμως, μέσα από το μπλογκ της πως είχε έρθει η ώρα για μια ριζική αλλαγή. Για τον λόγο αυτό κάλεσε τις αναγνώστριές της να αγκαλιάσουν τις καμπύλες τους, να πετάξουν τα μαγιό για ηλικιωμένες γυναίκες από την ντουλάπα τους και να ξαναβγούν με αυτοπεποίθηση στην πλαζ φορώντας μπικίνι.



Και αν το 2013 η απήχηση ήταν εντυπωσιακή, το καλοκαίρι του 2014 έγινε πραγματικά η μεγάλη έκρηξη. Η ταχύτητα με την οποία ανανεώνονται οι φωτογραφίες με την ετικέτα #fatkini είναι τέτοια που δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι το φετινό καλοκαίρι οι γυναίκες που κέρδισαν τη μάχη των εντυπώσεων στις παραλίες είναι εκείνες που δεν ντράπηκαν λεπτό για το σώμα τους και βούτηξαν στα νερά χωρίς καμία τύψη για τη δίαιτα που δεν έκαναν τον χειμώνα. Συνοδοιπόροι αυτής της τάσης που συγκρούεται με τα πρότυπα ομορφιάς που θέλουν τις γυναίκες να είναι υπερβολικά αδύνατες, είναι και τα #Lose Hate Not Weight και το #Big Girls Rock. Το πρώτο είναι κάτι σαν ένα διαδικτυακό κίνημα που καλεί από τη μία τις εύσωμες γυναίκες να διώξουν το μίσος και να αγαπήσουν το σώμα τους όπως είναι και από την άλλη εκείνους που θεωρούν την ομορφιά συνώνυμο των άσαρκων σωμάτων να εμβαθύνουν αξιολογώντας μια γυναίκα με κριτήριο το εσωτερικό της κάλλος και όχι τις αναλογίες του κορμιού της. Στην ίδια γραμμή κινείται και το #Big Girls Rock, που έχει ως στόχο να κάνει γνωστό σε όλους ότι τα κορίτσια με περιττό βάρος μπορούν εξίσου να χαίρονται τη ζωή τους και να έχουν όλα όσα ένας άντρας πιστεύει ότι θα βρει μόνο στα αδύνατα.



Μέσα από τις νεόφερτες αυτές τάσεις, νεαρές κοπέλες που λατρεύουν τη μόδα και ήταν μέχρι πρόσφατα αναγκασμένες να φοράνε ακαλαίσθητα μαγιό που συνήθως προτιμούν οι γιαγιάδες, «απαίτησαν» από μεγάλους οίκους μόδας να συμπεριληφθούν στα σχέδιά τους κάποια για γυναίκες με ζουμερές καμπύλες. Και ενώ ακόμα δεν μπορεί κανείς να μιλάει για μαζική παραγωγή Χ-Large fashion items, σημασία έχει ότι κάποια ταμπού καταρρίπτονται και οι συντηρητικές αντιλήψεις αρχίζουν να υποχωρούν. Η αρχή έγινε με τη γνωστή εταιρεία ένδυσης και υπόδησης H&M, η οποία το 2013 επέλεξε ένα «plus size» μοντέλο για να παρουσιάσει τη σειρά της για την καλοκαιρινή κολεξιόν - τακτική που ακολούθησε και φέτος, λανσάροντας σειρά μαγιό αποκλειστικά για γυναίκες με παραπανίσια κιλά, την οποία αντέγραψαν και άλλα κορυφαία καταστήματα, όπως το βρετανικό «Topshop». Βέβαια ο δρόμος μέχρι να δούμε καθημερινές γυναίκες με ατέλειες να ποζάρουν σε σελίδες περιοδικών μόδας ή να γίνονται ακόμα και εξώφυλλα θα είναι μακρύς.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr