Η Φαίη Ξυλά στέλνει μήνυμα

Η Φαίη Ξυλά στέλνει μήνυμα

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, πόλη την οποία λάτρευε η μητέρα της. Μεγάλωσε στην Κέρκυρα και περνούσε όλα της τα καλοκαίρια στην Ικαρία. Μια δόση τρέλας την έχει, χωρίς αμφιβολία. Προτιμά ωστόσο να κρατά τις προσωπικές της στιγμές για εκείνη. Με τους υπόλοιπους μοιράζεται μια περσόνα χαμηλών τόνων, ευγενέστατη και εργασιομανή, ενώ το θεατρόφιλο κοινό την απολαμβάνει στις «Θεσμοφοριάζουσες» να επιτίθεται στα φαλλικά σύμβολα προκαλώντας υστερία γέλιου

Η Φαίη Ξυλά στέλνει μήνυμα
«Πώς πέρασα στην περιοδεία; Υπέροχα. Ξέρετε, εμείς οι ηθοποιοί όχι απλώς είμαστε συνηθισμένοι να γυρίζουμε από πόλη σε πόλη κάθε καλοκαίρι, αλλά το διασκεδάζουμε κιόλας. Προσωπικά το απολαμβάνω, το αντιμετωπίζω ως ένα ταξίδι. Δεν ξέρω αν αξίζει να μοιραστώ μαζί σας τα αστεία περιστατικά που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια. Είναι “ενδοοικογενειακής” κατανάλωσης αστεία που θα χάσουν τη μαγεία τους αν δημοσιευτούν». Περισσότερες από 35 πόλεις επισκέφτηκε η Φαίη Ξυλά παρέα με τον Γιώργο Κιμούλη, τον Δημήτρη Πιατά, τον Θανάση Αλευρά και τον σύζυγό της Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο ανεβάζοντας τις «Θεσμοφοριάζουσες». «Μπορεί να είναι διασκεδαστική μια περιοδεία, αλλά δεν παύει να είναι κουραστική. Ξέρετε, το κοινό της επαρχίας είναι εξίσου απαιτητικό με εκείνο της Αθήνας. Παραμένει θερμό. Αλλά μια παράσταση σε επαρχιακή πόλη δεν είναι πλέον κάτι σπάνιο. Είναι πολύ ωραίο που βγαίνουν όλες οι παραστάσεις στην επαρχία. Υπάρχουν δουλειές. Το καλό είναι ότι γεμίζουν τα θέατρα». Φαινόμενο της κρίσης και οι καλοκαιρινές περιο­δείες όλων των παραστάσεων του χειμώνα; «Οι ηθοποιοί ανέκαθεν ζούσαν καθεστώς κρίσης. Κάθε τρεις ή έξι μήνες πρέπει να αποδείξουν εκ νέου τι αξίζουν. Κρίνονται συνεχώς και μόνο η διάρκειά τους στον χώρο αποδεικνύει ότι αξίζουν. Πρέπει να δουλεύουμε συνεχώς, να μην επαναπαυόμαστε ποτέ σε μια επιτυχία. Ποτέ δεν γνωρίζαμε αν θα έχουμε δουλειά την επόμενη σεζόν. Είναι τραγική ειρωνεία, αλλά ήμασταν ήδη εκπαιδευμένοι στην κρίση».



Ποιο είναι το μήνυμα που θέλουν να περάσουν με τη διασκευή της αριστοφανικής κωμωδίας;  Είναι μια παράσταση που υμνεί τις γυναίκες, που ονειρεύεται έναν κόσμο γυναικείο; «Προσωπικά πιστεύω στην ανοχή στη διαφορετικότητα, φυλετική, σεξουαλική, θρησκευτική. Κάθε θεατής θα ανακαλύψει το δικό του μήνυμα, ακόμα και το πολιτικό σχόλιο. Ξέρετε, είναι δείγμα πολιτισμού ο σεβασμός της διαφορετικότητας του άλλου. Είμαι πεπεισμένη ότι οι Ελληνες παραμένουν φιλόξενοι και δεκτικοί απέναντι στους ξένους που αναζητούν μια καλύτερη ζωή, ένα πέρασμα προς την Ευρώπη. Νομίζω όμως ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν τα σέβονται οι πολιτικοί. Αδυνατούν να προστατεύσουν τους πολίτες τους. Αυτό βέβαια είναι μια μεγάλη κουβέντα. Η αγαπημένη μου ατάκα είναι “δεν υπάρχει ίδιο, μόνο διαφορετικό”». Τα φαλλικά σύμβολα, ξεκάθαρα αριστοφανικά, χρησιμοποιούνται και σε αυτή τη διασκευή του Γιώργου Κιμούλη, σε συνεργασία με τον Πιτσιρίκο, και όχι μόνο δεν σοκάρουν το κοινό, αλλά προκαλούν τόσο γέλιο που η παράσταση σταματά για μερικά λεπτά.

Κλείσιμο
Η Φαίη και τα παιχνίδια δημοσιότητας

Πώς βρέθηκε στη Νέα Υόρκη; «Δεν βρέθηκα εγώ. Η μητέρα μου. Της άρεσε η πόλη και αποφάσισε να με γεννήσει εκεί. Εφυγε μετά και μεγάλωσα στην Κέρκυρα. Βέβαια έχω περάσει άπειρα παιδικά καλοκαίρια στην Ικαρία, τον άλλο τόπο καταγωγής μου. Δεν τη γλιτώνω από πουθενά την τρέλα. Μακάρι να έχω πάρει το DNA των κατοίκων της Ικαρίας. Ζουν μέχρι τα 100 γιατί χαίρονται με απλά πράγματα και, κυρίως, δεν έχουν άγχος. Προσπαθώ όσο μπορώ να τους μιμηθώ, αλλά δεν ξέρω πόσο εύκολα μπορώ να μεταφέρω αυτή τη νοοτροπία στην Αθήνα. Ξέρω όμως ότι το φετινό καλοκαίρι το πέρασα στην Ικαρία και πραγματικά έκανα μια διακοπή από την καθημερινότητα. Δεν σήκωσα το τηλέφωνο. Βασικά το ξέχασα σε ένα συρτάρι. Στην Αθήνα προσπαθώ να αντλώ θετική σκέψη από εκείνους που αγαπώ. Οταν δεν δουλεύω συναντώ τους φίλους μου και ασχολούμαι με το σπίτι και τα σκυλιά μου. Εχω ένα θέμα με την τάξη. Με ξεκουράζει ένα τακτοποιημένο σπίτι». Σε διακοπές γνώρισε και τον σύζυγό της Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο, «τον άνθρωπο που εμπιστεύομαι όσο κανέναν όταν συνεργαζόμαστε μαζί σε μια παράσταση, μοιραζόμαστε κοινή αισθητική για τη δουλειά».



Αν της πεις ότι αποφεύγει τα παιχνίδια που παίζουν οι συνάδελφοί της με τη δημοσιότητα, λέει ορθά κοφτά: «Η προσωπική μου ζωή είναι δική μου και θα την κάνω ό,τι θέλω. Δεν νομίζω ότι αφορά και κανέναν. Με τον άντρα μου Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο φωτογραφίζομαι γιατί παίζουμε μαζί στην τηλεόραση και το θέατρο. Δεν το κάνω για κανέναν άλλον λόγο. Επικρίσεις για την προσωπική μου ζωή δεν γίνονται δεκτές. Οσον αφορά στα επαγγελματικά μου, ο καθένας είναι ελεύθερος να πει για τη δουλειά μου ό,τι θέλει, να κρίνει, να επικρίνει, να σχολιάσει ποικιλοτρόπως». Εκείνη αποφεύγει να σχολιάσει σε ποιες επαγγελματικές προτάσεις απάντησε αρνητικά. «Δεν αφορά κανέναν τι έχω αποφασίσει να μην κάνω. Δεν μιλώ ποτέ για τις προτάσεις που αρνήθηκα. Νομίζω ότι τον κόσμο τον νοιάζει περισσότερο να μάθει για τις δουλειές που δέχτηκα». Εγινε ηθοποιός γιατί ανακάλυψε παίζοντας στη θεατρική ομάδα της Κέρκυρας ότι μόνο έτσι μπορεί να επικοινωνήσει στον υπόλοιπο κόσμο όλα όσα αισθάνεται - και ίσως περισσότερα. Ηταν ο δικός της τρόπος έκφρασης. Δουλεύει ασταμάτητα από τότε που αποφοίτησε από το Εθνικό. Μία από τις πιο χαρούμενες συναντήσεις της ήταν με τον Πέτρο Φιλιππίδη στην παράσταση «Φον Δημητράκης», το κορυφαίο έργο του Δημήτρη Ψαθά, που θα επαναληφθεί για δεύτερη χρονιά.

Ο χειμώνας θα είναι γεμάτος επαγγελματικές υποχρεώσεις, αφού απομένουν μόνο οι υπογραφές για μια δουλειά στην τηλεόραση την οποία δεν μπορεί ακόμη να ανακοινώσει. «Την αγαπώ την τηλεόραση. Ξεκίνησα με το θέατρο και δεν ήμουν σίγουρη ότι θα μου άρεσε η τηλεόραση, ίσως την απέφευγα. Μετά την πρώτη μου τηλεοπτική δουλειά, το σίριαλ “Φεύγα”, την αγάπησα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης