Κατερίνα Βαμβακά:Η «πολυμορφική» σχεδιάστρια
25.11.2014
08:22
Θέλει να δημιουργεί ρούχα που φοριούνται και όχι που κρεμιούνται αχρησιμοποίητα στις ντουλάπες, ρούχα που «μια γυναίκα θα τα αγοράσει και θα τα λιώσει». Από μια μικρή βιοτεχνία στην Παλλήνη τα σχέδιά της έφτασαν στην ιμιατιοθήκη πριγκίπισσας των Εμιράτων και το 2016 θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στη Fashion Biennale της Μασσαλίας
Η Κατερίνα Βαμβακά γεννήθηκε στην Αθήνα, μεγάλωσε στο Φάληρο και από τότε που πήγαινε στην Ε’ Δημοτικού έφτιαχνε κοσμήματα και τα πουλούσε. Εκτοτε δούλεψε σε συνεργείο αυτοκινήτων, σε πάγκο στο Μοναστηράκι, σε μπαρ, μέχρι που επενέβη ο μπαμπάς, και τότε αποφάσισε να σπουδάσει Μάρκετινγκ. «Μόλις αποφοίτησα, δούλεψα μισό χρόνο με τον μπαμπά μου - δεν άντεξα περισσότερο. Αποφάσισα να σπουδάσω κόσμημα στη Mokume».
Η ζωή πάντα επεμβαίνει στα σχέδια των ανθρώπων κι έτσι εντελώς τυχαία η Κατερίνα Βαμβακά βρέθηκε να κάνει τη βοηθό ενδυματολόγου για λογαριασμό διαφημιστικών εταιρειών. «Μου ήταν πολύ εύκολο να καταλάβω τι ζητάει ο πελάτης λόγω των σπουδών μου. Χρυσά χρόνια. Μπορεί να δουλεύαμε απίστευτες ώρες, λόγου χάρη έχω περάσει 36 ώρες σε γύρισμα για μπισκότα, αλλά αμειβόμασταν πλουσιοπάροχα και μπορούσα να κάνω τέσσερις μήνες τον χρόνο διακοπές. Δουλεύαμε όμως επτά ημέρες την εβδομάδα, εικοσάωρα. Εγινα ενδυματολόγος - και μάλιστα καλή. Εκανα και σίριαλ, είχα τρεις-τέσσερις βοηθούς και άνοιξα και στούντιο στην Παλλήνη για να επεκταθούμε επαγγελματικά. Και το 2008 μας χτυπάει η κρίση. Εβλεπες τους πελάτες να μειώνονται δραματικά. Είχα ήδη γνωρίσει τον Κώστα, τον σύζυγό μου, στα γυρίσματα για τις "Επτά Θανάσιμες Πεθερές", και είπαμε να αντιμετωπίσουμε ρεαλιστικά τη νέα κατάσταση. Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε με τσάντες, η αλήθεια είναι πως δεν είχαμε δουλέψει ποτέ σε βιοτεχνία, δεν γνωρίζαμε τη δουλειά εξαρχής. Τη μάθαμε. Ξεκινήσαμε λοιπόν το 2008 να συμμετέχουμε στα Meet Market. Φτιάχναμε και πουλούσαμε. Θυμάμαι ακόμα το πρώτο ρούχο μου, μια στρογγυλή μπλούζα. Τότε ξεκίνησα και το concept με τα πολυμορφικά. Ενα κομμάτι ύφασμα που μπορεί ανάλογα με τον σωματότυπο και την περίσταση να φορεθεί από μπλούζα μέχρι παντελόνι. Ναι, και φόρεμα και φούστα. Εσύ αποφασίζεις πώς θα το φορέσεις. Αποκτήσαμε λοιπόν πελάτες και μάλιστα αρκετούς. Μας έμαθε ο κόσμος. Πουλούσαμε».
Τι ακριβώς είναι το brand ρούχων gaffer & fluf; «Το gaffer είναι κάτι σαν ελβετικός σουγιάς των σχεδιαστών, μια ανθεκτική υφασματοταινία που χρησιμοποιούμε συνέχεια, το fluf σημαίνει κάτι χνουδωτό. Ουσιαστικά θέλουμε όποιος φορέσει ένα δικό μας κομμάτι όταν κοιταχτεί στον καθρέφτη να νιώσει ωραία με αυτό που βλέπει. Αποφασίσαμε μετά την ανταπόκριση που είχαμε στα Meet Market να πάμε μια βόλτα στο Βερολίνο, την περίοδο του Fashion Week, αρχές Ιουλίου. Δεν είχαμε χρήματα για να συμμετάσχουμε στο premium show και δείξαμε τη συλλογή στο Showroom. Μπήκαν δέκα υποψήφιοι αγοραστές και πιάσαμε πελάτες τους πέντε. Αρχές Σεπτέμβρη πήγαμε στο Μιλάνο, στο White, και εκεί τα πήγαμε περίφημα. Απλώς ακολουθήσαμε τη ροή των πραγμάτων. Μάθαμε να κάνουμε μακροπρόθεσμα σχέδια».
Μα πώς τα κατάφεραν μεσούσης της κρίσης να χτίσουν ένα μικρό μεν αλλά ανταγωνιστικό brand; «Εμείς δίνουμε ρούχα στους πελάτες μόνο αν μας πληρώσουν από πριν. Δεν μας παίρνει να κάνουμε κάτι άλλο. Επίσης δουλεύουμε δεκαπέντε ώρες κάθε μέρα όλο τον χρόνο. Δεν υπάρχει η έννοια “προσωπικός χρόνος”. Μάθαμε να ακούμε τους πελάτες. Μπορεί κάποιοι να ακούν “σχεδιαστής μόδας” και να φαντάζονται γκλαμουριές, αλλά εμείς είμαστε στα υπόγεια και δουλεύουμε ακατάπαυστα. Μέχρι και η προσωπική buyer της πριγκίπισσας Σάρα, από τα Εμιράτα, μας προσέγγισε με αποτέλεσμα να γίνει από τις καλύτερες πελάτισσές μας».
Πώς βρέθηκαν να εκπροσωπούν τη χώρα μας στη Fashion Biennale του 2016; «Πήραμε μέρος στο Mediterranean Fashion Prize και μας ανακοίνωσαν μια μέρα “συγχαρητήρια, κερδίσατε”. Ο φιναλίστ κάθε χώρας του MFP κάνει ένα project και έτσι παίρνει μέρος στην Μπιενάλε Μόδας. Δεν ξέρουμε ακόμη τι θα παρουσιάσουμε. Ξέρουμε ότι θα δειγματίσουμε σύντομα το Trooks, ένα πρότζεκτ που τρέχουμε, πώς δηλαδή με ένα κούμπωμα αλλάζεις το ρούχο σου, πώς το μεταμορφώνεις από βραδινή τουαλέτα σε παντελόνα».
Τι χαρακτηρίζει τα ρούχα gaffer & fluf; «Μου αρέσουν οι μίνιμαλ γραμμές, οι ανοιχτές πλάτες, το άσπρο μαύρο. Τα σταθερά υφάσματα και τα αυστηρά κοψίματα. Κυρίως θέλω να κάνουμε “φορέσιμα” ρούχα. Οχι υπερπαραγωγές απλά για να τις κοιτάς όταν ανοίγεις την ντουλάπα σου».
Η ζωή πάντα επεμβαίνει στα σχέδια των ανθρώπων κι έτσι εντελώς τυχαία η Κατερίνα Βαμβακά βρέθηκε να κάνει τη βοηθό ενδυματολόγου για λογαριασμό διαφημιστικών εταιρειών. «Μου ήταν πολύ εύκολο να καταλάβω τι ζητάει ο πελάτης λόγω των σπουδών μου. Χρυσά χρόνια. Μπορεί να δουλεύαμε απίστευτες ώρες, λόγου χάρη έχω περάσει 36 ώρες σε γύρισμα για μπισκότα, αλλά αμειβόμασταν πλουσιοπάροχα και μπορούσα να κάνω τέσσερις μήνες τον χρόνο διακοπές. Δουλεύαμε όμως επτά ημέρες την εβδομάδα, εικοσάωρα. Εγινα ενδυματολόγος - και μάλιστα καλή. Εκανα και σίριαλ, είχα τρεις-τέσσερις βοηθούς και άνοιξα και στούντιο στην Παλλήνη για να επεκταθούμε επαγγελματικά. Και το 2008 μας χτυπάει η κρίση. Εβλεπες τους πελάτες να μειώνονται δραματικά. Είχα ήδη γνωρίσει τον Κώστα, τον σύζυγό μου, στα γυρίσματα για τις "Επτά Θανάσιμες Πεθερές", και είπαμε να αντιμετωπίσουμε ρεαλιστικά τη νέα κατάσταση. Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε με τσάντες, η αλήθεια είναι πως δεν είχαμε δουλέψει ποτέ σε βιοτεχνία, δεν γνωρίζαμε τη δουλειά εξαρχής. Τη μάθαμε. Ξεκινήσαμε λοιπόν το 2008 να συμμετέχουμε στα Meet Market. Φτιάχναμε και πουλούσαμε. Θυμάμαι ακόμα το πρώτο ρούχο μου, μια στρογγυλή μπλούζα. Τότε ξεκίνησα και το concept με τα πολυμορφικά. Ενα κομμάτι ύφασμα που μπορεί ανάλογα με τον σωματότυπο και την περίσταση να φορεθεί από μπλούζα μέχρι παντελόνι. Ναι, και φόρεμα και φούστα. Εσύ αποφασίζεις πώς θα το φορέσεις. Αποκτήσαμε λοιπόν πελάτες και μάλιστα αρκετούς. Μας έμαθε ο κόσμος. Πουλούσαμε».
Τι ακριβώς είναι το brand ρούχων gaffer & fluf; «Το gaffer είναι κάτι σαν ελβετικός σουγιάς των σχεδιαστών, μια ανθεκτική υφασματοταινία που χρησιμοποιούμε συνέχεια, το fluf σημαίνει κάτι χνουδωτό. Ουσιαστικά θέλουμε όποιος φορέσει ένα δικό μας κομμάτι όταν κοιταχτεί στον καθρέφτη να νιώσει ωραία με αυτό που βλέπει. Αποφασίσαμε μετά την ανταπόκριση που είχαμε στα Meet Market να πάμε μια βόλτα στο Βερολίνο, την περίοδο του Fashion Week, αρχές Ιουλίου. Δεν είχαμε χρήματα για να συμμετάσχουμε στο premium show και δείξαμε τη συλλογή στο Showroom. Μπήκαν δέκα υποψήφιοι αγοραστές και πιάσαμε πελάτες τους πέντε. Αρχές Σεπτέμβρη πήγαμε στο Μιλάνο, στο White, και εκεί τα πήγαμε περίφημα. Απλώς ακολουθήσαμε τη ροή των πραγμάτων. Μάθαμε να κάνουμε μακροπρόθεσμα σχέδια».
Μα πώς τα κατάφεραν μεσούσης της κρίσης να χτίσουν ένα μικρό μεν αλλά ανταγωνιστικό brand; «Εμείς δίνουμε ρούχα στους πελάτες μόνο αν μας πληρώσουν από πριν. Δεν μας παίρνει να κάνουμε κάτι άλλο. Επίσης δουλεύουμε δεκαπέντε ώρες κάθε μέρα όλο τον χρόνο. Δεν υπάρχει η έννοια “προσωπικός χρόνος”. Μάθαμε να ακούμε τους πελάτες. Μπορεί κάποιοι να ακούν “σχεδιαστής μόδας” και να φαντάζονται γκλαμουριές, αλλά εμείς είμαστε στα υπόγεια και δουλεύουμε ακατάπαυστα. Μέχρι και η προσωπική buyer της πριγκίπισσας Σάρα, από τα Εμιράτα, μας προσέγγισε με αποτέλεσμα να γίνει από τις καλύτερες πελάτισσές μας».
Πώς βρέθηκαν να εκπροσωπούν τη χώρα μας στη Fashion Biennale του 2016; «Πήραμε μέρος στο Mediterranean Fashion Prize και μας ανακοίνωσαν μια μέρα “συγχαρητήρια, κερδίσατε”. Ο φιναλίστ κάθε χώρας του MFP κάνει ένα project και έτσι παίρνει μέρος στην Μπιενάλε Μόδας. Δεν ξέρουμε ακόμη τι θα παρουσιάσουμε. Ξέρουμε ότι θα δειγματίσουμε σύντομα το Trooks, ένα πρότζεκτ που τρέχουμε, πώς δηλαδή με ένα κούμπωμα αλλάζεις το ρούχο σου, πώς το μεταμορφώνεις από βραδινή τουαλέτα σε παντελόνα».
Τι χαρακτηρίζει τα ρούχα gaffer & fluf; «Μου αρέσουν οι μίνιμαλ γραμμές, οι ανοιχτές πλάτες, το άσπρο μαύρο. Τα σταθερά υφάσματα και τα αυστηρά κοψίματα. Κυρίως θέλω να κάνουμε “φορέσιμα” ρούχα. Οχι υπερπαραγωγές απλά για να τις κοιτάς όταν ανοίγεις την ντουλάπα σου».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr