Ρον Μπίσκιν–Σαμίτ Βάρμα: Οι επαναστάτες της πίτσας!

Το αταίριαστο δίδυμο από την Καλιφόρνια που τα έβαλε με τους κολοσσούς της Domino’s και της Pizza Hut, εμπλουτίζοντας το μενού του και στοχεύοντας ψηλά

Ποιος είναι τόσο τρελός ώστε να ξεκινήσει άλλη μία αλυσίδα πίτσας; Αυτό αναρωτιέται στην ηλεκτρονική του έκδοση το γνωστό οικονομικο-επιχειρηματικό περιοδικό «Forbes» και ευθύς αμέσως παρουσιάζει τους δύο «παλαβούς» ιδιοκτήτες της Pizza Studio, που έκαναν ακριβώς αυτό: αποφάσισαν να τα βάλουν με κολοσσούς της πίτσας όπως η Domino’s και η Pizza Hut ιδρύοντας τη δική τους αλυσίδα, η οποία δεν κρύβει ότι στοχεύει ψηλά επιδιώκοντας να αυξήσει τον ανταγωνισμό. Πρόκειται για ένα πραγματικά περίεργο δίδυμο με εντελώς διαφορετικές καταβολές: τον 62χρονο Ρον Μπίσκιν και τον 38χρονο Σαμίτ Βάρμα.

Συνιδρυτές και συνδιευθύνοντες σύμβουλοι της Pizza Studio, με έδρα την Καλιφόρνια, συνδυάζουν την πείρα του Βάρμα στον στρατό και τις νεοφυείς επιχειρήσεις με τη μακρά θητεία του Μπίσκιν σε εστιατόρια fast food με σκοπό να δημιουργήσουν κάτι πραγματικά φρέσκο. Ετσι επιχειρούν να απαντήσουν στους αντιπάλους τους, οι οποίοι εστιάζουν τις προσπάθειές τους κυρίως στο να ανακαλύπτουν και να εμπλουτίζουν με όλο και πιο... ευφάνταστες γεύσεις τα μενού τους: από μαρμελάδα και φιστικοβούτυρο μέχρι κρέας από καγκουρό (!), κανένα υλικό δεν φαντάζει πια τόσο απίθανο που να μην μπορεί να προστεθεί σε μια πίτσα.

 
Ρον Μπίσκιν–Σαμίτ Βάρμα

Από τα 24 καταστήματα της Pizza Studio, τα 18 λειτουργούν ως franchise, αποδίδοντας στην κεντρική διοίκηση το 5,5% των κερδών τους. » Οι επενδυτές, πλέον, συρρέουν από κάθε πλευρά: 2,5 εκατ. δολάρια μόνο προήλθαν από έναν ανώνυμο ιδιώτη από το Οστιν του Τέξας, ενώ η Monogram Capital Partners συνεισέφερε άλλα 4 εκατ. δολάρια. » Μέχρι το τέλος του 2015, οι Βάρμα και Μπίσκιν επιδιώκουν να έχουν καταστήματα σε 100 διαφορετικά σημεία σε όλες τις ΗΠΑ. » Με αυτόν τον τρόπο, η Pieology των 42 υποκαταστημάτων και η Blaze Pizza των άλλων 45 θα μείνουν πίσω στον ανταγωνισμό. » Αραγε, πόσο μακριά να βρίσκεται ο στόχος της Pizza Studio να χτυπήσει την Domino’s και την Pizza Hut;

Πράγματι, υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρό για όσους τυχόν ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην αγορά της πίτσας. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα οικονομικά στοιχεία, οι Αμερικανοί ξοδεύουν περί τα 39 εκατ. δολάρια ετησίως για πίτσα, της οποίας οι ρίζες εντοπίζονται στην αρχαία Ελλάδα. (Η πίτσα, πάντως, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, προέρχεται από την Ιταλία του 18ου αιώνα.) Τα 2/3 κάθε δολαρίου που ξοδεύεται για πίτσα κατευθύνονται συνήθως σε προϊόντα εταιρειών όπως η Pizza Hut και η Domino’s. Ομως, αυτοί οι γίγαντες του κλάδου καταγράφουν σχετικά αργές επιδόσεις όταν μιλάμε για το χρονικό διάστημα (τουλάχιστον μισή ώρα) που μεσολαβεί από την παραγγελία μιας πίτσας μέχρι την παράδοσή της στον πελάτη - είτε στο σπίτι του είτε στο εστιατόριο. Η Pizza Studio ωστόσο έχει μια διαφορετική φιλοσοφία, η οποία της απέφερε 11,5 εκατ. δολάρια το 2014, την ώρα που αναπτύσσει το δίκτυό της σε τουλάχιστον 25 περιοχές.

Πρόκειται, σαφώς, για μια συγκλονιστική άνοδο σε σχέση με το 2013, όταν τα έσοδα από τις πωλήσεις ανήλθαν σε 2,5 εκατ. δολάρια. «Δεν μπήκαμε στη δουλειά για να ανοίξουμε μόνο μερικές πιτσαρίες. Στοχεύουμε πολύ πιο ψηλά», δήλωσε σχετικά ο Σαμίτ Βάρμα, δίνοντας μια πρώτη εξήγηση για την επιτυχία της αλυσίδας.

Στην Pizza Studio οι πελάτες έχουν να διαλέξουν ανάμεσα σε μια μεγάλη ποικιλία ζύμης, σάλτσας και τυριού, μαζί με 25 διαφορετικά πρόσθετα υλικά. Με το που θα δοθεί η παραγγελία ξεκινά η παρασκευή της πίτσας, η οποία διαρκεί μόλις δύο λεπτά, καθώς ψήνεται σε εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες. Η καθαριότητα και η ακρίβεια των υλικών (ακόμα και το κρεμμύδι κόβεται με τέτοιον τρόπο ώστε να υπάρχει σε ίση ποσότητα σε κάθε κομμάτι), μεταξύ άλλων, είναι από τους παράγοντες που κάνουν τους καταναλωτές να ξαναγυρίζουν με ευχαρίστηση στην αλυσίδα των Μπίσκιν και Βάρμα, ενώ και οι εργαζόμενοι σε αυτή δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό καθώς συνήθως είναι και μέτοχοι της επιχείρησης!


Ο αξιωματικός των υποβρυχίων και ο ειδικός των fast food


Στον τομέα της αποτελεσματικότητας, καθοριστικής σημασίας είναι η οκταετής πείρα που έχει ο Βάρμα ως αξιωματικός του Ναυτικού σε πυρηνικά υποβρύχια, αφότου αποφοίτησε από τη σχολή της Ανάπολις, το 1998. Το να διευθύνει κανείς μια αλυσίδα πίτσας έχει βέβαια τεράστιες διαφορές από το να διοικεί το «USS Pensylvania», όμως ο ίδιος ο 38χρονος επιχειρηματίας εξηγεί ότι αυτή ακριβώς η εμπειρία του φάνηκε χρήσιμη όταν η εταιρεία έφτασε να αριθμεί 704 υπαλλήλους, από τους τρεις που είχε αρχικά. Εξίσου σημαντική, δε, είναι και η προϋπηρεσία του σε start-up επιχειρήσεις, η τελευταία εκ των οποίων, σημειωτέον, αγοράστηκε από την Google.


Ο Μπίσκιν, από την άλλη, έχει βαδίσει σε διαφορετικά μονοπάτια. Με νομικές σπουδές, εντάχθηκε στο δυναμικό των -γνωστών και στην Ελλάδα- «TGI Fridays» στις αρχές του 1980 και συνέβαλε στην εξάπλωση της αλυσίδας για έξι χρόνια, προτού μετακομίσει στην Grand Metropolitan -γνωστή σήμερα ως Diageo- για να επιβλέπει τη λειτουργία της αλυσίδας ταχυφαγείων Burger King, η οποία αναμένεται σύντομα να έρθει και στη χώρα μας. Ακολούθησε μια σειρά από μικρότερες επιχειρήσεις, πάντα στον τομέα της εστίασης, μέσα από τις οποίες έμαθε, όπως λέει, τη βασική αρχή της φιλοξενίας: «Καλωσορίζουμε κάθε επισκέπτη και τους ευχαριστούμε που μας προτίμησαν όταν φεύγουν», εξηγεί.

Οι δρόμοι των δύο συνιδρυτών της Pizza Studio διασταυρώθηκαν κάποια στιγμή το 2010, όταν τους σύστησε ένας κοινός φίλος. Η ιδέα της δημιουργίας μιας αλυσίδας πίτσας υπήρχε ήδη από καιρό στο μυαλό του Βάρμα, χρειαζόταν όμως και έναν άνθρωπο με πείρα στον τομέα αυτό προκειμένου να υλοποιηθεί. Και αυτός ήταν ο Μπίσκιν. Οι δυο τους ένωσαν τις δυνάμεις τους και με αρχικό κεφάλαιο 500.000 δολαρίων έστησαν τη δική τους επιχείρηση, αρχικά σε μια αποθήκη στο Λος Αντζελες. Επί 16 μήνες δοκίμαζαν τη γραμμή παραγωγής, ενώ το πρώτο κατάστημα, 1.600 τ.μ., ξεκίνησε να λειτουργεί πολύ κοντά στο πανεπιστήμιο USC, επιδιώκοντας να προσελκύσει όσο το δυνατόν πιο νεανικό κοινό. Και τα κατάφεραν, εντέλει, παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν αρχικά τόσο όσον αφορά στο κομμάτι της επέκτασης της αλυσίδας τους όσο και σε ό,τι έχει να κάνει με τους προμηθευτές. Σήμερα, όπως ο Βάρμα αφηγείται, οι προμηθευτές, τους οποίους άλλοτε ο ίδιος και ο Μπίσκιν παρακαλούσαν να συνεργαστούν με την Pizza Studio, φτάνοντας ακόμα και να τους κάνουν προσωπικά τηλεφωνήματα, «έρχονται να μας δουν για να κερδίσουν το δικαίωμα να μας προμηθεύουν με τα υλικά τους».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr