Μαρία Μανούσακα: Φτιάχνοντας καλλυντικά από κρητικό αβοκάντο

Μαρία Μανούσακα: Φτιάχνοντας καλλυντικά από κρητικό αβοκάντο

H επιχείρηση των γονιών της εξάγει 100 τόνους αβοκάντο ετησίως, η Μαρία Μανούσακα όμως προτίμησε να ασχοληθεί με τη δική της επιχείρηση, δημιουργώντας καλλυντικά με βάση -τι άλλο;- το αβοκάντο

Μαρία Μανούσακα: Φτιάχνοντας καλλυντικά από κρητικό αβοκάντο
Δυόμισι χιλιάδες δέντρα αβοκάντο, απλωμένα σε μια έκταση εκατοντάδων στρεμμάτων στην περιοχή της Αργυρούπολης Ρεθύμνου, στην Κρήτη, ήταν αρκετά για να δώσουν στην οικογένεια Μανούσακα μια θέση ανάμεσα στους δυναμικούς και τολμηρούς επιχειρηματίες της σημερινής Ελλάδας. Διότι με βάση το αβοκάντο έχει δημιουργηθεί μια ολόκληρη σειρά πρωτότυπων και κυρίως φυτικής προέλευσης καλλυντικών.

Η παραγωγή του καρπού ξεπερνά τους 100 τόνους ετησίως, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τα κρητικά αβοκάντο να βρίσκονται στο τραπέζι όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και της υπόλοιπης Ευρώπης. Η εταιρεία Lappa της οικογένειας Μανούσακα εξάγει αβοκάντο «from Greece», αιφνιδιάζοντας ακόμη και τους κατεξοχήν παραγωγούς του συγκεκριμένου φρούτου παγκοσμίως, κυρίως από τις χώρες της Λατινικής Αμερικής.



Κλείσιμο
«Ξεκινήσαμε με σαπούνια, λάδι και γαλάκτωμα σώματος. Σύντομα είδαμε ότι η επιτυχία ήταν μεγάλη και έτσι διευρύναμε την γκάμα των προϊόντων μας. Το αβοκάντο έχει ιδιαίτερα ευεργετικές ιδιότητες και γι’ αυτό θεωρείται μία από τις καλύτερες βάσεις για καλλυντικά»

«Τα πάντα ξεκίνησαν από τον πατέρα μου, ο οποίος σπούδασε και κατόπιν εγκαταστάθηκε στον Καναδά. Οταν πήρε την απόφαση να επιστρέψει στην Ελλάδα και την ιδιαίτερη πατρίδα του, την Κρήτη, βάλθηκε να αξιοποιήσει τα κτήματα της οικογένειάς του» λέει η, επίσης επιχειρηματίας, Μαρία Μανούσακα. Και εξηγεί ότι «το 1984, με τις επιδοτήσεις στην περιοχή, ο μπαμπάς είχε την ιδέα να γεμίσει τις οικογενειακές μας εκτάσεις με το εξωτικό αβοκάντο. Λίγα χρόνια αργότερα αποτελούσαμε μια σημαντική δύναμη στον διεθνή χώρο καθώς παράγουμε ωραία και γευστικά αβοκάντο, τα οποία προορίζονται για τις αγορές του εξωτερικού».
Σήμερα η οικογένεια Μανούσακα τροφοδοτεί τόσο την ελληνική όσο και τη διεθνή αγορά, δημιουργώντας το δικό της επιχειρηματικό success story.



Θα μπορούσε κανείς να πει ότι τα κρητικά αβοκάντο γίνονται εξίσου διάσημα με τα χαρακτηριστικά τοπικά εδώδιμα, π.χ. τον ντάκο ή τα σκαλτσούνια, και οι αναφορές στον διεθνή Τύπο ξεπερνούν κάθε προσδοκία. «Δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιο ξένο συνεργείο έρχεται στη φυτεία μας για κάποιο αφιέρωμα», αποκαλύπτει η Μαρία Μανούσακα. Η ίδια λέει ότι οι ξένοι δεν μπορούν να διανοηθούν πώς μια μεσογειακή χώρα σαν την Ελλάδα κατάφερε να διεισδύσει τόσο δυναμικά στην παραγωγή ενός φρούτου η ιστορία του οποίου σχετίζεται με εξωτικά μέρη. Η «Manousakas family», όπως την αποκαλούν οι ξένοι, κατάφερε να κάνει διάσημα τα αβοκάντο που προέρχονται από την ελληνική γη σε ολόκληρο τον κόσμο.
«Μια ζωή με θυμάμαι να βρίσκομαι μαζί με τους γονείς μου στα κτήματα και να βοηθάω σε δουλειές. Παιδάκι ακόμη, είχα μάθει να βάζω ξύλα για να στηριχθούν καλύτερα οι καρποί ή να ψεκάζω με φυτικά φάρμακα προκειμένου να προφυλαχτεί ο καρπός από τα ζιζάνια. Εντονες και όμορφες εικόνες, που όσα χρόνια κι αν περάσουν έχουν μείνει ανεξίτηλες».



Αβοκάντο για την επιδερμίδα

Για τη Μαρία Μανούσακα, τη μοναχοκόρη της οικογένειας, τα αβοκάντο είναι μέρος της καθημερινότητάς της. Τονίζει ότι αυτά δίνουν έμπνευση για περίεργες συνταγές που εκτελεί η οικογένεια και βάζει στο τραπέζι της τρεις φορές την εβδομάδα. Πριν από περίπου πέντε χρόνια, η Καναδή στην καταγωγή μητέρα της, Tζοάνα Μανούσακα, είχε την ιδέα να αξιοποιήσει μέρος της παραγωγής για τη δημιουργία καλλυντικών. Ετσι, η εταιρεία Lappa Αvocado έκανε δυναμική είσοδο και στην κοσμετολογία, δημιουργώντας καλλυντικά που έχουν ως βάση και πάλι το αβοκάντο.

Η Μαρία Μανούσακα, αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο κολέγιο Deree στην Αθήνα, επέστρεψε στην Κρήτη και δραστηριοποιήθηκε ενεργά στην οικογενειακή επιχείρηση. Σήμερα ασχολείται ελάχιστα με την παραγωγή του αβοκάντο, έχοντας αναλάβει εξ ολοκλήρου τον τομέα των καλλυντικών: «Ξεκινήσαμε με σαπούνια, λάδι και γαλάκτωμα σώματος. Σύντομα είδαμε ότι η επιτυχία ήταν μεγάλη και έτσι διευρύναμε την γκάμα των προϊόντων μας. Το αβοκάντο έχει ιδιαίτερα ευεργετικές ιδιότητες, γι’ αυτό και θεωρείται μία από τις καλύτερες βάσεις για καλλυντικά. Θεραπεύει τις δερματοπάθειες, έχει αντιόξινες και αντιγηραντικές ιδιότητες, χαρίζει στο δέρμα φρεσκάδα, ελαστικότητα και ομορφιά. Θα πω μόνο ότι το λάδι μας που είναι για σώμα, νύχια και μαλλιά αναπλάθει τα κύτταρα και προσδίδει υγεία και λάμψη. Βοηθά την παραγωγή κολλαγόνου σεβόμενο συγχρόνως το φυσικό ph της επιδερμίδας». Mεγάλη αίσθηση όμως προκαλεί στους ειδικούς του χώρου και η κρέμα προσώπου την οποία χρησιμοποιούν επώνυμες κυρίες, όπως η Βάνα Μπάρμπα, η Ελένη Πετρουλάκη, αλλά και η Δάφνη Σημίτη. Οι επιχειρηματικές φιλοδοξίες και τα σχέδια της Μαρίας Μανούσακα δεν σταματούν. Θέτοντας στον εαυτό της όλο και μεγαλύτερες προκλήσεις, η δυναμική Κρητικιά ζητά από τους χημικούς της εταιρείας της να επινοούν διαρκώς νέα προϊόντα ομορφιάς με βάση το αβοκάντο. Το 2015 βρίσκει την εταιρεία Lappa με 18 διαφορετικά είδη ατομικής περιποίησης, από σαπούνια και σαμπουάν μέχρι κρέμες χεριών και μάσκες μαλλιών.
«Η ανταπόκριση τόσο από το αγοραστικό κοινό όσο και από τα ΜΜΕ ήταν μεγάλη», υπογραμμίζει. «Ανοίξαμε το δικό μας κατάστημα, το οποίο παρείχε τα καλλυντικά μας και έφταναν σε εμάς τουρίστες από διάφορες γωνιές του πλανήτη, αφού ταξιδιωτικοί οδηγοί όπως το Lonely Planet συμβουλεύουν όσους περνούν από το Ρέθυμνο να μας επισκεφθούν. Επιπλέον, πολλά καταστήματα με βιολογικά προϊόντα του εξωτερικού τοποθέτησαν τα καλλυντικά μας στα ράφια τους, δημιουργώντας μια ακόμη ελληνική επιχειρηματική επιτυχία». Χιλιάδες γυναίκες σε Γερμανία, Ρωσία, Δανία, Βουλγαρία, Ουκρανία, Καναδά, Ολλανδία, ΗΠΑ, ακόμη και στη Γαλλία, χρησιμοποιούν τις κρέμες Lappa Avocado καθημερινά, ανεβάζοντας την εξαγωγική δυναμική της εταιρείας.



«Παιδάκι ακόμη, είχα μάθει να βάζω ξύλα για να στηριχθούν καλύτερα οι καρποί ή να ψεκάζω με φυτικά φάρμακα προκειμένου να προφυλαχτεί ο καρπός από τα ζιζάνια. Εντονες και όμορφες εικόνες, που όσα χρόνια κι αν περάσουν έχουν μείνει ανεξίτηλες»


Γερμανικές, σκανδιναβικές και ρωσικές εφημερίδες, όπως επίσης και αμερικανικές τηλεοπτικές εκπομπές, έχουν κάνει εκτενή αφιερώματα στα συγκεκριμένα ελληνικά καλλυντικά, υπενθυμίζοντας συγχρόνως τις ευεργετικές ιδιότητες του αβοκάντο. «Mας ζητάνε να αυξήσουμε την παραγωγή, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που επιθυμούμε γιατί φοβόμαστε ότι έτσι θα χάσουμε τον έλεγχο της ποιότητας, κάτι που δεν θέλουμε να συμβεί με κανέναν τρόπο. Κάνουμε αυτή τη δουλειά από μεράκι και επειδή την αγαπάμε, προσφέροντας υγεία και ομορφιά στον κόσμο», λέει χαρακτηριστικά.

Και τονίζει με έμφαση ότι «το θέμα είναι να αγγίζεις τα όνειρά σου χωρίς να χάνεις την αίσθηση του μέτρου. Εγώ μπόρεσα να αξιοποιήσω τα καλά στοιχεία των αβοκάντο, τα οποία, χωρίς υπερβολή, τα βλέπω σαν αδελφάκια μου, αφού προέρχονται από δέντρα που φυτεύτηκαν το 1984, τη χρονιά δηλαδή που γεννήθηκα κι εγώ. Ως νεαρή επιχειρηματίας, άλλωστε, εγώ επικεντρώνομαι μόνο στην ποιότητα. Η ελληνική γη τη χαρίζει απλόχερα - αρκεί να μπορείς να το δεις».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης