Μπιλ Χέιντερ: Η επιτυχία ήρθε «κατακούτελα»
23.07.2015
09:21
Για πρώτη φορά σε πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Μπιλ Χέιντερ είναι από τους κωμικούς που βλέπεις λίγο αλλά αγαπάς πολύ. Χάρη στην Εϊμι Σούμερ και την ξεκαρδιστική ταινία «Κατακούτελα», ο Αμερικανός ηθοποιός βρήκε επιτέλους αυτό που του αξίζει
Eνας λόγος που το «Κατακούτελα» λειτουργεί τόσο καλά είναι ότι η Εϊμι Σούμερ συνοδεύεται από τον δευτερο(τριτο-τεταρτο)ρολίτη-εγγύηση Μπιλ Χέιντερ. Εδώ, πρώτη φορά σε πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Χέιντερ είναι η άγκυρα που επιτρέπει στη Σούμερ να απογειωθεί, το καθισματάκι που της δίνει τη φόρα να πετάξει και να... καρφώσει (το μπάσκετ έχει την τιμητική του στην ταινία).
Ο Χέιντερ εδώ και χρόνια είναι εκείνος ο τύπος τον οποίο βλέπεις για μια-δυο σκηνές σε ταινίες που αγαπάς. Μόνο που κάθε φορά εξαφανίζεται προτού τον χορτάσεις. Και κάθε φορά που τον ξαναπετυχαίνεις κάπου, αναφωνείς: «Α, αυτός!». Ηταν ο παράξενος, αλλά αξιαγάπητος κατά βάθος, βοηθός μάνατζερ του πάρκου ψυχαγωγίας στο «Adventureland», με τη μηδαμινή ανοχή για την ακαταστασία και την Τζέκιλ/Χάιντ προσωπικότητα, ένας εξαιρετικός Αντι Γουόρχολ στο «Men in Black 3», καλύτερος ακόμα κι από τον Ντέιβιντ Μπόουι στο «Basquiat», ο στρατιώτης Μίλερ που περνούσε τόσο καλά δοκιμάζοντας μαριχουάνα που οδήγησε τον αμερικανικό στρατό να την κηρύξει παράνομη στο «Pineapple Express», ο ξεκαρδιστικά άχρηστος αστυνομικός μαζί με τον Σεθ Ρόγκεν στο «Superbad», η φωνή του Αλεκ Μπόλντουιν στο «South Park» (για το οποίο γράφει κιόλας), η Φωνή στο «Σκοτ Πίλγκριμ εναντίον των 7 πρώην» και ο πρωταγωνιστής στο «Βρέχει κεφτέδες».
Ο Χέιντερ γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Τούλσα της Οκλαχόμα, βλέποντας τις κωμωδίες των Monty Python, του Γούντι Αλεν και του Μελ Μπρουκς, διαβάζοντας βιβλία και ακούγοντας μουσική. «Δεν είχες και τίποτα άλλο να κάνεις», ομολογεί στο «Interview». «Ηταν σπορ ή τίποτα. Ο πατέρας μου με έστειλε σε ποδοσφαιρική κατασκήνωση. Ημουν τρομοκρατημένος. Τους ρωτούσα: “Παιδιά, θέλετε να δούμε το “Μωρό της Ρόζμαρι” ή κάτι τέτοιο;”» συνεχίζει. Εχοντας γυρίσει κάποιες μικρού μήκους με φίλους του, παράτησε το κολέγιο, μετακόμισε στο Λος Αντζελες και άρχισε να δουλεύει στην παραγωγή ως βοηθός. Ενώ δούλευε ως βοηθός μοντέρ για μια τηλεοπτική σειρά, ήταν μέλος της κωμικής ομάδας Animals From the Future. Πρέπει να ευχαριστούμε την ηθοποιό Μέγκαν Μάλαλι από το «Will & Grace» που τον ανακάλυψε και τον έφερε σε επαφή με τον Λορν Μάικλς του «Saturday Night Live» το 2005.
Για τα επόμενα οκτώ χρόνια ο Χέιντερ εξελισσόταν σε όλο και πιο ακέραιο κομμάτι της εκπομπής (υπέροχη η χημεία του με την Κρίστεν Γουίγκ, με την οποία έκαναν μαζί και την ταινία «Skeleton Twins»). Εξαιρετικός μίμος, μπορούσε άνετα να περάσει από τον Κλιντ Ιστγουντ και τον Βίνσεντ Πράις στον Αλ Πατσίνο και τον Τζον Μάλκοβιτς. Η πιο δημοφιλής συνεισφορά του ήταν ο χαρακτήρας του Στέφον, του γκέι ανταποκριτή της Νέας Υόρκης, με τις προτάσεις για τα πιο απίθανα κλαμπ. Πιθανώς λόγω αναγκαιότητας, ο Χέιντερ άρχισε να καλύπτει το στόμα με τα χέρια του όποτε του ερχόταν να γελάσει, κάτι που στη συνέχεια το ενσωμάτωσε στο σκετς και έγινε σήμα κατατεθέν του χαρακτήρα. Αλλά και ως Ντέβον στην παρωδία «The Californians», με την Κρίστεν Γουίγκ και τον Φρεντ Αρμισεν με την τονισμένη προφορά και τη μανία τους με την κίνηση στο Λος Αντζελες, και ως μανιώδης καπνιστής/Ιταλός παρουσιαστής Βένι Βέντιτσι δούλευε σταθερά τις κωμικές του αποχρώσεις.
Ηταν μόνο θέμα χρόνου να περάσει στο σινεμά. Δυο χρόνια αφότου έφυγε από το SNL, ο Χέιντερ ζει στο Λος Αντζελες με τη γυναίκα και τα 3 παιδιά τους και συμμετέχει σε ταινίες όπως το πολυαναμενόμενο «Inside Out» της Pixar και το «BFG» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. «Δεν ήμουν ποτέ έως τώρα ο ρομαντικός πρωταγωνιστής», λέει σε σχέση με το «Κατακούτελα» και συνεχίζει: «Είμαι συνήθως ο τύπος που πλησιάζει το πρωταγωνιστικό ζευγάρι και λέει: “Ω, συγγνώμη, παιδιά, θα σας αφήσω μόνους τώρα”». Οχι, Μπιλ, δεν έχεις να πας πουθενά.
Ο Χέιντερ εδώ και χρόνια είναι εκείνος ο τύπος τον οποίο βλέπεις για μια-δυο σκηνές σε ταινίες που αγαπάς. Μόνο που κάθε φορά εξαφανίζεται προτού τον χορτάσεις. Και κάθε φορά που τον ξαναπετυχαίνεις κάπου, αναφωνείς: «Α, αυτός!». Ηταν ο παράξενος, αλλά αξιαγάπητος κατά βάθος, βοηθός μάνατζερ του πάρκου ψυχαγωγίας στο «Adventureland», με τη μηδαμινή ανοχή για την ακαταστασία και την Τζέκιλ/Χάιντ προσωπικότητα, ένας εξαιρετικός Αντι Γουόρχολ στο «Men in Black 3», καλύτερος ακόμα κι από τον Ντέιβιντ Μπόουι στο «Basquiat», ο στρατιώτης Μίλερ που περνούσε τόσο καλά δοκιμάζοντας μαριχουάνα που οδήγησε τον αμερικανικό στρατό να την κηρύξει παράνομη στο «Pineapple Express», ο ξεκαρδιστικά άχρηστος αστυνομικός μαζί με τον Σεθ Ρόγκεν στο «Superbad», η φωνή του Αλεκ Μπόλντουιν στο «South Park» (για το οποίο γράφει κιόλας), η Φωνή στο «Σκοτ Πίλγκριμ εναντίον των 7 πρώην» και ο πρωταγωνιστής στο «Βρέχει κεφτέδες».
Ο Χέιντερ γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Τούλσα της Οκλαχόμα, βλέποντας τις κωμωδίες των Monty Python, του Γούντι Αλεν και του Μελ Μπρουκς, διαβάζοντας βιβλία και ακούγοντας μουσική. «Δεν είχες και τίποτα άλλο να κάνεις», ομολογεί στο «Interview». «Ηταν σπορ ή τίποτα. Ο πατέρας μου με έστειλε σε ποδοσφαιρική κατασκήνωση. Ημουν τρομοκρατημένος. Τους ρωτούσα: “Παιδιά, θέλετε να δούμε το “Μωρό της Ρόζμαρι” ή κάτι τέτοιο;”» συνεχίζει. Εχοντας γυρίσει κάποιες μικρού μήκους με φίλους του, παράτησε το κολέγιο, μετακόμισε στο Λος Αντζελες και άρχισε να δουλεύει στην παραγωγή ως βοηθός. Ενώ δούλευε ως βοηθός μοντέρ για μια τηλεοπτική σειρά, ήταν μέλος της κωμικής ομάδας Animals From the Future. Πρέπει να ευχαριστούμε την ηθοποιό Μέγκαν Μάλαλι από το «Will & Grace» που τον ανακάλυψε και τον έφερε σε επαφή με τον Λορν Μάικλς του «Saturday Night Live» το 2005.
Για τα επόμενα οκτώ χρόνια ο Χέιντερ εξελισσόταν σε όλο και πιο ακέραιο κομμάτι της εκπομπής (υπέροχη η χημεία του με την Κρίστεν Γουίγκ, με την οποία έκαναν μαζί και την ταινία «Skeleton Twins»). Εξαιρετικός μίμος, μπορούσε άνετα να περάσει από τον Κλιντ Ιστγουντ και τον Βίνσεντ Πράις στον Αλ Πατσίνο και τον Τζον Μάλκοβιτς. Η πιο δημοφιλής συνεισφορά του ήταν ο χαρακτήρας του Στέφον, του γκέι ανταποκριτή της Νέας Υόρκης, με τις προτάσεις για τα πιο απίθανα κλαμπ. Πιθανώς λόγω αναγκαιότητας, ο Χέιντερ άρχισε να καλύπτει το στόμα με τα χέρια του όποτε του ερχόταν να γελάσει, κάτι που στη συνέχεια το ενσωμάτωσε στο σκετς και έγινε σήμα κατατεθέν του χαρακτήρα. Αλλά και ως Ντέβον στην παρωδία «The Californians», με την Κρίστεν Γουίγκ και τον Φρεντ Αρμισεν με την τονισμένη προφορά και τη μανία τους με την κίνηση στο Λος Αντζελες, και ως μανιώδης καπνιστής/Ιταλός παρουσιαστής Βένι Βέντιτσι δούλευε σταθερά τις κωμικές του αποχρώσεις.
Ηταν μόνο θέμα χρόνου να περάσει στο σινεμά. Δυο χρόνια αφότου έφυγε από το SNL, ο Χέιντερ ζει στο Λος Αντζελες με τη γυναίκα και τα 3 παιδιά τους και συμμετέχει σε ταινίες όπως το πολυαναμενόμενο «Inside Out» της Pixar και το «BFG» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. «Δεν ήμουν ποτέ έως τώρα ο ρομαντικός πρωταγωνιστής», λέει σε σχέση με το «Κατακούτελα» και συνεχίζει: «Είμαι συνήθως ο τύπος που πλησιάζει το πρωταγωνιστικό ζευγάρι και λέει: “Ω, συγγνώμη, παιδιά, θα σας αφήσω μόνους τώρα”». Οχι, Μπιλ, δεν έχεις να πας πουθενά.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr