Ένα φθινοπωρινό γεύμα διαφορετικό από τα άλλα, μιας και η συνάντηση των εθελοντών της bwin με τους διαμένοντες της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης «Φωτεινή» έδιωξε κάθε… μελαγχολικό συναίσθημα.
Δημήτρης Δεληγιάννης: Το Αιγαίο έχει τον δικό του Λιούις Χάμιλτον
Δημήτρης Δεληγιάννης: Το Αιγαίο έχει τον δικό του Λιούις Χάμιλτον
Είναι ο μοναδικός κυβερνήτης που έχει έξι πρώτες νίκες σε επτά συμμετοχές στο Ράλλυ Αιγαίου με συγκυβερνήτη τον Σίμο Καμπουρίδη και 12μελές πλήρωμα
Ξημερώματα Κυριακής. Απόλυτο σκοτάδι. Οι δείκτες του ρολογιού δείχνουν 03.00. Στο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ της Κύθνου και της Τζιας ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος ετοιμάζεται να κροσάρει το στενό. Είναι το «Bullet-Encode», η F1 της θάλασσας, που πηγαίνει καρφί για την πρωτιά στο 52ο Ράλλυ Αιγαίου.
Ο τερματισμός απέχει μόλις 20 μίλια. Στο τιμόνι ο θρύλος της ανοιχτής θάλασσας, Δημήτρης Δεληγιάννης, με συγκυβερνήτη τον Σίμο Καμπουρίδη. Το 12μελές πλήρωμα στις θέσεις του, όταν στο βάθος κάνει αισθητή την παρουσία του ένας τεράστιος όγκος από λαμαρίνες, με τα φώτα πορείας να τον κάνουν να μοιάζει με πλωτό γήπεδο. Πλέει πάνω στη ρότα των Ελλήνων ιστιοπλόων. Πορεία σύγκρουσης. Είναι ένα υπερδεξαμενόπλοιο μήκους 300 μέτρων.
Από εκείνο το δευτερόλεπτο και μετά ο χρόνος αρχίζει να μετράει αντίστροφα για όλους. Τα λεπτά που ακολουθούν είναι ίσως τα πιο αγωνιώδη στην ιστορία του θεσμού. Πρέπει να ληφθεί μία απόφαση που θα κρίνει τον νικητή του αγώνα. Πέρασμα από την πλώρη του δεξαμενόπλοιου σε απόσταση μιας ανάσας ή αλλαγή πορείας που θα στοιχίσει πολύτιμο χρόνο. Το ρίσκο είναι πολύ μεγάλο. Τα δραματικά λεπτά περιγράφει ο ίδιος ο Δημήτρης Δεληγιάννης: «Για κακή μας τύχη βρέθηκε στην πορεία μας ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο και έπρεπε να πάρουμε μία καταλυτική απόφαση για το εάν θα περάσουμε μπροστά του και θα αυξήσουμε τη διαφορά από τους αντιπάλους μας ή θα κρατήσουμε παθητική στάση αλλάζοντας πορεία και θα περάσουμε πίσω του. Το θέμα είναι ότι αν περάσεις πίσω από ένα τόσο μεγάλο καράβι δεν έχεις χάσει μόνο 300 μέτρα, όσο το μήκος του, αλλά πολύ περισσότερο χρόνο, αφού πίσω του δημιουργεί κενό αέρα και υπάρχει πλήρης άπνοια».
Ο τερματισμός απέχει μόλις 20 μίλια. Στο τιμόνι ο θρύλος της ανοιχτής θάλασσας, Δημήτρης Δεληγιάννης, με συγκυβερνήτη τον Σίμο Καμπουρίδη. Το 12μελές πλήρωμα στις θέσεις του, όταν στο βάθος κάνει αισθητή την παρουσία του ένας τεράστιος όγκος από λαμαρίνες, με τα φώτα πορείας να τον κάνουν να μοιάζει με πλωτό γήπεδο. Πλέει πάνω στη ρότα των Ελλήνων ιστιοπλόων. Πορεία σύγκρουσης. Είναι ένα υπερδεξαμενόπλοιο μήκους 300 μέτρων.
Από εκείνο το δευτερόλεπτο και μετά ο χρόνος αρχίζει να μετράει αντίστροφα για όλους. Τα λεπτά που ακολουθούν είναι ίσως τα πιο αγωνιώδη στην ιστορία του θεσμού. Πρέπει να ληφθεί μία απόφαση που θα κρίνει τον νικητή του αγώνα. Πέρασμα από την πλώρη του δεξαμενόπλοιου σε απόσταση μιας ανάσας ή αλλαγή πορείας που θα στοιχίσει πολύτιμο χρόνο. Το ρίσκο είναι πολύ μεγάλο. Τα δραματικά λεπτά περιγράφει ο ίδιος ο Δημήτρης Δεληγιάννης: «Για κακή μας τύχη βρέθηκε στην πορεία μας ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο και έπρεπε να πάρουμε μία καταλυτική απόφαση για το εάν θα περάσουμε μπροστά του και θα αυξήσουμε τη διαφορά από τους αντιπάλους μας ή θα κρατήσουμε παθητική στάση αλλάζοντας πορεία και θα περάσουμε πίσω του. Το θέμα είναι ότι αν περάσεις πίσω από ένα τόσο μεγάλο καράβι δεν έχεις χάσει μόνο 300 μέτρα, όσο το μήκος του, αλλά πολύ περισσότερο χρόνο, αφού πίσω του δημιουργεί κενό αέρα και υπάρχει πλήρης άπνοια».
Στο κατάστρωμα του ιστιοπλοϊκού επικρατεί απόλυτη σιωπή. Ισως κανείς δεν πιστεύει ή δεν θέλει να πιστέψει ότι θα συνεχίσουν την πορεία διασταύρωσης με το δεξαμενόπλοιο. «Να στρίψουμε», ακούγεται η φωνή του συγκυβερνήτη Σίμου Καμπουρίδη. «Εχε μου εμπιστοσύνη. Θα περάσουμε μπροστά του», παίρνει την απάντηση από τον Δημήτρη Δεληγιάννη. Και επειδή, όπως λένε οι ναυτικοί, «στη θάλασσα μετά τον Θεό είναι ο καπετάνιος», το «Bullet-Encode» περνάει μπροστά από την πλώρη του τάνκερ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το πλήρωμα του Δεληγιάννη έζησε «μια αιωνιότητα και μια μέρα» μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, υπό το «βλέμμα του Οδυσσέα» ή αν θέλετε, υπό το «βλέμμα του Μπουντούρη»!
«Είχαμε μια διαφορά με τον Σίμο, αλλά τελικά πήρα την απόφαση και το ρίσκο να περάσουμε από την πλώρη του τάνκερ. Η Ιστορία απέδειξε ότι είχα δίκιο. Τελικά καταφέραμε στο τελευταίο σκέλος του ράλι, στα τελευταία 20 μίλια, να πάρουμε διαφορά δύο ωρών από τους ανταγωνιστές μας», διηγείται με χαμόγελο ο Δημήτρης Δεληγιάννης. Οσο για το «βλέμμα του Τάσου Μπουντούρη», του κορυφαίου Ελληνα ιστιοπλόου και ενός εκ των κορυφαίων παγκοσμίως, η εξήγηση έρχεται από τον πολυνίκη Δεληγιάννη: «Στην αθλητική μου καριέρα οφείλω πάρα πολλά στον Τάσο Μπουντούρη, τον κορυφαίο ιστιοπλόο, δίπλα στον οποίο έμαθα όλα τα μυστικά της ιστιοπλοΐας. Ομως, μαζί με τις γνώσεις του μου μετέδωσε και τη ροπή για το ρίσκο. Γιατί, όπως έλεγε ο Τάσος -και το ενστερνίζομαι-, αν δεν ρισκάρεις, δεν κερδίζεις. Ρισκάραμε στο σταύρωμα με το δεξαμενόπλοιο και κερδίσαμε». Και προσθέτει: «Πάντως θέλω να ευχαριστήσω τα παιδιά που σεβάστηκαν την απόφασή μου και, για να είμαι ειλικρινής, τελικά το πέρασμα αυτό παραήταν οριακό».
Για την ιστορία, η ομάδα του «Bullet-Encode» αποτελούνταν από τους Γιώργο Τσιγκούλη, Περικλή Σπύρου, Φλωρεντία Κουλαμπά, Κυριάκο Αγγελόπουλο, Περικλή Θ. Λιβά, Γιώργο Πρίφτη, Θωμά Χούντα, Πάνο Δούρο, Ακη Τσαρούχη, Μιχάλη Ρούσσο, Γιώργο Σιαράβα, Πέτρο Σεκούρη, Σίμο Καμπουρίδη (κυβερνήτης), Δημήτρη Δεληγιάννη (κυβερνήτης) και Νίκο Σινούρη (ιδιοκτήτης).
Ο Δημήτρης Δεληγιάννης θεωρείται πλέον ο ακαταμάχητος πρωταγωνιστής του Ράλλυ Αιγαίου. Το καλοκαίρι αυτό ανέβασε το ρεκόρ του μετά τη νίκη του. Είναι ο μοναδικός κυβερνήτης που έχει έξι πρώτες νίκες σε επτά συμμετοχές στους αγώνες αυτούς (2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2015) καθώς και μία δεύτερη θέση το 2010, ενώ το 2013 έτρεξε με το σκάφος της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων ως αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού και με πλήρωμα δοκίμους, κερδίζοντας στην κατηγορία του. Είναι Ολυμπιονίκης. Μαζί με τον Τάσο Μπουντούρη και τον Γιώργο Σπυρίδη είχαν έρθει 6οι στα Σόλινγκ στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1984 και η επιτυχία τους έφερε πολλά παιδιά στη θάλασσα. «Είχα την τύχη να τρέχω επί 30 χρόνια με τον Τάσο Μπουντούρη, ο οποίος όχι απλώς είναι ο δάσκαλός μου, αλλά ένας από τους μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού παγκοσμίου επιπέδου ιστιοπλόους. Γεννήθηκε για να κάνει ιστιοπλοΐα. Εχει στο DNA του τη θάλασσα. Τρέξαμε μαζί σε τρεις Ολυμπιακούς Αγώνες και έμαθα πολλά». Ετρεξε για πρώτη φορά στο Ράλλυ Αιγαίου το 1976. Οι νίκες του πολλές. Προτού γίνει κυβερνήτης δικού του σκάφους είχε πολλές πρωτιές ως πλήρωμα του Πέτρου Γουλανδρή, του Θόδωρου Αγγελόπουλου, του Νίκου Νομικού, του Γιάννη Κωστόπουλου, του Γιώργου Ανδρεάδη και του Γιάννη Αλαφούζου.
«Το Ράλλυ Αιγαίου έχει για μένα ξεχωριστή σημασία. Ετρεξα για πρώτη φορά πριν από 39 χρόνια ως μέλος πληρώματος. Εκανα τον κύκλο μου ως αθλητής ολυμπιακών κατηγοριών: έγινα Ολυμπιονίκης, καθώς συμμετείχα σε τρεις Ολυμπιακούς Αγώνες (το 1984 στο Λος Αντζελες, το 1988 στη Σεούλ και το 1992 στη Βαρκελώνη), ενώ το 1993 ήρθα πρώτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για σκάφη τύπου Σόλινγκ», διηγείται ο ίδιος κάνοντας μια αναδρομή στην πορεία του ως κυβερνήτης στο Ράλλυ Αιγαίου. Στην κουβέντα συμμετέχει και ο Σίμος Καμπουρίδης: «Ολα αυτά τα χρόνια καταφέραμε με τέσσερα διαφορετικά σκάφη, που το καθένα είχε το δικό του στυλ, να κερδίζουμε σημαντικούς αγώνες. Ξεκινήσαμε με το “Guapa” και ακολούθησαν τα “Booker 1” και “Booker 2” και τώρα το “Bullet”. Αποδεικνύουμε στην πράξη ότι δεν κερδίζει μόνο όποιος έχει καλό σκάφος, αλλά και όποια ομάδα δουλεύει πολύ τόσο μέσα στη θάλασσα όσο και στη στεριά».
Στην πετυχημένη πορεία της ομάδας του ο Δημήτρης Δεληγιάννης δεν ξεχνάει τους χορηγούς που τον στήριξαν και έπαιξαν σημαντικό ρόλο για να φτάσει και να παραμείνει στην κορυφή. «Ξεκινήσαμε με τη Sony, τη ΔΕΛΤΑ, την 3Ε για τρία χρόνια, τη Skuld και φέτος την Εncode η οποία είναι εταιρεία που ειδικεύεται στο cyber security. Ολα αυτά τα χρόνια δε μας ακολουθεί και μας βοηθούν στην ένδυση η Chicago και η Magic Marine».
Για το 52ο Ράλλυ Αιγαίου επισημαίνει: «Η ιδιαιτερότητα φέτος ήταν ότι λόγω της οικονομικής κρίσης η βάση του ήταν στον Σαρωνικό και όχι στο κεντρικό Αιγαίο, ως είθισται. Από πλευράς συμμετοχών εκτός από το σκάφος “Optimum 3 Aspida - Saxo B” των Νίκου Λάζου και Περικλή Λιβά, με τους οποίους έχουμε πάντοτε έναν ωραίο συναγωνισμό, προστέθηκε μία καινούρια ομάδα, η “Black Jack” με ωραίο σκάφος και καπετάνιο τον Παναγιώτη Μάντη, τον παγκόσμιο πρωταθλητή στην κατηγορία 470 και από τις ελπίδες μας για διάκριση στις ολυμπιακές κατηγορίες.
Ως απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας του, ο Δημήτρης Δεληγιάννης δηλώνει ικανοποιημένος: «Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος γιατί αυτό που ονειρεύτηκα το 2008 έγινε πραγματικότητα. Eχουμε καταφέρει μετά από οκτώ χρόνια να είμαστε οι πρωταγωνιστές του Ράλλυ Αιγαίου. Η ομάδα δουλεύει σαν καλοκουρδισμένο ρολόι και μέσα στο σκάφος και έξω από αυτό».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα