Η Δήμητρα Παπαδοπούλου επιστρέφει

Η Δήμητρα Παπαδοπούλου επιστρέφει καυτηριάζοντας τη σημερινή πραγματικότητα με μια κωμωδία που απαντά στο καίριο ερώτημα που μας ταλανίζει όλους: «Τι ζόρι τραβάμε εμείς οι Ελληνες και δεν μπορούμε ποτέ να στανιάρουμε και είμαστε όλο στην απέξω;» 

Μετά από αρκετές επιτυχίες σε τηλεοπτικά σενάρια και θεατρικά έργα, η Δήμητρα Παπαδοπούλου, προβληματισμένη για όσα συμβαίνουν σήμερα στον τόπο μας και με το μοναδικό χιούμορ που τη διακρίνει επιστρέφει με νέο θεατρικό. Το «Μάνα, θα πάω στο Hollywood», που ανεβαίνει στις 17 Δεκεμβρίου στο θέατρο «Ιλίσια», φέρει την υπογραφή της σε επίπεδο κειμένου και συν-σκηνοθεσίας μαζί με τον Φωκά Ευαγγελινό. Ποια ήταν, όμως, πραγματικά η αφορμή για να ξεκινήσει ξανά το γράψιμο; «Η ανάγκη μου να ανακαλύψω τι παίζει με όλο αυτό που γίνεται σήμερα στην Ελλάδα. Αρχισα να το ψάχνω συζητώντας με τους φίλους μου στον καναπέ, μελετώντας τους αρχαίους Ελληνες μπας και ανακαλύψω τι αλυσίδα κουβαλάμε και δεν μπορούμε να βρούμε μια άκρη, και είπα ότι όλο αυτό μπορεί να μετατραπεί σε κωμωδία όταν κατάλαβα ότι το βασικό μας πρόβλημα είναι το εμφυλιακό μας σύνδρομο και το ότι δεν εξάγουμε. Ηθελα να ανακαλύψω τι ζόρι τραβάμε εμείς οι Ελληνες και δεν μπορούμε ποτέ να στανιάρουμε, είμαστε όλο στην απέξω, από πίσω και τρέχοντας», απαντά με τον δικό της καυστικό τρόπο.



Οσον αφορά στη σκηνοθεσία, αυτή είναι η τρίτη της φορά, και όπως παραδέχεται η ίδια: «Η συγγραφή με ταλαιπωρεί περισσότερο από τη σκηνοθεσία. Γράφεις, σκίζεις, ξυπνάς μέσα στη νύχτα ανήσυχος και ιδρωμένος και θέλεις να διορθώσεις τη στιχομυθία μιας σκηνής, υπάρχει μια εσωτερική διεργασία και μια ταλαιπωρία. Δύσκολο είδος η κωμωδία, ταλαιπωρείσαι λες και πρόκειται για γέννα. Λυτρωτική όμως συνάμα, βγάζεις από την ψυχή αυτό που θες, επικοινωνώντας το με τον πιο εύπεπτο τρόπο. Αυτό το κείμενο με ταλαιπώρησε περισσότερο από άλλα γιατί λόγω της όλης περιόδου δεν θέλησα να είμαι διδακτική. Εκεί έγκειται η κούραση».

Ο τίτλος του έργου παραπέμπει στη γνωστή ξενομανία του Ελληνα. Η Δήμητρα αποσαφηνίζει το σκεπτικό της: «Καταλαβαίνω απόλυτα γιατί θέλει ο Ελληνας να βγει στο εξωτερικό. Δεν υπάρχει στήριξη και υποστήριξη από πουθενά και βιώνουμε δυστυχώς μια εποχή μετανάστευσης. Ολοι είναι με το διαβατήριο στο χέρι. Προσωπικά κουβαλάω ένα τέτοιο γονιδιακό σύνδρομο. Οι γονείς και οι παππούδες μου έψαχναν μια καλύτερη τύχη από αυτή τη χώρα, που είναι λίγο γκαντέμω. Κρήτη, Αιγύπτος, Κύπρος, πολύ δρομολόγιο!».
Χαλαρή και νωχελική, παρατηρεί με τη σκηνοθετική της ματιά και την τελευταία λεπτομέρεια και συγχρόνως απαντά στις ερωτήσεις άμεσα, χωρίς στρογγυλέματα. Σημειώνουμε ότι ο κόσμος την ακολουθεί εδώ και χρόνια πιστά. «Είναι ευχάριστο να συμβαίνει αυτό! Εισπράττω την αναγνώριση από τον κόσμο, αλλά πιστεύω ότι σε αυτή τη σχέση διατηρώ μια τιμιότητα. Δεν γράφω ό,τι μου ’ρθει, αποφεύγω τα φασόν και το ό,τι να ’ναι. Είμαι αυστηρή με τον εαυτό μου, σε σημείο μάλλον που χρήζω ψυχοθεραπείας», λέει.



Ο Φωκάς Ευαγγελινός, το στόρι και το καστ

Ο γνωστός χορογράφος και σκηνοθέτης Φωκάς Ευαγγελινός συνεργάστηκε με τη Δήμητρα Παπαδοπούλου στη σκηνοθεσία. Ο ίδιος λέει για τη συνεργασία αυτή: «Χρόνια συμπαθιόμασταν και θέλαμε να συνεργαστούμε. Οποτε βρισκόμασταν της έλεγα: ‘‘Αντε, γράψε κάτι να δουλέψουμε μαζί’’ και να που ήρθε η στιγμή». Το καλοκαίρι που μας πέρασε η Δήμητρα Παπαδοπούλου τηλεφώνησε στον Φωκά λέγοντάς του την αρχική της ιδέα. Εκτοτε συναντιόνταν δουλεύοντας τις λεπτομέρειες του έργου. «Οταν έχεις έναν Ευαγγελινό στη σκηνοθεσία δεν φοβάσαι τίποτα, υπάρχει η εγγύηση της εμπειρίας», λέει η Δήμητρα Παπαδοπούλου ενώ ο Φωκάς Ευαγγελινός προσθέτει: «Τέσσερα μάτια, τέσσερα αυτιά και δύο απόψεις αποφέρουν πάντα καλύτερο αποτέλεσμα. Ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που υπάρχει αμοιβαία εκτίμηση».

Το στόρι του έργου είναι πρωτότυπο και άπτεται της σημερινής ασφυκτικής πραγματικότητας. Με φόντο ένα διαμέρισμα στην οδό Φυλής, δύο άνεργοι ηθοποιοί μηχανεύονται τα πάντα ώστε να συγκεντρώσουν το ποσό που χρειάζονται για να πάνε στο Χόλιγουντ! Στην προσπάθειά τους αυτή θα φτάσουν στο σημείο ακόμα και να μετατρέψουν προσωρινά το διαμέρισμά τους σε οίκο ανοχής όπου θα συμβούν απίστευτες καταστάσεις. Σε ένα περιβάλλον, όπως αυτό της οδού Φυλής, με τις ιδιαιτερότητες της φυλής μας, που αδυνατεί να συνεννοηθεί, θα καταφέρουν άραγε ποτέ να φτάσουν στον προορισμό τους και να πετύχουν τον στόχο τους; Πρόκειται για μια πρωτότυπη μουσική κωμωδία με πρωταγωνιστή τον Ελληνα της κρίσης, που ψάχνει το όνειρό του ακόμα και στην άλλη άκρη του κόσμου. 




Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε τους Θανάση Αλευρά, Κωνσταντίνα Μιχαήλ και Αντώνη Κρόμπα. «Εχει πολλή πλάκα γιατί όλο το καλοκαίρι το περάσαμε μαζί με τον Θανάση στο εξοχικό σπίτι της Δήμητρας», αποκαλύπτει η Κωνσταντίνα Μιχαήλ και συμπληρώνει: «Μας πρότεινε να κάνουμε μαζί μπάνιο στη θάλασσα και εγώ αναρωτιόμουν: ‘‘Ρόλο θέλει να μας δώσει ή μας προορίζει για ζευγάρι;’’». Η Δήμητρα Παπαδοπούλου έχει τη δική της εκδοχή: «Ο σκελετός του έργου κόβεται και ράβεται πάνω στα πρόσωπα, σύμφωνα με τις προσωπικότητες. Αυτό σημαίνει ότι το κείμενο είναι sur mesure, θα πάρω λίγο το στρίφωμα, θα κάνω και μια πιέτα». Ο Θανάσης Αλευράς θεωρεί το έργο μια ευτυχή συγκυρία για την εποχή: «Το να συνεργάζεσαι με τη Δήμητρα Παπαδοπούλου και τον Φωκά Ευαγγελινό είναι θείο δώρο! Πρόκειται για βαρύ πυροβολικό στον χώρο του θεάματος», λέει χαρακτηριστικά και τονίζει: «Είμαι τυχερός που σε μια τόσο δύσκολη εποχή μου συνέβη αυτό!». Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ και ο Αντώνης  Κρόμπας τονίζουν το καλοδουλεμένο σενάριο που εκτός από γέλιο μέχρι δακρύων περνά συγχρόνως και κάποια μηνύματα.



«Η γεύση που αφήνει στο τέλος είναι γλυκιά, χωρίς να λείπει και ο προβληματισμός», λέει ο Φωκάς, ο οποίος αποκαλύπτει ότι η πρώτη του γνωριμία με τη Δήμητρα ήταν στους «Απαράδεκτους». «Με φώναξαν για να επιμεληθώ το χριστουγεννιάτικο επεισόδιο. Αυτή ήταν και η πρώτη μου τηλεοπτική δουλειά!» θυμάται.

Η έκπληξη του έργου, όμως, ακούει στο όνομα Ελένη Ροδά. Η παλιά ηθοποιός και τραγουδίστρια υποδύεται την ιδιοκτήτρια ενός οίκου ανοχής. Η ίδια μας μιλά για τη συνεργασία αυτή: «Οταν με πήρε η Δήμητρα για να μου κάνει την πρόταση ένιωσα ευτυχής. Μετέχω στην πρόζα, ενώ λέω και κάποια τραγούδια που έχει αγαπήσει ο κόσμος. Εχει πλάκα, γιατί από την Εκάβη που έπαιζα πέρυσι, φέτος υποδύομαι την τσατσά! Αν μη τι άλλο, στην καλλιτεχνική μου ζωή δεν θα βαρεθώ ποτέ».  
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr