Σοφία Μετσοβίτη: «Master chef» της πασαρέλας

Μεγαλωμένη στο πλάι του Λευτέρη Λαζάρου, τον πρώτο σύζυγο της μητέρας της που παρέμεινε και μετά τον δεύτερο γάμο της στενός φίλος της οικογένειάς της, η Σοφία Μετσοβίτη επέλεξε να διοχετεύσει τη δημιουργικότητά της όχι πίσω από τον πάγκο της κουζίνας, όπως αρχικά σκεφτόταν, αλλά στο fashion design   

Στην εφηβεία ακόμη, πίστευε ότι βρήκε την επαγγελματική πυξίδα της ζωής της παρακολουθώντας τις Κυριακές τον πατέρα της να μαγειρεύει μαζί με τον Λευτέρη Λαζάρου, ο οποίος ως πρώτος σύζυγος της μητέρας της και πατέρας του μεγαλύτερου αδερφού της διατηρούσε ανέκαθεν άριστες σχέσεις με την οικογένειά της. «Κάποια στιγμή είχα επηρεαστεί τόσο πολύ που πίστευα ότι μπορώ να ασχοληθώ επαγγελματικά με την κουζίνα ακολουθώντας τον δρόμο του σεφ», εξομολογείται. «Δεν υπήρχε η επιρροή μόνο από τον Λευτέρη Λαζάρου, αλλά και από τον πατέρα μου ο οποίος, παρόλο που ασχολείται όπως και η μητέρα μου με τον κλάδο των φαρμάκων, μαγειρεύει θεϊκά».

Λίγο προτού αποφοιτήσει από το λύκειο, είχε ξεκαθαρίσει μέσα της ότι οι σπουδές της στο Λονδίνο θα έχουν κυρίως καλλιτεχνική κατεύθυνση. Αρχικά σπούδασε Ζωγραφική, ενώ στη συνέχεια αποφάσισε να παρακολουθήσει μαθήματα Fashion Design στο διάσημο Istituto Μarangoni. Εδειξε για πρώτη φορά τη δουλειά της στο Graduate Fashion Week, μια μεγάλη διοργάνωση στην οποία παίρνουν μέρος νέοι σχεδιαστές από όλες τις σχολές fashion design στο Λονδίνο. «Ουσιαστικά, σε αυτά τα fashion shows επιλέγουν έναν μικρό αριθμό τελειόφοιτων για να δείξουν τη δουλειά τους. Εκεί πρωτοεμφανίζονται πολλά ανερχόμενα ονόματα. Η δική μου δουλειά θεωρήθηκε ασυνήθιστη, ιδιαίτερη, γι’ αυτό και η ιταλική “Vogue” τη συμπεριέλαβε σε ένα αφιέρωμά της για τους newcomers της μόδας (Vogue Talents)», αποκαλύπτει η Σοφία Μετσοβίτη στο «thema people». Η συλλογή που παρουσίασε είχε τον τίτλο «Queen» και λάνσαρε κυρίως μαύρες κάπες από βελούδο και μετάξι.



Στη συνέχεια εργάστηκε για δύο χρόνια σε έναν από τους διασημότερους Λονδρέζους ράφτες, τον Γκρέσαμ Μπλέικ του οποίου το πελατολόγιο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και τους Νόρμαν Κουκ, Νικ Κέιβ, Στιβ Κούγκαν, Τζίμι Πέιτζ, Κρίστιαν Σλέιτερ, Φρανκ Σκίνερ και Νταβίνα ΜακΚολ. «Ο σχεδιασμός ανδρικών ρούχων, ειδικά στο Λονδίνο, είναι εκ διαμέτρου αντίθετος από αυτόν των γυναικείων καθώς προϋποθέτει φαντασία και έμπνευση. Στα ανδρικά, θες δεν θες, ακολουθείς μια πεπατημένη. Ειδικά στα κοστούμια η επιλογή περιορίζεται ως επί το πλείστον στα υφάσματα».

Μετά από έξι χρόνια στο Λονδίνο -και παρά την οικονομική συγκυρία στη χώρα μας- τον περασμένο Σεπτέμβριο η Σοφία πήρε την απόφαση να επιστρέψει στην Ελλάδα και με την αμέριστη πάντα συμπαράσταση των γονιών της κατάφερε να ανοίξει τον δικό της οίκο μόδας, ο οποίος φέρει το όνομά της. «Πήρα την απόφαση να ζήσω εδώ, να φτιάχνω τα ρούχα μου εδώ και να διοχετεύω τις δημιουργίες μου στο εξωτερικό μέσω εταιρειών αλλά και showrooms που θα φιλοξενούν τη δουλειά μου», εξηγεί η νεαρή σχεδιάστρια και συνεχίζει: «Εχω ήδη έρθει σε επαφή με κάποιους προκειμένου να βγει η κολεξιόν μου στο εξωτερικό. Το ότι ζω εδώ δεν αποκλείει μια διεθνή παρουσία». Εχοντας πλέον το δικό της ατελιέ στους Αγίους Αναργύρους, φέτος λανσάρει την πρώτη της συλλογή η οποία αποτελείται ως επί το πλείστον από τζιν και κοτλέ. «Φτιάχνω ρούχα αξιοποιώντας υφάσματα που εκ πρώτης όψεως είναι ταυτισμένα στο μυαλό μας με casual εμφανίσεις. Το θέμα είναι να αξιοποιείς υλικά και υφάσματα επανατοποθετώντας τη θέση τους στην γκαρνταρόμπα. Τα ρούχα μου έχουν άποψη, είναι χρηστικά και μπορούν να αντέξουν στον χρόνο», επισημαίνει.



Τ-shirts και συνθήματα


Η Σοφία Μετσοβίτη, εκτός από την κολεξιόν υψηλής ραπτικής, έχει δημιουργήσει και μια σειρά από T-shirts με συνθήματα που κρύβουν τα δικά τους νοήματα και κλείνουν το μάτι στη νεολαία, όπως το «It’s not done, if I don’t come» («Δεν έχει τελειώσει, αν δεν έχω τελειώσει εγώ») και αναφέρεται στην ερωτική συνεύρεση ενός ζευγαριού καυτηριάζοντας την έλλειψη ενδιαφέροντος των ανδρών για τη σεξουαλική ικανοποίηση των γυναικών. «Δεν είναι τυχαίο που βασίζω το λανσάρισμά μου πάνω στο μήνυμα που εκφράζεται ξεκάθαρα πάνω στα T-shirts. Η αποδοχή και ο ενθουσιασμός που έχω συναντήσει όχι μόνο από φίλες μου, που θα μπορούσαν να μην είναι αντικειμενικές, αλλά από πολύ κόσμο με ενθαρρύνει. Εχουμε κάνει έρευνα σε διαφορετικά κοινωνικά στρώματα και ηλικίες, έχουμε ρωτήσει γυναίκες και άντρες. Ολοι ήταν θετικοί απέναντι στην ιδέα και την υποστήριξαν. Οι γυναίκες θεωρούν πως είναι ένας καλός τρόπος να επικοινωνήσουν το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο όντως τις απασχολεί. Οσον αφορά τους άντρες, ήταν οι πρώτοι που μου έδωσαν παραγγελίες!» αναφέρει και αποκαλύπτει ότι θα ακολουθήσουν κι άλλα σλόγκαν προβληματισμού.


Η ιταλική «Vogue» συμπεριέλαβε σε αφιέρωμά της
για τους newcomers της μόδας (Vogue Talents) τη Σοφία Μετσοβίτη


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr