Elon Musk: Οι θεωρίες για τους εξωγήινους, ο κορωνοϊός και η αδυναμία στις ωραίες γυναίκες
Elon Musk: Οι θεωρίες για τους εξωγήινους, ο κορωνοϊός και η αδυναμία στις ωραίες γυναίκες
Κατακτητής του Διαστήματος με την κάψουλα «Dragon» που μόλις επέστρεψε στη Γη - Υπέρμαχος θεωριών συνωμοσίας, αρνείται τις επιπτώσεις από τον κορωνοϊό - Οι σχέσεις του με το ωραίο φύλο - Ερχεται στην Αθήνα ανοίγοντας αντιπροσωπία στα βόρεια προάστια!
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Οταν ο Ελον Μασκ αποφάσισε να εφεύρει τον ίδιο του τον εαυτό, θα πρέπει να επέλεξε το πρότυπο της «διπολικής μεγαλοφυΐας». Δηλαδή την εντελώς αντιφατική προσωπικότητα ενός ανθρώπου ο οποίος εντυπωσιάζει με την τόλμη των οραμάτων και τις τεχνολογικές κατακτήσεις του, ενώ ταυτόχρονα εκστομίζει τρομακτικές ανοησίες και κυλιέται πρόθυμα στη μικροπρέπεια. Αν μη τι άλλο, όμως, η συνταγή αυτο-διαφήμισης του Μασκ αποδεικνύεται εξαιρετικά επιτυχημένη: κατάφερε να στείλει το «Crew Dragon», την πρώτη επανδρωμένη ιδιωτική κάψουλα, στο Διάστημα, σε συνεργασία με τη NASA.
Μόλις δύο ημέρες αργότερα, το πρωτότυπο «Starship SN5», ένα είδος λεωφορείου που ετοιμάζει ο Μασκ, πραγματοποίησε μια μικρή αλλά καθ’ όλα επιτυχή δοκιμαστική πτήση. Με τα επίτευγματα αυτά, η εταιρεία του Μασκ SpaceX αποδεικνύει ότι οδεύει σταθερά προς τον στόχο της, τον εποικισμό του πλανήτη Αρη από γήινους, με ενδιάμεσο σταθμό τη Σελήνη. Εξάλλου, ο ίδιος ο Μασκ επιθυμεί να εγκατασταθεί μόνιμα στον Αρη, καθώς φοβάται ότι η Γη θα καταστραφεί από την εξέγερση των ρομπότ.
Η επιστημονική φαντασία και η τεχνολογική πραγματικότητα συγχέονται στο μυαλό και τα λόγια του Ελον Μασκ, ενός ανθρώπου που θυμίζει το πρότυπο του αιρετικού πανεπιστήμονα, αλχημιστή και εφευρέτη της Αναγέννησης. Είναι όμως οι αδιαμφισβήτητες και μεγαλοπρεπείς επιτυχίες του αυτές που αποστομώνουν οποιονδήποτε επίδοξο επικριτή του.
Η μεταμόρφωση της Tesla, μέσα σε διάστημα μικρότερο της δεκαετίας, από κατασκευάστρια προβληματικών προϊόντων σε κυρίαρχο της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, το ταξίδι της κάψουλας «Crew Dragon» στο Διάστημα και η ασφαλής επιστροφή των δύο επιβαινόντων αστροναυτών στη Γη, η επικείμενη παραγωγή μικροτσίπ που θα αποκαθιστούν την κινητικότητα σε άτομα με τετραπληγία κ.λπ. δεν υπάρχουν μόνο σε έναν κόσμο ιδεών ή μόνο μέσα στο κεφάλι του Ελον Μασκ. Η ικανότητα που διαθέτει να δικαιώνει τις ίδιες του τις προφητείες τον καθιστούν κάτι περισσότερο από μια ιδιάζουσα περίπτωση οραματιστή.
Οι επιχειρηματικοί θρίαμβοι δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφιβολίας ότι, πίσω από το προπέτασμα προβοκατόρικων δηλώσεων ο Ελον Μασκ ξέρει πολύ καλά τι θέλει. Το παράδειγμα της κάψουλας «Crew Dragon» είναι χαρακτηριστικό: ο νυν πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, αλλά και ο πρώην, ο Μπαράκ Ομπάμα, έσπευσαν να συγχαρούν τη SpaceX και τον Μασκ. Η στιγμή ήταν, όντως, ιστορική. Διά του μετ’ επιστροφής δρομολογίου της «Crew Dragon» από τη Γη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, ο Mασκ ανοίγει τον δρόμο και αποκτά πολύ σημαντικό προβάδισμα έναντι οποιουδήποτε ανταγωνιστή στον τομέα του «διαστημικού τουρισμού». Ο οποίος, ασχέτως εάν επί του παρόντος μοιάζει με ανέκδοτο, στο μέλλον αναμένεται να εμφανίσει αστρονομική -κυριολεκτικά- ανάπτυξη. Με τα ανάλογα κέρδη, προφανώς, για τους επιχειρηματίες που θα δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
Πυραμίδες και εξωγήινοι
Ενώ, λοιπόν, ο Ελον Μασκ ωθεί την ανθρωπότητα σε μια νέα εποχή, δεν διστάζει, π.χ., να διαψεύδει ότι έχει κάνει μεταμόσχευση στο τριχωτό της κεφαλής του, παρόλο που υπάρχουν αδιάψευστα πορτρέτα του «πριν και μετά» την επανορθωτική επέμβαση στα μαλλιά του. Απολαμβάνει επίσης τη δόξα του ως πρώην εραστή της Αμπερ Χερντ και τους ψιθύρους ότι υπήρξε το τρίτο πρόσωπο στον θυελλώδη γάμο της με τον Τζόνι Ντεπ.
Αλλά ο Μασκ ξεσηκώνει αντιδράσεις κυρίως επειδή συχνά υποστηρίζει δημοσίως θεωρίες συνωμοσίας εντελώς ανάξιες με το επίπεδο της ευφυΐας και των γνώσεών του. Μία από αυτές είναι η πεποίθησή του ότι οι πυραμίδες της Αιγύπτου κατασκευάστηκαν από εξωγήινους. Επειδή υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο Μασκ να πιστεύει αυτό που λέει, κυρίως όμως επειδή διαθέτει παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και επιρροή, η Αιγυπτία υπουργός Διεθνούς Συνεργασίας Ράνια αλ-Μασάτ του απάντησε αυτοπροσώπως, προσκαλώντας τον επισήμως να επισκεφθεί τη χώρα της, μαζί με στελέχη της Space X ώστε να διαπιστώσουν ιδιοίς όμμασι ότι οι πυραμίδες ανεγέρθησαν από γήινους.
Συγκεκριμένα ήταν Αιγύπτιοι, ελεύθεροι πολίτες και όχι σκλάβοι όπως θρυλούνταν, αυτοί που δημιούργησαν τα αρχιτεκτονικά θαύματα της αρχαιότητας. Ο Μασκ θα μπορούσε να τους συναντήσει, τρόπον τινά, μια και πρόσφατα οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν τους τάφους των επικεφαλής υπεύθυνων κατασκευής των πυραμίδων. Το tweet του Μασκ για τους εξωγήινους στην αρχαία Αίγυπτο επιβραβεύτηκε με άνω των 550.000 like - ακριβώς όπως θα ταίριαζε σε μια διασημότητα του δικού του βεληνεκούς: στα 49 του χρόνια, με προσωπική περιουσία 24,6 δισ. δολαρίων, είναι ο 31ος πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου.
Και από την 1η Ιουλίου, η ναυαρχίδα του εταιρικού ομίλου Μασκ, η Tesla, βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Με κριτήριο την κεφαλαιοποίηση αγοράς των 267 δισ. δολαρίων, η Tesla, η οποία κατασκευάζει αποκλειστικά και μόνο ηλεκτροκίνητα οχήματα, ξεπέρασε τους παραδοσιακούς κολοσσούς του κλάδου (Toyota, VW Group, GM κ.λπ.) για να κατακτήσει τον τίτλο της «βιομηχανίας αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο». Για οτιδήποτε πέραν του πλανήτη Γη, ο Ελον Μασκ έχει επενδύσει στη SpaceX - και μάλιστα με απαράμιλλη αποτελεσματικότητα.
Μόλις δύο ημέρες αργότερα, το πρωτότυπο «Starship SN5», ένα είδος λεωφορείου που ετοιμάζει ο Μασκ, πραγματοποίησε μια μικρή αλλά καθ’ όλα επιτυχή δοκιμαστική πτήση. Με τα επίτευγματα αυτά, η εταιρεία του Μασκ SpaceX αποδεικνύει ότι οδεύει σταθερά προς τον στόχο της, τον εποικισμό του πλανήτη Αρη από γήινους, με ενδιάμεσο σταθμό τη Σελήνη. Εξάλλου, ο ίδιος ο Μασκ επιθυμεί να εγκατασταθεί μόνιμα στον Αρη, καθώς φοβάται ότι η Γη θα καταστραφεί από την εξέγερση των ρομπότ.
Η επιστημονική φαντασία και η τεχνολογική πραγματικότητα συγχέονται στο μυαλό και τα λόγια του Ελον Μασκ, ενός ανθρώπου που θυμίζει το πρότυπο του αιρετικού πανεπιστήμονα, αλχημιστή και εφευρέτη της Αναγέννησης. Είναι όμως οι αδιαμφισβήτητες και μεγαλοπρεπείς επιτυχίες του αυτές που αποστομώνουν οποιονδήποτε επίδοξο επικριτή του.
Η μεταμόρφωση της Tesla, μέσα σε διάστημα μικρότερο της δεκαετίας, από κατασκευάστρια προβληματικών προϊόντων σε κυρίαρχο της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, το ταξίδι της κάψουλας «Crew Dragon» στο Διάστημα και η ασφαλής επιστροφή των δύο επιβαινόντων αστροναυτών στη Γη, η επικείμενη παραγωγή μικροτσίπ που θα αποκαθιστούν την κινητικότητα σε άτομα με τετραπληγία κ.λπ. δεν υπάρχουν μόνο σε έναν κόσμο ιδεών ή μόνο μέσα στο κεφάλι του Ελον Μασκ. Η ικανότητα που διαθέτει να δικαιώνει τις ίδιες του τις προφητείες τον καθιστούν κάτι περισσότερο από μια ιδιάζουσα περίπτωση οραματιστή.
Οι επιχειρηματικοί θρίαμβοι δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφιβολίας ότι, πίσω από το προπέτασμα προβοκατόρικων δηλώσεων ο Ελον Μασκ ξέρει πολύ καλά τι θέλει. Το παράδειγμα της κάψουλας «Crew Dragon» είναι χαρακτηριστικό: ο νυν πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, αλλά και ο πρώην, ο Μπαράκ Ομπάμα, έσπευσαν να συγχαρούν τη SpaceX και τον Μασκ. Η στιγμή ήταν, όντως, ιστορική. Διά του μετ’ επιστροφής δρομολογίου της «Crew Dragon» από τη Γη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, ο Mασκ ανοίγει τον δρόμο και αποκτά πολύ σημαντικό προβάδισμα έναντι οποιουδήποτε ανταγωνιστή στον τομέα του «διαστημικού τουρισμού». Ο οποίος, ασχέτως εάν επί του παρόντος μοιάζει με ανέκδοτο, στο μέλλον αναμένεται να εμφανίσει αστρονομική -κυριολεκτικά- ανάπτυξη. Με τα ανάλογα κέρδη, προφανώς, για τους επιχειρηματίες που θα δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
Πυραμίδες και εξωγήινοι
Ενώ, λοιπόν, ο Ελον Μασκ ωθεί την ανθρωπότητα σε μια νέα εποχή, δεν διστάζει, π.χ., να διαψεύδει ότι έχει κάνει μεταμόσχευση στο τριχωτό της κεφαλής του, παρόλο που υπάρχουν αδιάψευστα πορτρέτα του «πριν και μετά» την επανορθωτική επέμβαση στα μαλλιά του. Απολαμβάνει επίσης τη δόξα του ως πρώην εραστή της Αμπερ Χερντ και τους ψιθύρους ότι υπήρξε το τρίτο πρόσωπο στον θυελλώδη γάμο της με τον Τζόνι Ντεπ.
Αλλά ο Μασκ ξεσηκώνει αντιδράσεις κυρίως επειδή συχνά υποστηρίζει δημοσίως θεωρίες συνωμοσίας εντελώς ανάξιες με το επίπεδο της ευφυΐας και των γνώσεών του. Μία από αυτές είναι η πεποίθησή του ότι οι πυραμίδες της Αιγύπτου κατασκευάστηκαν από εξωγήινους. Επειδή υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο Μασκ να πιστεύει αυτό που λέει, κυρίως όμως επειδή διαθέτει παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και επιρροή, η Αιγυπτία υπουργός Διεθνούς Συνεργασίας Ράνια αλ-Μασάτ του απάντησε αυτοπροσώπως, προσκαλώντας τον επισήμως να επισκεφθεί τη χώρα της, μαζί με στελέχη της Space X ώστε να διαπιστώσουν ιδιοίς όμμασι ότι οι πυραμίδες ανεγέρθησαν από γήινους.
Συγκεκριμένα ήταν Αιγύπτιοι, ελεύθεροι πολίτες και όχι σκλάβοι όπως θρυλούνταν, αυτοί που δημιούργησαν τα αρχιτεκτονικά θαύματα της αρχαιότητας. Ο Μασκ θα μπορούσε να τους συναντήσει, τρόπον τινά, μια και πρόσφατα οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν τους τάφους των επικεφαλής υπεύθυνων κατασκευής των πυραμίδων. Το tweet του Μασκ για τους εξωγήινους στην αρχαία Αίγυπτο επιβραβεύτηκε με άνω των 550.000 like - ακριβώς όπως θα ταίριαζε σε μια διασημότητα του δικού του βεληνεκούς: στα 49 του χρόνια, με προσωπική περιουσία 24,6 δισ. δολαρίων, είναι ο 31ος πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου.
Και από την 1η Ιουλίου, η ναυαρχίδα του εταιρικού ομίλου Μασκ, η Tesla, βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Με κριτήριο την κεφαλαιοποίηση αγοράς των 267 δισ. δολαρίων, η Tesla, η οποία κατασκευάζει αποκλειστικά και μόνο ηλεκτροκίνητα οχήματα, ξεπέρασε τους παραδοσιακούς κολοσσούς του κλάδου (Toyota, VW Group, GM κ.λπ.) για να κατακτήσει τον τίτλο της «βιομηχανίας αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο». Για οτιδήποτε πέραν του πλανήτη Γη, ο Ελον Μασκ έχει επενδύσει στη SpaceX - και μάλιστα με απαράμιλλη αποτελεσματικότητα.
Παρ’ όλα αυτά, πριν από μερικούς μήνες, ο ίδιος άνθρωπος διακήρυττε ότι ο κορωνοϊός θα περνούσε χωρίς να αγγίξει τις ΗΠΑ, ξεσηκώνοντας οικουμενική οργή για την επιπολαιότητά του. Αλλά ακόμη και το όνομα που επέλεξε, μαζί με την εκκεντρική τρέχουσα σύντροφό του, την τραγουδίστρια Γκράιμς, για τον νεογέννητο γιο τους, αποδεικνύει ότι η ιδιορρυθμία βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτεραιότητες του Ελον Μασκ: «X AE A-Xii» έχει βαφτιστεί ατύπως το παιδί από τους γονείς του. Υπό το κράτος του ενθουσιασμού τους για την πρωτοτυπία της επιλογής τους, οι Μασκ και Γκράιμς απαξίωσαν να ασχοληθούν με το πώς θα φωνάζουν τον γιο τους, π.χ., οι συνομήλικοί του, εν ώρα παιχνιδιού κ.λπ.
Τα αμερικανικά δάνεια
Ωστόσο, το εάν ο Μασκ επιλέγει όνομα για το 7o τέκνο του από τη μαθηματική σημειογραφία, σε συνδυασμό με τον κωδικό Xii ενός κατασκοπευτικού αεροπλάνου της CIA, αποτελεί ελάχιστη πρόκληση. Σαφώς μεγαλύτερη είναι η κραυγαλέα εύνοια της οποίας απολαύει από το Αμερικανικό Δημόσιο και ιδιαίτερα επί προεδρίας Τραμπ. Για τους εχθρούς του Μασκ, η Tesla είναι μια ημι-κρατική εταιρεία, υπό την έννοια ότι οι ΗΠΑ την έχουν ενισχύσει με δεκάδες δάνεια, συνολικού ύψους άνω των 2,4 δισ. δολαρίων την τελευταία δεκαετία. Και παρ’ όλα αυτά, ο Ελον Μασκ, σαν εντελώς αγνώμων για την Αμερική ως θετή του πατρίδα (γεννήθηκε στη Νότια Αφρική, μεγάλωσε στον Καναδά) πλέκει διθυράμβους για την Κίνα και διατυμπανίζει το πόσο ευπρόσδεκτες είναι εκεί οι επιχειρήσεις του.
Πέρα από το παιχνίδι των εντυπώσεων, τα ψυχρά λογιστικά δεδομένα δείχνουν ότι η Tesla έχει αποπληρώσει όλα τα δάνειά της και ότι κάθε άλλο παρά λειτουργεί βασιζόμενη στα χρήματα των Αμερικανών φορολογουμένων. Αλλωστε, από τον κρατικό δανεισμό έχουν επωφεληθεί όλες ανεξαιρέτως οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Μάλιστα, κάποιες εξ αυτών ήταν πολύ λιγότερο συνεπείς στην εξόφληση των δανείων απ’ ό,τι η Tesla.
Μεγάλη ενόχληση προξενούν όμως και οι διαρκείς απειλές του Ελον Μασκ ότι σκοπεύει να τιμωρήσει τις Αρχές της Καλιφόρνια, μετακομίζοντας το εργοστάσιο της Tesla στο Οστιν του Τέξας. Μέχρι στιγμής η βασική μονάδα παραγωγής των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων Tesla βρίσκεται στην περιοχή του Φρεμόντ, περίπου 60 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Σαν Φρανσίσκο. Ο Μασκ είχε εξοργιστεί με το αναγκαστικό lockdown το οποίο επιβλήθηκε στο εργοστάσιό του, λόγω της πανδημίας του COVID-19. Και παρόλο που επετράπη στην αυτοκινητοβιομηχανία του να επαναλειτουργήσει ελάχιστες ημέρες αφότου ο ίδιος είχε προκαλέσει τον μέγιστο δυνατό ντόρο, ο Μασκ επιμένει να φοβερίζει τους Καλιφορνέζους.
Στο hi-tech εργοστάσιο της Tesla απασχολούνται 10.000 εργαζόμενοι, σε εγκαταστάσεις που καλύπτουν σχεδόν 1.500.000 τ.μ. Επομένως, εάν πραγματοποιήσει την απειλή του, η τοπική οικονομία θα πληγεί άμεσα και καίρια. Ομως, όχι μόνο από την απότομη αύξηση της ανεργίας, αλλά και από την απώλεια της πιο προηγμένης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Ο Ελον Μασκ γνωρίζει πολύ καλά τη δύναμη της εμβληματικής, ριζοσπαστικής εταιρείας με την οποία έχει ταυτιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Χάνοντας την Tesla, η Καλιφόρνια χάνει σε αίγλη και συμβολική αξία. Ολως παραδόξως, όμως, το αντίθετο συμβαίνει με την Ελλάδα.
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα
Ξεκάθαρη «ψήφος εμπιστοσύνης» προς τη χώρα μας είναι η επιλογή της Αθήνας για το άνοιγμα παραρτήματος της Tesla. Αν εξαιρεθεί η έκθεση αυτοκινήτων στη Ρώμη και η γενικότερη παρουσία της εταιρείας στην Ιταλία, το κατάστημα που, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, θα ανοίξει η Tesla εντός εμπορικού κέντρου των βορείων προαστίων (πιθανότατα στο «Golden Hall») δημιουργεί έναν κόμβο για ολόκληρη την περιοχή της Nοτιοανατολικής Ευρώπης. Βεβαίως, ουδείς θα πρέπει να περιμένει ότι τα μοντέλα της Tesla στην Ελλάδα θα γίνουν ανάρπαστα, εφόσον το φθηνότερο εξ αυτών θα πωλείται προς περίπου 45.000 ευρώ.
Ωστόσο, η έλευση της Tesla σηματοδοτεί αφενός την εναρμόνιση της Ελλάδας με την παγκόσμια τάση προς τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης, αφετέρου προσφέρει στην αμερικανική εταιρεία μια βάση περαιτέρω ανάπτυξης. Διότι, εκτός από αυτοκίνητα, η Tesla κατασκευάζει μπαταρίες και συστήματα φόρτισης, δραστηριοποιούμενη σε έναν τομέα απέραντων ευκαιριών ανάπτυξης. Μάλιστα, ήδη από την αρχή του 2019, αντιπροσωπία της είχε έρθει στην Αθήνα και είχε συνάντηση με στελέχη του υπουργείου Ενέργειας. Η πρόταση που κατέθεσε αφορούσε στη δοκιμαστική εφαρμογή ενός εγχειρήματος με στόχο την ενεργειακή αυτονόμηση των ελληνικών νησιών. Η Tesla θα αναλάμβανε να εγκαταστήσει δίκτυα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και συσσωρευτών, δικής της κατασκευής.
Οι εκλογές και η αλλαγή πολιτικής ηγεσίας που μεσολάβησαν, όμως, δεν ευνόησαν την πρόοδο του συγκεκριμένου σχεδίου, το οποίο βέβαια μπορεί να ξεπαγώσει υπό τις πολύ πιο ευνοϊκές τρέχουσες συνθήκες. Η έλευση της Tesla επισήμως και η πρόθεση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να προωθήσει δραστικά την ηλεκτροκίνηση ανοίγουν νέες προοπτικές. Είναι, άλλωστε, γνωστό το σχέδιο του Ελον Μασκ για την «άλωση» της Ευρώπης, με τη δημιουργία «ηλεκτρικών αυτοκινητοδρόμων» οι οποίοι θα διασχίζουν την ήπειρο. Πρόκειται για ένα δίκτυο οδικών αξόνων, καθ’ όλα έτοιμων να υποστηρίξουν την επαναφόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ενας από αυτούς θα συνδέει την Πορτογαλία με την Τουρκία. Το ελληνικό του τμήμα ξεκινά από την Πάτρα, περνά περιφερειακά της Αθήνας, συνεχίζει προς Βορρά και μέσω Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης καταλήγει στην Κωνσταντινούπολη - σύμφωνα πάντα με τα σχέδια του Μασκ και των συνεργατών του στην. Κατά μήκος μιας διαδρομής συνολικού μήκους περί τα 5.000 χλμ. έχουν προβλεφθεί 250 σταθμοί, με 1.500 ταχυφορτιστές.
Σε κάθε περίπτωση, το κρίσιμο γεγονός για οποιαδήποτε εξέλιξη θα είναι η παρουσία του Ελον Μασκ στην Αθήνα. Τα εγκαίνια στην έκθεση της Tesla, πιθανότατα λίγο πριν από τα Χριστούγεννα του 2020, δεν θα μπορούσαν να γίνουν παρά μόνο από τον επιχειρηματία αυτοπροσώπως.
Ειδήσεις σήμερα
Χάλι Μπέρι: Παραμένει το πιο σέξι bond girl με πορτοκαλί μπικίνι - Δείτε την απόδειξη
Προς επέκταση τα μέτρα στήριξης της οικονομίας λόγω κορωνοϊού
Επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων: Ποιοι δικαιούνται τα 360 ευρώ - 11 ερωτήσεις και απαντήσεις
Τα αμερικανικά δάνεια
Ωστόσο, το εάν ο Μασκ επιλέγει όνομα για το 7o τέκνο του από τη μαθηματική σημειογραφία, σε συνδυασμό με τον κωδικό Xii ενός κατασκοπευτικού αεροπλάνου της CIA, αποτελεί ελάχιστη πρόκληση. Σαφώς μεγαλύτερη είναι η κραυγαλέα εύνοια της οποίας απολαύει από το Αμερικανικό Δημόσιο και ιδιαίτερα επί προεδρίας Τραμπ. Για τους εχθρούς του Μασκ, η Tesla είναι μια ημι-κρατική εταιρεία, υπό την έννοια ότι οι ΗΠΑ την έχουν ενισχύσει με δεκάδες δάνεια, συνολικού ύψους άνω των 2,4 δισ. δολαρίων την τελευταία δεκαετία. Και παρ’ όλα αυτά, ο Ελον Μασκ, σαν εντελώς αγνώμων για την Αμερική ως θετή του πατρίδα (γεννήθηκε στη Νότια Αφρική, μεγάλωσε στον Καναδά) πλέκει διθυράμβους για την Κίνα και διατυμπανίζει το πόσο ευπρόσδεκτες είναι εκεί οι επιχειρήσεις του.
Πέρα από το παιχνίδι των εντυπώσεων, τα ψυχρά λογιστικά δεδομένα δείχνουν ότι η Tesla έχει αποπληρώσει όλα τα δάνειά της και ότι κάθε άλλο παρά λειτουργεί βασιζόμενη στα χρήματα των Αμερικανών φορολογουμένων. Αλλωστε, από τον κρατικό δανεισμό έχουν επωφεληθεί όλες ανεξαιρέτως οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Μάλιστα, κάποιες εξ αυτών ήταν πολύ λιγότερο συνεπείς στην εξόφληση των δανείων απ’ ό,τι η Tesla.
Μεγάλη ενόχληση προξενούν όμως και οι διαρκείς απειλές του Ελον Μασκ ότι σκοπεύει να τιμωρήσει τις Αρχές της Καλιφόρνια, μετακομίζοντας το εργοστάσιο της Tesla στο Οστιν του Τέξας. Μέχρι στιγμής η βασική μονάδα παραγωγής των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων Tesla βρίσκεται στην περιοχή του Φρεμόντ, περίπου 60 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Σαν Φρανσίσκο. Ο Μασκ είχε εξοργιστεί με το αναγκαστικό lockdown το οποίο επιβλήθηκε στο εργοστάσιό του, λόγω της πανδημίας του COVID-19. Και παρόλο που επετράπη στην αυτοκινητοβιομηχανία του να επαναλειτουργήσει ελάχιστες ημέρες αφότου ο ίδιος είχε προκαλέσει τον μέγιστο δυνατό ντόρο, ο Μασκ επιμένει να φοβερίζει τους Καλιφορνέζους.
Στο hi-tech εργοστάσιο της Tesla απασχολούνται 10.000 εργαζόμενοι, σε εγκαταστάσεις που καλύπτουν σχεδόν 1.500.000 τ.μ. Επομένως, εάν πραγματοποιήσει την απειλή του, η τοπική οικονομία θα πληγεί άμεσα και καίρια. Ομως, όχι μόνο από την απότομη αύξηση της ανεργίας, αλλά και από την απώλεια της πιο προηγμένης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Ο Ελον Μασκ γνωρίζει πολύ καλά τη δύναμη της εμβληματικής, ριζοσπαστικής εταιρείας με την οποία έχει ταυτιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Χάνοντας την Tesla, η Καλιφόρνια χάνει σε αίγλη και συμβολική αξία. Ολως παραδόξως, όμως, το αντίθετο συμβαίνει με την Ελλάδα.
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα
Ξεκάθαρη «ψήφος εμπιστοσύνης» προς τη χώρα μας είναι η επιλογή της Αθήνας για το άνοιγμα παραρτήματος της Tesla. Αν εξαιρεθεί η έκθεση αυτοκινήτων στη Ρώμη και η γενικότερη παρουσία της εταιρείας στην Ιταλία, το κατάστημα που, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, θα ανοίξει η Tesla εντός εμπορικού κέντρου των βορείων προαστίων (πιθανότατα στο «Golden Hall») δημιουργεί έναν κόμβο για ολόκληρη την περιοχή της Nοτιοανατολικής Ευρώπης. Βεβαίως, ουδείς θα πρέπει να περιμένει ότι τα μοντέλα της Tesla στην Ελλάδα θα γίνουν ανάρπαστα, εφόσον το φθηνότερο εξ αυτών θα πωλείται προς περίπου 45.000 ευρώ.
Ωστόσο, η έλευση της Tesla σηματοδοτεί αφενός την εναρμόνιση της Ελλάδας με την παγκόσμια τάση προς τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης, αφετέρου προσφέρει στην αμερικανική εταιρεία μια βάση περαιτέρω ανάπτυξης. Διότι, εκτός από αυτοκίνητα, η Tesla κατασκευάζει μπαταρίες και συστήματα φόρτισης, δραστηριοποιούμενη σε έναν τομέα απέραντων ευκαιριών ανάπτυξης. Μάλιστα, ήδη από την αρχή του 2019, αντιπροσωπία της είχε έρθει στην Αθήνα και είχε συνάντηση με στελέχη του υπουργείου Ενέργειας. Η πρόταση που κατέθεσε αφορούσε στη δοκιμαστική εφαρμογή ενός εγχειρήματος με στόχο την ενεργειακή αυτονόμηση των ελληνικών νησιών. Η Tesla θα αναλάμβανε να εγκαταστήσει δίκτυα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και συσσωρευτών, δικής της κατασκευής.
Οι εκλογές και η αλλαγή πολιτικής ηγεσίας που μεσολάβησαν, όμως, δεν ευνόησαν την πρόοδο του συγκεκριμένου σχεδίου, το οποίο βέβαια μπορεί να ξεπαγώσει υπό τις πολύ πιο ευνοϊκές τρέχουσες συνθήκες. Η έλευση της Tesla επισήμως και η πρόθεση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να προωθήσει δραστικά την ηλεκτροκίνηση ανοίγουν νέες προοπτικές. Είναι, άλλωστε, γνωστό το σχέδιο του Ελον Μασκ για την «άλωση» της Ευρώπης, με τη δημιουργία «ηλεκτρικών αυτοκινητοδρόμων» οι οποίοι θα διασχίζουν την ήπειρο. Πρόκειται για ένα δίκτυο οδικών αξόνων, καθ’ όλα έτοιμων να υποστηρίξουν την επαναφόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ενας από αυτούς θα συνδέει την Πορτογαλία με την Τουρκία. Το ελληνικό του τμήμα ξεκινά από την Πάτρα, περνά περιφερειακά της Αθήνας, συνεχίζει προς Βορρά και μέσω Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης καταλήγει στην Κωνσταντινούπολη - σύμφωνα πάντα με τα σχέδια του Μασκ και των συνεργατών του στην. Κατά μήκος μιας διαδρομής συνολικού μήκους περί τα 5.000 χλμ. έχουν προβλεφθεί 250 σταθμοί, με 1.500 ταχυφορτιστές.
Σε κάθε περίπτωση, το κρίσιμο γεγονός για οποιαδήποτε εξέλιξη θα είναι η παρουσία του Ελον Μασκ στην Αθήνα. Τα εγκαίνια στην έκθεση της Tesla, πιθανότατα λίγο πριν από τα Χριστούγεννα του 2020, δεν θα μπορούσαν να γίνουν παρά μόνο από τον επιχειρηματία αυτοπροσώπως.
Ειδήσεις σήμερα
Χάλι Μπέρι: Παραμένει το πιο σέξι bond girl με πορτοκαλί μπικίνι - Δείτε την απόδειξη
Προς επέκταση τα μέτρα στήριξης της οικονομίας λόγω κορωνοϊού
Επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων: Ποιοι δικαιούνται τα 360 ευρώ - 11 ερωτήσεις και απαντήσεις
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα