Το iPhone 12 έρχεται, οι θεωρίες συνωμοσίας για το 5G φεύγουν

Πότε θα παρουσιαστεί - Οι πληροφορίες μιλούν για 4 διαφορετικές εκδόσεις του iPhone 12 -  Οι δύο πιο οικονομικές θα έχουν οθόνη 5,4 και 6,1 ιντσών, ενώ τα iPhone 12 Pro θα διατίθενται σε 6,1 και 6,7 ίντσες - Επτασφράγιστο μυστικό οι τιμές

Με δεδομένη την παράδοση που έχει δημιουργήσει η Apple από το 2007 παρουσιάζοντας το νέο μοντέλο iPhone περί το μέσον του Σεπτεμβρίου, η φετεινή πρόσκλησή της λειτούργησε σαν ερέθισμα για εξαρτημένα αντανακλαστικά: Αυτομάτως όλοι σχημάτισαν στο μυαλό τους την εικόνα του iPhone 12, των πιθανών εναλλακτικών εκδοχών του σε διάφορα μεγέθη και τιμές πώλησης, το πότε θα είναι διαθέσιμο κ.ο.κ. Οποιαδήποτε αγωνία μαζί με κάθε πιθανή και απίθανη απορία, θα λυθούν την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου, στην καθιερωμένη εκδήλωση της Apple. Οπως γίνεται πάντα.
Το νέο iPhone αναμένεται με ξεχωριστή ανυπομονησία καθώς θα σηματοδοτήσει την επίσημη έναρξη της 5G εποχής. Η ηλεκτρονική συσκευή που, κατά κοινή ομολογία άλλαξε τον τρόπο επικοινωνίας, ή μάλλον άλλαξε μια για πάντα την καθημερινότητα σχεδόν σύμπασας της ανθρωπότητας, προσαρμόζεται στην τεχνολογία των δικτύων κινητής τηλεφωνίας 5G. Εξυπακούεται πως άλλες εταιρείες, ανταγωνιστικές της Apple, διαθέτουν ήδη στην αγορά smartphone με δυνατότητες σύνδεσης στα δίκτυα 5G -όπου αυτά υπάρχουν. Ομως ο αληθινός ηγέτης της αγοράς, ανεξαρτήτως του πραγματικού όγκου πωλήσεων, είναι το iPhone. Οταν λοιπόν η Apple παρουσιάζει το iPhone 12 5G, επιβεβαιώνει μια παγκόσμια τάση και επιπλέον την ωθεί να επιταχύνει την εξάπλωσή της.
Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά με την παρουσίαση του νέου iPhone. Η παραγωγή του πρόκειται να ξεκινήσει στα εργοστάσια της Ασίας εντός των επομένων ημερών. Αυτό σημαίνει ότι στην παρουσίαση της Τρίτης, το iPhone είτε θα εμφανιστεί με την ετικέτα «προσεχώς» είτε δεν θα εμφανιστεί καθόλου, με το επίσημο λανσάρισμά του να μετατίθεται κατά περίπου έναν μήνα. Φυσικά, χάρη στην αίγλη και τη δημοφιλία του, το iPhone θα καταφέρει να πρωταγωνιστήσει στη hi tech φιέστα της Apple, ακόμη και εν τη φυσική του απουσία.
«Ο Χρόνος Τρέχει. Σας καλούμε να μας συναντήσετε σε μια ειδική εκδήλωση της Apple. Παρακολουθήστε την διαδικτυακά μέσω του apple.com». Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος μυημένος στους κώδικες της Apple για να αντιληφθεί ότι η φράση «Ο Χρόνος Τρέχει» είναι κάτι σαν κλείσιμο του ματιού εκ μέρους της εταιρείας προς το κοινό για το Apple Watch, δηλαδή το ρολόι πολλαπλών λειτουργιών. Οπότε, εάν επιβεβαιωθούν προγνώσεις και διαρροές, την Τρίτη δεν θα δούμε το iPhone 12, αλλά τα καινούργια, βελτιωμένα Apple Watch, iPad, μαζί με οτιδήποτε νέο σκοπεύει να λανσάρει η Apple από την ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών που παρέχει. Οπως όμως γνωρίζουν πολύ καλά τα στελέχη της κολοσσιαίας εταιρείας, το πραγματικό επίκεντρο του ενδιαφέροντος θα είναι το iPhone.

Τι φέρνει το iPhone 12
Οι ψιθυριστές με τις υποτιθέμενες εκ των έσω ασφαλείς πληροφορίες, επιμένουν ότι το νέο iPhone εισέρχεται οσονούπω σε φάση μαζικής παραγωγής και η παρουσίασή του θα γίνει σε μια δεύτερη, εξειδικευμένη εκδήλωση της Apple προς το μέσον ή τέλος Οκτωβρίου. Η βιομηχανική κατασκοπεία θεωρεί ως βέβαιο ότι τότε θα αποκαλυφθούν 4 διαφορετικές εκδοχές του iPhone 12. Οι δύο πιο οικονομικές θα έχουν οθόνη 5,4 και 6,1 ιντσών, ενώ τα iPhone 12 Pro θα διατίθενται σε 6,1 και 6,7 ίντσες. Εάν επαληθευτούν οι σχετικές φήμες, το βασικό iPhone 12 των 5,4 ιντσών θα είναι το πιο μικρό smartphone με το έμβλημα της Apple από το iPhone SE του 2016. Αλλά και το Pro Max των 6,7 ιντσών θα είναι το μεγαλύτερο iPhone που κατασκευάστηκε ποτέ.

Εκτός από ό,τι απαιτείται για τη χρήση του σε περιβάλλον 5G, σε τεχνολογικό επίπεδο, πιθανολογείται ότι η νέα γενιά iPhone (αλλά πιθανότατα μόνο το μεγάλο iPhone Pro, ως ναυαρχίδα) θα είναι εφοδιασμένη με αισθητήρα LiDAR. Το αρκτικόλεξο σημαίνει Light Detection And Ranging, ήτοι Φωτό-ανίχνευση και Υπολογισμός Βεληνεκούς, είναι ένα προηγμένης τεχνολογίας ραντάρ, το οποίο θα συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση των φωτογραφιών, ιδιαίτερα υπό τις πιο απαιτητικές των συνθηκών, όπως η νυχτερινή φωτογράφηση. Φυσικά, το πιο σημαντικό πλεονέκτημα του iPhone 12, όπως και κάθε προηγούμενου μοντέλου που έχει παραγάγει η Apple, δεν είναι ούτε η τριπλή φωτογραφική μηχανή ούτε η ταχύτητα του επεξεργαστή δεδομένων ούτε, γενικώς, κανένα συγκεκριμένο τεχνικό του χαρακτηριστικό. Εξάλλου, μολονότι τα iPhone ποτέ δεν υστερούν από αμιγώς τεχνολογική άποψη, smartphone του ανταγωνισμού συχνά υπερτερούν των iPhone σε ορισμένες παραμέτρους. Αυτό όμως ουδέποτε επτόησε τις πωλήσεις και τη γοητεία του iPhone, καθώς με κάθε ευκαιρία επαληθεύεται η διαπίστωση ότι το μεγαλύτερο εμπορικό αβαντάζ του είναι ο εαυτός του. Κάτι που δεν προβλέπεται να αλλάξει για το μοντέλο του 2020.



Στον κόσμο του 5G
Ενας επιπλέον, απροσδόκητος αντίπαλος του iPhone 12, γεννημένος κατά έναν εντελώς παράδοξο -έως και παρανοϊκό- τρόπο μέσα από την πανδημία, είναι η δαιμονοποίηση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας 5G. Οι κήρυκες και οπαδοί των θεωριών συνωμοσίας έχουν δαιμονοποιήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία, η οποία επί του παρόντος βρίσκεται γενικώς στα σπάργανα, είναι όμως βέβαιο ότι στο μέλλον θα επικρατήσει. Το 5G κομίζει μια αληθινή επανάσταση στην επικοινωνία και κυρίως την αστραπιαία μεταφορά τεράστιου όγκου δεδομένων. Η Apple δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός αυτού του συρμού, ασχέτως εάν στην παρούσα φάση ακόμη και οι ίδιοι οι πάροχοι των υπηρεσιών 5G βρίσκονται σε απορία και σύγχυση. Αυτό σημαίνει ότι εν μέρει η Apple δεν οδηγεί τις εξελίξεις όπως συνήθιζε να κάνει καταπλήσσοντας την υφήλιο με τις καινοτόμες συσκευές της. Η επιτυχία του iPhone 12 εξαρτάται από την εξάπλωση και την ομαλή λειτουργία, ακόμη και το πόσο ακριβή ή προσιτή θα είναι η συνδρομή για τη σύνδεση σε δίκτυο 5G. Παρόλ' αυτά, η ιστορία είναι με το μέρος του iPhone. Μια ιστορία η οποία παραμένει ένα υπόδειγμα, μια case study, όπου συνδυάζονται μεγαλοφυώς η εφευρετικότητα, η τεχνολογική πρόοδος, η αισθητική και το βιομηχανικό design, με την δημιουργική φαντασία, καταλήγοντας σε μια συγκλονιστική εμπορική επιτυχία.
Σήμερα το iPhone δεν είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στην παγκόσμια αγορά των smartphone. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η Apple κατέχει μερίδιο της τάξης του 14-18%. H κορεατική Samsung προηγείται με πωλήσεις οι οποίες κυμαίνονται πέριξ του 20%, ενώ οι Κινέζοι ανταγωνιστές (Huawei, Xiaomi, Vivo, Oppo, Lenovo κ.α.) νέμονται τη μερίδα του λέοντος, αν μη τι άλλο διότι τροφοδοτούν την, ούτως ή άλλως αχανή, αγορά της πατρίδας τους. Ομως, το iPhone στέκεται στο κέντρο της αρένας έχοντας απέναντί του όλους τους άλλους κατασκευαστές. Η Apple μόνη εναντίον όλων, εφόσον το iPhone ανήκει σε ένα δικό του ξεχωριστό ψηφιακό σύμπαν, λόγω του λειτουργικού συστήματος iOS, το οποίο χρησιμοποιεί κατ' αποκλειστικότητα.



Το DNA του Στιβ Τζομπς
Ενα από τα βασικά συστατικά της συνταγής του iPhone είναι η ικανότητά του να αλλάζει παραμένοντας ίδιο. Να αξιοποιεί διαρκώς την τεχνολογική πρόοδο, διατηρώντας όμως κάποια στοιχεία ταυτότητας που το κάνουν να ξεχωρίζει μέσα στον απεραντο ωκεανό των smartphone. Χωρίς την παραμικρή πρόθεση γκρίζας διαφήμισης, μόλις το βλέμμα συναντηθεί με ένα iPhone, η ταυτοποίησή του είναι άμεση. Το προφίλ του ως εμβληματικής συσκευής το καθιστά αυτομάτως αναγνωρίσιμο, κάτι που δεν συμβαίνει με κανένα άλλο κινητό τηλέφωνο. Ομως ακόμη και πέραν αυτού, το iPhone είναι προικισμένο με κάποιου είδους ανόργανο, τεχνολογικό DNA, έναν γενετικό κώδικα που γράφτηκε για πρώτη φορά το 2007 και εξακολουθεί να ορίζει το πεπρωμένο του smartphone της Apple έως το 12ο μοντέλο της σειράς. Η βιομηχανική αυτή «μαγεία» οφείλεται σαφώς στον άνθρωπο που εμπνεύστηκε και οραματίστηκε τη μεταμόρφωση του κινητού τηλεφώνου σε μια φορητή πολυ-συσκευή πολύπλευρης επικοινωνίας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, τον ιδρυτή της Apple και εφευρέτη του iPhone, Στιβ Τζομπς. Το smartphone όπως εκείνος το οραματίστηκε έγινε οικουμενικό αντικείμενο status και πόθου. Το iPhone ήρθε σαν απάντηση στις προσευχές ανθρώπων οι οποίοι έφτασαν να εξαρτώνται ολοκληρωτικά από αυτό: Κάπου στα μικρο-ηλεκτρονικά του εντόσθια είναι αποθηκευμένη όλη η προσωπική και κοινωνική τους ζωή, ο προγραμματισμός της καθημερινότητάς τους, τα σχέδια και τα όνειρα -εν ολίγοις κάθε πιθανή απόδειξη ότι υπάρχουν ως ανθρώπινα όντα. Για πάρα πολλούς, το iPhone είναι ο μόνος ηλεκτρονικός υπολογιστής που χρειάζονται, η μόνη συσκευή αναπαραγωγής μουσικής, η μόνη κάμερα για φωτογραφίες και βίντεο κ.λπ. Χωρίς υπερβολή, ο Στιβ Τζομπς συμπύκνωσε τον κόσμο στο iPhone, σαν μοντέρνα εκδοχή του μυθικού λυχναριού του Αλαντίν. Αυτή η αλλαγή συντελέστηκε με τόση επιτυχία, ώστε σήμερα, 13 χρόνια μετά την εμφάνιση του iPhone 1, να είναι πλέον αδύνατο να σκεφτεί κάποιος τον κόσμο χωρίς smartphone, κατά βάθος, χωρίς iPhone. Αν και αυτό ίσως είναι αρκετά δύσκολο να το παραδεχτούν οι επικριτές της Apple, όσοι αντιπαραβάλλουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του εκάστοτε μοντέλου με κάποιο αντίστοιχο του ασιατικού ανταγωνισμού -και πάντα σε συνάρτηση με την αιωνίως αλμυρή τιμή αγοράς του iPhone.

Η ιστορία άρχισε να γράφεται στις 9 Ιανουαρίου του 2007, σε ένα συνέδριο για τους χρήστες υπολογιστών της Apple. Από το βήμα της εκδήλωσης ο Στιβ Τζομπς εξήγησε αναλυτικά, μιλώντας αδιάκοπα επί μία ώρα, τι ακριβώς μπορούσε να κάνει αυτή η παράξενη πλακέ συσκευή χωρίς πληκτρολόγιο, η οποία θύμιζε γυάλινο iPod, τα media player τα οποία ήταν τότε εξαιρετικά δημοφιλή.
Το 2008 ακολούθησε το iPhone 3G, το οποίο απογειώθηκε ως μέσον σύνδεσης με το διαδίκτυο. Χάρη σε αυτό και την καινοτομία του AppStore, η Apple δημιούργησε εκ του μηδενός μια αγορά δισεκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή τον κόσμο των εφαρμογών (application). Πλέον οποιαδήποτε ανάγκη, από την αναζήτηση του πλησιέστερου πρατηρίου με τα πιο φθηνά καύσιμα έως τη γνωριμία με πιθανούς ερωτικούς συντρόφους, θα μπορούσε να καλυφθεί μέσω του αντίστοιχου app. Κι ύστερα, το 2020, ήρθε ακόμη μία επανάσταση, μία νέα συνήθεια: Το iPhone 4, το πιο μακρόβιο από όλα καθώς εξακολούθησε να διατίθεται ως καινούργιο επί περίπου μία πενταετία, χάρη στην καινοτομία της εμπρόσθιας κάμερας εισήγαγε την έννοια της αυτοφωτογράφησης, κοινώς selfie. Αυτό όμως ήταν το τελευταίο iPhone που θα παρουσίαζε αυτοπροσώπως ο Στιβ Τζομπς. Ολα τα επόμενα μοντέλα ήταν, αφ' ενός απόπειρες να βελτιώσουν στα σημεία την αρχική συνταγή και αφ' ετέρου να τιμήσουν τη μνήμη του δημιουργού του. Τα περισσότερα από 2,2 δισεκατομμύρια iPhone τα οποία έχουν πουληθεί έως σήμερα αποτελούν απόδειξη ότι το πνεύμα του Τζομπς δεν έχει εγκαταλείψει το πιο περιζήτητο από τα δημιουργήματά του.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr