Συσκευή ακτίνων Χ «βγάζει» τα χρώματα από τον καμβά!
30.03.2011
11:45
Ένα νέο μηχάνημα ακτίνων Χ μπορεί για πρώτη φορά στα χρονικά να αποκαλύψει τα προσχέδια που κρύβονται κάτω από τα αριστουργήματα μεγάλων ζωγράφων, δίνοντας έτσι ένα νέο «βάθος» στην κατανόησή τους
Ένα νέο μηχάνημα ακτίνων Χ μπορεί για πρώτη φορά στα χρονικά να
αποκαλύψει τα προσχέδια που κρύβονται κάτω από τα αριστουργήματα μεγάλων
ζωγράφων, δίνοντας έτσι ένα νέο «βάθος» στην κατανόησή τους.
Μια διεθνής ομάδα Βέλγων, Ολλανδών και Αμερικανών επιστημόνων, με επικεφαλής τον Ματίας Άλφελντ του πανεπιστημίου της Αμβέρσας στο Βέλγιο, που παρουσίασαν τη σχετική εργασία στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Χημικής Εταιρίας, σύμφωνα με τη βρετανική Telegraph, εφηύραν ένα νέο φορητό «σκάνερ» που «βλέπει» διαμέσου των χρωμάτων στην επιφάνεια του πίνακα και αποκαλύπτει το πρωταρχικό χρωματικό υπόστρωμα, που κρύβεται από κάτω.
Με τον τρόπο αυτό, έχουν μελετηθεί ξανά αριστουργήματα του Ρέμπραντ, του Καραβάτζιο, του Ρούμπενς και άλλων καλλιτεχνών, κάτι που ρίχνει περισσότερο φως στην τεχνική των μεγάλων ζωγράφων, αλλά βοηθά και στην εξακρίβωση της αυθεντικότητας ενός έργου, ειδικά σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν αμφιβολίες εδώ και πολλά χρόνια.
Η νέα τεχνική, που δεν προκαλεί καμία ζημιά στα έργα και είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί επί τόπου στα μουσεία και τις γκαλερί, φέρνει στο φως τα πρώτα στάδια της δημιουργικής εργασίας, καθώς οι ζωγράφοι προχωρούσαν σε μια πρώτη εκτέλεση του καλλιτεχνικού οράματός τους.
«Είναι σημαντικό που ο κόσμος της Τέχνης συναντιέται με την Χημεία, η οποία δεν αφορά μόνο μόρια και χημικές αντιδράσεις, αλλά μπορεί να συμπεριλάβει την μελέτη κάτι τόσο όμορφου, όσο τα μεγάλα έργα τέχνης», δήλωσε ο ο Άλφελντ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μια διεθνής ομάδα Βέλγων, Ολλανδών και Αμερικανών επιστημόνων, με επικεφαλής τον Ματίας Άλφελντ του πανεπιστημίου της Αμβέρσας στο Βέλγιο, που παρουσίασαν τη σχετική εργασία στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Χημικής Εταιρίας, σύμφωνα με τη βρετανική Telegraph, εφηύραν ένα νέο φορητό «σκάνερ» που «βλέπει» διαμέσου των χρωμάτων στην επιφάνεια του πίνακα και αποκαλύπτει το πρωταρχικό χρωματικό υπόστρωμα, που κρύβεται από κάτω.
Με τον τρόπο αυτό, έχουν μελετηθεί ξανά αριστουργήματα του Ρέμπραντ, του Καραβάτζιο, του Ρούμπενς και άλλων καλλιτεχνών, κάτι που ρίχνει περισσότερο φως στην τεχνική των μεγάλων ζωγράφων, αλλά βοηθά και στην εξακρίβωση της αυθεντικότητας ενός έργου, ειδικά σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν αμφιβολίες εδώ και πολλά χρόνια.
Η νέα τεχνική, που δεν προκαλεί καμία ζημιά στα έργα και είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί επί τόπου στα μουσεία και τις γκαλερί, φέρνει στο φως τα πρώτα στάδια της δημιουργικής εργασίας, καθώς οι ζωγράφοι προχωρούσαν σε μια πρώτη εκτέλεση του καλλιτεχνικού οράματός τους.
«Είναι σημαντικό που ο κόσμος της Τέχνης συναντιέται με την Χημεία, η οποία δεν αφορά μόνο μόρια και χημικές αντιδράσεις, αλλά μπορεί να συμπεριλάβει την μελέτη κάτι τόσο όμορφου, όσο τα μεγάλα έργα τέχνης», δήλωσε ο ο Άλφελντ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr