Πώς το protothema.gr έγινε το Νο.1 site σε οργανικές αναζητήσεις της Google
09.03.2022
16:00
Το protothema.gr όχι μόνο συνεχίζει να είναι το πρώτο ενημερωτικό site στην Ελλάδα αλλά έχει διπλασιάσει και την διαφορά του από τον δεύτερο. Πλέον καταγράφει πάνω από 1,6 εκατομμύρια χρήστες ημερησίως.
Μεγάλο ποσοστό της επιτυχίας οφείλεται στην επιτυχημένη στρατηγική SEO της Cloudevo, σταθερού συνεργάτη του protothema.gr στο κομμάτι της ανάπτυξης του SEO και των Social Media.
Το κλειδί για την επιτυχία είναι η στενή παρακολούθηση του ανταγωνισμού, της επικαιρότητας καθώς επίσης και η γνώση των εργαλείων που έχει στα χέρια της η Cloudevo για την δημιουργία της στρατηγικής της.
Παρακολουθώντας συνεχώς τόσο την επικαιρότητα όσο και των ανταγωνισμό, η Cloudevo καταφέρνει να εντοπίζει τις λέξεις κλειδιά που έχουν μεγαλύτερη αξία για το αναγνωστικό κοινό και να προσαρμόζει και να προσθέτει την αντίστοιχη θεματολογία στο site.
Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήσαμε ήταν να αναλύσουμε μια λίστα με λέξεις κλειδιά που περιλάμβαναν μια σειρά από χαρακτηριστικά:
1. υψηλό όγκο αναζητήσεων
2. ικανοποιητικό CTR
3. ικανοποιητικό αριθμό backlinks
4. ήταν κοινές με τους ανταγωνιστές αλλά το protothema.gr δεν ήταν τόσο δυνατό σε αυτές
Αμέσως μετά επιλέξαμε τις λέξεις κλειδιά στις οποίες θα δίναμε προτεραιότητα και καθορίσαμε το είδος του περιεχομένου και τον τρόπο που θα τις μεταχειριζόμασταν.
Κατόπιν ενισχύσαμε τις συνεργασίες μας με αξιόπιστα site και εντάξαμε το συγκεκριμένο περιεχόμενο στην θεματολογία τους.
Στη συνέχεια δώσαμε μεγάλο βάρος στην απόκτηση νέων backlinks επιδιώκοντας συστηματική επικοινωνία με άλλες ιστοσελίδες αξιόπιστες μεν αλλά μικρότερου βεληνεκούς δε, με σκοπό την ενίσχυση της ροής τους στοχεύοντας έμεσα στην δημιουργία backlinks.
Το κλειδί για την επιτυχία είναι η στενή παρακολούθηση του ανταγωνισμού, της επικαιρότητας καθώς επίσης και η γνώση των εργαλείων που έχει στα χέρια της η Cloudevo για την δημιουργία της στρατηγικής της.
Παρακολουθώντας συνεχώς τόσο την επικαιρότητα όσο και των ανταγωνισμό, η Cloudevo καταφέρνει να εντοπίζει τις λέξεις κλειδιά που έχουν μεγαλύτερη αξία για το αναγνωστικό κοινό και να προσαρμόζει και να προσθέτει την αντίστοιχη θεματολογία στο site.
Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήσαμε ήταν να αναλύσουμε μια λίστα με λέξεις κλειδιά που περιλάμβαναν μια σειρά από χαρακτηριστικά:
1. υψηλό όγκο αναζητήσεων
2. ικανοποιητικό CTR
3. ικανοποιητικό αριθμό backlinks
4. ήταν κοινές με τους ανταγωνιστές αλλά το protothema.gr δεν ήταν τόσο δυνατό σε αυτές
Αμέσως μετά επιλέξαμε τις λέξεις κλειδιά στις οποίες θα δίναμε προτεραιότητα και καθορίσαμε το είδος του περιεχομένου και τον τρόπο που θα τις μεταχειριζόμασταν.
Κατόπιν ενισχύσαμε τις συνεργασίες μας με αξιόπιστα site και εντάξαμε το συγκεκριμένο περιεχόμενο στην θεματολογία τους.
Στη συνέχεια δώσαμε μεγάλο βάρος στην απόκτηση νέων backlinks επιδιώκοντας συστηματική επικοινωνία με άλλες ιστοσελίδες αξιόπιστες μεν αλλά μικρότερου βεληνεκούς δε, με σκοπό την ενίσχυση της ροής τους στοχεύοντας έμεσα στην δημιουργία backlinks.
Επισπροσθέτως, αναλύσαμε λίστες με site τα οποία είχαν backlinks προς τους ανταγωνιστές μας με προτίμηση μέτριο προς υψηλό authority (αξιοπιστία). Προσεγγίσαμε τις εν λόγω ιστοσελίδες με σκοπό να συμπεριλάβουν και το protothema.gr στις θεματολογικές τους επιλογές.
Τέλος, ένα από τα εργαλεία που εκμεταλλευτήκαμε και το οποίο ίσως να είναι λίγο υποτιμημένο ήταν το Google Trends. Αυτό που κάναμε ήταν να παρακολουθούμε και να καταγράφουμε καθημερινά τα διαθέσιμα στοιχεία των αναζητήσεων (trends) με στόχο να βρούμε επαναλαμβανόμενα patterns στις αναζητήσεις των χρηστών. Αυτό που θέλαμε ήταν μια γενικότερη εικόνα προκειμένου να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για τις αναζητήσεις των χρηστών όπως η περιοδικότητα, η εποχικότητα και ο όγκος των αναζητήσεων. Όταν εντοπίζαμε αναζητήσεις με τα χαρακτηριστικά που αναφέραμε τότε προχωρούσαμε στο επόμενο στάδιο της διερεύνησης που είχε να κάνει με συγκρίσεις στον τρόπο αναζήτησης των χρηστών σε παλαιότερες χρονικές περιόδους. Έπειτα συνεχίζαμε με επιπλέον έρευνα σχετικά με τις λέξεις αυτές διερευνώντας backlinks, CTR και long tail keywords που θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε. Έτσι θέταμε ισχυρές βάσεις για να δημιουργήσουμε την στρατηγική μας και να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Ορισμένοι λόγοι για τους οποίους χρειάζεστε SEO
Το SEO δεν είναι κόστος αλλά επένδυση
Και μάλιστα μία επένδυση με υψηλή απόδοση. Αν συνδέσετε το SEO με τα δεδομένα που έχετε απο τα Web analytics, θα παρατηρήσετε ότι ορισμένες αναζητήσεις (keywords) έχουν πολύ μεγάλη αποτελεσματικότητα, αλλά εσείς βρίσκεστε στην 2η σελίδα της Google ή και πιο κάτω. Αυτό σημαίνει ότι αφήνετε ευκαιρίες να πάνε χαμένες.
Στην Cloudevo, όταν καταφέραμε να φτάσουμε το protothema.gr στις 3 πρώτες θέσεις της πρώτης σελίδας όπου και καταλήγουν τα περισσότερα clicks, τότε η απόδοση ανέβηκε κατακόρυφα.
Βοηθάει τους χρήστες να βρουν το website σας
Το website σας είναι το πρώτο σημείο επαφής με το Online κοινό σας. Μπορεί να δημιουργήσει leads, να προσελκύσει δυνητικούς πελάτες ή επενδυτές και να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες.
Αν όμως δεν το βρίσκει κανείς στην μηχανή αναζήτησης, τότε είναι σαν να μην υπάρχει. Εδώ είναι που το SEO παίζει καθοριστικό ρόλο.
Στις μέρες μας το SEO δεν έχει να κάνει απλά με την βελτίωση της κατάταξης του website, την απόκτηση περισσότερων clicks και views. Ένα σύγχρονο αποτελεσματικό SEO θα πρέπει να είναι ενσωματωμένο στους στόχους και τις στρατηγικές της επιχείρησης και να περιστρέφεται γύρω από τη ψυχολογία και την συμπεριφορά της αγοράς - στόχου της.
Οι πελάτες ξέρουν τι θέλουν. Αν δεν μπορούν να το βρουν, τότε υπάρχει πρόβλημα. Στη περίπτωσή μας ξέραμε ότι οι αναγνώστες θέλουν να ενημερώνονται άμεσα και εύκολα και να βρίσκουν το άρθρο που ψάχνουν με όσο το δυνατόν λιγότερα clicks.
Ένα σαφές παράδειγμα της οικοδόμησης μιας ισχυρής εμπειρίας χρηστών είναι πώς η Google γίνεται όλο και περισσότερο μια μηχανή απαντήσεων που προσφέρει άμεσα στοιχεία στους χρήστες μέσα από τα SERPs (σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης). Με λίγα λόγια, η πρόθεση της Google είναι να προσφέρει στους χρήστες τις πληροφορίες που αναζητούν με όσο το δυνατόν λιγότερα clicks, γρήγορα και εύκολα.
Το SEO είναι οδηγός για τις offline αγορές
Σήμερα οι περισσότερες offline αγορές γίνονται αφού έχει προηγηθεί αναζήτηση στο διαδίκτυο. Μία έρευνα του WebVisible/Nielsen έδειξε ότι πάνω από το 86% των καταναλωτών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να βρουν τοπικές επιχειρήσεις από τις οποίες θα αγοράσουν. Όχι online, αλλά από το κατάστημα!
Τέλος, ένα από τα εργαλεία που εκμεταλλευτήκαμε και το οποίο ίσως να είναι λίγο υποτιμημένο ήταν το Google Trends. Αυτό που κάναμε ήταν να παρακολουθούμε και να καταγράφουμε καθημερινά τα διαθέσιμα στοιχεία των αναζητήσεων (trends) με στόχο να βρούμε επαναλαμβανόμενα patterns στις αναζητήσεις των χρηστών. Αυτό που θέλαμε ήταν μια γενικότερη εικόνα προκειμένου να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για τις αναζητήσεις των χρηστών όπως η περιοδικότητα, η εποχικότητα και ο όγκος των αναζητήσεων. Όταν εντοπίζαμε αναζητήσεις με τα χαρακτηριστικά που αναφέραμε τότε προχωρούσαμε στο επόμενο στάδιο της διερεύνησης που είχε να κάνει με συγκρίσεις στον τρόπο αναζήτησης των χρηστών σε παλαιότερες χρονικές περιόδους. Έπειτα συνεχίζαμε με επιπλέον έρευνα σχετικά με τις λέξεις αυτές διερευνώντας backlinks, CTR και long tail keywords που θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε. Έτσι θέταμε ισχυρές βάσεις για να δημιουργήσουμε την στρατηγική μας και να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Ορισμένοι λόγοι για τους οποίους χρειάζεστε SEO
Το SEO δεν είναι κόστος αλλά επένδυση
Και μάλιστα μία επένδυση με υψηλή απόδοση. Αν συνδέσετε το SEO με τα δεδομένα που έχετε απο τα Web analytics, θα παρατηρήσετε ότι ορισμένες αναζητήσεις (keywords) έχουν πολύ μεγάλη αποτελεσματικότητα, αλλά εσείς βρίσκεστε στην 2η σελίδα της Google ή και πιο κάτω. Αυτό σημαίνει ότι αφήνετε ευκαιρίες να πάνε χαμένες.
Στην Cloudevo, όταν καταφέραμε να φτάσουμε το protothema.gr στις 3 πρώτες θέσεις της πρώτης σελίδας όπου και καταλήγουν τα περισσότερα clicks, τότε η απόδοση ανέβηκε κατακόρυφα.
Βοηθάει τους χρήστες να βρουν το website σας
Το website σας είναι το πρώτο σημείο επαφής με το Online κοινό σας. Μπορεί να δημιουργήσει leads, να προσελκύσει δυνητικούς πελάτες ή επενδυτές και να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες.
Αν όμως δεν το βρίσκει κανείς στην μηχανή αναζήτησης, τότε είναι σαν να μην υπάρχει. Εδώ είναι που το SEO παίζει καθοριστικό ρόλο.
Στις μέρες μας το SEO δεν έχει να κάνει απλά με την βελτίωση της κατάταξης του website, την απόκτηση περισσότερων clicks και views. Ένα σύγχρονο αποτελεσματικό SEO θα πρέπει να είναι ενσωματωμένο στους στόχους και τις στρατηγικές της επιχείρησης και να περιστρέφεται γύρω από τη ψυχολογία και την συμπεριφορά της αγοράς - στόχου της.
Οι πελάτες ξέρουν τι θέλουν. Αν δεν μπορούν να το βρουν, τότε υπάρχει πρόβλημα. Στη περίπτωσή μας ξέραμε ότι οι αναγνώστες θέλουν να ενημερώνονται άμεσα και εύκολα και να βρίσκουν το άρθρο που ψάχνουν με όσο το δυνατόν λιγότερα clicks.
Ένα σαφές παράδειγμα της οικοδόμησης μιας ισχυρής εμπειρίας χρηστών είναι πώς η Google γίνεται όλο και περισσότερο μια μηχανή απαντήσεων που προσφέρει άμεσα στοιχεία στους χρήστες μέσα από τα SERPs (σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης). Με λίγα λόγια, η πρόθεση της Google είναι να προσφέρει στους χρήστες τις πληροφορίες που αναζητούν με όσο το δυνατόν λιγότερα clicks, γρήγορα και εύκολα.
Το SEO είναι οδηγός για τις offline αγορές
Σήμερα οι περισσότερες offline αγορές γίνονται αφού έχει προηγηθεί αναζήτηση στο διαδίκτυο. Μία έρευνα του WebVisible/Nielsen έδειξε ότι πάνω από το 86% των καταναλωτών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να βρουν τοπικές επιχειρήσεις από τις οποίες θα αγοράσουν. Όχι online, αλλά από το κατάστημα!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr