1 χρόνο μεγαλύτερος, 1 χρόνο περισσότερης εμπειρίας…
25.01.2012
12:28
Παρά την τεράστια οικονομική κρίση που βιώνει η Ελλάδα -άρα και όλες οι βιομηχανίες στη χώρα- τα καλά νέα είναι ότι υπάρχει ακόμα μια βιομηχανία σε κάθε τι... e-λεκτρονικό. Το 2011 ήταν μία συναρπαστική χρονιά και θα ήθελα να επισημάνω μερικές σκέψεις μου για τον κόσμο του Web και του Mobile.
Πόσο μπορείς να ενημερώνεσαι;
Κατά τη διάρκεια του 2011, έγινε σαφές για άλλη μία φορά ότι το Web εξελίσσεται με τέτοια ραγδαία ταχύτητα, ώστε μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι να καταφέρνεις να ενημερώνεσαι για τις τελευταίες εξελίξεις: νέες τεχνολογίες, Social Media, SEO, διαφορετικές mobile πλατφόρμες, καινούργια σχεδιαστικά πρότυπα και πολλά άλλα. Είναι ξεκάθαρο ότι είναι αδύνατο να ενημερώνεσαι για τα πάντα. Είναι ανέφικτο, τόσο απλά. Τα online projects που αναπτύσσονται από ένα και μόνο άτομο ανήκουν πια στο παρελθόν. Πλέον απαιτούνται ομάδες απαρτιζόμενες από πολλούς εξειδικευμένους επαγγελματίες.
Παρά την τεράστια οικονομική κρίση που βιώνει η Ελλάδα -άρα και όλες οι βιομηχανίες στη χώρα- τα καλά νέα είναι ότι υπάρχει ακόμα μια βιομηχανία σε κάθε τι... e-λεκτρονικό. Το 2011 ήταν μία συναρπαστική χρονιά και θα ήθελα να επισημάνω μερικές σκέψεις μου για τον κόσμο του Web και του Mobile.
Κατά τη διάρκεια του 2011, έγινε σαφές για άλλη μία φορά ότι το Web εξελίσσεται με τέτοια ραγδαία ταχύτητα, ώστε μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι να καταφέρνεις να ενημερώνεσαι για τις τελευταίες εξελίξεις: νέες τεχνολογίες, Social Media, SEO, διαφορετικές mobile πλατφόρμες, καινούργια σχεδιαστικά πρότυπα και πολλά άλλα. Είναι ξεκάθαρο ότι είναι αδύνατο να ενημερώνεσαι για τα πάντα. Είναι ανέφικτο, τόσο απλά. Τα online projects που αναπτύσσονται από ένα και μόνο άτομο ανήκουν πια στο παρελθόν. Πλέον απαιτούνται ομάδες απαρτιζόμενες από πολλούς εξειδικευμένους επαγγελματίες.
Έχουν πια περάσει οι μέρες που το Mobile Internet ήταν κάτι με το οποίο οι επαγγελματίες του Διαδικτύου ασχολούνταν επιπρόσθετα. Όχι μόνο είναι ο κόσμος των κινητών συσκευών μία σημαντική βιομηχανία από μόνη της, αλλά και επηρεάζει άμεσα και τον κόσμο του παραδοσιακού Διαδικτύου. Τα mobile sites και οι “native mobile” εφαρμογές αλλάζουν το πώς «χτίζουμε» ιστοσελίδες, πώς αναπτύσσουμε APIs, πώς προωθούμε προϊόντα και υπηρεσίες και πώς μετράμε την επιτυχία αυτών.
Πόσο μπορείς να ενημερώνεσαι;
Κατά τη διάρκεια του 2011, έγινε σαφές για άλλη μία φορά ότι το Web εξελίσσεται με τέτοια ραγδαία ταχύτητα, ώστε μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι να καταφέρνεις να ενημερώνεσαι για τις τελευταίες εξελίξεις: νέες τεχνολογίες, Social Media, SEO, διαφορετικές mobile πλατφόρμες, καινούργια σχεδιαστικά πρότυπα και πολλά άλλα. Είναι ξεκάθαρο ότι είναι αδύνατο να ενημερώνεσαι για τα πάντα. Είναι ανέφικτο, τόσο απλά. Τα online projects που αναπτύσσονται από ένα και μόνο άτομο ανήκουν πια στο παρελθόν. Πλέον απαιτούνται ομάδες απαρτιζόμενες από πολλούς εξειδικευμένους επαγγελματίες.
Ο κόσμος του Mobile Internet πλέον επηρεάζει άμεσα τον κόσμο του παραδοσιακού Διαδικτύου.
Έχουν πια περάσει οι μέρες που το Mobile Internet ήταν κάτι με το οποίο οι επαγγελματίες του Διαδικτύου ασχολούνταν επιπρόσθετα. Όχι μόνο είναι ο κόσμος των κινητών συσκευών μία σημαντική βιομηχανία από μόνη της, αλλά και επηρεάζει άμεσα και τον κόσμο του παραδοσιακού Διαδικτύου. Τα mobile sites και οι “native mobile” εφαρμογές αλλάζουν το πώς «χτίζουμε» ιστοσελίδες, πώς αναπτύσσουμε APIs, πώς προωθούμε προϊόντα και υπηρεσίες και πώς μετράμε την επιτυχία αυτών.
Δεν δημιουργούμε ιστοσελίδες.
Πλέον δεν δημιουργούμε απλώς ιστοσελίδες. Δημιουργούμε επιχειρήσεις. Βοηθάμε τις επιχειρήσεις να επεκταθούν. Βοηθάμε προϊόντα και υπηρεσίες να γίνουν προσιτά σε περισσότερο κόσμο. Ενθαρρύνουμε την ενεργή συμμετοχή του κόσμου. Το πιο σημαντικό είναι ότι όλα όσα κάνουμε έχουν μετρήσιμο ROI. Και είναι μετρήσιμο σε βαθμό μεγαλύτερο από οποιοδήποτε άλλο μέσο επικοινωνίας που έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα.
Το Social Media δεν είναι παιχνιδάκι.
Σοβαρά τώρα, τα Social Media δεν είναι παιχνιδάκι. Δεν είναι κάτι εύκολο. Ίσως πολλοί να θεωρούν ότι είναι, ωστόσο η αλήθεια είναι διαφορετική. Το γεγονός ότι κάποιοι έχουν δει την οθόνη των Google Analytics, καταλαβαίνουν (;) τι κάνει το κουμπί του Like και τι είναι ένας λογαριασμός στο Twitter, δεν σημαίνει ότι είναι κιόλας εξπέρ στα Social Media. Υπάρχουν πολλά άλλα πίσω από αυτά: Έννοιες του Μάρκετινγκ, δημιουργικά σχέδια, πρωτότυπα κείμενα, APIs ιστοσελίδων, προηγμένη υλοποίηση, σύνθετα metrics… Η λίστα είναι πολύ μεγάλη. Άρα αν θες να κάνεις κάτι πραγματικά αξιόλογο στα Social Media, καλύτερα να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό.
Ενσωμάτωσε την προσωπικότητα σου σε ότι κάνεις
Κάτι που έμαθα μέσα στο 2011 ήταν ότι για να επιτυχείς σπουδαία αποτελέσματα, χρειάζεται να ενσωματώσεις την προσωπικότητά σου στη δουλειά σου, ειδικότερα όταν δημιουργείς προϊόντα και υπηρεσίες. Καν’ τα μοναδικά και, κατ’ επέκταση, δυσκολότερο για τους άλλους να τα αντιγράψουν. Διότι, μπορεί να είναι πολύ εύκολο για τους άλλους να κοπιάρουν τα σχέδια και τους κώδικές σου, όμως είναι ουσιαστικά αδύνατο να αντιγράψουν την προσωπικότητά σου.
Responsive designs
Πριν από μερικές δεκαετίες ο Nicolas Negroponte δήλωσε ότι η προσαρμόσιμη αρχιτεκτονική είναι το φυσικό προϊόν που προκύπτει από την ένταξη της ισχύος των υπολογιστών σε κατασκευές και κτίρια και ότι αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία κτισμάτων που συμπεριφέρονται καλύτερα και είναι πιο ορθολογικά.
Αυτό έχει εισέλθει πλέον και στη δική μας βιομηχανία, τον κόσμο του Διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων. Τα πολλά διαφορετικά μεγέθη οθονών και τα διαφορετικά είδη Interface (ποντίκι και πληκτρολόγιο, οθόνες αφής κλπ) έχουν αλλάξει τον τρόπο σχεδιασμού των UI.
Το Responsive Web design είναι η ανάπτυξη ενός σχεδιασμού ιστοσελίδων που επιτρέπει στο User Interface να αλλάζει ανάλογα με την ανάλυση της οθόνης και το interface εισόδων που έχει στη διάθεσή του ο κάθε χρήστης.
Ο προσαρμόσιμος σχεδιασμός (Responsive Design) είναι ένα εντελώς νέο concept που διαφέρει πολύ από την παραδοσιακή διαδικασία σχεδιασμού μιας ιστοσελίδας. Αν ο στόχος σας είναι να προσεγγίσετε κοινά σε διαφορετικές πλατφόρμες, μάλλον έχει έρθει η ώρα να σκεφθείτε σοβαρά το Responsive Design.
Πρόβλεψη: Ένα νέο είδος Web designers.
Οι Web designers θα αλλάξουν. Στο άμεσο μέλλον θα γεννηθεί μία νέα γενιά και θα ονομάζονται “Interactive designers”. Αυτοί οι designers θα πρέπει να έχουν πλήρη γνώση και κατανόηση του HTML 5 και του CCS3. Θα είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν ποιες είναι οι δυνατότητες αυτών των τεχνολογιών, ώστε να μπορούν να δημιουργήσουν αποτελέσματα πολύ υψηλού επιπέδου. Θα πρέπει να καταλαβαίνουν τις δυνατότητες και τους περιορισμούς που υπάρχουν για κάθε πλατφόρμα, για κάθε συσκευή και για κάθε μέγεθος οθόνης.
Η πρόκληση θα είναι πολύ μεγάλη γι’ αυτούς. Οι Interactive designers θα κληθούν να μπορούν να σχεδιάζουν καλά, να κατανοούν βασικές έννοιες scripting και markup και να αντιλαμβάνονται τα device form factors και platforms.
Αυτές είναι οι σκέψεις μου για το 2011, που μας αποχαιρέτησε, και τον κόσμο του Διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων. Αναρωτιέμαι λοιπόν: Οι δικές σας ποιες είναι;
*O κ. Καταρόπουλος είναι Product Manager - Netvolution WCM της ATCOM
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr