Η τηλεόραση γίνεται «έξυπνη»
02.03.2012
08:25
«Η τηλεόραση ήταν, είναι και θα είναι ένα κοινωνικό μέσο και η παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου μια δραστηριότητα που θέλουμε να μοιραζόμαστε με άλλους»
«Η τηλεόραση ήταν, είναι και θα είναι ένα κοινωνικό μέσο και η παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου μια δραστηριότητα που θέλουμε να μοιραζόμαστε με άλλους. Σε αυτή την παραδοχή θα στηριχθεί η ανάπτυξη των διασυνδεδεμένων τηλεοπτικών συσκευών, που γενικά σήμερα ονομάζουμε smart, χρησιμοποιώντας τον πιο πολυφορεμένο τεχνολογικό όρο της εποχής μας, όπως συνέβη την προηγούμενη δεκαετία με τον χαρακτηρισμό digital».
Αυτό ήταν το τελικό συμπέρασμα του Paul Gray –διευθυντή της εταιρείας ερευνών DisplaySearch, ειδικού αναλυτή και γκουρού των προβλέψεων στον τομέα της ανάπτυξης των τηλεοπτικών συσκευών, ο οποίος μίλησε στη διάρκεια του πρόσφατου συνεδρίου της Panasonic στο Αμβούργο.
Με τις «έξυπνες» Viera να έχουν περίοπτη θέση στην ανανεωμένη γκάμα προϊόντων της Panasonic, προβλέπεται ότι η συγκεκριμένη αγορά θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια στον χώρο της οικιακής διασκέδασης, γνωρίζοντας παράλληλη ανάπτυξη με αυτή των φορητών συσκευών επικοινωνίας και διασκέδασης, όπως είναι οι ταμπλέτες.
Διαχωρίζοντας τις έννοιες των «συνδεδεμένων» και των «έξυπνων» συσκευών, ο Paul Gray περιέγραψε τις πρώτες ως ικανές να αποκωδικοποιούν περιεχόμενο από διαφορετικές πηγές του διαδικτύου και να επικοινωνούν με άλλες που υποστηρίζουν επίσης το πρωτόκολλο DLNA, ενώ οι δεύτερες προσαρμόζονται στις ανάγκες των καταναλωτών, ενσωματώνουν εξελιγμένο περιβάλλον χρήσης με δυνατότητα εγκατάστασης εφαρμογών και μπορούν να δικτυωθούν με διαφορετικές συσκευές μέσα σε ένα σπίτι.
Αυτό ήταν το τελικό συμπέρασμα του Paul Gray –διευθυντή της εταιρείας ερευνών DisplaySearch, ειδικού αναλυτή και γκουρού των προβλέψεων στον τομέα της ανάπτυξης των τηλεοπτικών συσκευών, ο οποίος μίλησε στη διάρκεια του πρόσφατου συνεδρίου της Panasonic στο Αμβούργο.
Με τις «έξυπνες» Viera να έχουν περίοπτη θέση στην ανανεωμένη γκάμα προϊόντων της Panasonic, προβλέπεται ότι η συγκεκριμένη αγορά θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια στον χώρο της οικιακής διασκέδασης, γνωρίζοντας παράλληλη ανάπτυξη με αυτή των φορητών συσκευών επικοινωνίας και διασκέδασης, όπως είναι οι ταμπλέτες.
Διαχωρίζοντας τις έννοιες των «συνδεδεμένων» και των «έξυπνων» συσκευών, ο Paul Gray περιέγραψε τις πρώτες ως ικανές να αποκωδικοποιούν περιεχόμενο από διαφορετικές πηγές του διαδικτύου και να επικοινωνούν με άλλες που υποστηρίζουν επίσης το πρωτόκολλο DLNA, ενώ οι δεύτερες προσαρμόζονται στις ανάγκες των καταναλωτών, ενσωματώνουν εξελιγμένο περιβάλλον χρήσης με δυνατότητα εγκατάστασης εφαρμογών και μπορούν να δικτυωθούν με διαφορετικές συσκευές μέσα σε ένα σπίτι.
Εκτίμησε, δε, ότι η μαζική υιοθέτηση από πλευράς των καταναλωτών συσκευών με δυνατότητα διασύνδεσης θα επηρεάσει άμεσα τις εξελίξεις και στην αγορά των οικιακών ευρυζωνικών συνδέσεων. Επίσης, η διαρκώς αυξητική τάση στις πωλήσεις «συνδεδεμένων» συσκευών αναπαραγωγής εικόνας και ήχου (όπως οι τηλεοράσεις και τα Βlu-ray players) θα συμβαδίζει τα επόμενα χρόνια με την αυξημένη διείσδυση των ταμπλετών, καθώς σε κάποιες περιπτώσεις θα αποτελούν συνοδευτικό αξεσουάρ.
Εξάλλου, η ευκολία που προσφέρει η οθόνη αφής ενός smartphone ή μιας ταμπλέτας στον χειρισμό μιας «έξυπνης» τηλεόρασης φαίνεται να υπερτερεί έναντι της αναγνώρισης φωνής ή κινήσεων που θα μπορούσαν να ενσωματώνουν ήδη κάποιες συσκευές, εξυπηρετεί δε άμεσα εφαρμογές αμφίδρομης μεταφοράς περιεχομένου.
«Η smart tv δεν είναι όμως ένα smartphone 46 ιντσών», διευκρίνισε ο διευθυντής της DisplaySearch, τονίζοντας ότι στην Κίνα κυκλοφορούν ήδη τηλεοράσεις που ενσωματώνουν επεξεργαστές από ταμπλέτες και προσφέρουν πρόσβαση στο οικοσύστημα των Android, εντούτοις οι περισσότερες από τις εκατοντάδες χιλιάδες εφαρμογές που δεν προορίζονται για αυτές έχουν μικρή αξία για μια τηλεόραση.
Χαρακτήρισε, μάλιστα, «ανώριμες» πολλές από τις Android εφαρμογές που αναπτύσσονται σήμερα για τηλεοπτικές συσκευές, επισημαίνοντας ότι η πιο σημαντική αποστολή μιας τηλεόρασης εξακολουθεί να είναι η τηλεθέαση. Παρατήρησε, δε, ότι οι εφαρμογές πρόσβασης σε on line υπηρεσίες βίντεο (όπως του YouTube) είναι με διαφορά οι πιο δημοφιλείς στα οικοσυστήματα των «έξυπνων» τηλεοράσεων, με εκείνες της ειδησεογραφικής ενημέρωσης να ακολουθούν.
Τέλος, περιγράφοντας το τηλεοπτικό περιβάλλον στο άμεσο μέλλον και τις εφαρμογές που θα το συνοδεύουν, προέβλεψε ότι θα είναι κυρίως αναζήτησης προγράμματος, με βάση προηγούμενες επιλογές μας και συστάσεις φίλων από τα κοινωνικά δίκτυα, θα ενσωματώνουν απευθείας και διαρκή πρόσβαση σε αυτά, θα παρέχουν έξτρα πληροφορίες και θα επιδιώκουν τη συμμετοχή του τηλεθεατή, για παράδειγμα μέσω ψηφοφοριών ή κουίζ. Διαφώνησε, ωστόσο, με την άποψη ότι η τηλεόραση θα βρίσκεται στο επίκεντρο των διασυνδεδεμένων οικιακών συσκευών, υποστηρίζοντας ότι το μέλλον φαντάζει «αποκεντρωμένο».
Εξάλλου, η ευκολία που προσφέρει η οθόνη αφής ενός smartphone ή μιας ταμπλέτας στον χειρισμό μιας «έξυπνης» τηλεόρασης φαίνεται να υπερτερεί έναντι της αναγνώρισης φωνής ή κινήσεων που θα μπορούσαν να ενσωματώνουν ήδη κάποιες συσκευές, εξυπηρετεί δε άμεσα εφαρμογές αμφίδρομης μεταφοράς περιεχομένου.
«Η smart tv δεν είναι όμως ένα smartphone 46 ιντσών», διευκρίνισε ο διευθυντής της DisplaySearch, τονίζοντας ότι στην Κίνα κυκλοφορούν ήδη τηλεοράσεις που ενσωματώνουν επεξεργαστές από ταμπλέτες και προσφέρουν πρόσβαση στο οικοσύστημα των Android, εντούτοις οι περισσότερες από τις εκατοντάδες χιλιάδες εφαρμογές που δεν προορίζονται για αυτές έχουν μικρή αξία για μια τηλεόραση.
Χαρακτήρισε, μάλιστα, «ανώριμες» πολλές από τις Android εφαρμογές που αναπτύσσονται σήμερα για τηλεοπτικές συσκευές, επισημαίνοντας ότι η πιο σημαντική αποστολή μιας τηλεόρασης εξακολουθεί να είναι η τηλεθέαση. Παρατήρησε, δε, ότι οι εφαρμογές πρόσβασης σε on line υπηρεσίες βίντεο (όπως του YouTube) είναι με διαφορά οι πιο δημοφιλείς στα οικοσυστήματα των «έξυπνων» τηλεοράσεων, με εκείνες της ειδησεογραφικής ενημέρωσης να ακολουθούν.
Τέλος, περιγράφοντας το τηλεοπτικό περιβάλλον στο άμεσο μέλλον και τις εφαρμογές που θα το συνοδεύουν, προέβλεψε ότι θα είναι κυρίως αναζήτησης προγράμματος, με βάση προηγούμενες επιλογές μας και συστάσεις φίλων από τα κοινωνικά δίκτυα, θα ενσωματώνουν απευθείας και διαρκή πρόσβαση σε αυτά, θα παρέχουν έξτρα πληροφορίες και θα επιδιώκουν τη συμμετοχή του τηλεθεατή, για παράδειγμα μέσω ψηφοφοριών ή κουίζ. Διαφώνησε, ωστόσο, με την άποψη ότι η τηλεόραση θα βρίσκεται στο επίκεντρο των διασυνδεδεμένων οικιακών συσκευών, υποστηρίζοντας ότι το μέλλον φαντάζει «αποκεντρωμένο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr